آموزش رفع خطای Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci’ در داپلیکیتور

وب

4 دقیقه زمان مطالعه

بدون شک اگر در زمینه سایت فعالیت می­کنید، با هاست و سرور نیز سر و کار خواهید داشت. می ­دانید که هاست چیست و یکی از مهم ترین عوامل راه اندازی و نگه داری سایت می ­تواند هاست آن و دیتابیس ذخیره شده روی آن باشد. اما دیتابیس سایت چیست؟ دیتابیس سایت در واقع نوعی بانک اطلاعاتی است که در هاست سایت ذخیره می ­شود. برای انتقال هاست و دیتابیس سایت ممکن است که شما با مشکلاتی رو به رو شوید. این خطاها و یا مشکلاتی که امکان دارد که با آنها رو به رو شوید می­ توانند متفاوت باشند، اما در این مقاله قصد داریم تا صرفا به یکی از این خطاها که متوال نیز هست بپردازیم. اروری که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، ارور ‘Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci’ خواهد بود. بااین ارور ممکن است درست در زمانی که  درحال آپلود دیتابیس سایتتان هستید و یا درست در زمانی که در حال انتقال هاستتان به یک سرور دیگر هستید روبه رو شوید.

اگر سایت شما وردپرسی باشد و با افزونه دابلیکیتور نیز فرآیند انتقال سایت خود را انجام دهید این خطا معمولا در گام دوم duplicator که انتقال دیتابیس است رخ می دهد. روبه رو شدن با این ارور می تواند باعث کلافگی و سردرگمی شما شود. حتی ممکن است برای مدت زمانی کار شما را مختل کند و به تاخیر بیاندازد. اما اصلا نگران نباشید در این مقاله ما به رفع خطای Unknown collation می­پردازیم و شما به راحتی می توانید مشکلتان را حل کنید. قبل از این که بپردازیم که راه حل این ارور چیست باید بررسی کنیم که اصلا این خطای utf8mb4_unicode_ci چیست؟ در مرحله بعدی می توانیم به راه­های رفع خطای utf8mb4_unicode_ci بپردازیم.

خطای ‘Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci’ چیست؟

خطای ‘Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci’ مربوط به encoding ها می­ شود. این خطا به سبب عدم شناسایی utf8mb4_unicode_520_ci نمایش داده می­ شود. روش­های ssh و phpmyadmin دو روش انتقال دیتابیس و یا هاست می باشند. عملا زمانی که با خطای Unknown collation رو به رو می شویمامکان انتقال از هر یکی از این دو روش­ها وجود ندارد. اما در این صورت چاره حل این خطا چیست؟

در ادامه برای شما دو روش حل مشکل ‘Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci’ را آورده ایم. با مراجعه به بخش­های بعدی می­توانید نتیجه مطلوب را بگیرید.

آموزش رفع خطای Unknown collation: 'utf8mb4_unicode_ci

روش­های رفع خطای Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci

1-ارتقای دیتابیس

نسخه دیتابیس MySQL در هاست­های دایرکت ادمین به طور پیش فرض 5.5 می باشد. به همین دلیل است که اگر بخواهید یک دیتابیس را از هاست­های سی پنل به دایرکت ادمین انتقال دهید به مشکل برمی­ خوریم. این مشکل به سبب عدم شناسایی charset­ها اتفاق می­ افتد و این ارور نمایش داده می ­شود. حتما برای شما پیش امده است که با افزونه دابلیکیتور از سایت خود که بر روی phpmyadmin است خروجی گرفته اید و قصد انتقال به هاست cpanel داشته اید  و به این خطا برخورده اید. برای رفع این مشکل تنها کافی است تا نسخه دیتابیس تان را آپدیت کنید. به همین راحتی!!!

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه می‌توان error logs در وردپرس رفع کرد؟

برای آپدیت دیتابیس اصلا لازم نیست تا کار سختی را انجام دهید. کافی است تا کد های دستوری دیتابیس را در روت سرور قرار دهید، که خوب برای این کار باید دسترسی لازم را به روت سایت داشته باشید. اگر به روت دسترسی ندارید و یا حتی از هاست های اشتراکی استفاده می کنید به پشتیبان هاست خود تیکت بزنید تا برای شما این کار را انجام دهند.

برای انجام این روش در ابتدا به کمک ssh  به سرور متصل شوید و کد­های دستوری زیر را در روت اصلی سایت قرار دهید.

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build set mysql 5.6

./build set mysql_inst mysql

./build set mysql_backup yes

./build update

./build mysql

بعد از اجرا شدن و آپدیت شدن دیتابیس توجه داشته باشید که باید سرویس­های php و mysql را مجدا راه اندازی کنید.

2-استفاده از ویرایشگر­های متنی

اگر دسترسی به روت اصلی سایت ندارید و یا فرآیند ارسال تیکت به کارشناس پشتیبتانی هاست زمان بر است ناچار به استفاده از روش دوم می باشید. برای استفاده از این روش باید در ابتدا ویرایشگری را مثل notepad++ را بر روی سیستم تان نصب کنید و به کمک آن در فایل دیتابیس کد utf8mb4_unicode_520_ci را به کد utf8mb4_unicode_ci تغییر دهید. برای اجرای این روش لازم است تا یه سری مراحل را طی کنید. در مرحله اول لازم است تا دیتابیس خودتان را که با پسوند sql می باشد در میان فایل ها پیدا و دانلود کنید. در خروجی افزونه اینستالر فایل دیتابیس در پوشه dup-installer در دسترس می باشد.

فایل دیتابیس در افزونه duplicator

در مرحله بعدی لازم است تا فایل دیتابیس را به وسیله ویرایشگر متنی باز کنید. برای این کار تنها کافی است تا بر روی فایل کلیک راست کنید و گزینه Open With ویرایشگر که بهتر است notepad+  باشد را انتخاب کنید. بعد از باز شدن فایل تمامی محتویات داخل دیتابیس باز می­ شود و در این مرحله باید کلیدهای ترکیبی CTRL + H را با یکدیگر فشار دهید. با فشردن این کلید پنجره Replace در صفحه اصلی شما باز خواهد شد.

در این پنجره دو گزینه به نام Find what و Replace With قرار دارد که شما باید عبارت  utf8mb4_unicode_520_ci را در برابر گزینه Find what و عبارت utf8mb4_unicode_ci را در مقابل Replace With قرار دهید. در آخر هم لازم است تا بر روی گزینه Replace All کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی این گزینه و جایگزین کردن این عبارت­ها تمامی تغییرات را ذخیره کنید. در آخر هم لازم است تا مجددا فایل دیتابیس را بر روی هاست در مسیر قبلی خود جهت ایمپورت قرار دهید.

رفع خطای utf8mb4_unicode_520_ci

با این روش مشکل utf8mb4_unicode_520_ci از بین رفته و دیگر خطای Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci را دریافت نخواهید کرد و میتوانی سایت خود را منتقل کنید. این مقاله را به دوستانی خود که ممکن است با خطای Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_ci در داپلیکیتور مواجه شوند معرفی کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه