آموزش ساخت اکانت در توییتر

توییتر

9 دقیقه زمان مطالعه

حتما تا الان از زبان دیگران هم که شده عبارت توییت کردن را شنیده‌اید. این روزها توییت کردن برای مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی خیلی مرسوم شده است. تا جایی که حتی سیاستمدار‌های بزرگ، هنرمندان و افراد مشهور از این وسیله ارتباطی استفاده می‌کنند.

توئیت‌ها پیام‌های کوتاهی هستند که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌شوند. این شبکه اجتماعی به منظور هم رسانی سریع پیام به مخاطبان خود ساخته شده است.

اگر شما نیز علاقه‌مندید یکی از اعضای این شبکه اجتماعی پر خبر باشید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب را بخوانید. ما در این مقاله قصد داریم، نحوه ساخت اکانت در توییتر را به شما بیاموزیم.

توییتر چیست؟

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سرتاسر دنیا است. این شبکه اجتماعی مثل فیسبوک توجه مخاطبان زیادی را در همه کشورهای جهان به خود جلب کرده است.

اکثر فعالان اجتماعی و سیاسی رویدادهای مهم را از طریق توییتر به اشتراک می‌گذارند. قدرت به اشتراک‌گذاری بالا و امکان دیده شدن پیام‌ها توسط افراد زیاد، باعث شده تا توییتر شبکه اجتماعی مهمی ‌برای دریافت اطلاعات به روز باشد.

پیام رسان توییتر امکان به اشتراک گذاری پیام‌های ۱۴۰ کاراکتری را برای مخاطبان خود فراهم می‌کند. این پیام‌ها توییت نامیده می‌شود. پیشنهاد می کنیم آموزش توییتر را حتما مطالعه کنید.

چرا توییتر مورد توجه قرار گرفته است؟

در دنیای پر هیاهوی امروزی روش‌های سریع انتقال اطلاعات برای مردم جذاب است. توییتر برای رفع همین نیاز راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی، محلی برای به اشتراک گذاری پیام‌های کوتاه اما تاثیر گذار است. توییتر به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در زمان کوتاه پیام‌های جدید بفرستند و آخرین توییت‌های افراد دیگر را نیز بخوانند. علاوه بر سرعت بالای این پیام رسان، کوتاه بودن پیام‌های آن نیز آن را از دیدگاه مخاطبان جذاب کرده است.

این شبکه اجتماعی امکان ارسال انبوه پیامک‌ها را با اهداف سیاسی و سازماندهی اعتراضات داخلی در کشورهای هدف فراهم می‌کند. بنابراین سیاستمداران از این ابزار برای کنترل سیاسی کشورهای مختلف استفاده می‌کنند.

توییتر از دیدگاه جامعه شناسی نیز پیام رسان بسیار مهمی است.امکان ایجاد هویت‌های مجازی برای پرمخاطب نشان دادن یک موضوع مشخص با هدف القای فضای ذهنی به کاربران، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این پیام رسان است.

 چگونه در توییتر اکانت بسازیم؟

ساخت اکانت توییتر اصلاً کار سختی نیست. نحوه‌ی ثبت نام در توییتر مانند سایر شبکه‌های اجتماعی فرآیند ساده‌ای دارد که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 قدم اول: در توییتر ثبت نام کنید

ورود به توییتر

وارد وب سایت Twitrer.com شوید. برای ورود حتما نیاز به vpn دارید. در ابتدای صفحه اصلی دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود .

گزینه sign up with Apple بطور ویژه برای کاربران آیفون در نظر گرفته شده‌، و گزینه sign up with phone or email که برای سایر کاربران کارایی دارد. در این بخش ثبت نام از طریق گزینه دوم را دنبال می‌کنیم.

  • بر روی این گزینه کلیک کنید و در ادامه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید‌.
  • نام، شماره تلفن یا ایمیل و تاریخ تولد میلادی را اضافه کرده و روی گزینه next کلیک کنید.

صفحه ساخت اکانت توییتر

به یاد داشته باشید که نام وارد شده در این بخش همان اسمی‌است که در توییت‌های شما نمایش داده می‌شود پس اگر قصد دارید از یک اسم مستعار یا کوتاه شده اسم خودتان استفاده کنید، همینجا آن را وارد کنید.

 

  • در مرحله بعدی پنجره ای شامل سه گزینه، برای شما نمایش داده می‌شود.

با تیک زدن گزینه اول، از توییتر ایمیل دریافت می‌کنید. این ایمیل‌ها در مورد پیشنهادات توییتر و فعالیت‌های شما خواهد بود.

با تیک زدن گزینه دوم به بقیه اجازه می‌دهید تا از طریق ایمیل شما، اکانت توییترتان را پیدا کنند.

گزینه سوم نیز در مورد تبلیغات توییتر است. اگر این گزینه را فعال کنید، توییتر بر اساس فعالیت‌ها و افرادی که دنبال کرده اید،تبلیغات مرتبط را به شما نمایش می‌دهد.

فعال کردن این گزینه‌ها اجباری نیست. شما می‌توانید بدون تیک زدن هیچکدام از آنها روی next کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید.

  • در نهایت پس از اطمینان از درستی اطلاعات وارد شده روی گزینه sign up کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام شما تکمیل شود.
  • در قدم بعدی کد تاییدی به ایمیل یا تلفن شما ارسال می‌شود این کد را در محل مشخص شده تایپ کنید و بر روی گزینه next کلیک کنید.

در ادامه از شما درخواست می‌شود تا شماره تلفن خود را وارد کنید . از منوی کشویی iran را انتخاب کرده و سپس شماره موبایل خود را بدون صفر در باکس تایپ کنید .

وارد کردن شماره موبایل در توییتر

با تیک زدن گزینه انتهای پنجره اکانت توییترتان برای افرادی که شماره شما را سیو دارند،نمایش داده می‌شود.اگر در ابتدای ثبت‌نام، به جای ایمیل از شماره تلفن خود استفاده کرده‌باشید، این پنجره برای شما نمایش داده نخواهد شد. با روش ساخت اکانت توییتر بدون شماره تلفن هم آشنا شوید.

کد تاییدیه ارسال شده به موبایلتان را در محل مورد نظر وارد و روی next کلیک کنید.

ارسال کد تایید برای ثبت نام در توییتر

 قدم دوم: اطلاعات اکانت خود را تکمیل کنید.

پس از انجام شدن ثبت نام شما وارد حساب کاربری توییتر خود می‌شوید. در این بخش می‌توانید عکس پروفایل اضافه کنید، افراد مختلف را دنبال کنید و بیو بنویسید. تکمیل کردن همه‌ی این اطلاعات به حساب کاربری شما اعتبار می‌بخشد؛ پس هیچ کدام را نادیده نگیرید.

 انتخاب عکس

اگرچه گذاشتن عکس پروفایل کاملاً اختیاری است، اما توصیه می‌شود حتما یک عکس خوب و واضح برای پروفایلتان انتخاب کنید. مخاطبان شما دوست دارند شما را بشناسند و عکس به آنها کمک می‌کند.

انتخاب عکس برای پروفایل توییتر

 نوشتن بیوگرافی

وابسته به اینکه چه کاربردی برای اکانت توییتر خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید بیوگرافی‌های مختلفی بنویسید. اگر اکانت توییتر شخصی می‌سازید، اطلاعات شغلی و تحصیلی گزینه‌های مناسبی هستند.

اما در مورد اکانت‌های شغلی، بیوگرافی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این اکانت‌ها باید در بیوگرافی اینکه چه کار می‌کنید را واضح توضیح دهید. چند جمله کوتاه و کلیدی که کاربر را با کسب و کار شما آشنا می‌کند.  URL مربوط به سایر صفحات کاری مثل وب سایت و اکانت لینکدین را حتما در این بخش اضافه کنید.

نوشتن بیو در توییتر

انتخاب نام کاربری

یک نام کاربری منحصر به فرد انتخاب کنید . این نام نباید قبلا توسط دیگران انتخاب شده باشد‌‌. از این پس حساب کاربری شما با همین نام شناخته می‌شود.

انتخاب نام کاربری در توییتر

قدم سوم: راه اندازی حساب کاربری

انتخاب عنوان‌های مورد علاقه

پس از انجام مراحل قبلی پنجره‌ای برای شما باز می‌شود.گزینه‌های متعددی در قالب دسته بندی‌های مشخص در این پنجره ارائه می‌شود، که با اسکرول کردن به سمت پایین همه آنها را مشاهده می‌کنید. از هر دسته می‌توانید یک یا چند گزینه را بر اساس نوع علاقه‌مندی خود انتخاب کنید .

این مقاله را حتما بخوانید
ایمپرشن چیست؟

انتخاب‌های شما در این بخش تعیین کننده پیشنهادات آینده توییتر خواهد بود. در واقع بر اساس نوع علاقه مندی‌های شما، توییتر افراد یا هشتگ‌های مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید آنها را دنبال کنید.

انتخاب علاقه مندی ها در توییتر

ایجاد شبکه ارتباطی

برای اینکه اکانت توییتر شما شروع به کار کند باید حداقل یک نفر را فالو کنید.

این کار اصلاً سخت نیست. بیشتر افراد معروف و بخش زیادی از دوستان شما اکانت توییتر دارند. کافیست نام آنها را جستجو کنید و به لیست فالوینگ‌ هایتان اضافه کنید.

اگر قصد دارید از توییتر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای شغل تان استفاده کنید، افرادی را فالو کنید که به نحوی برای کسب و کار شما ارزشمند‌اند. برای مثال افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی کاری شما، مشتریان هدف یا شرکت‌های همکار می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

پس از انجام تمام مراحل قبلی برای ایجاد اکانت، می‌توانید براحتی به پروفایل ایجاد شده دسترسی داشته باشید.

ارتباطات در تنظیمات توییتر

 اصطلاحات توییتر چیست؟

پیام رسان توییتر برای فعالیت‌های مختلف کاربران اصطلاحاتی را در نظر گرفته است. دانستن معنی اصطلاحات توییتر برای کاربران تازه وارد مهم است. چون مستقیما با چگونگی فعالیت آنها در توییتر ارتباط دارد.

  • توییت: (Tweet) به نوشتن و به اشتراک گذاشتن متن‌هایی که ۱۴۰ کاراکتری یا کمتر هستند، توییت می‌گویند. توییت‌ها می‌توانند شامل لینک یا یک متن ساده باشند.
  • ریتوییت:(Retweet) اگر توییت شخص دیگری را در صفحه خود مجدداً توییت کنید، RT یا ریتوییت نامیده می‌شود.
  • توییت آپ :(Tweet up) استفاده از توییتر برای تعیین قرار ملاقات‌ها با سایر کاربران توییتر.
  • عنوان‌های ترند :(trending topics)اگر توییت‌های مرتبط با یک موضوع خاص توسط تعداد زیادی از کاربران مورد توجه قرار گیرد، این موضوع به عنوان TT یا عنوان ترند شده انتخاب می‌شود. عنوان‌های ترند شده ممکن است برای چند روز یا چند ساعت یا چند ماه مورد توجه باشند و می‌توانند مربوط به یک منطقه جغرافیایی خاص باشند.

 چطور با توییتر کار کنیم؟

در بخش‌های قبلی در مورد نحوه ساخت توییتر و اصطلاحات مربوط به این شبکه اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه به عنوان کاربر تازه وارد، به شما کمک می‌کنیم تا از توییتر استفاده کنید.

کاربران مورد علاقه خود را پیدا کنید.

برای پیدا کردن یک صفحه توییتر خاص (که می‌تواند مربوط به افراد مشهور، مارک یا برندهای معروف یا حتی مربوط به یکی از دوستان شما باشد.) روی #discover در نوار بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی گزینه find friends یا brows categories در کادر سمت چپ کلیک کنید. نام مورد نظر خود را در کادر مربوط به جستجو تایپ کرده و روی گزینه  search twitter کلیک کنید.

در نهایت با پیدا کردن صفحه مورد نظر و کلیک کردن بر روی گزینه Follow او را دنبال کنید. پس از تایید درخواست فالو توسط کاربر این پیج، توییت‌های به اشتراک گذشته توسط او برای شما نمایش داده می‌شود.  در صفحه اصلی روی گزینه Following می‌توانید صفحه توییتر شخص مورد نظر را ببینید. با کلیک برروی تصویر ، صفحه کوچک پنجره‌ای شامل اطلاعات کلی پروفایل شخصی و آخرین توییت‌های او نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد او بدانید کافیست روی گزینه Go to full profile  کلیک کنید.

 فالوور‌های خود را دسته بندی کنید.

اگر تعدادهای فالوورهای شما زیاد است، می‌توانید با ساختن لیست‌های مجزا آنها را در دسته بندی‌های جداگانه قرار دهید. برای اینکار کافیست به پروفایل هر صفحه بروید روی آیکون کنار  following کلیک کنید و گزینه add or remove from list را انتخاب کنید. در این بخش صفحه کوچکی باز می‌شود که می‌توانید در آن لیست جدید اضافه کنید و یا کاربر را به لیست‌های قبلی بیافزایید.

برای ایجاد لیست جدید، روی گزینه create list کلیک کرده و عنوان مشخصی را برای لیست خود انتخاب و در نهایت آن را save کنید. به همین ترتیب برای ایجاد لیست‌های دیگر نیز اقدام کنید .

برای دسترسی به لیست‌ها در نوار بالای صفحه روی آیکون پروفایل کلیک کنید و گزینه lists را انتخاب کنید.

 توییت کنید.

برای فعالیت داشتن در توییتر می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمه آبی رنگ بالای صفحه، عبارت مورد نظرتان را در کادر باز شده تایپ کنید و سپس بر روی گزینه Tweet کلیک کنید.

توییت‌های بیشتر از ۱۴۰ کاراکتری منتشر نمی‌شود، پس به این محدودیت توجه کنید. برای اضافه کردن عکس به توییت تان نیز می‌توانید در پایین کادر سمت چپ روی آیکون دوربین عکاسی کلیک کنید و عکس مورد نظر را اضافه کنید.

 به توییت‌ها پاسخ بدید و پاسخ دیگران را ببینید.

برای چک کردن پاسخ توییت‌ها روی گزینه  @connect در نوار بالای صفحه کلیک کنید. سپس گزینه mention را انتخاب کنید. در این بخش پاسخ‌های مربوط به توییت‌های خود را خواهید دید.

برای پاسخ دادن به توییت دیگران نیز، کافیست قبل از نام کاربری آن‌ها علامت @ را اضافه کرده و از این عبارت در ابتدای توییت خود استفاده کنید.

 برای دوستانتان دایرکت بفرستید.

مانند بقیه شبکه‌های اجتماعی، توییتر نیز امکان ارسال پیام مستقیم یا دایرکت را دارد. برای اینکه بتوانید به یک نفر دایرکت بفرستید؛ حتما باید جزو فالووینگ‌های شما باشد. به همین ترتیب اگر بخواهید از کسی دایرکت دریافت کنید، باید شما را فالو کرده باشد.

در نوار بالای صفحه گزینه  massage وجود دارد که پیام‌های ارسال شده برای شما هم در آن نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی New massage می‌توانید برای شخص مورد نظر خود دایرکت بفرستید.

حتی در پیام‌های مستقیم نیز توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری دارد.

 چطور اکانت توییتر را آنالیز کنیم؟

آنالیز و تجزیه و تحلیل حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً برای اکانت‌های شغلی بسیار حائز اهمیت است. داشتن یک استراتژی مشخص، شناخت مخاطبان هدف ، زمان فعالیت آنها در توییتر و میزان اطلاعات آنها از کسب و کار شما،  به شما کمک می‌کند تا توییت خود را در بهترین زمان منتشر کنید.

برای آنالیز اکانت توییتر ابزار مختلف وجود دارد که metricool  یکی از آنهاست. از طریق این ابزار می‌توانید میزان موفقیت محتوای منتشر شده در توییتر را مورد بررسی قرار دهید.

فراموش نکنید که توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی پرکاربرد و محبوب می‌تواند ابزار خوبی برای کسب و کار شما باشد. داشتن استراتژی مناسب برای این شبکه اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تجزیه و تحلیل‌ها به شما کمک می‌کند تا در برنامه‌ریزی‌های بعدی موفق‌تر عمل کنید و ایرادات خود را رفع و بر روی نقاط قوت تمرکز کنید.

توییتر یک شبکه اجتماعی پر کاربر و منحصر به فرد است.که اطلاعات را در قالب جملاتی کوتاه بین کاربران رد و بدل می‌کند. اگر دوست دارید در زمینه‌های مور علاقه خود اطلاعات  به روزی داشته باشید؛حتما اکانت توییتر بسازید.

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه