دیلیت اکانت تلگرام و انواع روش‌های حذف حساب در تلگرام

تلگرام

8 دقیقه زمان مطالعه

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در دنیا است که باتوجه‌ به قابلیت‌ها و آیتم‌های متعدد و به‌روز خود می‌تواند رضایت حداکثری مخاطبان را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید به کمک خط تلفن همراه خود در این اپ حساب کاربری بسازید و بدین شکل اطلاعات خود را کاملاً مدیریت نمایید. قابلیت‌های تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا در خصوص حفظ اطلاعات حساب کاربری یا حذف کامل آنها شخصاً تصمیم بگیرید. شما می‌توانید در صورت نیاز اقدام به دیلیت اکانت تلگرام نمایید. با این کار حساب کاربری ساخته شده با خط تلفن شما و تمامی اطلاعات مربوط به آن حذف خواهد شد و شما می‌توانید برای ساخت یک حساب کاربری جدید و یا حذف کامل تلگرام اقدام نمایید. ترفندها و روش‌های متعددی برای دیلیت اکانت تلگرام وجود خواهد داشت که شما می‌توانید از هرکدام این روش‌ها برای حذف اکانت تلگرام خود استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع روش دیلیت اکانت تلگرام، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام با لینک مستقیم در گوشی اندروید و دیلیت اکانت تلگرام با گوگل

برای شروع فرایند حذف اکانت تلگرام، ابتدا نیاز است که ابتدا فیل*تر شک*ن خود را متصل نمایید و از مرورگر خود برای واردشدن به لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام به آدرس my.telegram.org مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این صفحه رسماً برای اپلیکیشن تلگرام طراحی شده است. شما می‌توانید با طی‌کردن مراحل زیر برای دلیت اکانت تلگرام خود اقدام نمایید. 

ویدیو زیر به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از شماره را نشان داده است. ابتدا این ویدیو را مشاهده کنید و در صورت نیاز با استفاده از توضیحات و تصاویر نسبت به حذف اکانت تلگرام خود اقدام کنید.

 

  • در ابتدای کار دیلیت اکانت تلگرام با گوگل لازم است پس از ورود به سایت، شماره‌تلفن مربوط به اکانت مدنظر خود را ضمن توجه به استفاده از پیش‌شماره مناسب (برای خطوط تلفن همراه ایران از پیش‌شماره 98+ استفاده می‌شود) وارد کنید.
  •       حال به سراغ کادر بعدی یا Confrimation Code بروید. در این بخش نیاز است کد ارسالی از سوی تلگرام را وارد نمایید. این کد داخل اپلیکیشن برای شما ارسال می‌شود. درصورتی‌که تلگرام روی دستگاه مشخصی فعال نباشد این کد به شکل پیامک برای شما ارسال خواهد شد.
  •       در پایان برای رفتن به مرحله و صفحه بعدی برای پاک کردن اکانت تلگرام با استفاده از شماره گزینه Sign In را لمس نمایید.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق لینک مستقیم

  •       در صفحه جدید سه گزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که آیتم Delete account نیز در بین آنها جای گرفته است. برای ادامه مسیر این گزینه را انتخاب نمایید.

انتخاب دیلیت اکانت تلگرام از میان گزینه های موجود

  •       صفحه جدید به شما اطلاعات بیشتری در خصوص دیلیت اکانت تلگرام و پیامدهای آن ارائه خواهد داد. در این صفحه کادری با عنوان Why are you leaving نیز تعبیه شده است. در صورت تمایل می‌توانید علت پاک کردن اکانت تلگرام خود را در این بخش شرح دهید. گزینه انتهای صفحه یعنی Delete my account را لمس کنید تا فرایند دیلیت اکانت را ادامه دهید.
  •       صفحه جدید نیز از شما می‌خواهد بار دیگر اطمینان خود را از دلیت اکانت تلگرام اعلام نمایید. برای این منظور گزینه Yes, delete my account را انتخاب نمایید.

با انجام مراحل بالا پروسه دیلیت اکانت تلگرام برای شما با موفقیت به پایان خواهد رسید و سپس شما از طرف تلگرام پیام Your account was successfully deleted from our system. Come back soon را دریافت و روی صفحه نمایشگر خود مشاهده نمایید.

پیام اکانت یا حساب تلگرام شما با موفقیت حذف شد

 

 

نحوه دیلیت اکانت تلگرام با لینک مستقیم در گوشی آیفون

بهتر است بدانید که پروسه دیلیت اکانت تلگرام با گوگل و لینک مستقیم ارتباطی با نوع سیستم‌عامل دستگاه شما نخواهد داشت ازاین‌رو اگر برای دیلیت اکانت تلگرام در آیفون می‌توانید به کمک مراحلی و نکاتی که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم به‌آسانی فرایند حذف اکانت خود را انجام دهید. این روش حتی می‌تواند برای نسخه‌های تحت وب این پیام‌رسان نیز مؤثر باشد.

 

 

حذف خودکار اکانت تلگرام

یکی از قابلیت‌های جالبی که در اپلیکیشن تلگرام تعبیه شده است، حذف خودکار اکانت یا همان دیلیت اکانت تلگرام است. بر اساس این قابلیت اگر شما طی بازه زمانی مشخصی به سراغ اکانت خود نروید و یا اصطلاحاً با آن آنلاین نشوید، تلگرام اکانت را به طور خودکار حذف خواهد نمود و دسترسی شما به اطلاعات مربوط به آن را کاملاً از بین خواهد برد. شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات این اپ مدت‌زمان آنلاین نشدن تا دیلیت اکانت را باتوجه‌به شرایط خود از یک ماه الی یک سال تنظیم نمایید. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا تنها با تنظیم زمان و سپس کنارگذاشتن اکانت مدنظر، آن را بدون هیچ‌گونه اقدام اضافی دیلیت نمایید.

برای اینکه بتوانید به تنظیمات مربوط به این آیتم دسترسی پیدا نمایید لازم است وارد حساب کاربری دلخواه خود شوید و سپس به بخش تنظیمات وارد شوید. در این بخش گزینه مربوط به Privacy and Security را انتخاب نمایید و سراغ Delete my account بروید و بازه زمانی مدنظر خود را انتخاب نمایید. درصورتی‌که عجله‌ای برای دیلیت اکانت تلگرام خود ندارید این روش می‌تواند برای شما آسان و کاربردی باشد. توصیه ما به شما این است که پس از تنظیم تاریخ مربوطه اپلیکیشن را از گوشی خود پاک کنید تا سهواً در حساب مذکور آنلاین نشوید و دیلیت اکانت را مجدد به تعویق نیندازید. ولی اگر قصد دارید سریعا دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از شماره خود را انجام دهید در ادامه مقاله با ما باشید تا روشی تحت عنوان حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن را به شما توضیح دهیم.

 

دیلیت اکانت تلگرام به صورت خودکار از طریق تنظیمات اپلیکیشن تلگرام قابل انجام است.

 

 

 

ربات دیلیت اکانت تلگرام برای حذف حساب تلگرام

یکی دیگر از روش‌های آسان و سریع برای حذف اکانت در تلگرام استفاده از ربات دلیت اکانت تلگرام ربات‌های مربوطه خواهد بود. شما می‌توانید با جست‌وجو در خود تلگرام موارد متعددی از این‌ دست ربات‌ها را پیدا کنید و از آنها کمک بگیرید. فرایند کار با این ربات‌ها مشابه استفاده از لینک مستقیم است و شما بایستی اطلاعات مشابهی را به اشتراک بگذارید. گفتنی است که استفاده از این ترفند ریسک زیادی به همراه خواهد داشت و ممکن است اطلاعات و دسترسی حساب شما به دست افراد سودجو بیفتد. توصیه ما به شما این است که به سراغ ترفندهای دیگر در این بخش بروید.

این مقاله را حتما بخوانید
سرویس چت آنلاین چیست؟ معرفی بهترین سیستم های چت آنلاین

 

با حذف اکانت تلگرام چه می‌شود؟

جالب است بدانید که پروسه دیلیت اکانت تلگرام برخلاف دیلیت اکانت در اپلیکیشن‌هایی مشابه اینستاگرام بسیار سریع و آنی انجام خواهد شد. باتوجه‌به این نکته مهم است که در خصوص این اقدام اطمینان کافی داشته باشید چرا که فرصتی برای منصرف شدن وجود نخواهد داشت. از جمله پیامدها و اتفاقاتی که پس از حذف اکانت تلگرام با آن مواجه خواهید شد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •       درصورتی‌که پروسه دیلیت اکانت را به شکل کامل پشت سر بگذارید و پیام (Your account was successfully deleted from our system. Come back soon.) دریافت نمایید، حساب کاربری کاملاً از دسترس خارج خواهد شد و با ورود شما به اپلیکیشن تلگرام یا وب‌سایت آن با صفحه مربوط به عضویت مجدد و تشکیل حساب مواجه خواهید شد.
  •       تمامی اطلاعات مربوط به‌حساب کاربری از جمله چت‌ها، مخاطبان، چنل‌ها و گروه‌ها، فایل‌های ذخیره‌شده در اکانت و موارد مشابه کاملاً حذف خواهند شد و به‌هیچ‌عنوان امکان بازیابی آنها وجود نخواهد داشت.
  •       پروفایل شما برای افرادی که با آنها چت می‌کردید یا گروه‌هایی که در آنها عضو بودید با عنوان Delete account نمایش داده خواهد شد.
  •       اطلاعات مربوط به چت‌ها و گفت‌وگوهای شما برای اکانت‌های دیگر حذف نخواهد شد و این حذف تنها از سمت شما انجام خواهد گرفت.
  •       شما می‌توانید بلافاصله پس از دلیت اکانت تلگرام برای ساخت اکانت جدید با شماره‌تلفن مذکور اقدام نمایید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز خواندید برای حذف کامل یک اکانت شما چندین بار بایستی اطمینان خود را اعلام نمایید. همین نکته باعث شده تا امکان بازیابی اطلاعات برای شما وجود نداشته باشد.

 

نکات مهم که باید قبل از حذف اکانت تلگرام بدانید!

پروسه حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن  می‌تواند برای رهایی از مزاحمان مجازی، حل مشکلات انتقال صاحب خط، حذف سریع اطلاعات و مواردی ازاین‌قبیل اقدامی بسیار مناسب باشد. در خصوص این عمل اشتباهات و تصورات غلط متعددی نیز وجود دارد که اغلب افراد با آن درگیر می‌شوند و به همین دلیل پس از دیلیت اکانت تلگرام با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. برای کاهش این اتفاقات خوب است که پیش از حذف اکانت خود در تلگرام با نکات و توصیه‌های زیر آشنا باشید.

  •       توجه داشته باشید که دیلیت اکانت تلگرام با شماره تلفن نمی‌تواند باعث برطرف‌کردن ریپورت و محدودیت‌های آن برای شما شود. ریپورت حساب در تلگرام باتوجه‌به شماره‌تلفن همراه انجام می‌گیرد ازاین‌رو اقداماتی مانند دیلیت اکانت نمی‌تواند برای حذف مشکلات آن مؤثر واقع شود.
  •       خوب است مجدد به این نکته اشاره کنیم که هیچ راهی برای بازیابی اطلاعات اکانت پس از دیلیت حساب کاربری وجود نخواهد داشت ازاین‌رو حتماً از پیش برای ذخیره اطلاعات ضروری و مهم خود اقدام نمایید.
  •       شما برای تعداد دفعات دیلیت اکانت با محدودیت خاصی در درازمدت مواجه نخواهید بود اما اگر طی یک بازه زمانی کوتاه چندین بار اکانت یک خط را دیلیت کنید و مجدد اکانت دیگری بسازید با محدودیت سه‌هفته‌ای برای ساخت حساب کاربردی جدید مواجه خواهید شد. این نکته بدین معنی است که شما در یک بازه حداقل سه‌هفته‌ای امکان ساخت اکانت جدید و فعالیت در تلگرام را با خط مذکور نخواهید داشت.
  •       حتماً از صحت لینک‌ها و صفحات مربوط به پروسه دیلیت اکانت تلگرام اطمینان حاصل نمایید. بی‌توجهی در این بخش می‌تواند باعث سوءاستفاده از اطلاعات شما شود.
  •       خوب است بدانید که سایت مربوطه برای انجام دلیت اکانت تلگرام برای بازشدن و انجام سایر دستورها نیاز به اتصال فیل*تر شک*ن خواهد داشت. مهم است که در کل پروسه این اقدام از اتصال فیل*تر شک*ن خود مطمئن باشید.
  •       شما به‌حساب تلگرام خود به‌منظور تأیید هویت و دریافت کد مربوط به دیلیت اکانت نیاز خواهید داشت ازاین‌رو پیش از اتمام این پروسه حساب را از روی گوشی خود پاک نکنید.

ضمن توجه به این نکات می‌توانید به‌آسانی و بدون مواجه شدن با مشکل خاصی حساب کاربری تلگرام خود را به طور کامل حذف نمایید.

چرا تلگرام کد نمی‌دهد

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران ایرانی به هنگام استفاده از تلگرام با آن مواجه می‌شوند، عدم دریافت کدهای مربوط به راه‌اندازی تلگرام و همچنین دیلیت اکانت آن است. در پروسه حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن باتوجه‌ به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که از سوی ایران برای کاربران این اپلیکیشن اعمال شده است، چنین خطاها و مشکلاتی غیرقابل‌اجتناب خواهند بود. برای اینکه بتوانید با این مسئله مواجه شوید بهتر است از توصیه‌های زیر کمک بگیرید:

  •       از اتصال فیل*تر شک*ن خود مطمئن باشید و در صورت نیاز IP آن را روی کشور دیگری تنظیم نمایید.
  •       از صحیح بودن پیش‌شماره خود اطمینان حاصل نمایید. برای حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن در کشور ایران شما بایستی از پیش‌شماره 098 استفاده نمایید.
  •       می‌توانید به‌جای گزینه ارسال پیام از گزینه تماس برای دریافت کد مربوطه استفاده نمایید.
  •       اگر اکانت تلگرام مدنظر خود را روی دستگاه دیگری نیز نصب نموده‌اید این امکان وجود دارد که کد درخواستی شما به آن دستگاه ارسال شود.

توصیه‌های گفته شده می‌توانند به شما برای دریافت کد و حل مشکلات احتمالی در این زمینه کمک نمایند.

 

جمع بندی

دیلیت اکانت تلگرام می‌تواند راهی بسیار مناسب و ضروری برای مدیریت و حذف حساب‌های کاربری در این اپلیکیشن باشد. همان‌طور که در این متن به آن اشاره شد انتخاب‌های متعددی برای این اقدام وجود خواهد داشت که از ایمن‌ترین و کاربردی‌ترین آنها می‌توان به حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم اشاره نمود. در این مسیر نسبت به حفظ اطلاعات و دسترسی‌های حساب خود بیشترین دقت ممکن را اعمال نمایید.

 

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

سوالات متداول

آیا امکان دیلیت اکانت تلگرام با شماره تلفن از طریق اپلیکیشن تلگرام وجود دارد؟

با کدام روش می‌توانیم به دیلیت اکانت سریع تلگرام را انجام دهیم؟

آیا حذف حساب کاربری تلگرام برگشت‌پذیر است؟

آیا می‌توانم حساب کاربری تلگرام خود را بدون دسترسی به شماره تلفن حذف کنم؟

چه اتفاقی برای پیام‌ها و گروه‌های من پس از حذف حساب تلگرام می‌افتد؟


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

19

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

من یه اکانت دارم که دسترسی هم بهش ندارم اما میخوام که پاکش کنم. امکانش هست؟

سلام و وقت بخیر
خیر، همونطور که داخل ویدیو نشون دادیم برای حذف حساب تلگرام یه کد به اکانت تلگرام شما ارسال میشه که باید در کادر مربوطه وارد بشه. به همین خاطر شما ملزم به دسترسی به حساب تلگرام خود هستید

سلام
من مقالات تمامی سایت ها رو خوندم برای حذف اکانتم در تلگرام اما همه مقالات فقط یه متن نوشته بودن که داخل گوگل بالا بیان و هیچکی خلاصه و مفید در رابطه با حذف حساب تلگرام مستقیم نگفته بودند
ممنون از شما که خلاصه و مفید این مراحل پاک کردن حساب رو با ویدیو توضیح دادید

سلام وقت بخیر
خیلی ممنون از حسن نظرتون
وظیفه ما تولید مقالات کامل برای رفع نیاز شما دوستان عزیز هست. خیلی خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.

سلام و وقت بخیر
بسیار عالی. خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم.

سلام و وقت بخیر
بسیار خوشحالیم که این مقاله مورد استفادتون قرار گرفت.

ارسال دیدگاه