Retry
چگونه برای رسمی شدن اکانت اینستاگرام تیک آبی اینستاگرام بگیریم

حتما در سازمان ها یا ادارات رسمی و دولتی به نشان های مخصوصی که در گوشه لباس افراد نصب می شود دقت کرده اید. به عنوان مثال، افراد عالی رتبه، نماد پرچم را گوشه یقه کت شان وصل می کنند و یا اشخاص نظامی با درجه های مختلف از یکدگیر متمایز می شوند. اما در حقیقت تمام این نشان ها بدین منظور استفاده می شوند تا بتوان در جامعه به جایگاه بخصوص شان پی برد. اگر شما به طور جدی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید باید بدانید که تیک آبی اینستاگرام چه مسئله مهمی در این فضا است.
در دنیای شبکه های اجتماعی که زندگی بصورت دیجیتالی در جریان است و به جمع عظیمی از اقشار مختلف مردم با فرهنگ ها و نژادهای مختلف تبدیل گشته، بسیاری از آداب و رسوم وجود دارد که درست مانند زندگی واقعی مان مسیر رشد و تکامل را طی می کند.
قطعا نشان آبی رنگی که در پروفایل بعضی افراد وجود دارد را دیده اید. تیک های آبی کوچکی که در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره وجود دارند و همگی به یک منظور خاص استفاده می شوند. “نشان تایید شده” باعث می شود تا مخاطب بلافاصله به حساب کاربری اعتماد و در دنبال کردنن شخص مورد نظر تردید نداشته باشد.
همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران تصور کنند که می توانند براحتی برای گرفتن تیک آبی اقدام کنند. اگر علاقه مند به آشنایی با نحوه رسمی شدن حساب کاربری اینستاگرام هستید، در این مقاله قصد داریم تا نحوه دریافت تیک آبی و مزایای استفاده از آن را آموزش دهیم.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

نشان تایید شده (verified badge)، یا تیک آبی اینستاگرام، تاییدیه ای است که در کنار نام صاحب حساب وجود دارد و به هنگام جستجو نیز ظاهر می شود. همانطور که در آموزش اینستاگرام هم اشاره کردیم؛ معنی نشان تایید شده این است که این شبکه اجتماعی، مالک واقعی را به عنوان صاحب حساب کاربری که می تواند فردی سرشناس، سلبریتی و یا برندی معتبر باشد، تایید کرده است. اینستاگرام از نشان تایید شده برای تصدیق پروفایل اشخاص عادی و شرکت های عمومی استفاده نمی کند.
تیک آبی ابزاری است که به افراد کمک می کند تا بتوانند حساب‌ های واقعی را با اطمینان شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنند.اینستاگرام می گوید: ما به وسیله verified badge تایید می کنیم که حساب کاربری مورد نظر یک پروفایل قابل توجه و معتبر است اما گواهی کننده اهمیت، اعتبار و تخصص مالک حساب کاربری نیستیم.
با دریافت تیک آبی در اینستاگرام دیگر نمی توان نام کاربری را تغییر و اعتبار آن را به حساب دیگری منتقل کرد. با این گرفتن تیک آبی اینستاگرام صفحه خود را از خطر هک شدن و خرید و فروش پیج اینستاگرام حفظ می‌کنید. چهره های شناخته شده زیادی برای اخذ نشان تایید شده اقدام می کنند که درخواست شان عمدتا مورد قبول واقع نمی شود زیرا معیارهای اینستاگرام برای صدور چنین نمادی بسیار متفاوت است.

 

چگونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم؟

راهنمای گرفتن تیک آبی اینستاگرام شامل مراحلی است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. قبل از هرچیز ابتدا اطمینان داشته باشید که در حساب کاربری خود هستید و شرایط بالا را نیز دارا هستید. اگر نماینده با مدیر برند و سازمان معتبری هستید، از ورود به نمایه اصلی اعطمینان حاصل کنید.

 

  1. به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شده و بر روی آیکون سه خط ( بیشتر ) که درست بالای سمت چپ صفحه قرار دارد بزنید.
  2. پس از لمس گزینه بیشتر، از صفحه باز شده بر روی Settings بزنید تا وارد تنظیمات شوید.
  3. حال بر روی Account بزنید تا به مرحله بعد برویم.
  4. پس از ورود به تنظیمات Account گزینه Request verification را انتخاب کنید.
  5. پس از Request verification، درخواست تایید حساب کاربری برای کنترل امکان تصدیق بررسی خواهد شد.
  6. در ادامه لازم است یک فرم برای اینستاگرام بفرستید که شامل موارد زیر است:
    • نام کاربری (Username): بصورت خودکار وارد شده است.
    • نام مالک حساب (Full Name): نام کامل خود و یا سازمان را دقیق وارد کنید.
    • شهرت (Known As): اگر مخاطبین تان شما را با یک اسم مستعار و یا معروف تر می شناسند در اینجا تکمیل کنید. دقت داشته باشید این باید اسمی باشد که آحاد مخاطبین تان آنگونه خطاب تان می کنند.
    • دسته بندی زمینه فعالیت (Category): در هر دسته بندی که اینستاگرام مشخص می کند، یک عنوان مرتبط با ماهیت تخصص و حرفه ای که دارید را انتخاب کنید.
    • مدارک هویتی (Please attach a photo of your ID): در آخرین بخش نیز تصویر کارت شناسایی ملی، کارت گواهی نامه رانندگی و یا گذرنامه تان را ارسال کنید. دقت داشته باشید برای کاربران ایرانی بهترین مدرک، پاسپورت است.

تا اینجا از آماده بودن پروفایل تان مطممئن شدید و اطلاعات مورد نیاز را برای بررسی اینستاگرام ارسال کردید. معمولا چند روز طول می کشد تا درخواست ها ترتیب اثر داده شود اما هیچ تصمینی برای دریافت verified badge وجود ندارد و کاملا متکی به پیش نیازهای گفته شده است.

 

شرایط اصلی اینستاگرام برای دریافت verified badge

  1. اعتبار حساب – Authentic: نمایه ای که قصد دارید برای آن ستاره آبی بگیرید باید به یک شخص حقیقی، نهاد رسمی و صبت شده و کسب و کار واقعی باشد. اولین قانون برای دریافت نشان اعتبار، توجه به ماهیت حساب کاربری است.
  2. منحصر به فرد – Unique: نمی توانید برای چند پروفایل مختلف از خود نشان تاییدیه اعتبار بگیرید. حساب شما معرف و نماینده یک شخص یا سازمان واقعی در اینستاگرام است. تیک آبی تنها به یک حساب کاربری تعلق می گیرد زیرا ممکن است زمینه ساز سو استفاده افراد دیگر واقع شود. اگر پروفایل شما به زبان های دیگر فعالیت می کند می توان برای آنها درخواست داد ولی حساب های دارای منافع عمومی تایید اعتبار نخواهند شد.
  3. پروفایل عمومی – Complete: نمایه کاربری که قصد دارید برای آن تیک آبی بگیرید باید بصورت عمومی – Public باشد. همچنین در بخص اطلاعات – Bio نیز لازم است تا حاوی عکس پروفایل، حداقل یک پست و دارای لینک به سایر شبکه‌ های اجتماعی باشد.
  4. شخصیت یا کسب و کار برجسته – Notable: حساب مورد نظر باید معرف یک شخص، برند یا نهاد شناخته شده باشد که درباره اش توسط دیگران جستجو صورت میگیرد. اینستاگرام حساب‌ هایی را بررسی می کند که در چندین منبع خبری درباره شان محتوا منتشر شده است و به حساب هایی که از طریق پول و تبلیغات مطرح شده اند ترتیب اثر نمی دهد.

تا اینجا با مهم ترین شرایط و قوانین اینستاگرام برای دریافت تیک آبی آشنا شدید. هرچند این شبکه اجتماعی تحت مالکیت شرکت مادر یعنی متا فعالیت می کند و با فیسبوک هم خانواده است، اما روش های متفاوتی را برای تصدیق اعتبار پیش می برد زیرا ممکن است یک شخص در شبکه اجتماعی بسیار معروف باشد اما در محلی دیگر طرفداری نداشته باشد.
هرچقدر افراد و مخاطبین هدف شما بتوانند راحت تر پیدای تان کنند، اینستاگرام در تایید اعتبار شما آسان تر برخورد می کند ولی نگرانی از احتمال جعل هویت فرد باعث شده حساسیت بالایی برای تصدیق تیک آبی در نظر گیرد.

 

نکاتی مهم برای رسمی شدن اکانت اینستاگرام

اگر جزو آندسته از افرادی هستید عموم مردم شما را می شناسند و در چند فیلم معروف هم به عنوان بازیگر سرشناس ایفای نقش پرداخته اید، دریافت نشان تایید شده کار ساده ای است. با اینحال چه یک چهره شاخص باشید و یا یک کاربر عادی، لازم است اطلاعاتی را در خصوص نحوه مدیریت پروفایل اینستاگرام تان بدانید.
همانطور که بدان اشاره کردیم، برای دریافت تیک آبی لازم است تا یک سلبریتی یا برند معتبر بین المللی باشید. در واقع حتی اینفلوئسرها هم می توانند در قالب یک چهره تثایر گذار، برای اخذ verified badge اقدام کنند. عمداتا افرادی که می خواهند به معروفیت برسند لازم است در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک نیز به یک چهره مطرح تبدیل و شهرت و محبوبیت خود را افزایش دهید.

مهمترین نکات برای رسمی شدن اکانت اینستاگرام و دریافت تیک آبی اینستاگرام ذکر شده است.

  • تعامل و ارتباط با مخاطبین و فالورهای تان را بالا ببرید

شما به فالورهایی نیاز دارید که پست های تان را لایک کنند، آنها را ذخیره و به اشتراک بگذارند. همچنین در استوری ها و کامنت ها با شما ارتباط مستقیم داشته و یک اکوسیستم زنده را تداعی گر باشند. برای دست یافتن به شهرت و محبوبیت، لازم است راه اینفلوئنسرهای حقیقی را دنبال کنید. وقتی شما و مخطابین تان با هم در تعامل باشید و واکنش نشان دهید، صدای نبض حیات جامعه هدف تان به گوش اینستاگرام خواهد رسید.
مواظب سیاه لشگرها باشید. آندسته از اشخاصی که فقط شما را فالو کرده اند و یا هیچ ارتباطی با زمینه فعالیت شما ندارند، فقط بر روی نرخ engagement شما تثایر منفی می گذارند. مهم تر از اینکه 100 هزار دنبال کننده داشته باشید، تعداد کسانی است که با محتوای شما واکنش های مختلف نشان می دهند.
برای تولید محتوا وقت بگذارید و از عنصار بصری زیبا برای جذب مخاطب و حفظ کاربران حاضر بهره ببرید. تعامل را شما ایجاد می کنید پس بهتر است روش های مختلفی را مانند رای گیری، کوییز و یا حتی برگذاری لایو اینستاگرام را برای درگیر کردن کاربر در دستور کار قرار دهید.
اگر نمی دانید چه زمینه ای را برای گسترش فعالیت یا شروع آن داشته باشید، پیشنهاد می کنیم یک حوزه کوچک را راه اندازی کرده و یا بر روی بخشی از بازار تمرکز کنید. محبوبیت و اعتماد بدست شما اتفاق می افتد و این همان چیزی است که باعث پیروز شما در کسب و کارتان خواهد شد.

  • هشتگ ها، بزرگراه جذب مخاطب

هشتگ ها اجازه می دهند تا محتوای شما به دست علاقه مندان به آنها برسند. اینستاگرام اجازه می دهد تعداد زیادی هشتگ بگذارید ولی مهم کیفیت و انتخاب صحیح آنها است. در گزینش هشتگ هوشمندانه رفتار کنید تا بتوانید جامعه مخاطبین تان را توسعه داده و فالورهای مرتبط واقعی را جذب کنید.
این دقیقا مانند یک شهر است که در آن انواع انسان ها با رفتار و شخصیت های متنوع زندگی می کنند. نحوه برخورد شما با آنها فضای حاکم را ترسیم و نوع بازخوردشان را مشخص می کند. اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای بررسی ترافیک ورودی پروفایل تان دارد. می توانید محبوب ترین پست و یا جنسیت قالب نمایه تان را ببینید و درباره خواست های مخاطبین تان برنامه ریزی کنید.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف

فعالیت های تان را صرفا به اینستاگرام محدود نکنید. یک چهره معروف در سایر شبکه های اجتماعی نیز دنبال کننده های خاص خودش را دارد. صرفا نیاز نیست در فیسبوک تعامل داشته باشید، اگر در تولید محتوای ویدئویی مهارت دارید، یوتیوب می تواند گزینه خوبی برای جذب فالورهای واقعی باشد. مردم نیاز دارند تا مورد توجه واقع شوند و محتوای ارزشمندی را از کسیکه طرفداری اش می کنند داشته باشند.
ورودی هایی که از وبلاگ، سایت شخصی و سایر شبکه های اجتماعی دریافت می کنید، رشد جمعیت مخاطبین تان را در اینستاگرام بسیار طبیعی جلوه می دهد. این افراد چون بر اساس محتوای سرگرم کننده شما را دنبال می کنند، مستعد حمایت از شما و تعامل بر مبنی پست ها و استوری های تان هستند.

  • شخصی سازی حساب منحصر بفرد

صرفا با کپی کردن عکس از سایت های اشتراک گذاری تصویر و نوشتن چند خط توضیح به عنوان شعر، کانال شما را به بستری برای تعامل تبدیل نمی کند. به یاد داشته باشید که در حال ایجاد زیرساخت برای دریافت تیک آبی هستید و این به معنی طراحی های بسیار شکیل و پست های خاص و یونیک است.
محتوای شما باید نشان دهنده امضای پروفایل شما باشد. افراد با دیدن مطالب روی شبکه اجتماعی تان براحتی می توانند شما را شناسایی و همواره برای اطلاعات جدید انگشت شماری کنند. آیا در زمینه ایران گردی به تولید پست و محتوا می پردازید، طبیعاتا مردم توقع دارند تا جاذبه های بسیار بکر و کمتر دیده شده را ببینند و این میسر نیست مگر با برداشتن دوربین و بستن کوله پشتی برای سفرهای متعدد.

  • برنامه ریزی منظم و زمان بندی در ارسال محتوا

برای بدست آوردن بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام، از ابزار داشبورد این شبکه اجتماعی استفاده کنید. ببینید مخاطبین شما در چه رده سنی هستند و بیشتر حضورتان طی چه ساعت ها و روزهایی بوده است. بدین ترتیب هم زمان تعامل بیشتر را بدست خواهید آورد و هم در ساعات مناسب محتوای تان را ارسال خواهید کرد.

  • تعامل با سیار افراد بزرگ و سلبریتی ها

با افراد معتبر در ارتباط باشید. آنها می توانند نقش یک سوپرشارژر را برای شما بازی کنند. وقتی یک فرد مهم و معروف را در یک استوری منشن می کنید، اگر وی نیز شما در پاسخ منشن کند، آنوقت یک تبادل اعتبار بسیار با کیفیت شکل میگیرد. جدای از این به هنگام استوری منشن کاربران تان در پروفایل های شان، اینستاگرام متوجه حسن توجه مخاطبین شما با فعالیت های شما می شود.

  • نماینده یک برند معروف باشید

اگر سرمایه لازم برای اخذ نمایندگی برندی معروف را دارید، این فرصت خوبی است تا در کنار تجارتی که به راه می اندازید، از اعتبار و تایید برند اصلی استفاده کنید. اینستاگرام به شعب برندهی معروف و معتبر هم تیک آبی اهدا می کند البته این بشرطی است که فعالیت شما در این حوزه محرض شده باشد.

  • وجود پروفایل های جعلی به نام شما، یعنی نیاز به تیک آبی

این گزینه را به عنوان یک ترفند غیر حرفه ای در نظر بگیرید. ما نمی خواهیم شما را ترغیب کنیم که به روش های نامتعارف روی بیاورید ولی نکته ای که شاید لازم باشد بدانید این است که وقتی برای یک پروفایل زحمت می کشید و در دریافت تیک آبی همچنان دچار چالش هستید، وقت آن رسیده چند پروفایل فیک به نام برندتان ساخته و سپس نامه ای بسیار کامل و خوب برای اینستاگرام ارسال کنید. بدین ترتیب آنها را از وضعیت موجود آگاه خواهید ساخت تا شرایط فورس ماژور را برای تان در نظر بگیرند.

  • لینک های شبکه های اجتماعی را از بایو حذف کنید

وقتی پروفایل تان مورد تایید تیک آبی قرار بگیرد، نباید کاربران را از طریق بایو به سایر شبکه های اجتماعی ترغیب کنید. بهتر است از اهمین ابتدا لینک های پلتفرمی را از Bio حساب کاربری تان حذف و به سایت صالی و یا لندینگ پیج لینک سازی کنید.

  • هرگز برای خرید تیک آبی اینستاگرام تلاش نکنید

شاید با خود فکر کرده باشید که چجوری تیک ابی اینستاگرام رو بخرم؟ گول تبلیغاتی که با مضمون فروش تیک آبی فعالیت می کنند را نخورید. هیچ راهی برای پرداخت وجه و دریافت تیک آبی وجود ندارد و اینستاگرم هم هیچ شعبه ای برای این موضوع در هیچ کجای دنیا در اختیار ندارد. صبوری کنید و خیلی تخصصی به فکر یک برنامه طولانی مدت باشید. اجازه بدهید بر اساس لیاقت ها و واقعیت ها به دستاوردهایی برسید. وقتی برای رسیدن به هدف تلاش می کنید، مطمئن باشید به آنچه می خواهید دست پیدا خواهید کرد.

تیک آبی اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

تیک آبی در شبکه های اجتماعی مانند طلوع خورشید در آسمان بی ستاره است. با دریافت تیک آبی اینستاگرام تبدیل به یک فرد شناخته شده و بسیار معبتر خواهید شد که بر روی جایگاه اجتماعی تان تثایر شگفت انگیزی خواهد داشت.

دریافت تیک آبی اینستاگرام مزیت های بسیاری دارد که به آن اشاره کردیم.

در ادامه به معرفی چند مورد از مزیت های تیم آبی خواهیم پرداخت:
1. تیک آبی دیدگاه مردم را نسبت به پروفایل تان متحول می کند. حالا زدتر به شما اعتماد می کنند و زودتر از هر وقت دیگری در انتظار تولید محتوا از سوی شما خواهند بود. به همین میزان نرخ تعامل نیز بالا رفته و مشارکت قابل توجهی خواهند داشت.
2. باعث افزایش آگاهی برند شده و بر روی اعتبار آن تاثیر می گذارد. وقتی کسب و کاری از جانب اینستاگرام مورد تایید قرار گیرد، ذهنیت مثبتی نیز در جامعه از خود بر جای خواهد گذاشت.
3. دیگر کسی نمی توند از هویت شما سو استفاده و یا برند شما به سرقت ببرد. مخاطبین شما می دانند که پروفایل تایید شده تنها حساب رسمی برند و یا پرسونای شما است و حتی با جود چندین پروفایل فیک، این حساب کاربری شماست که در صدرنتایج نشان داده خواهد شد.

چه چیزهایی باعث حذف تیک آبی اینستاگرام می شود؟

حساب های تایید شده چند برابر اکانت های عادی زیر نظر هستند. از آنجاییکه به اعتبار اینستاگرام دارای نشان اعتبار هستید، به همین ترتیب برای حفظ آن باید کوشا باشید.

  • تلاش برای تغییر حساب و یا انتقال اعتبار به نام شخص دیگر
  • سواستفاده از اطلاعات پروفایل برای تبلیغ و مقاصد خاص
  • تولید محتوای خلاف قوانین اینستاگرام و سو استفاده از اعتبار برای اهداف نامتعارف
  • مورد تنفر قرارگرفتن در اذهان عمومی و رسانه ای
  • سو استفاده از کانال برای پروموت حساب کاربری دیگر برای دریافت تیک آبی

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم راه های گرفتن تیک آبی اینستاگرام را به واجدان شرایط این امر آموزش دهیم. امیدواریم که این موضوع برای شما مفید واقع شده و از آن استفاده کنید.

دسته بندی: اینستاگرام

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *