Retry
تغییر نسخه php در xampp

برای بسیاری از توسعه دهندگان وب، به ویژه مبتدیان، یک سوال مشترک وجود دارد و آن هم این است که چگونه نسخه php را بروزرسانی کنیم. پس از دریافت پرسش های فراوان در مورد تغییر نسخه php در xampp، تصمیم گرفتیم یک آموزش کوتاه و ساده در مورد چگونگی به روزرسانی و تغییر ورژن پی اچ پی در زمپ برای شما ایجاد کنیم. در این مقاله ما تمامی موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

  • دلایل بروزرسانی و تغییر نسخه PHP در XAMPP
  • نحوه به روزرسانی نسخه PHP در XAMPP در 4 مرحله ساده
  • مرحله 1: آخرین نسخه PHP را بارگیری و دانلود کنید.
  • مرحله 2: استخراج فایل زیپ و ایجاد پوشه PHP
  • مرحله 3: نام پوشه قدیمی PHP را تغییر دهید.
  • مرحله 4: پیکربندی سرور Apache در XAMPP

دلایل بروزرسانی نسخه PHP در زمپ

XAMPP نقش بسزایی در توسعه دادن یک وب سایت دارد و یکی از محبوب ترین پشته هایی است که توسعه دهندگان از آن برای ساخت و آزمایش وب سایت های محلی استفاده می کنند. آنچه باعث محبوبیت آن در بین توسعه دهندگان می شود این است که حتی اگر مشکلی در کد رخ دهد و یا اختلالی به وجود بیاید، بر پلتفرم وب سایت در حال بهره برداری و لایو تأثیر زیادی نمی گذارد.

کار بر روی localhost در واقع یک روش خوب برای تقویت مهارت های توسعه وب شما است و همچنین در بین توسعه دهندگان وردپرس بسیار رایج است. استفاده از لوکال هاست مزایای زیادی از جمله موارد زیر را دارد:

  • شانس کمتری برای از دست دادن داده های خود خواهید داشت.
  • می توانید بصورت آفلاین کار کنید و از هزینه های اینترنت آزاد هستید.
  • شما توسط هیچ فایروال مسدود نخواهید شد.
  • می توانید طراحی سایت خود را بهتر بررسی کنید.
  • سفارشی سازی بیشتر می تواند انجام شود.
  • شما می توانید وب سایت خود را هنگام توسعه خود و موارد دیگر آزمایش کنید.

ما در یک مقاله جداگانه نصب وردپرس روی XAMPP را آموزش داده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

با این حال، سوال اصلی این است که ” چگونه می توان نسخه PHP را در XAMPP تغییر داد” و یا حتی “چگونه می توان نسخه PHP را در XAMPP به روز کرد؟”

در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید از طریق 4 مرحله ساده نسخه PHP خود را در XAMPP به روز کنید. با این حال، قبل از شروع فرآیند باید بدانید که چرا مهم است نسخه PHP را در XAMPP به روز کنید و زمان مناسب برای تغییر نسخه PHP چه زمانی می باشد.

الزامات نسخه PHP اغلب با مشخصات پروژه ای که روی آن کار می کنید متفاوت است. بعضی اوقات این کاربران هستند که نسخه PHP جدیدتری را می خواهند و شما را مجبور به بروزرسانی می کنند. در اکثر موارد، هر زمان که نسخه جدید PHP عرضه می شود، کاربران و توسعه دهندگان برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی و ایمن کردن وردپرس، از به روزرسانی های موجود و جدید استفاده می کنند.

در اغلب موارد بسیاری از افراد و توسعه دهندگان هستند که هنوز از نسخه قدیمی XAMPP استفاده می کنند. این نسخه ی قدیمی  تا به امروز نسخه قدیمی آن یعنی XAMPP 3.2.1 یا بالاتر می باشد. یکی از ویژگی های بسیار خوبی که وجود دارد این است که به روزرسانی و تغییر نسخه PHP در XAMPP فعلی بدون نیاز به نصب مجدد همه ی موارد با یکدیگر انجام می شود.

PHP 7 در مقایسه با PHP 5 مجموعه عملکردهای پیشرفته تری را ارائه می دهد، این ها همگی دلایلی هستند که باعث می شود نسخه PHP خود را به محض راه اندازی به روز کنید. برای بررسی نسخه PHP ،http: //localhost/phpinfo.php را در مرورگر خود تایپ کنید تا صفحه جدیدی با اطلاعات نسخه PHP ظاهر می شود از این طریق می توانید اطلاعات مربوط به آن را به راحتی بررسی کنید. حال بیایید بررسی کنیم که چرا PHP 7 بهتر از PHP 5 است و چه ویژگی هایی دارد؟ در واقع این نسخه جدید دارای بسیاری از مزایا از جمله موارد زیر می باشد:

  • برای مبتدیان، PHP 7 سریع تر از سایر نسخه های موجود است، از جمله  PHP 5. فرض کنید شما یک کد PHP در PHP 5 نوشته اید، اگر همان کد را روی PHP 7 اجرا کنید، یک پیشرفت قابل توجه در عملکرد سایت خود مشاهده خواهید کرد.
  • PHP 7 در مقایسه با سایر نسخه های قدیمی PHP سهولت در مدیریت خطا و اشکال زدایی را فراهم می کند. اگر از PHP 5 استفاده می کنید، می دانید که کنترل خطاهای مهلک چقدر دشوار است.
  • PHP 7 از کلاس های ناشناس پشتیبانی می کند، این ویژگی در هیچ یک از نسخه های قدیمی تر PHP موجود نیست. کلاس ناشناس برای سرعت بخشیدن به زمان اجرا استفاده می شود که در سایر زبان های OOP مانند JAVA ، C # و غیره معمول است و بسیار اتفاق می افتد.
  • PHP 7 از پرونده های 64 بیتی (بزرگ) پشتیبانی می کند که می توانید با معماری سیستم عامل 64 بیتی اجرا کنید. این ویژگی در PHP 5 نیز موجود نیست.
  • PHP 7 همچنین شامل اپراتورهای اتصال نول، اعلامیه های دقیق و بسیاری از ویژگی های پیشرفته تر دیگر می باشد.
  • مصرف حافظه کم (حداکثر 50٪)
  • پشتیبانی از سیستم های ویندوز 64 بیتی

از طرف دیگر نسخه PHP 5 برای مدت زمان طولانی دیگر پشتیبانی نمی شود. به عنوان مثال، جوملا 4 تنها با سرورهایی که حداقل از نسخه PHP 7 استفاده می کنند، سازگار خواهد بود. اکنون که متوجه شدیم به روزرسانی نسخه PHP شما در XAMPP چقدر مهم است، در ادامه می خواهیم به شما آموزش دهیم که در 4 مرحله ساده چگونه نسخه php را بروزرسانی کنیم.

نحوه به روزرسانی نسخه PHP در ویندوز XAMPP در 4 مرحله ساده

تغییر نسخه php در xampp

XAMPP یک سرور توسعه است و جالب است که یک سرور تولیدی نمی باشد. این بدان معنی است که شما می توانید پیکربندی آن را تغییر داده و این تغییرات ساده را مانند تغییر نسخه PHP ، بدون تأثیر در سایت زنده خود انجام دهید.

توجه: ما توصیه می کنیم پیش از اینکه نسخه PHP را در XAMPP ارتقا دهید، از پرونده های سایت و یا پرونده های پروژه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این موضوع بسیار مهمی می باشد که نباید به هیچ عنوان فراموش کنید و سعی کنید همیشه برای داده های خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار می توانید از افزونه های پشتیبان گیری وردپرس مثل افزونه backup buddy استفاده کنید.

بروزرسانی و تغییر ورژن پی اچ پی در زمپ ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که این 4 مرحله ساده را دنبال کنید.

مرحله 1: بارگیری و دانلود آخرین نسخه  PHP (PHP 7.x)

ابتدا باید آخرین نسخه باینری PHP را بسته به نسخه ویندوز خود ( x86 برای 32 بیتی و x64 برای 64 بیت ) دانلود کنید. برای دانلود آن می توانید به هر سایتی که می خواهید مراجعه کرده و آن را دریافت کنید.

مرحله 2: فایل زیپ را خارج کرده و پوشه PHP را ایجاد کنید.

پس از دریافت فایل دانلود شده باید پوشه جدیدی در دسکتاپ ویندوز خود ایجاد کنید و نام آن را  PHP بگذارید. سپس، فایل Zip را در آن پوشه جدید استخراج کنید.

مرحله 3: پوشه قدیمی PHP را تغییر نام دهید.

در مرحله ی بعد پوشه XAMPP را انتخاب کرده و سپس پوشه php  را تغییر نام دهید. آن را با چیزی مانند php_5  و سپس آن را جایگذاری کنید تا مشخص باشد. اکنون پوشه استخراج شده جدید php ایجاد شد.

 چگونه نسخه php را بروزرسانی کنیم

مرحله 4: پیکربندی سرور  Apache در XAMPP

در مرحله بعدی، باید آن را پیکربندی کنید. برای انجام این کار باید سرور آپاچی خود را باز کنید. در قسمت کنترل پنل XAMPP بر روی Apache کلیک کنید. سپس با استفاده از مسیرConfig > Apache (httpd-xampp.conf) را پیکربندی کنید.

 تغییر ورژن پی اچ پی در زمپ

پس از انجام دادن این کار، فایل  httpd-xampp.config در صفحه شما باز می شود. برای راه اندازی ماژول PHP، خطوط جدید کد را جایگذاری کرده و خطوط قبلی کد را حذف کنید.

خطوط کد قبلی شامل موارد زیر می باشند:

LoadFile “D:/xampp/php/php5ts.dll”

LoadFile "D:/xampp/php/libpq.dll"

LoadModule php5_module “D:/xampp/php/php5apache2_4.dll”

LoadFile “D:/xampp/php/php5ts.dll”

LoadFile "D:/xampp/php/libpq.dll"

LoadModule php5_module “D:/xampp/php/php5apache2_4.dll”

و با کد جدید زیر جایگزین کنید:

LoadFile "D:/xampp/php/php7ts.dll"

LoadFile "D:/xampp/php/libpq.dll"

LoadModule php7_module "D:/xampp/php/php7apache2_4.dll"

LoadFile "D:/xampp/php/php7ts.dll"

LoadFile "D:/xampp/php/libpq.dll"

LoadModule php7_module "D:/xampp/php/php7apache2_4.dll"

سپس، فایل خود را ذخیره کرده و سرور XAMPP را دوباره راه اندازی کنید. این ها تمامی مراحل موردنیاز برای بروز رسانی و تغییر نسخه PHP در XAMPP بود و با دنبال کردن این موارد موفق به انجام این کار خواهید شد.

جمع بندی

اگر می خواهید سایت وردپرس شما بدون مشکل کار کند، به روزرسانی نسخه PHP شما ضروری است. ما در این مقاله به شما چگونگی به روزرسانی نسخه PHP خود به صورت دستی را آموزش دادیم اما برخی از ارائه دهنده های خدمات وردپرس وجود دارند که می توانید برای انجام چنین مواردی از آن ها کمک بگیرید تا بتوانید روی موارد مهم دیگری مانند تجارت و کسب و کار خود تمرکز کنید. ما امیدواریم که این آموزش به شما کمک کرده باشد تا بتوانید به سادگی نسخه PHP در XAMPP را به روزرسانی کنید.

دسته بندی: وب , وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments
  • کاظمی

    خیلی ممنونم از آموزش خوبتون. به خاطر بالا بودن ورژن php نرم افزار xamp نمیتونستم ioncube رو نصب کنم. با این آموزش تونستم php 7.4 رو روی زمپ نصب کنم تا ioncube اجرا بشه

  • علیرضا

    سلام برای php7.4.4 باید چه مقادیری رو برای تغییر کد وارد کرد؟
    به صورت 744؟
    یا 7.4.4؟
    یا 7 خالی؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    چرا پس از تغییر اپاچی من اجرا نمیشه؟
    این رو هم بگید بی زحمت

  • مین

    مرسی اما مرحله 3 گنگ بود یکم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *