هاست ربات تلگرام + معرفی بهترین ارائه دهندگان هاست تلگرام

برنامه نویسی

11 دقیقه زمان مطالعه

می خواید یک ربات تلگرام بسازید و دنبال هاست رایگان برای اون هستید؟ تا آخر این مطلب کنار ما باشید تا هر چیزی که باید از این هاست تلگرام رایگان بدونید رو بهتون بگیم.

تلگرام در حال حاضر کامل ترین و به روزترین پیام رسان بین المللی محسوب می شود. احتمالاً به خاطر همین است که ربات های تلگرام امروز تبدیل به یک ابزار جدی برای هدف های آموزشی، تجاری و حتی تفریحی شده اند. شاید شما هم جزو افرادی هستید که یک ایده جذاب برای ساخت یک ربات تلگرام دارید. خب اگر می خواهید این ربات را با روشی حرفه ای و در عین حال بدون هیچ هزینه ای بسازید، بهترین کار استفاده از هاست های رایگان ربات تلگرام است. بیایید با هاست های رایگان برای سورس ربات تلگرام و روش استفاده از آنها بیشتر آشنا شویم.

تو این مطلب با هم می بینیم که هاست رایگان چه فرقی با هاست های پولی داره، برای چه ربات هایی مناسبه و این هاست ها رو از چه شرکت هایی میتونیم تهیه کنیم. راستی نحوه استفاده از سورس ربات تلگرام رو هم با هم مرور میکنیم.

ساخت ربات های تلگرامی

ما در این مطلب می خواهیم درباره ساخت ربات های تلگرام به کمک هاست تلگرام و سورس صحبت کنیم. اما خالی از لطف نیست که به دو روش دیگر ساخت ربات ها هم اشاره کنیم.

بسیاری از کاربران تلگرام مشتاق اند که ربات هایی را برای خود بسازند، اما دانش چندانی در این زمینه ندارند. تلگرام برای این کاربران راه چاره ای ارائه داده و آن سرویس های ساخت ربات هستند. پس یک راه ساده و پایه ای ساخت ربات های تلگرام، استفاده از این سرویس هاست. اما این روش برای ربات هایی جواب می دهد که کاربردهای ساده تری دارند. پس اگر می خواهید یک ربات اختصاصی یا حرفه ای تر را بسازید، باید به سراغ یکی از دو روش دیگر بروید.

دو روش دیگر چه هستند؟ یکی این که به شرکت های مختص این حوزه سفارش ربات بدهید. به این ترتیب در ازای پرداخت هزینه، آنها ایده شما را در قالب یک ربات پیاده می کنند. روش دیگر هم که مشخص است! همان ساخت ربات به کمک هاست و سرور است که در این مطلب با آن کار داریم. حالا می توانید به سراغ هاست های پولی بروید یا یک هاست رایگان را تهیه کنید.

پس در یک کلام می توان گفت اگر می خواهید یک ربات تلگرامی منحصر به فرد و حرفه ای را بدون پرداخت هیچ هزینه ای راه اندازی کنید، باید این ربات را بر پایه یک هاست رایگان بسازید.

هاست چیست؟

احتمالاً به عنوان کسی که به دنبال هاست برای ربات تلگرام هستید، می دانید که هاست چیست و چه کاربردی دارد. اما بد نیست باز هم یک بار با هم مفهوم هاست را مرور کنیم. هاست در واقع یک سرویس میزبانی است که شما را به یک سرور متصل می کند. سرور هم یک کامپیوتر همیشه روشن است که فضایی از حافظه خود را در اختیار شما قرارمی دهد تا فایل های خود را در آن نگه دارید. پس تا زمانی که هاست شما به عنوان میزبان این سرویس فعال است، به این سرور دسترسی خواهید داشت.

هاست رایگان چیست؟

همانطور که می دانید، شرکت های هاستینگ از شما هزینه ای را به عنوان اشتراک می گیرند تا اتصال تان را به سرور نگه دارند. این اشتراک ها معمولاً ماهانه، سه ماهه، 6 ماه و سالانه هستند. اما حتماً این سؤال شما هم هست که چرا یک شرکت باید تصمیم بگیرد هاستی را به صورت رایگان ارائه دهد؟

خب احتمالاً می توانید حدس بزنید که هاست های رایگان همه خدمات هاست های پولی را ندارند. به علاوه در بسیاری اوقات، سرعت آنها هم مثل هاست های اشتراکی پولی نیست. پس وقتی تصمیم دارید یک هاست رایگان برای ربات تلگرام خود تهیه کنید، باید بدانید که با محدویت هایی طرفید.

مثلاً وقتی می خواهید یک هاست را بخرید، می توانید حجم در دسترس آن را انتخاب کنید. طبیعتاً هر چه این حجم بیشتر باشد، هزینه آن هم بالاتر خواهد بود. اما در مورد هاست رایگان چطور؟
خب در هاست های رایگان شما جای مانُور زیادی ندارید و یک سری محدودیت دارید که قدرت انتخاب چندانی در مورد آنها ندارید. مثلاً در هاست های رایگان اگر از ربات تلگرام خود زیاد کار بکشید و حجم مصرفی CPU سرور از یک حدی بیشتر شود، ربات از کار می افتد! البته این قطعی معمولاً موقتی است و با گذشت زمانی حدود 24 ساعت می توانید باز هم کانال تان را با همان هاست یا با یک هاست رایگان دیگر بالا بیاورید.

اما صبر کنید! یک نکته را باید بدانید. بله؛ هاست های رایگان به نسبت نسخه های پولی محدودیت هایی دارند. اما حواستان باشد که همین محدودیت ها هم در هاست های رایگان مختلف متفاوت اند. مثلاً سقف ترافیک یا حافظه بعضی از هاست های رایگان بیشتر است. برای اطلاعات بیشتر مقاله هاست رایگان ژاکت را بخوانید.

نکته:

اینجا ما به طور ویژه درباره هاست رایگان ربات تلگرام صحبت می کنیم. اما اگر مشتاقید که لیست جامعی از هاست های رایگان دیگر را هم ببینید، پیشنهاد می دهیم سری به مطلب معرفی هاست های رایگان ایرانی و خارجی در وبلاگ ژاکت بزنید.

هاست ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام

همانطور که می دانید، هاست ها انواع و اقسام مختلفی دارند که باید بنا به هدفی که دارید، نوع درست آن را انتخاب کنید. هاست تلگرام هم دقیقاً برای ساخت ربات های تلگرام کاربرد دارد.

از آنجایی که ربات های تلگرام با زبان های برنامه نویسی ای مثل پایتون و PHP و دیتابیس MySQL سر و کار دارند، هاست برای ربات تلگرام هم همین خدمات را ارائه می دهد. مثلاً اگر قرار است ربات خود را با فریم ورک Django (پایتون) و با فریم ورک Laravel (PHP) بسازید، باید چک کنید که آن هاست رایگان این فریم ورک ها را ساپورت می کند یا نه.

هاست رایگان برای چه ربات هایی مناسب است؟

با توجه به توضیحاتی که  دادیم، الآن دیگر می دانید که هاست رایگان ربات تلگرام به خاطر محدودیت هایی که دارد، نمی تواند کار هر رباتی را راه بیندازد. پس چه موقع به سراغ هاست های رایگان برویم؟

اگر ربات شما قرار است کاربران زیاد یا فرآیند پیچیده ای داشته باشد، بهتر است از هاست های رایگان صرف نظر کنید. در عوض اگر می خواهید یک ربات تازه بسازید که فعلاً کاربران زیادی ندارد، هاست رایگان کاملاً مناسب شماست.

مثلاً شاید فعلاً فقط می خواهید برای ربات خود تبلیغات کنید، یا شاید این ربات یک پروژه دانشگاهی است. خب در این صورت دلیلی ندارد که به سراغ هاست های پولی بروید.

بهترین هاست ربات تلگرام در ایران و جهان

خب اگر به دنبال بهترین گزینه ها برای تهیه هاست برای ربات تلگرام به صورت رایگان هستید، در این قسمت به جواب خود می رسید. در ادامه، اول 3 شرکت ایرانی را برای تهیه هاست برای ربات تلگرام معرفی می کنیم. بعد به سراغ 3 شرکت خارجی می رویم. می توانید وارد سایت مربوط به هر یک از این شرکت ها شوید و با مشخصات دقیق تر هاست های آنها آشنا شوید.

معرفی هاست های ایرانی رایگان برای ربات تلگرام

قبل از معرفی هاست های رایگان ایرانی، اول باید به یک نکته اشاره کنیم. از زمانی که تلگرام فیلتر شده، هاست های داخلی محدودیت هایی در میزبانی ربات های تلگرام دارند. به همین جهت هم برای استفاده از این هاست ها برای ساخت ربات تلگرام، باید از ابزارهای رفع تحریم هم استفاده کنید.

1/ Parspack

سایت Parspack | هاست ربات تلگرام ارزان

Parspack یکی از شرکت های معتبر هاستینگ است که سال هاست در این زمینه فعالیت می کند. خوشبختانه این شرکت هم سرویس هایی را برای هاست رایگان تلگرام به کاربران خود ارائه می دهد.

ویژگی ها:
  • پهنای باند: 1 گیگابایت
  • فضای دیسک: 100 مگابایت
  • امکان افزودن دامنه: خیر
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش مدیریت و تنظیمات بخش دیدگاه ها در وردپرس

2/ XZN

سایت XZN | هاست یا سرور ربات تلگرام

هاستینگ XZN هم یکی دیگر از گزینه هایی است که فضای دیسک زیادی را در اختیارتان قرار می دهد. ضمناً این شرکت گواهی SSL (یا همان پروتکل HTTPS) را هم برایتان فراهم می کند.

ویژگی ها:
  • پهنای باند: 100 گیگابایت
  • فضای دیسک: 10 گیگابایت
  • پنل مدیریت: بله/ تا 10 تا

هاست رایگان برای ربات تلگرام از هاستینگ XZN

3/ Gigfa

سایت گیگفا | خرید هاست ربات تلگرام

Gigfa یکی دیگر از شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان ربات تلگرام است. شعار این شرکت کمک به استارت آپ هاست تا بتوانند بدون صرف هزینه زیاد، به اهداف خود برسند.

ویژگی ها:
  • پهنای باند: 10 گیگابایت
  • فضای دیسک: 300 مگابایت

امکان افزودن دامنه: بله / تا 50 تا

معرفی هاست های خارجی رایگان ربات تلگرام

اگر ترجیح می دهید مستقیماً از هاست های خارجی استفاده کنید تا مشکلی بابت فیلتر بودن تلگرام نداشته باشید، می توانید یکی از 3 گزینه زیر را انتخاب کنید. نگران نباشید! ایرانی نبودن آنها مشکلی برایتان نخواهد داشت. کافیست وارد سایت آنها شوید و سرویس مدنظرتان را تهیه کنید.

1/ HyperPHP

سایت HyperPHP | بهترین هاست ربات تلگرام

HyperPHP یکی از هاستینگ هایی است که به کمک آن می توانید ربات تلگرام خود را روی یک هاست رایگان راه اندازی کنید. یکی از نقاط قوت این شرکت این است که طبق تجربه کاربران، سرعت بالایی دارد. خب حالا دیگر می دانید که سرعت بالا برای یک هاست رایگان امتیاز فوق العاده ای محسوب می شود.

ویژگی ها:

  • پهنای باند: نامحدود
  • فضای دیسک: 1 گیگابایت
  • پنل مدیریت: ویستا

نکته: در بسیاری از هاست های رایگان می بینید که مدعی پهنای باند نامحدود  هستند. اما همانطور که قبل تر گفتیم، هاست های رایگان به اندازه هاست های پولی قدرتمند نیستند و محدودیت هایی دارند. پس تقریباً در همه هاست های رایگان، عملاً وقتی ترافیک از یک حدی بیشتر شود، ربات با اختلال مواجه می شود.

2/ 000WebHost

سایت 000WebHost | هاست رباتسازی تلگرام

000WebHost یکی دیگر از شناخته شده ترین هاستینگ هایی است که می توانید از آن هاست برای ربات تلگرام تهیه کنید. این هاست طبق نظرات کاربران، سرعت بالایی دارد. اما UpTime آن چندان رضایت بخش نیست. منظور از UpTime، حداکثر زمانی است که این هاست فعال است. مثلاً اگر آپ تایم یک هاست 99% است، یعنی فقط 1% مواقع ممکن است ارتباط شما با سرور قطع شود. در مورد 000WebHost این آپ تایم حدوداً به اندازه 2 ساعت در ماه است.

ویژگی ها:

  • پهنای باند: 3 گیگابایت
  • فضای دیسک: 300 مگابایت
  • ارائه گواهینامه SSL

3/ Freehostia

سایت Freehostia | هاست رایگان برای ساخت ربات تلگرام| هاست رایگان ربات تلگرام

 

Freehostia که طبق گفته خودش امکانات بیشتری را به نسبت سایر هاست های رایگان ارائه می دهد نیز می تواند یکی دیگر از گزینه های نسبتاً خوب شما برای تهیه هاست رایگان باشد. اگر فضای دیسک برایتان اولویت دارد، این هاست یکی از بهترین گزینه هاست. اما اگر سرعت برایتان مهم تر است، Freehostia خیلی راضی تان نخواهد کرد.

ویژگی ها:
  • پهنای باند: نامحدود
  • فضای دیسک: 10 گیگابایت
  • پنل مدیریت: cPanel

 راهنمای خرید هاست برای ربات تلگرام

نحوه استفاده از سورس ربات تلگرام در هاست رایگان

خب فرض کنید هاست رایگان را تهیه کرده اید. حالا باید چه کار کنیم؟ باید سورس ربات تلگرام خود را ادیت کنید. چگونه؟ با هم می بینیم.

مرحله اول:

وقتی یک هاست رایگان را برای ربات خود ثبت می کنید، بعد از چند دقیقه یک ایمیل برایتان ارسال می شود. در این ایمیل همه اطلاعات لازم برای دسترسی به هاست و پنل مدیریت نوشته شده است.

از همینجا روی لینکی که مختص دسترسی به پنل مدیریت است، کلیک کنید. بعد می توانید با نام و رمز عبور هاست وارد فضای پنل مدیریت شوید.

مرحله دوم:

مهم ترین کاری که باید در پنل مدیریت انجام بدهید این است که سورس ربات تلگرام خود را در این هاست آپلود کنید. خب سورس را از کجا بیاوریم؟ می توانید به راحتی در گوگل جست و جو کنید “دانلود سورس ربات تلگرام” (چون این سورس برای همه ربات ها یکسان است). این فایل ها، شامل کد هستند و فرمت آنها هم معمولاً PHP است.

اما چطور این فایل عمومی را برای ربات خود شخصی سازی کنید؟ کافیست این فایل را کمی دستکاری کنید و بعد آن را در هاست خود آپلود کنید.

بعد از این که یک فایل سورس را دانلود کردید، آن را در یک برنامه ادیتور کد، مثل Notepad++ باز کنید. حالا باید دو تا کار انجام دهید. یکی این که  توکن ربات خود را در این کدها جا دهید. دو این که آی دی خودتان را به جای آی دی این کدها بگذارید. چگونه؟

بین کدهای این فایل بگردید تا خط کد زیر را پیدا کنید:

define('API_KEY','TOKEN')

حالا خیلی راحت توکن خودتان را به جای کلمه TOKEN قرار دهید.

برای آی دی چه کار کنیم؟ این بار این خط کد را پیدا کنید:

$admin = id;

حالا به سادگی به جای کلمه id، آی دی خودتان را بنویسید.

فایل سورس شما آماده شده و منتظر شماست که آن را در هاست خود آپلود کنید. پس به مرحله بعد بروید.

مرحله سوم:

خب کارتان تقریباً تمام شده و  فقط آپلود این سورس در هاست مانده است. پس در هاست خود از فایل منیجر، پوشه “public-html” را باز کنید. این دایرکتوری همان پوشه ای است که فایل های اصلی ربات شما را در دل خود نگه می دارد.

حالا می خواهیم داخل این پوشه یک پوشه دیگر بسازیم. پس روی آیکون “+” که برای ساخت Folder جدید است، کلیک کنید. حالا وارد این پوشه جدید شوید. بعد با انتخاب گزینه “Upload” فایل سورس را آپلود کنید.

حالا باید آدرس این سورس را کپی کنید. برای این کار موس را چند لحظه روی فایل سورس نگه دارید و بعد گزینه دیدن را انتخاب کنید. با این کار آدرس این فایل در مرورگرتان باز می شود. پس این URL را کپی کنید.

مرحله آخر:

مرحله آخر نحوه استفاده از سورس ربات تلگرام، وبهوک ربات است. فرض کنید چنین  URLای را دارید:

#=http://api.telegram.org/bot?/setwebhook?url

همین آدرس را در مرورگر باز کنید، اما دو چیز را عوض کنید. اول توکن ربات تان را با “?” جایگزین کنید. دوم URLای که در مرحله قبل کپی کردید (که در واقع آدرس فایل سرورس تان است) را با “#” جایگزین کنید.

آفرین! عالی پیش آمدید. حالا فقط این لینک جدید را در یک تب جدید وارد کنید. کار تمام است. حالا دیگر به سراغ ربات تان در تلگرام بروید، Start را بزنید و ایده خود را پیاده کنید.

 لیست قیمت هاست ربات تلگرام

مقایسه قیمت هاست ربات تلگرام

در ایران شرکت های مختلفی هاست ربات تلگرام می فروشند که در این بخش بهترین انها را از لحاظ قیمت مقایسه می کنیم. در نظر داشته باشید این مقایسه برای پلن هایی که حدود 3 گیگابایت فضا ارائه می دهند انجام شده است:

قیمت ماهانه هاست ربات تلگرام ارائه دهنده هاست ربات ربات
20900 تومان parswebhost.net
35000 تومان bestla.net
39000 تومان cp5.com
39000 تومان vip-host.ir
35000 تومان mizbanju.com
40000 تومان novinvps.com
30600 تومان senatorhost.com
80000 تومان comitserver.com
35000 ماهانه cafeserver.xyz

 

نتیجه گیری

حرفه ای ترین روش ساخت ربات تلگرام این است که خودمان هاست برای ربات تلگرام تهیه کنیم. سپس ربات مان را دقیقاً طبق چیزی که می خواهیم، تنظیم کنیم. اما اگر یک استارت آپ هستیم یا مطمئن نیستیم که این ایده ای که داریم می تواند کاربران زیادی را جذب کند یا نه، می توانیم از هاست های رایگان برای شروع کار استفاده کنیم.

البته هاست های رایگان معمولاً ضعف هایی در سرعت و ترافیک دارند. به همین خاطر هم اگر ربات مان کمی پیشرفته تر شود یا تعداد کاربران آن بیشتر شود، بهتر است هاست خود را به یک هاست پولی قوی تر منتقل کنیم.

شما تجربه ای در استفاده از هاست رایگان دارید؟ خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

محصول پیشنهادی

قالب HTML چندمنظوره Vristo | قالب پنل مدیریت vristo

395,000 تومان

0%
اشکان کیانی

اشکان کیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه