Retry
حذف صفحات ایندکس شده از گوگل

اغلب دارندگان سایت بر این باور هستند که هرچه صفحات بیشتری در وب سایت خود و یا لیست نتایج گوگل برای نمایش دادن داشته باشید ، میزان بازدید و ترافیک بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. بنابراین در تمامی منابع موجود به افراد آموزش می دهند که چگونه صفحات خود را در نتایج موتورهای جستجو به نمایش بگذارند و تعداد بسیار زیادی تکنیک و روش برای انجام این کار معرفی می کنند. اما ما در این مقاله به آموزش حذف صفحات ایندکس شده از گوگل می پردازیم.

مفید بودن نمایش صفحات سایت در نتایج گوگل تا زمانی صدق می کند که شما در سایت خود محتوای با کیفیت داشته باشید و اگر صفحات و پرونده های بی کیفیت زیادی وجود داشته باشند که هیچ ارزشی ارائه نمی دهند و وب سایت شما را بهم ریخته می کنند ، برای این موضوع چه باید کرد؟ چگونه می توانید از گوگل درخواست کنید که صفحات وردپرس را از نتایج جستجوی خود حذف کند؟ چگونه می توانید کاری کنید تا آن ها را فهرست نکند و حذف سک سایت از جستجوی گوگل چگونه صورت می گیرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که یک شخص ممکن است بخواهد محتوای خود را از لیست نتایج جستجو حذف کند ، ممکن است خود صفحه در واقع حذف شده باشد، اما اطلاعات موجود در آن هنوز در دسترس باشد (به عنوان مثال اطلاعات منتشر شده به اشتباه) و یا اطلاعات در وب سایت به روز شده باشد، اما موتور جستجو همچنان نسخه قدیمی را نشان دهد (به عنوان مثال به مخاطبین قدیمی). حتی گاهی اوقات ممکن است لازم باشد یک صفحه یا چندین صفحه را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنید تا سئو سایت بهبود پیدا کند.حذف صفحات ایندکس شده از گوگل

علاوه بر این موارد بعضی اوقات گوگل صفحات خصوصی شما را فهرست بندی می کند و کاربران را به صفحه هایی هدایت می کند که نمی خواهید آن ها به آن جا هدایت شوند. این محتوای بی کیفیت نه تنها محتوای تکراری هستند و هیچ ارزشی را به کاربران ارائه نمی دهند بلکه بر رتبه بندی و سئوی سایت شما نیز تأثیر می گذارند.

اگر با چنین مشکلی روبرو هستید ، وقت آن است که برای پاکسازی وب سایت خود و بهبود رتبه بندی ، به دنبال حذف صفحات ایندکس شده از گوگل باشید. در این مقاله ، ما بررسی خواهیم کرد که چه زمان لازم است صفحات خود را حذف کنید و روش های مختلفی برای حذف صفحات و پرونده های ایندکس شده وردپرس از جستجوی گوگل ارائه خواهیم داد.

چرا باید صفحات خود را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنیم؟

دلایل عمده ای وجود دارد که ممکن است بخواهید صفحات فهرست شده خود را از نتایج جستجو حذف کنید که آن ها عبارتند از :

  1. محتوای بی کیفیت

صفحات ایندکس شده با کیفیت پایین ممکن است به SEO شما آسیب برساند. Google هنگام یافتن صفحات زیادی با محتوای بسیار کم ، مجازات هایی را در نظر می گیرد و رتبه بندی سایت شما را پایین می آورد. به همین دلیل ممکن است به حذف صفحات ایندکس شده از گوگل نیاز داشته باشید.

  1. صفحات حاوی اطلاعات خصوصی

محتوای خصوصی مانند صفحات سیاست حفظ حریم خصوصی و یا صفحات حائی اطلاعات و داده های محرمانه که برای وب سایت و تجارت شما مهم است. در صورت نمایه سازی ، بازدید کنندگان می توانند آن ها را جستجو کرده و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

  1. وب سایت های هک شده

زمانی هکرها موفق شده اند به سایت شما وارد شوند و تعداد زیادی صفحه ایجاد کنند که شما نمی خواهید آن ها به نمایش در بیایند لازم است آن ها را حذف کنید. این صفحات وقتی در نتایج جستجو ذکر شوند ، تجربه کاربری بدی ایجاد می کنند و اعتبار برند شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

  1. تغییر نام تجاری

همانطور که می دانید مشاغل و کسب و کار ها به صورت مداوم برندسازی می کنند. با این حال ، وقتی نام تجاری خود را تغییر نام می دهید ، مهم است که اطلاعت مربوط به نام تجاری قدیمی و یا صفحاتی که اطلاعات قدیمی را به مخاطبان می دهند را حذف کنید.  به همین ترتیب ، اگر کسب و کار خود را تغییر داده اید ، بسیار مهم است که آن ها را از لیست نتایج جستجو ی گوگل حذف کنید زیرا منجر به یک تجربه کاربری بد می شود و وب سایت شما را کاملاً قدیمی می کند. درعوض ، باید کاربران را به روز کرده و آن ها را به صفحاتی که مرتبط و به روز هستند هدایت کنید.

  1. محتوای منسوخ شده

در برخی مواقع کسب و کار ها نیاز به اطلاعات به روز شده ای دارند تا رشد و توسعه پیدا کنند. در حقیقت ، به روزرسانی نکردن مداوم اطلاعات و محتوا ممکن است سئوی شما را به خطر بیاندازد. محتوای قدیمی هر صفحه ای در وب سایت شما است که نادرست باشد ، فاقد ارزش است و یا موقعیت تجاری فعلی شما را به درستی نشان نمی دهد .در اینجا چند نمونه هستند که نیاز به حذف صفحات ایندکس شده از گوگل دارند:

  • صفحات محصول یا خدمات که تولید آن ها متوقف شده اند.
  • محتوای حساس به زمان ، مانند آگهی شغلی
  • محتوایی که دیگر مربوط به تجارت شما نیست.

وبلاگ های مربوط به توصیه های بهداشتی ، مطالعات علمی و یافته های پزشکی نمونه های بارز آن هستند. شما نمی توانید تحقیقات قدیمی و منسوخ شده (که دیگر مربوط نیستند) را در وب سایت خود داشته باشید. برخی از کاربران ممکن است در آن صفحات قرار بگیرند ، طبق توصیه منسوخ (اشتباه) عمل کنند ، دچار مشکل شوند و سپس شما را مقصر بدانند.

  1. تغییر در نوع ارائه ی خدمات

هر کسب و کاری ممکن است به مرور زمان خدماتی که ارائه می دهد را تغییر دهد. اگر خدمات و یا محصولاتی وجود دارد که دیگر ارائه نمی کنید ، نباید در وب سایت شما وجود داشته باشد. این کار نه تنها درخواست های ناخواسته ای برای شما به همراه خواهد داشت ، بلکه منجر به تجربه کاربری ضعیفی نیز می شود. بسته به نوع محتوای خود – و میزان تغییر خدمات خود – باید یا صفحه وب خود را به روز کنید یا آن را به طور کامل حذف کنید.

هر محصول منقضی شده یا یک ویژگی محصول باید تاریخ انقضا داشته باشد و اگر محصول جدید در همان محل قرار دارد ، بهترین راه برای مقابله با آن انجام یک ریدایرکت 301 است. انواع ریدایرکت وردپرس را در بلاگ ما بخوانید. با این حال ، اگر محصول جدید نسبتاً متفاوت با محصول قبلی باشد ، حذف محتوای منسوخ شده و ایجاد صفحات جدید ممکن است گزینه بهتری باشد. این همچنین به وبلاگ نویسان مربوط می شود که به طور منظم محصولات را بررسی می کنند. اگر کالایی متوقف شده است ، باید آن را به وضوح در صفحه وب ذکر کنید. انجام این کار اعتبار و اقتدار شما را در جایگاه شما نشان می دهد.

همچنین بعضی اوقات موتورهای جستجو به اشتباه برخی از صفحات را فهرست بندی می کنند به گونه ای که یکی از صفحات شما با یکی دیگر از صفحات خودتان بر سر یک کلمه کلیدی رقابت کند. گاهی اوقات این اتفاق می افتد که صفحات موجود در پوشه wp-content که محتوای سایت شما را در صفحه کاربر سایت نمایش می دهند ، در نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

برای انجام این کار ، باید به موتورهای جستجو بگویید که صفحه را فهرست نکنند ، یا آن را از لیست فهرست حذف کنند و یا صفحه دیگری باید جایگزین آن ها شود. به یاد داشته باشید که اگر صفحه ای توسط گوگل یا سایر خزنده های موتور جستجو در فهرست قرار گرفته باشد ، ممکن است حذف صفحات ایندکس شده از گوگل کمی طول بکشد.

برای بررسی اینکه آیا صفحات شما ایندکس شده اند و یا خیر می توانید از گزارش Cover Index  در کنسول جستجوی  Google یا ابزار بازرسی URL  برای یک URL خاص است . این ابزارها به شما اطلاع می دهند که آیا صفحه ای ایندکس می شود و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه برخورد گوگل با آن صفحه ارائه می دهند. اگر به این موارد دسترسی ندارید ، به سادگی آدرس کامل صفحه خود را در گوگل جستجو کنید.

چگونه صفحات خود را از لیست نتایج گوگل حذف کنیم؟

چگوه یک صفحه را از لیست نتایج گوگل حذف کنیم؟در این بخش می خواهیم روش ها و تکنیک های مختلفی را برای حذف صفحات ایندکس شده از گوگل به شما معرفی کنیم و شما می توانید روش مناسب تر را انتخاب کنید.

  • محتوای خود را حذف و یا به روز کنید.

قبل از استفاده از برچسب no index ، تصمیم بگیرید که با چه نوع محتوایی سر و کار دارید: اگر محتوای مورد نظر از نوع خصوصی است ، محتوا را از سایت خود بردارید و  یا اطمینان حاصل کنید که امنیت در صفحه فعال است تا خزنده ها نتوانند به محتوای محافظت شده با رمز عبور دسترسی پیدا کنند.

در صورت نیاز می توانید صفحه را حذف کنید و کد وضعیت 404 (یافت نشد) یا 410 (از بین رفته) را ارائه دهید ، اندکی پس از خزیدن مجدد صفحه ، صفحه از فهرست برداشته می شود. تا زمانی که حذف نشود ، صفحه ممکن است در نتایج جستجو نشان داده شود. حتی اگر خود صفحه دیگر در دسترس نباشد ، یک نسخه پنهان از صفحه ممکن است به طور موقت در دسترس باشد. اگر محتوا را به طور کامل حذف کردید ، حتماً ریدایرکت 301 را تنظیم کنید تا کاربران بجای مواجه شدن با صفحه خطای 404 به یک صفحه مربوطه ارسال شوند.

اگر محتوا فقط نیاز به به روزرسانی دارد ، تغییرات خود را در داشبورد وردپرس خود اعمال کنید و سپس با وارد کردن URL در سرچ کنسول به گوگل اجازه دهید تا سریعاً فهرست بندی شود. اگر این محتوای تکراری است (به عنوان مثال ، هر بلوکی از محتوا که بیش از یک بار در سراسر سایت ظاهر می شود) که باید در وب سایت شما باقی بماند ، محتوا را همانطور که هست نگه دارید و سپس برچسب نو ایندکس را در صفحه هایی که نمی خواهید فهرست بندی شوند اعمال کنید.

علاوه بر این ، پیوند rel = canonical را به صفحه مورد نظر برای نمایه سازی پیاده سازی کنید. در این مرحله از حذف صفحات ایندکس شده از گوگل ، می توانید صبر کنید تا گوگل وب سایت شما را مجدداً جستجو کند و محتوا باید از نتایج جستجو خارج شود یا به طور خودکار به روز شود.

  • از NOINDEX استفاده کنید.

با استفاده از مقدار ربات های مختلف NOINDEX ، URL موردنظرتان از فهرست موتور جستجوی مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو که به برچسب noindex واکنش نشان می دهند حذف می شود. این کد به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه را از فهرست حذف کنند.

برای مشاهده این برچسب ها ، یک موتور جستجو باید بتواند صفحات را خزش کند – بنابراین مطمئن شوید که در فایل robots.txt مسدود نشده باشند . ست از طریق یک کد بدون فهرست ، می توانید صفحات وردپرس را بدون افزودن گذرواژه یا انجام مراحل پیچیده از Google حذف کنید. برای انجام این کار ، فقط برچسب متا no-index را به <head> صفحه خود اضافه کنید و مقدار عنصر متا را بر روی NOINDEX تنظیم کنید. با افزودن موارد زیر ، URL  از فهرست حذف خواهد شد:

<meta name=”robots” content=”noindex”>

اگر صفحه از قبل دارای عنصر متا ربات با مقدار INDEX باشد ، می توانید به سادگی آن را با NOINDEX جایگزین کنید. پس از اضافه کردن این کد باید منتظر بمانید تا URL مورد نظر از فهرست گوگل حذف شود.

  • از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.

با استفاده از تنظیمات موجود در کنسول جستجوی گوگل ، می توانید به راحتی یک URL از فهرست گوگل حذف کنید. این یک روش حذف صفحات ایندکس شده از گوگل سریع اما موقتی است. برای حذف دائمی یک URL ، علاوه بر انجام گزینه حذف موقت ، باید ویژگی NOINDEX را که در بالا گفته شد را نیز اضافه کنید و یا خود صفحه را از وب سایت خود حذف کنید. اگر هنوز از کنسول جستجوی گوگل (GSC) استفاده نمی کنید ، باید وب سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید.

برای شروع کار وارد Google Search Console شوید و وب سایت مورد نظر را انتخاب کنید. در مثال ما asite.com را انتخاب کردیم. در بالای جعبه اصلی روی برگه ”  Temporary Removals ” کلیک کنید. سپس در کادر اصلی روی “NEW REQUEST” کلیک کنید. (یک دکمه قرمز رنگ است)نو ایندکس کردن صفحات در سرچ کنسول

اکنون از شما خواسته می شود URL صفحه ای را که می خواهید حذف شود تایپ کنید و با کلیک روی “next” انتخاب خود را تأیید کنید. اگر می خواهید مجموعه ای از صفحات را حذف کنید ، می توانید پیشوند وارد کنید.

اکنون باید مدتی صبر کنید تا URL مورد نظر از فهرست Google حذف شود.

  • محدود کردن دسترسی

اگر می خواهید صفحه موردنظر تنها برای برخی از کاربران قابل دسترسی باشد اما برای موتورهای جستجو نباشد ، آنچه احتمالاً می خواهید یکی از این سه گزینه است:

  • نوعی سیستم ورود به سیستم ؛
  • احراز هویت HTTP جایی که رمز عبور برای دسترسی مورد نیاز است.
  • لیست سفید صفحه ای که فقط به آدرس ها با IP خاص اجازه دسترسی به صفحات را می دهد.

این نوع تنظیمات برای مواردی مانند شبکه های داخلی ، محتوای قابل نمایش برای اعضا و یا برای مرحله بندی ، آزمایش یا سایت های در حال توسعه بهتر است و این امکان را برای گروهی از کاربران فراهم می کند تا به صفحه دسترسی پیدا کنند ، اما موتورهای جستجو قادر به دسترسی به آن ها نیستند و صفحات را فهرست نمی کنند.

  • از رمز عبور برای صفحات در دست ساخت استفاده کنید.

یکی از راه های حذف صفحات ایندکس شده از گوگل ، تنظیم رمز ورود برای کل سایت است. این راه حل معمولاً در سایت هایی که خصوصی و یا هنوز در دست ساخت هستند قابل استفاده است. همچنین می توانید صفحات سایت خود را با یک رمز عبور اختصاصی مسدود کنید تا موتورهای جستجو نتوانند آن ها را فهرست بندی کنند. اگر موتورهای جستجو قبل از ایجاد رمز ورود سایت شما را فهرست بندی کنند ، صفحات مانند قبل در نتایج جستجو ظاهر می شوند. اما ربات ها دیگر نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

برای رمزگذاری هر نوع محتوا ،تنها کافی است وارد داشبورد وردپرس خود شوید. در بخش سند ، گزینه  عمومی را انتخاب کنید. اکنون می توانید صفحه ای را که خصوصی کرده و یا رمز عبور محافظت شده ای را برای آن مشخص کنید. سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

  • ابزار حذف URL

نحوه کار این ابزار به گونه ای است که به طور موقت محتوا را پنهان می کند. گوگل همچنان این محتوا را مشاهده و پیمایش می کند ، اما این صفحات برای کاربران نمایش نمی دهد. این اثر موقتی در گوگل تنها  شش ماه طول می کشد ، در حالی که Bing ابزاری مشابه دارد که به مدت سه ماه ادامه دارد. این ابزارها باید در شدیدترین موارد برای مواردی مانند مسائل امنیتی ، نشت داده ها ، اطلاعات قابل شناسایی شخصی ( PII ) و غیره استفاده شوند.

شما همچنان باید روش دیگری را به همراه استفاده از ابزار حذف اعمال کنید تا در واقع صفحات را برای مدت طولانی تری حذف کنید مانند noindex و یا حذف در صورت داشتن پیوندها از دسترسی کاربران به محتوا جلوگیری کنید (محدود کردن دسترسی).

این ابزار تنها یک روش سریع تر برای پنهان کردن صفحات است در حالی که حذف زمان پردازش دارد. پردازش درخواست ممکن است یک روز طول بکشد. اما در حالت کلی استفاده از این ابزار ها در تمامی مواقع توصیه نمی شود. بنابراین چه زمانی نباید  از ابزار حذف URL استفاده کنید؟  گوگل برای برخی موارد منحصر به فرد استفاده از ابزار حذف توصیه نمی کند:

وقتی صفحه ی مورد نظر به صفحاتی که قبلاً حذف شده اند پیوند داده می شود. با به روزرسانی منظم ، این نتایج خود به خود حذف می شود و نیازی به استفاده از این ابزار نیست.

وقتی می خواهید سایت خود را دوباره راه اندازی کنید می توانید درخواست جداگانه ای را برای حذف صفحات ایندکس شده از گوگل ارسال کنید.

نحوه اولویت بندی موارد حذف

حذف صفحات ایندکس شده از گوگلاگر چندین صفحه برای حذف از فهرست گوگل دارید ، باید آن ها را برای حذف اولویت بندی کنید. سه نوع اولویت بندی وجود دارد:

بالاترین اولویت: این صفحات معمولاً مربوط به امنیت و یا مربوط به داده های محرمانه هستند و شامل محتوایی است که داده های شخصی ( PII ) ، داده های مشتری و یا اطلاعات اختصاصی را ارائه می دهد.

اولویت متوسط: این نوع از صفحات معمولاً شامل محتوایی هستند که برای گروه خاصی از کاربران در نظر گرفته شده است. پورتال های کارمندان ، محتوایی که فقط برای اعضای یک شرکت در نظر گرفته شده است و محیط های مرحله سازی ، آزمایش یا توسعه.

اولویت کم: این صفحات معمولاً شامل نوعی محتوای تکراری است. برخی از نمونه های این شامل صفحاتی است که از چندین URL با پارامتر ارائه می شوند و می توانند در حال آزمایش یا توسعه باشند.

پس از تعیین اولویت شروع به حذف هر یک از آن ها کرده و برای انجام این کار می توانید از هر یک از روش های بالا به صورت دلخواه استفاده کنید.

اشتباهات رایج در زمان حذف صفحات ایندکس شده از گوگل

  • Noindex درtxt

در حالی که گوگل قبلاً به طور غیررسمی از noindex را در robots.txt پشتیبانی می کرد ، این هرگز استاندارد رسمی نبود و اکنون پشتیبانی را به طور رسمی حذف کرده اند. بسیاری از سایت هایی که این کار را انجام می دادند چنین اشتباهی انجام می دادند و به شایت خود آسیب رساندند.

  • جلوگیری از خزیدن در txt

خزیدن همان نمایه سازی نیست. حتی اگر گوگل از خزیدن صفحات جلوگیری کرده باشد ، در صورت وجود لینک های داخلی و یا خارجی به صفحه ، آن ها همچنان می توانند آن را فهرست بندی کنند. نمی داند چه چیزی در این صفحه وجود دارد اما می داند که یک صفحه وجود دارد و حتی عنوان را برای نشان دادن در نتایج جستجو بر اساس سیگنالهایی مانند انکر تکست های لینک ها می نویسند .

  • استفاده از Nofollow برای حذف یک صفحه

برخی از افراد برای اینکه یک صفحه ایندکس نشود ، از تگ نوفالو استفاده می کنند. اما اکنون گوگل می تواند این پیوندها را نمایه سازی کند.

جمع بندی

روش های زیادی برای حذف صفحات ایندکس شده از گوگل وجود دارد. از ابزار مخصوص حذف  URLs برای پاک کردن موقت صفحات از نتایج جستجو استفاده کنید. برای حذف دائمی صفحات ، باید روش های دیگری مانند استفاده از رمز عبور یا افزودن برچسب متا “noindex” را نیز در پیش بگیرید.

با استفاده از هر یک از روش های بالا شما می توانید یک صفحه وردپرس را از نتایج جستجوی گوگل حذف و یا مخفی کنید. کنترل اینکه چه صفحاتی در جستجو قابل مشاهده و کدام یک پنهان هستند و باید حذف شوند ، به شما اطمینان می دهد که محتوای مناسب را در مقابل افراد قرار دهید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دسته بندی: سئو , گوگل

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *