نحوه رفع مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است در وردپرس

ارور های وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از محبوب ترین پلتفرم های میزبانی از انواع وبسایت است که علاوه بر قابلیت های کارآمد، از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار است. با اینحال مانند تمام نرم افزارها و برنامه هایی که با آنها کار می کنید، برای مدیریت بهتر وردپرس لازم است مشکلات احتمالی و پیام هایی که نمایش داده می شود را بشناسید. وردپرس با تمام ویژگی های بارز خود، فادر به بروزرسانی همزمان چند افزونه و قالب نیست و در صورتیکه قصد داشته باشید تا حین آپدیت یک افزونه، بروزرسانی دیگری را انجام دهید، با پیام Another Update Currently In Process مواجه می شوید.

هرچند با انتخاب تمام افزونه های وردپرس و بروزرسانی دسته جمعی می توان از این مساله دوری کرد، راه حل ژاکت برای شما  استفاده از افزونه به روزرسان هوشمند است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران وردپرسی هنگام استفاده از افزونه‌ها و قالب‌ها، بروزرسانی و آپدیت آنهاست. افزونه بروزرسان هوشمند ژاکت بدون نیاز به دانلود و آپلود مجدد فایل محصول تنها با چند کلیک ساده، این دغدغه‌ی کاربران را به طور کامل برطرف می‌کند. این افزونه به صورت خودکار، تمامی افزونه‌ها و قالب‌ها همراه تمامی افزودنی‌های جانبی و Child Themeها را بروزرسانی می‌کند!

به هر حال با توجه به این موضوع روش های متعددی وجود دارد که به برطرف کردن مشکل بروزرسانی وردپرس کمک می کند. همراه ما باشید تا درصورتیکه با Another update currently in process Error مواجه هستید بتوانید آنرا بطور کامل رفع کنید.

 

دلایل به وجود آمدن خطای “بروزرسانی دیگری در جریان است”

خطای به روز رسانی در سایت های وردپرسی، یکی از خطاهای رایج وردپرس است. این مشکل زمانی بوجود می آید که هنگام اجرای یک بروزرسانی در وردپرس، آپدیت دیگری بطور همزمان اجرا شود. از آنجاییکه وردپرس نمی تواند همزمان دو بروزرسانی را پیشروی کند، خطای “Another Update Currently In Process” نمایش داده می شود.

بطور دقیق تر هنگام اجرای بروزرسانی در وردپرس، پایگاه داده برای انجام یک آپدیت دیگر قفل شده و بدین ترتیب تا پایان اتمام بروزرسانی اصلی امکان شروع آپدیت دیگری وجود ندارد.

 

آموزش رفع ارور بروزرسانی دیگری در جریان است

برای حل مشکل بروزرسانی در وردپرس، لازم است تا گزینه Core_Updater.Lock که در پایگاه داده وجود دارد حذف شود. برای انجام این کار از دو روش می توان بهره برد که به کمک هریک قادر خواهید بود بروزرسانی های بیشتری را در وبسایت تان انجام دهید.

رفع خطای “بروزرسانی دیگری در جریان است” با افزونه

یکی از راحت ترین روش های برای رفع ارور بروزرسانی در وردپرس، استفاده از افزونه Fix Another Update In Progress است. افزونه Fix Another Update In Progress رایگان بوده و از طریق مخزن وردپرس در دسترس است. برای همین منظور به راحتی می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از تمام امکانات آن استفاده کنید. پس از نصب و فعالسازی افزونه، وارد پیشخوان وردپرس و سپس منوی تنظیمات شوید تا بتوانید به قابلیت هایFix Another Update In Progress دسترسی داشته باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
رفع خطای صفحه سفید در وردپرس به همراه آموزش ویدیویی

پس از ورود به محیط ابزار، درصورتیکه بروزرسانی در وبسایت شما قفل شده باشید، دکمه ای با عنوان “Fix WordPress Update Lock” را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد تا محدودیت فوق را برطرف سازید.

پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی دکمه Fix WordPress Update Lock کلیک کنید تا پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن را مشاهده کنید. بدین ترتیب مشکل Another update currently in process توسط افزونه Fix Another Update In Progress برطرف می شود.

رفع خطای Another update currently in process بصورت دستی

درصورتیکه قصد دارید مشکل “بروزرسانی دیگری درجریان است” را بدون کمک افزونه رفع کنید، باید به کنترل پنل هاست خود وارد شوید. قبل از هرچیز توصیه می کنیم حتما از دیتابیس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا درصورت بروزهرگونه مشکل امکان بازیابی آن میسر باشد.

  1. ابتدا وارد پنل مدیریت هاست شده و سپس ابزار phpmyadmin را انتخاب کنید.
  2. پس از ورود به phpmyadmin باید دیتابیس وبسایت را یافته و بر روی آن کلیک کنید.
  3. پس از ورود و انتخاب پایگاه داده، جداول دیتابیس را مشاهده می کنید از میان آنها باید Wp_Options را یافته و بر روی گزینه Browse کلیک کنید.
  4. در جدول Wp_Options ردیف مربوط به Core_Updater.Lock را پیدا کرده و آن را حذف کنید.
  5.  با انجام این کار خطای Another update currently in process بصورت مستقیم رفع شده و دیگر نمایش داده نمی شود.

 

جمع بندی

ارور “Another update currently in process” در وردپرس به این معنی است که یک فرآیند بروزرسانی از قبل شروع شده و هنوز به پایان نرسیده است، بنابراین وردپرس نمی‌تواند بروزرسانی دیگری را آغاز و به آن بپردازد. این مشکل ممکن است به چند دلیل مختلف روی دهد که بطور خلاصه از این قرار است:

  1. فرآیند بروزرسانی متوقف شده است: ممکن است برنامه بروزرسانی افزونه یا قالب وردپرس به دلیل مشکلاتی از جمله قطعی اتصال اینترنت متوقف شده باشد، که در این شرایط نیز این خطا را دریافت خواهید کرد.
  2. خطای دیتابیس: درصورتیکه پایگاه داده وردپرس شما با مشکلی مواجه شده باشد، ممکن است این خطا هنگام انجام بروزرسانی نمایش داده شود.
  3. کش مرورگر: ممکن است هنگام بروزرسانی، کش مرورگر باعث شود وردپرس فکر کند بروزرسانی دیگری همچنان در حال اجرا است. پس بهتر است قبل از انجام هرکاری کش مرورگر و وبسایت خود را حذف کرده و مجدد تلاش کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه