مهم‌ ترین صفحات موجود در هر سایت

دیزاین و طراحی

6 دقیقه زمان مطالعه

زمانی که درگیر طراحی سایت هستید، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید، صفحات مهم و اساسی است. چه صفحاتی از همه مهم‌تر بوده و وجودشان در سایت ضرورت دارد؟ اگرچه تمام صفحات مهم هستند، اما برخی از صفحات وجود دارند که برای موفقیت سایت شما ضروری هستند. هنگام تصمیم‌گیری برای بهینه‌سازی این صفحات، باید که دو چیز را در نظر بگیرید:
مخاطب هدف از این صفحات چه می‌خواهد؟ و می‌خواهید مخاطب هدف شما پس از حضور در صفحه چه اقدامی انجام دهد؟ اگرچه اهمیت صفحات در وبسایت‌ها با توجه به نوع کسب و کارشان کمی متفاوت است، اما ما پنج صفحه از مهم‌ ترین صفحات سایت را شناسایی کرده‌ایم که هر وبسایت تجاری باید آنها را داشته باشد.

مهم‌ ترین صفحات سایت

بهترین فعل بر روی صفحات مهم در سایت، طراحی جذاب و کاربرپسند آن است. یعنی صفحاتی که در اینجا نام می‌بریم بهتر است به کمک صفحه‌سازها به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا شوند تا مخاطب را جذب کرده و دعوت به اقدامی مشخص کنند. سطوح دسترسی در این صفحات شرط مهمی است. حال با هم ببینیم کدام صفحات از اهمیت بیشتری برخوردارند.

۱- صفحه اصلی

صفحه اصلی یک وبسایت اغلب اولین جایی است که یک مشتری با آن مواجه شده و متوجه هدف اصلی خواهد شد. کاربران قبل از تصمیم گیری در مورد بررسی بیشتر یا رفتن به سایت بهتر، تنها چند ثانیه در این صفحه می‌مانند. کاربران معمولاً از طریق موتور جستجویی که به دنبال اطلاعات هستند در صفحه اصلی شما قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌خواهند به وضوح صفحه را برای دستیابی به داده‌های مورد نظر خود پیمایش کنند.

به عنوان مالک سایت، باید مطمئن شوید که آنها به کسب و کار شما علاقه‌مند می‌شوند. اهداف و اطلاعات باید بزرگ و به راحتی قابل خواندن باشند و نمادها باید با استفاده از تماس برای اقدام (CTA) مانند “از صفحه خدمات ما بازدید کنید”، “ثبت نام در خبرنامه” یا “قیمت رایگان خود را دریافت کنید” تحریک کننده باشند. هدف شما در اینجا جلب توجه بازدیدکنندگان و جلوگیری از خروج آنهاست. یعنی در همین صفحه باید کاری کنیم که نرخ خروج به حداقل برسد.

۲- صفحه درباره ما

یکی دیگر از مهم‌ ترین صفحات سایت، درباره سازمان یا تیم پشت صحنه سایت است. اینجا جایی است که شما نشان می‌دهید که از استخوان‌های شرکت خود چه ساخته‌اید. بگذارید برند شما بدرخشد. دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید؟ چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می‌دهید که هیچ کس دیگری نمی‌تواند؟ این‌ها سوالاتی هستند که بازدیدکنندگان این صفحه می‌خواهند به آنها پاسخ داده شود.

این صفحه مهم فقط در مورد اطلاعات بیشتر نیست، بلکه در مورد تعامل با کاربران در سطح عمیق‌تر نیز هست. در مورد اخلاق شما چطور؟ طنز شما؟ آنچه شما از این صفحه می‌خواهید این است که با بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را دوست داشته باشید. محتوایی مانند یک ویدیوی کوتاه و صمیمانه از بنیانگذار سایت و مجموعه یا یک ویدیوی متحرک شوخ در مورد سرویس(های) شما می‌تواند اتفاق جذابی برای مخاطب باشد و حس دوستانه ایجاد کند.

۳- صفحه تماس با ما

صفحه تماس با ما حاوی برخی از مرتبط‌ترین اطلاعات در سایت است. بازدیدکنندگان دوست دارند بدانند چگونه می‌توانند به شما دسترسی پیدا کنند. آنها نمی‌خواهند برای این امر جستجو کنند. تمام جزئیات لازم را بالای سایت قرار دهید و کاری کنید تا نشان دهد دسترسی به شما بسیار ساده بوده و آنها در اسرع وقت می‌توانند با شما تماس بگیرند. از یک CTA مانند «اکنون به ما ایمیل بزنید»، «چت آنلاین» و «اکنون با ما تماس بگیرید» استفاده کنید. این جملات به کاربران اجازه می‌دهد بدانند که توجه بی‌نظیر شما را به خود جلب کرده‌اند و تنها یک کلیک با شما فاصله دارند و منتظر هستید تا خود را به آنها ثابت کنید.

۴- صفحه بلاگ

وبلاگ نویسی یعنی چگونه کسب و کار شما می‌تواند خود را به عنوان یک رهبر فکری در زمینه شما متمایز کند. وبلاگ شما جایی است که می‌توانید دانش خود را به نمایش بگذارید و با این کار اعتماد و تحسین بازدیدکنندگان خود را جلب کنید. کاربران وبلاگ دوست دارند با صحنه سازماندهی شده مواجه شوند تا بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، بنابراین سرفصل‌ها و گروه بندی‌ها ضروری است.

این مقاله را حتما بخوانید
۴ روش برای تغییر رمز عبور وردپرس

آنچه شما از کاربران خود می‌خواهید تعامل و قرار گرفتن در معرض دید است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که لینک‌های رسانه اجتماعی، ایمیل و دکمه‌های اشتراک گذاری را تا جایی که ممکن است قرار دهید. داشتن یک پست وبلاگ ویروسی به رسمیت شناختن باور نکردنی برای شرکت شما خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که محتوای تولیدی کاملا قانع کننده است.

۵- صفحه نتایج جستجو

این یکی از پربازدیدترین و مهم‌ ترین صفحات سایت همین صفحه نتایج جستجو است. به این فکر کنید که چند بار از عملکرد جستجو در سایت‌ها استفاده کرده‌اید، احتمالاً مشخص می‌شود که چقدر مهم است. همانطور که گفته شد، هیچ چیز خسته کننده‌تر از یک صفحه نتایج جستجو با فرمول ضعیف نیست. اطمینان حاصل کنید که سایت شما نه تنها نتایج صحیح را به موقع به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد، بلکه آنها را به وضوح با امکان ناوبری آسان به نمایش خواهد گذاشت. به یاد داشته باشید، اگر یک بازدیدکننده زحمت تایپ موضوعی را به خود بدهد، تشنه پاسخ است و در مورد هر چیزی ممکن است جدی باشد. این شانس شما برای دریافت این فرصت مهم است.

۶- صفحه محصولات

برای سایت‌های فروشگاهی، این صفحه بخش مهمی است که اقلام را می‌توان مشاهده و در یک سبد قرار داد. برای SaaS یا سایر محصولات B2B که به مراحل بعدی نیاز دارند، اینجاست که ویژگی‌ها توضیح داده می‌شوند و ثبت‌نام‌ها، دموها، آزمایش‌ها و غیره جمع‌آوری می‌شوند. یک صفحه محصول معمولی شامل:

  • فروشگاه: هر صفحه محصول جداگانه دارای تصاویر محصول با کیفیت بالا، توضیحات محصول، قیمت، مشخصات محصول مانند وزن، ابعاد و مواد، زمان تحویل، نظرات مشتریان و توصیفات و غیره است.
  • SaaS: یک صفحه ویژگی که محصول را توضیح می‌دهد و بازدید کننده را به صفحه ثبت نام هدایت می‌کند. اگر سبد بزرگی از محصولات دارید، یک صفحه نمای کلی محصول نیز ضروری است. صفحه نمای کلی محصول شما باید دارای دسته بندی محصولات باشد تا مشتریان بتوانند سریع و آسان آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
    فروشگاه های بزرگ تجارتی باید یک گام فراتر رفته و فیلترهایی را در خود جای دهند تا مشتریان بتوانند محصولاتی را جستجو کنند که دارای رنگ، اندازه، رتبه بندی مشتری و غیره خاص هستند. سپس صفحه نمای کلی محصول به صفحات هر محصول پیوند داده می‌شود.

۷- صفحه خدمات سایت

صفحه خدمات تمام خدمات شما را شرح می‌دهد. اگرچه این کار آسان به نظر می‌رسد، ترفند این است که آن را به گونه‌ای سازماندهی کنید که برای خواننده واضح، کامل و آسان باشد. اگر خدمات زیادی دارید، به نحوه ساختار صفحه فکر کنید. ممکن است به یک صفحه اصلی نیاز داشته باشید که حاوی پیوندهایی به خدمات خاص باشد.

۸- صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی

شاید در بعضی سایت‌ها با این صفحه مواجه شده باشید. صاحبان وبسایت‌ها با توجه به خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهند، انتظار رعایت قوانینی را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی دارند. به همین جهت صفحه‌ای برای رعایت قوانین و سیاست‌های کاری تعریف می‌کنند. چنانچه شما نیز انتظاراتی از مشتریان خود دارید حتما آن را با این صفحه به او یادآور شده و در هنگام ثبت نام از او تعهد و امضا بگیرید.

جمع بندی

ما در سایت صفحات زیادی داریم که به مرور زمان و با گذر عمر آن، اضافه می‌شوند. اما در کنار تمامی صفحات، مهم‌ ترین صفحات سایت نیز هستند که وجودشان در هر سایتی جزء واجبات بوده و باید حتما آن‌ها را بسازید. امروز مهم‌ترین‌ها را به شما گفتیم و می‌توانید در ساخت سایت حتما آن‌ها را درنظر بگیرید.

محصول پیشنهادی

افزودنی های صفحه ساز قدرتمند المنتور | افزونه Anywhere Elementor Pro

207,000 تومان

84%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه