نحوه نصب، ایرادات و آپدیت افزونه و کار با افزونه های امنیت وردپرس

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

بعد از این که به کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سایت نصب کردید و آن را به کار گرفتید، می‌بینید که برخی از بخش‌های تخصصی آن باید بهینه شوند؛ اما برخی از قابلیت‌ها برای تمام سایت‌ها باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال افزونه امنیتی برای وردپرس از افزونه‌های ضروری است که هر طراح سایتی باید آن را مد نظر داشته باشد. به همین علت، افزونه‌های زیادی در این زمینه وجود دارند و روز به روز بر تنوع و کارایی آن‌ها افزوده می‌شود. شاید در گذشته طراحی سایت و دادن امکانات مختلف به آن فقط از یک فرد حرفه‌ای در برنامه‌نویسی برمی‌آمد؛ اما امروزه قالب و افزونه‌های مختلف باعث شده‌اند تا طراحی سایت برای اکثر افراد کاری راحت و قابل دسترسی باشد؛ اما این کار چگونه انجام می‌گیرد و نصب افزونه های امنیتی وردپرس چگونه است؟

نصب افزونه امنیتی برای وردپرس

برای این که بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را بر روی سایت خود داشته باشید، باید آن‌ها را دانلود و نصب کنید. ممکن است این افزونه بر روی پیشخوان وردپرس وجود داشته باشد، در غیر این صورت می‌توانید پلاگین مورد نظر خود را از سایت‌های پشتیبانی کننده آن‌ها خریداری و دانلود کنید. برخی از این افزونه‌ها به صورت رایگان و فارسی وجود دارند که کار را برایتان راحت‌تر می‌کنند. برای نصب افزونه های امنیتی وردپرس، باید مسیر زیر را طی کنید.

  • ابتدا باید به پیشخوان وردپرس لاگین وارد شوید.
  • در این پیشخوان بخش افزونه‌ها وجود دارند. روی آیکون افزودن کلیک کنید تا به بخش افزودن افزونه‌ها هدایت شوید.
  • به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید افزونه‌های مختلف پرطرفدار و رایج را ببینید. در بین آن‌ها افزونه امنیت وردپرس نیز وجود دارد.
  • نام افزونه امنیتی برای وردپرس را در کادر جستجوی افزونه‌ها وارد کنید و افزونه‌ای را که می‌خواهید پیدا کنید.
  • پس از این که افزونه پیدا شد، روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید تا افزونه شروع به نصب کند.
  • پس از این که افزونه نصب شد، گزینه فعال کردن را مشاهده می‌کنید که با کلیک روی آن می‌توانید افزونه را فعال کنید. در این صورت هنگامی که پیشخوان وردپرس و بخش افزونه‌ها را باز می‌کنید، می‌توانید آن را ببینید و تنظیمات و کارهای سفارش سازی آن را انجام دهید.

اما روش های دیگری نیز برای نصب افزونه وجود دارد به همین علت پیشنهاد میکنیم راهنمای نصب افزونه در وردپرس را در بلاگ ما بخوانید.

نصب بهترین افزونه امنیت برای وردپرس سفارشی

ممکن است امنیت بسیار بیشتر از حد معمول را برای افزونه خود نیاز داشته باشید. برخی از مدیران سایت معتقدند که افزونه‌های آماده به علت این که دسترسی تمام افراد به آن راحت است ممکن است به سادگی توسط هکرها غیر فعال شود؛ اما برای این که بتوانند امنیت لازم را فراهم کنند، از روش استفاده از افزونه‌های خصوصی و سفارشی بهره می‌برند. برای این منظور باید از کدنویسی های حرفه‌ای توسط کسانی که در این زمینه مهارت بالایی دارند بهره برد. به همین علت افزونه‌ای که می‌خواهند به وردپرس اضافه کنند، در پیشخوان وجود ندارد و باید ابتدا آن را وارد این بخش کنند.

حتی ممکن است از فروشگاه‌های مجاز مثل ژاکت که این افزونه‌ها را به فروش می‌رسانند بهره ببرید. در هر صورت اولین کاری که باید کنید، آپلود افزونه در محیط وردپرس است. برای این کار می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که رایج‌ترین آن‌ها ورود به پیشخوان وردپرس است.

برای این منظور باید مسیر زیر را طی کنید:

افزونه‌ها- افزودن – بارگذاری افزونه – انتخاب فایل حاوی افزونه امنیتی برای وردپرس – نصب افزونه – فعال کردن

نصب افزونه در وردپرس

آپدیت افزونه های امنیتی وردپرس

افزونه‌های آماده که دریافت می‌کنید و بر روی محیط وردپرس خود به کار می‌گیرید، معمولاً در صورتی که پشتیبانی فعالی داشته باشند، در بازه‌های زمانی مختلف آپدیت می‌شوند. در این فایل‌ها، قابلیت‌های بهتر و بیشتری برای کاربران ارائه می‌شود که کار در محیط وردپرس را برایتان راحت‌تر و کاربردی‌تر می‌کند. بهترین افزونه های امنیتی وردپرس به صورت دائم به روز می‌شوند؛ اما چگونه می‌توانید آن‌ها را بر روی سایت خود به کار بگیرید؟

هنگامی که به بخش افزونه‌ها وارد می‌شوید، در صورتی که آپدیتی از فایل افزونه امنیت وردپرس که بر روی سایتتان نصب کرده‌اید وجود داشته باشید، آن را در لیست افزونه‌ها خواهید دید. در صورتی این فایل وجود دارد که ورژن جدیدتر از آن که در حال حاضر دارید، وجود داشته باشد. در صورت مشاهده آن، بر روی گزینه آپدیت یا به روزرسانی کلیک کرده تا به همین راحتی افزونه امنیتی سایتتان آپدیت شود و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه گردد.

ایراداتی که ممکن است حین نصب افزونه امنیتی برای وردپرس ببینید

گاهی اوقات همه چیز به این راحتی پیش نمی‌رود و ممکن است نیاز باشد خطاهای نصب و کار با افزونه‌ها را برطرف کنید. خطاهای معمول که در هنگام نصب افزونه های امنیتی وردپرس با آن‌ها مواجه می‌شوید، موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • معمولاً بیشترین موردی که کاربران برای نصب افزونه‌ها با آن مواجه می‌شوند، کمبود حافظه در سیستم با خطای Allowed Memory است. در این صورت منو افزونه‌ها در دسترس است اما قابل نصب نیست. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که حافظه PHP دارای محدودیت باشد. برای حل این مشکل باید محدوده حافظه PHP را افزایش دهید. برای این منظور باید کد define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’); را به فایل Wp-Config.php اضافه کنید.
  • در صورتی که بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را نیاز دارید و می‌خواهید آن را در بین افزونه‌ها پیدا کنید، ممکن است این افزونه را در بخش مدیریت وردپرس نبینید. هر سایت دارای افراد با نقش کاربری متفاوتی است. مدیر سایت به کاربران مختلف، سطح دسترسی‌های متفاوت در وردپرس و مورد نیاز وظیفه آن‌ها می‌دهد. گاهی اوقات اضافه کردن افزونه در دسترس شما نیست و فقط مدیر سایت می‌تواند تغییراتی این چنینی را اعمال کند. این مسئله زمانی که وردپرس شبکه نصب می‌کنید نیز به وجود می‌آید. در این صورت نیز فقط مدیر شبکه می‌تواند افزونه‌های مختلف را بر روی محیط وردپرس نصب کند.
  • در صورتی که کاربر com باشید، نمی‌توانید افزونه‌ها را نصب کنید. هیچ منویی از این قبیل در این ناحیه وجود ندارد. برای این که افزونه‌ها را در ناحیه کاربری خود داشته باشید، باید به صورت سالانه مبلغی پرداخت کنید. در این صورت پلن تان به نوع تجاری تغییر می‌کند و به افزونه‌ها دسترسی دارید. همچنین می‌توانید وردپرس تان را به wordpress.org تغییر دهید تا نیازی به پرداخت هزینه نداشته باشید.
این مقاله را حتما بخوانید
آنتی هک برای وردپرس

 

کار با افزونه های امنیتی وردپرس

برای افزایش امنیت وردپرس کارهای مختلفی باید انجام دهید. این امکانات از همان لحظه ورود به سایت تا هر زمان که سایت فعالیت دارد به کار گرفته می‌شوند. هر کاربر، نویسنده، مدیر سایت و … که قصد دارد به سایت وارد شود، باید از نام کاربری و رمز عبور مشخصی استفاده کند. بهتر است در وردپرس تائید دو مرحله‌ای فعال شود.

این کار امکان افزایش امنیت سایت را به شما می‌دهد و مراحل زیر باید طی شود:

  •  کاربر باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کند
  • گزینه درخواست ورود دو مرحله‌ای را مشاهده می‌کند
  • کد 4 تا 6 رقمی که به ایمیل یا شماره موبایل کاربر ارسال می‌شود باید وارد شده تا کاربر بتواند به محیط پیشخوان وردپرس وارد شود.

کار با افزونه های امنیتی وردپرس

 

درخواست پرسش و پاسخ امنیتی در وردپرس به کمک افزونه امنیت وردپرس

احتمالاً برخی اوقات به سایت‌هایی وارد شده‌اید که سؤالاتی ساده از شما پرسیده می‌شود تا متوجه شوند که شما یک ربات نیستید. سؤالاتی مانند اولین مدرسه‌ای که در آن درس خوانده‌اید، رنگ مورد علاقه شما و … این سؤالات توسط کاربری که پرسش و پاسخ امنیتی را به وردپرس اضافه می‌کند طراحی شده است. از این رو کاربران به جای وارد کردن کد تائید در مرحله دوم، پاسخ این سؤالات را در کادر مربوطه می‌نویسند. حالا در مراحل بعد که کاربر بخواهد وارد سایت شود، با جواب‌هایی که در مرحله اول ذخیره شده است تائید می‌شود.

تائید کد دو مرحله‌ای، عبارات و سؤالات امنیتی و مواردی از این قبیل باعث می‌شود تا ربات‌های ویروس و هکرها نتوانند به سایت وارد شوند و به جای یک کاربر عادی محسوب نشوند و بتوانید جلوی هک سایت وردپرس را بگیرید.

 

بهترین افزونه های امنیتی وردپرس

اگر می‌خواهید بهترین افزونه امنیت برای وردپرس را پیدا کنید، بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. تعداد افزونه‌های امنیتی بسیار زیاد است و هر کدام مزایا و معایب خود را دارید. علاوه بر این باید بدانید که هر نوع سایتی با کاربری متفاوت، نیاز به افزونه امنیتی خاصی دارد. در صورتی که یک افزونه برای امنیت سایت مناسب است، ممکن است برای سایت دیگری چندان کارایی لازم را نداشته باشد.

افزونه Wordfence Security 

افزونه وردفنساکثر کاربران و مدیران سایت معتقدند، وردفنس یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس است. امکانات و قابلیت‌های زیادی که برای افزایش سطح امنیتی در این افزونه قرار داده شده است باعث محبوبیت آن برای کاربران می‌شود. برخی از این امکانات موارد زیر را شامل می‌شوند.

  • محافظت از سایت در برابر انواع هکر و ویروس‌ها
  • ایجاد تائید دو مرحله‌ای برای ورود کاربران به سایت
  • محافظت از سایت در برابر حمله بروت فورس
  • بررسی قدرت رمزهای عبور برای کاربران
  • اسکن سایت و شناسایی بد افزارها
  • و …

 

افزونه iThemes Security 

افزونه آیتمزداشتن بهترین افزونه امنیت برای وردپرس باعث می‌شود تا خیال تان از سایت و کاربران راحت باشد. iThemes Security نیز یکی از بهترین افزونه‌هایی است که در این زمینه می‌توانید از آن بهره ببرید. امکاناتی مانند استفاده از ورود دو مرحله‌ای در وردپرس، اسکن خودکار و هر روزه سایت، به روز رسانی کلیدهای امنیتی در وردپرس، استفاده از کپچا گوگل، امکان بررسی فایل‌ها در مواقعی که تغییرات در آن‌ها ایجاد می‌شود و اطلاع‌رسانی در صورت وجود کدهای مخرب و …

افزایش امنیت سایت یکی از بخش‌های مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده بگیرد. در صورتی که امنیت سایت پایین باشد نه تنها اطلاعات مدیران سایت بلکه ممکن است دسترسی به اطلاعات بانکی یا هویتی کاربرانی که در سایت عضو می‌شوند نیز امنیت لازم را نداشته باشد. پس اولین مرحله پس از طراحی سایت که باید به کمک بهترین افزونه امنیت برای وردپرس مورد توجه قرار گیرد، بخش امنیتی آن است و باید دقت زیادی در آن داشته باشید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه