نحوه ی زمان بندی انتشار پست ها در وردپرس

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

آیا می دانستید که وردپرس قابلیتی دارد که شما با استفاده از آن می توانید برای پست هایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهید در آینده در سایت وردپرسی خود منتشرشان کنید برنامه ریزی زمانی انجام دهید؟  از آن جایی که این قابلیت کاربردی کمی مخفی است ممکن است بعضی از تازه کار ها حتی متوجه وجودش نشوند. با زمان بندی انتشار پست ها در وردپرس خود دیگر نگران زمان منتشر شدن آن ها نباشید چون وقتی شما برای پست های خودتان برنامه ریزی زمانی انجام می دهید به صورت خودکار در هر زمانی از روز که بخواهید منتشر می شوند.

در این مقاله ما به شما نشان میدهیم که چطور برای انتشار پست هایتان در وردپرس برنامه ریزی زمانی کنید و در آخر هم تعدادی ترفند عالی به شما یاد می دهیم که از این قابلیت وردپرس مثل حرفه ای ها استفاده کنید.

چرا باید برای انتشار پست هایمان برنامه ریزی زمانی داشته باشیم؟

اگر شما می خواهید که یک بلاگ موفق داشته باشید بهترین راه این است که یک تقویم محتوایی با برنامه زمانی برای خودتان به وجود بیاورید و محتوا و مطالبتان را بر اساس تاریخ هایی که از قبل مشخص کرده اید منتشر کنید و به اشتراک بگذارید و دقیقا اینجا است که قابلیت زمان بندی انتشار پست ها در وردپرس می تواند به شما کمک کند.

شما می توانید مقاله هایتان را با سرعت دلخواهتان بنویسید و وقتی از برنامه ای که تعیین کرده اید جلوتر افتادید می توانید با استفاده از این قابلیت برای آن محتوا زمان و تاریخ انتشار در نظر بگیرید و تنظیم کنید و بقیه کار ها به طور خودکار انجام خواهد شد.زمان بندی انتشار پست ها

دلیل دیگری که شما باید برای محتوایتان برنامه ریزی زمانی داشته باشید ساعت هایی است که ترافیک سایت شما بالا است . همان طور که می دانید هر سایتی در یک ساعت خاص از روز بیشترین بازدید کننده را دارد و شما با انتشار محتوای خود در آن ساعت می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و تعداد بازدید های مطالب خودتان را بیشتر کنید.

تصور کنید که موقعیت زمانی جایی که شما زندگی می کنید با کاربران متفاوت باشد و زمانی که ترافیک سایت شما بالا میرود 3 صبح به وقت شما باشد. با وجود قابلیت زمان بندی انتشار پست ها ، دیگر مشکلی برای شما به وجود نمی آید و می توانید پست های خود را در زمان مناسب منتشر کنید. همچنین برای روز های تعطیل و زمان هایی که در سفر هستید، می توانید از قبل محتوای خود را تولید کرده و به راحتی برای آن ها برنامه ریزی زمانی در نظر بگیرید تا در زمان دلخواهتان منتشر شوند و با خیالی راحت از سفر خود لذت ببرید.

حالا که با مزیت های این قابلیت آشنا شدید، وقت این است که ببینیم چگونه باید از این قابلیت استفاده کنیم

چگونه زمان بندی انتشار پست ها در وردپرس را انجام دهیم؟

تعیین برنامه ی زمانی برای پست هایتان در وردپرس کار بسیار راحتی است. وقتی شما محتوای خودتان را تولید کردید و به اتمام رساندید کافی است به قسمت edit screen  یا ویرایش صفحه رفته و در سمت چپ صفحه در قسمت انتشار، روی گزینه ویرایش مقابل گزینه “انتشار فوری” کلیک کنید.

زمانبندی پست ها

سپس زمان مورد نظرتان را از روی تقویمی که به شما نشان داده شده است انتخاب کنید. زمانی که انتخاب می کنید می تواند در آینده باشد. وقتی شما یک زمانی برای پست خودتان تعیین میکنید قسمت publish یا انتشار  در بالای صفحه به schedule یا زمان بندی تغییر میکند. در آخر کافی است شما روی گزینه ی schedule  یا زمان بندی کلیک کرده تا پستتان در وردپرس زمان بندی شود و در زمانی شما انتخاب کرده اید، منتشر می شود.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه اضافه کردن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی

نحوه ی زمان بندی انتشار پست ها در وردپرس در ویرایشگر کلاسیک

اگر شما از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده میکنید به شما پیشنهاد میکنیم که از گوتنبرگ (Guteberg) ویرایشگر جدید وردپرس استفاده کنید. این ویرایشگر بسیار سریع و مدرن است و به شما کمک میکند که محتوای بهتری تولید کنید.

برای اینکه در ویرایشگر کلاسیک برای انتشار پست هایتان برنامه ریزی زمانی داشته باشید ابتدا به قسمت publish رفته و روی گزینه  edit کلیک کنید تا برای شما یک تقویم ایجاد شود. در این تقویم زمان انتشار پست هایتان را تعیین کنید و روی گزینه ok  کلیک کنید. در نهایت در قسمت بالا publish تبدیل بهschedule  می شود و شما باید رو آن کلیک کنید. در این مرحله باید زمان و تاریخی را که تعیین کردید برایتان مشخص شود.

همانطور که شما وب سایت خود را گسترش می دهید باید پست های خود را در وردپرس به صورت منظم مدیریت کنید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. در ادامه چند سوال و جواب را نوشته ایم تا به شما کمک کند برای انتشار پست هایتان برنامه ریزی زمانی داشته باشید.

  • چگونه از موقعیت زمانی خود در وردپرس استفاده کنیم؟

شما باید در قسمت موقعیت زمانی وردپرس بروید ( Timezone ) و زمان موردنظر خودتان را در آن قسمت وارد کنید.

  • چگونه همگی پست هایی را که دارای زمانبندی هستند را در وردپرس ببینم؟

به قسمت posts >> All posts  یا نوشته ها بروید و روی scheduled  یا زمان بندی شده کلیک کنید تا تمامی پست هایی که دارای برنامه ریزی زمانی هستند را ببینید و مدیریت کنید.

  • اگر پست ها در زمان موردنظرمان منتشر نشوند و یا با مشکل زمان بندی از دست رفته در وردپرس مواجه شویم باید چه کار کنیم؟

ورپرس برای اجرای سیستم برنامه ریزی زمانی خود از یک سیستمی به نام wp cron  استفاده میکند و اگر این سیستم به دلایل مختلف مثل اختلال در پیکربندی سرور هاست دچار مشکل شود پست های شما در زمان موردنظر شما منتشر نخواهند شد و مشکل زمانبندی از دست رفته به وجود می آید.

برای رفع این مشکل کافی است که از پلاگین wp missed schedule استفاده کنید.

  • چگونه زمان بندی انتشار پست ها را غیر فعال کنیم؟

شما می توانید برنامه زمانی یک پست را در وردپرس با تغییر حالت scheduled  به  draft غیرفعال کنید.در ویرایشگر جدید وردپرس گزینه  draft  را در بالا و در ویرایشگر کلاسیک در قسمت پایین publish  قرار دارد و می توانید تنظیمات پست خود را ویرایش کرده و در زمان دلخواهتان منتشر کنید.

زمان بندی انتشار پست ها

  • آیا می توان برای صفحات وردپرس هم برنامه ریزی زمانی انجام داد؟

بله شما می توانید برای صفحه وردپرس خود مثل پست های بلاگتان برنامه ریزی زمانی انجام دهید.

  • آیا می توان برای پست هایی که منتشر شده اند هم تغییراتی را برنامه ریزی کنیم؟

در حالت کلی شما نمی توانید روی پست هایی که منتشر شده اند تغییرات را زمانبندی کنید. اگر تغییری روی محتوای خود ایجاد کنید دوباره آن محتوا منتشر خواهد شد.

 

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و کمک کرده باشد تا بتوانید زمان بندی انتشار پست ها را ایجاد کنید و آن ها را به راحتی مدیریت کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

8

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم من به تازگی تصمیم گرفتم با زمان بندی مطالبم رو منتشر کنم و این کار رو هم شروع کردم. اما حدود 3 ماه هست ک قبل این من بدون رعایت کردن زمان این کار رو انجام میدادم.

میخواستم بدونم من اگه تایم اونا رو عقب گرد ببرم و با یک الگو ( برا من 5 روز یباره الگو ام هر 5 روز 2 مقاله دست اول) اونایی که ایندکس شده ان رو هم ویرایش کنم :

1- آیا این کار از نظر سئو بعد ایندکس شدن مشکلی بوجود میاره ؟
2- تاثیر مثبت اش رو میذاره ؟ ( الگوی تایم )

سلام
تاریخ انتشار مطالبتون رو نباید عوض کنید. میتونید با تاریخ جدید بروز رسانی کنید
در روزهای آینده یک مقاله اموزشی در این زمینه در بلاگ ژاکت قرار میدیم

من متاسفانه این کار رو انجام دادم ولی از کنسول گوگل کل سایت رو یک بار از بخش ریموآل کلیر کش زدم بشه ( تا مجدد ایندکس شه). الان مشکل بوجود میاد ؟

سلام
بنده از بوکلی استفاده میکنم و میخام صفحه نوبت دهی هر شب ساعت 9 تا 12 فعال باشد
ایا افزونه ای یا راهکاری می توان ارایه کرد
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
اگه سایت شما المنتوری هست، میتونین با استفاده از المان های زمانبندی المنتور فیلد مربوط به نمایش شرت کد بوکلی رو زماندار کنید.

درود بنده به تازگی به مشکل خوردم در انتشار نوشته . هم انتشار هم بروزرسانی . اصلا نمیتونم نوشته ای منتشر یا بروزرسانی کنم به این دلیل که زمانی ک روی انتشار کلیک میکنم اون کادر زمانبندی رو به صورت قرمز شده میاره و هرچی گزینه باشه رو میزنم و بعد انتشار کار نمیکنه . برای بروزرسانی هم همینطور اصلا گزینه انتشار یا بروزرسانی کار نمیکنه و کادر زمانبندی رو نشون میده .. آخرین ورژن وردپرس نصبه . همه چیز اوکی بوده فک کنم آپدیت شده اینجوری شده . راه حلی دارین یا باید دوباره سایتو راهندازی کنم تازه وارد هستم.

سلام من یک وبلاگ تخصصی راه اندازی کردم و چند روزه بالا اومده … میخواستم از الان که ابتدای کار این دامنه هست ازتون به راهنمایی بگیرم ( شماره گذاری میکنم که بتونید پاسخ رو راحت تر بفرمایید )

1- آیا تفاوتی بین یک وبلاگ که هر 2 روز (منظم) یک مطلب آپلود میکنه و یک وبلاگ که هر 5 روز ( منظم ) یک مطلب آپلود میکنه ؟ تراکم انتشار مطالب مهمه ؟ یا فقط نظمشون مهمه که از اول کار حفظ بشه ؟

2 – حداکثر فاصله ای که بین انتشار مطالب توصیه میکنید چقدره ؟

3 – اگه الان یک مطلب منتشر بشود و چند مدت دیگه فایل صوتی مقاله هم بشه اضافه یا چند روز بعدش به بعضی کلمات داخل مقاله یکسری بک لینک بدیم مشکلی پیش میاد ؟ یا همه اینها رو از اول باید در مقاله درج کنیم و یکجا انتشار بدیم

4 – مطالب ما یونیک هستند و سعی میکنیم با کیفیت باشن و از تصویر و گاها از فایل صوتی هم براشون استفاده کنیم اما : مهم ترین توصیه ای که میتونید به یک وبلاگی که از الان میخواد شروع کنه ( با این نیت که بعدا امتیازش در رتبه های گوگل خراب نشه ) چیه ؟ تا بعدا انشالله در آینده یک مدیر سئو هم بتونیم اضافه کنیم

ممنون که وقت میذارید

سلام و وقت بخیر در ادامه پاسخ هر کدام از سوالاتتون با شماره گذاری توضیح میدهیم
1- در ابتدای کار سایت بهتر از در بازه های کمتر مطلب منتشر کنید تا کراولرهای گوگل به دفعات بیشتری به سایت شما سر بزنند، با توجه به تازه راه افتادن دامنه ممکن است کراولرها مداوم سایت شمارا خزش نکنند اما نظم در انتشار در بازه های کوتاه باعث در ابتدای کار گوگل سایت شما را در لیست کراول قرار دهد. لازم به ذکر است که نظم در انتشار همیشه برای سایت مهم است.
2- بسته به حوزه کاری سایت دارد اما به طور استاندارد هفته ای 2 الی 3 مطلب منتشر شود بسیار ایده‌آل است.
3- به این کار اصطلاحا آپدیت مقاله میگویند که بسیار کار مفیدی برای سایت است. اضافه کردن فایل ویدیویی، صوتی، عکس و حتی متن تکمیل کننده بسیار برای آپدیت مقاله عالی است. فقط نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که لینکسازی داخلی مطلب را در زمان انتشار به صورت کامل انجام دهید پس از آن اگر مطلب جدیدی اضافه کردید و لازم بود از مطلب مذکور لینک داشته باشد، لحاظ کنید.
4- تمامی مواردی که گفتید از ویژگی‌های یک متن خوب و سئو شده است. توصیه ما به شما این است که کلمات کلیدی خود را به صورت هوشمندانه استفاده کنید و شکل های مختلف کلمه کلیدی را استفاده کنید مثلا یک سایت مربوط به تصفیه آب باید کلمات خود را در تمام اشکال زیر (حتی یکبار) استفاده کند:
تصفیه آب
تسفیه آب
تسویه آب
آب تصفیه کن
آب شیرین کن
آب تصفیه

موفق و سربلند باشید

ارسال دیدگاه