Retry
error logs را در وردپرس

error logs در وردپرس یکی از عمومی‌ترین خطاهاست. وردپرس هم مانند بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا ممکن است به دلایل مختلف در زمان اجرا دچار خطا گردد. برای دلایل متنوع، راهکارهای زیادی نیز وجود دارد. استفاده از فایل wp-config  برای یافتن error logs روشی مناسب است. فایل wp-config در واقع امکان فعال و غیرفعال کردن حالت خطایابی را در وردپرس برای ما فراهم می‌کند.

error logs در وردپرس چیست

فایل wp-config دارای نقش مهمی از جمله پیکربندی وردپرس است. این تنظیمات مشخص می‌کنند که وبسایت چگونه می‌تواند به پایگاه داده وردپرس دسترسی داشته باشد. همچنین می‌تواند کلید رمزهایی را ایجاد کند که یک سایت وردپرسی را امن‌تر نماید.  علاوه بر این‌ها این فایل قابلیت یافتن خطاها  و رفع برخی از خطاهای وردپرس را دارد. فایل wp-config  می‌تواند خطاهایی که عامل آن افزونه‌ها یا کدنویسی‌های دارای مشکل هستند را بیابد و شما را برای رفع آن هدایت کند. حال که با عملکرد این فایل آشنا شدید با جزییات بیشتری در این مقاله به روش wp-config برای رفع error logs در وردپرس می‌پردازیم.

چگونه می‌توان error logs در وردپرس را رفع کرد؟

برای رفع error log ، ابتدا باید به فایل wp-config  دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به این فایل باید از در پنل هاست یا بخش FTP  این فایل را بیابید. شما این فایل را در ریشه دایرکتوری وبسایت خواهید یافت. فایل را در هر نرم‌افزار تدوین‌گر متن مثل notepad یا word باز کنید. قبل از این خط کافی است کد زیر را تغییر دهید:

define( ‘WP_DEBUG’, true );

wp-config- error logs در وردپرس

ممکن است در این خط از کدنویسی به جای کلمه true، کلمه ی false  باشد. آن را به  true تغییر دهید. عملکرد این تغییر به سادگی می‌تواند فرایند رفع error logs در وردپرس را فعال کند. پس از راه اندازی، به عنوان نتیجه در بخش پیشخوان سایت می‌توانید موارد مشکل را ببینید.
اگر بخواهید نتیجه ی این فرایند را به صورت یک گزارش دریافت کنید لازم است تغییری کوچک در بخش کدنویسی آن خط به شکل زیر ایجاد نمایید:

define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true );

گزارش error logs در وردپرس را چگونه تفسیر کنیم؟

پس از دسترسی به فایل از مسیر site.com/wp-config  در پنل هاست یا FTP با باز کردن این فایل به فایلی به نام debug.log  دسترسی می‌یابید. شما قادر هستید این فایل را دانلود کنید، ببینید یا حتی ویرایش کنید. این فایل شامل همه خطاها، هشدارها و اعلان‌های وردپرس است. این فایل در واقع نمای عمومی error logs در وردپرس را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید برای رفع آن‌ها اقدام کنید.

debug-error logs در وردپرس

ممکن است بتوانید به نسبت دانشی که دارید بعضی خطاها را حل کنید اما اگر تازه کار هستید، بهتر است ابتدا به مطالعه بیشتر بپردازید و از یک فرد حرفه‌ای در وردپرس برای فهم و رفع خطاهای احتمالی بهره بگیرید. بهتر است در طی زمان، سعی کنید با wp-config مسلط شوید  چون همواره برای حل بسیاری از مشکلات کمک کار شما خواهد بود.

 

notepad - error logs در وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *