ریدایرکت در وردپرس و آشنایی با انواع ریدایرکت در وب

وب

6 دقیقه زمان مطالعه

هدایت URL ها بخشی از تعمیر و نگهداری منظم وب سایت شما است. به طور کلی، باید سعی کنید از ریدایرکت در وردپرس جلوگیری کنید، اما اگر به آن ها نیاز دارید، لطفا آن ها را به درستی اعمال کنید. دلایل زیادی برای استفاده از آن ها وجود دارد، اما این ها شایع ترین موارد هستند:

  • حذف یک صفحه یا پست
  • به روز رسانی یا تمیز کردن محتوا
  • رفع مشکلات از بین رفتن کلمه کلیدی
  • انتقال سایت خود به دامنه جدید
  • حذف www در دامنه خود
  • فعال کردن لینک های ثابت در وردپرس
  • ادغام وب سایت ها
  • تغییر CMS
  • تغییر ساختار URL شما

اگر نمی دانید ریدایرکت چیست ابتدا مقاله ما در این زمینه را بخوانید.

کد های وضعیت HTTP

برای درک نحوه عملکرد ریدایرکت در وردپرس و اینکه چگونه می توانید بر آنچه سرور به مرورگر باز می گرداند تأثیر بگذارید، باید درباره کدهای وضعیت HTTP بدانید.

کد وضعیت HTTP یک شماره تنظیم شده است که یک سرور به دنبال درخواست خاصی برای یک صفحه به مرورگر ارسال می کند. این کدها ممکن است مثلاً شامل 200، 301، 404 و 503 باشند و هر کد برای یک هدف خاص است. به عنوان مثال 404 نشان می دهد که یک صفحه پیدا نشده است. 503 به این معنی است که سرور برای تعمیر و نگهداری یا به دلیل اضافه بار به طور موقت آفلاین است.

انواع ریدایرکت در وردپرس

چند ریدایرکت در وردپرس وجود دارد که روزانه با آن ها روبرو خواهید شد. بنابراین بهتر است آن ها را بخاطر بسپارید:

  • 301 دائمی
  • 302 پیدا شد
  • 307 موقت

این ها واقعاً قابل هدایت نیستند، اما هنوز هم مفید هستند:

  • 410 محتوا حذف شد
  • 451 محتوا به دلایل قانونی در دسترس نیست

301 تغییر مسیر دائمی

301 یکی از رایج ترین انواع ریدایرکت در وردپرس است و اگر می خواهید صفحه ای حذف شده یا منتقل شده را تغییر مسیر دهید یا چیزی را در ساختار پیوند ثابت خود تغییر داده اید، باید از آن استفاده کنید. این کد به ربات های موتور جست و جو می گوید که صفحه مورد نظر دیگر در این مکان موجود نیست و دیگر نباید ایندکس شود. اگر ریدایرکت را به درستی تنظیم نکنید، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان شما  و ربات ها صفحات شما را پیمایش می کنند و پیام خطا 404 را مشاهده می کنند و این چیزی نیست که شما بخواهید اتفاق بیفتد.

از آنجا که خطای 301 بازدیدکنندگان را از URL قدیمی به آدرس جدید هدایت می کند، فقط درصورتی که مطمئن باشید دیگر از URL قدیمی استفاده نمی کنید، باید از آن استفاده کنید.

عدد 301 تمام مقدار پیوندی را که یک URL دور انداخته شده، به URL جدید منتقل می کند، باعث می شود که URL مقدار جدید را به دست آورد یا آن را حفظ کند.

ریدایرکت در وردپرس

302 پیدا شد

302 یک ریدایرکت نسبتاً مبهم است و غالباً به عنوان ریدایرکت موقتی استفاده می شود. این کد بدان معنی است که محتوای درخواستی پیدا شده است، اما در مکان دیگری وجود دارد ولی دلیل آن مشخص نیست. اگر می خواهید هنگام بازدید از این صفحه خاص، بازدیدکنندگان را به صفحه دیگری بفرستید و می خواهید در آینده از URL استفاده مجدد کنید، از 302 استفاده کنید.

از آنجا که این تغییر مسیر موقت است، Google انتظار دارد که بعداً محتوا وب سایت شما در این صفحه برگردد. اگر 302 را برای مدت طولانی رها کنید، Google با آن به عنوان 301 برخورد می کند و از هر مقداری که پیوند داشت عبور می کند.

307 موقت

از 302 اغلب برای ایجاد ریدایرکت های موقتی استفاده می شود، اما با ظهور  HTTP 1.1 ،307 آن را به عنوان یک ریدایرکت موقت معتبر جایگزین کرده است. در حالی که 302 کمی مبهم است، 307 دقیقاً بیان می کند که URL درخواستی به مکان موقتی دیگری منتقل شده است و بعد از مدتی بر می گردد. از آن جا که این درخواست می تواند در آینده تغییر کند، درخواست باید با استفاده از URL اصلی ادامه یابد. اگر مطمئن هستید که این کار شما موقت است و بعداً به URL اصلی احتیاج دارید، از این ریدایرکت در وردپرس استفاده کنید.

این ریدایرکت همچنان با صفحه خود مرتبط است.

و همچنین کد های قدیمی، دو کد دیگر پیدا خواهید کرد که واقعاً تغییر مسیر نمی دهند. با این حال، این موارد هنوز هم برای کارهای روزمره نگهداری در سایت شما مهم هستند. شما می توانید 410 و 451 را ببینید که سرور شما می گوید: قبلا اینجا چیزی وجود داشت، اما اکنون در دسترس نمی باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش گام به گام رفع خطای Mixed content در وردپرس

410 محتوا حذف شد

صفحات خطای 404 یکی از بزرگ ترین مشکلات وب سایت هاست و اگر به بازخوانی های خود در Google Search Console مراجعه کنید ، مطمئنا  چند مورد را پیدا خواهید کرد. این ها باید برطرف شوند زیرا Google از این خطا ها خوشش نمی آید: آن ها را به عنوان نشانه ای از نگهداری نادرست می داند و بازدید کنندگان از این اشتباه گیج می شوند. خطاهای 404 اغلب هنگامی رخ می دهد که صفحه یا پست درخواستی از سایت حذف شده و URL هدایت نشده است.

برای ریدایرکت صفحاتی که خطاهای 404 را به صفحه مربوطه یا صفحه اصلی هدایت می کنید، از شماره 301 استفاده کنید. گاهی اوقات، ممکن است روش دیگری را ترجیح دهید: مشخص کردن برای موتور های جست و جو  و کاربران که این صفحه با تغییر مسیر 410 حذف شده است. باعث می شود آن ها بدانند که صفحه برنمی گردد و بنابراین می تواند صفحه را از فهرست حذف کند.

ریدایرکت در وردپرس

451 محتوا به دلایل قانونی در دسترس نیست

اگر تا کنون بد شانسی آوردید که با یک دستور قضایی دستور داده شده تا یک صفحه را حذف کنید یا اگر اخطار و درخواست حذف را دریافت کردید، به صفحه حذف شده یک هدر 451 بدهید. این به موتور های جست و جو می گوید که اینجا پستی وجود داشته و شما می خواهید این درخواست را برآورده کنید.

ریدایرکت  REGEX

اگر یک سئو کار حرفه ای هستید و نیاز به تغییر مسیرهای پیچیده دارید، ممکن است لازم باشد از هدایت های REGEX استفاده  کنید. با موارد عادی، شما یک URL منبع واحد و یک URL مقصد تعیین می کنید. به عنوان مثال می توانید برای انتقال کل گروه های URL که شامل یک کلمه کلیدی به مکان جدید هستند، یک مورد واحد ایجاد کنید. این می تواند در هنگام کار روی یک پروژه عظیم سئو و بهینه سازی، مقدار زیادی در وقت شما را صرفه جویی کند.

با این حال، شما فقط باید از REGEX استفاده کنید، زیرا می دانید چه کاری انجام می دهید چون آن ها به راحتی سایت شما را خراب می کنند.

با Yoast SEO Premium ریدایرکت ها را مدیریت کنید.

مطمئنا می توانید ریدایرکت های خود را بر روی سرور برطرف کنید یا از ابزارهای دیگری استفاده کنید، اما به عنوان کاربر یواست سئو پریمیوم ، بهترین ابزار ممکن را برای کار با تغییر مسیرها در اختیار دارید. مدیریت تغییر مسیر در Yoast SEO Premium  به شما کمک می کند صفحه درست را تنظیم کنید، و هر زمان که صفحه ای را حذف یا جابجا می کنید، Yoast SEO از شما می پرسد که چگونه آن را درمان کنید: آیا باید 301 یا 410 داشته باشد؟ یا شاید 451؟ مدیر تغییر مسیر از هدایت های 301، 302، 307، 410 و 451 پشتیبانی می کند، همه این ها به راحتی مدیریت گردش کار دارند.

Yoast SEO یک افزونه قدرتمند است و تنظیمات زیادی دارد که شما باید یکی یکی آنها را انجام دهید. نگاهی به راهنمای ما در مورد چگونگی نصب و راه اندازی افزونه Yoast SEO در وردپرس بیندازید.

کار با ریدایرکت در وردپرس

کار با ریدایرکت در وردپرس برای بسیاری از سئو کاران یک کار روزانه است. مقاله ریدایرکت در وردپرس گزینه های مختلف جهت هدایت مجدد صفحات را بیان کرده و نحوه و زمان استفاده از آن ها را به شما نشان داده است. اما در انتخاب دقت کنید! و هنگام انتقال به دامنه جدید، کل سایت خود را 302 نکنید، زیرا مشکلات جدی در این زمینه ایجاد خواهید کرد. به آنچه می خواهید به انجام برسانید فکر کنید و سپس مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

امیدواریم شما با خواندن مقاله ریدایرکت در وردپرس متوجه شده باشد که ما چند نوع ریدایرکت داریم و برای یک صفحه با توجه به شرایطی که دارد باید از کدام ریدایرکت استفاده کرد تا بتوانید بهترین سئو را برای وب سایت خود پیاده سازی و اجرا کنید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه