zhaket logo

نمونه قرارداد طراحی سایت به همراه فایل pdf رایگان

طراحی سایت

4 دقیقه زمان مطالعه

ما برای انجام هر پروژه‌ای نیاز به بستن قرارداد استاندارد بین دو طرف داریم. قراردادی که واضح بوده و تمامی موارد لازم در آن قید شود. این مسئله برای پروژه‌های طراحی سایت نیز صادق است. حال فرقی نمی‌کند بصورت شرکتی کار می‌کنید یا فریلنسری! باید قرارداد مشخصی را داشته باشید. برای این منظور تصمیم داریم تمامی بندهای موردنیاز در نمونه قرارداد طراحی سایت را در این پست با هم بررسی کنیم.

نمونه قرارداد طراحی سایت

قطعا اصول مهمی ضمن قرارداد باید در پروژه‌های طراحی سایت در نظر گرفته و اجرا شود و چنانچه هر کدام از طرفین قرارداد به آن پایبند نبودند، می‌توانید شکایت کنید. حال این اصول را با هم بررسی می‌کنیم.

  • موضوع و تاریخ قرارداد

مسئله مهم و اولین گزینه‌ای که باید در قرارداد باشد، موضوع دقیق آن و تاریخی است که قرارداد به امضای دو طرف رسیده است. مثلا در نمونه قرارداد طراحی سایت، موضوع می‌تواند طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی و … باشد. همچنین تاریخی که قرارداد ثبت شده و طرفین آن را به امضا رساندند بسیار مهم است. این موارد را حتما در ابتدای قرارداد خود رعایت بفرمایید.

  • مشخصات طرفین قرارداد

قرارداد بین دو شخص، دو شرکت، شرکت و یک فرد فریلنسر بسته می‌شود. در هر صورت باید مشخصات کامل و طرف ذکر شود. نام شرکت، نام و نام خانوادگی مدیر عامل یا کارفرما، نام و نام خانوادگی مسئول طراحی پروژه یا همان طراح، کدملی، آدرس، نام پدر و شماره تماس از جمله اطلاعاتی است که ذکر آن در نمونه قرارداد طراحی سایت نیز از ملزومات است.

  • مدت زمان اجرای پروژه

معمولا افراد متعهد می‌شوند که در بازه زمانی مشخصی پروژه را به اتمام رسانده و تحویل دهند. شما نیز حتما باید در قرارداد طراحی خود این مسئله را قید کنید که دقیقا در چه بازه‌های زمانی چه بخش‌هایی از پروژه را تحویل می‌دهید و در چه زمانی پروژه شما بطور کامل تمام شده و تحویل مشتری می‌گردد. اینکه بعد از اتمام پروژه نیز وظیفه‌ای برعهده دارید یا خیر! چه مدت پشتیبانی از پروژه خود به عمل می‌آورید.

  • حق الزمه مشخص شده

مبلغی را که با کارفرما برای پروژه طراحی سایت به نتیجه رسیده‌اید، در قرارداد ذکر کنید و هر دو بنا به اصول و قوانینی به آن پایبند شوید. شما موظف هستید تمامی اموری را که به شما محول شده انجام دهید و کارفرما نیز موظف است در تاریخ مقرر مبلغ موردنظر را به شما پرداخت کند.

  • شرایط پرداخت حق الزمه

معمولا در پروژه‌های مختلف بازه‌های زمانی مشخصی برای پرداخت حق الزمه تعیین می‌گردد. مثلا در پروژه طراحی سایت شاید ۳۰ درصد در ابتدای کار دریافت شود و پس از تحویل اولیه درصد دیگری دریافت شده و مجددا پس از اتمام پروژه بطور کامل تسویه انجام شود. پس با توجه به قوانین به تایید رسیده توسط طرفین باید نوع پرداخت در قرارداد ذکر شده و مدل پرداخت نیز مشخص گردد. مثلا بصورت کارت به کارت، با دریافت چک در تاریخ مقرر یا سایر موارد که با توجه به این مسئله باید اطلاعات حساب را نیز وارد کنید تا کافرما در بازه زمانی مشخص به راحتی پرداخت خود را انجام دهد.

  • تعهدات طرفین قرارداد

در تمامی قراردادها از جمله قرارداد طراحی سایت، تعهداتی برای کارفرما و مجری وجود دارد که بصورت بند مشخص در قرارداد ذکر می‌شود و هر دو طرف باید به آن متعهد شوند. مثلا کارفرما موظف است اطلاعات لازم مانند یوزنیم و پسور هاست و هر نوع اطلاعاتی که مجری به آن نیاز دارد را در اختیار قرار دهد و مجری متعهد می‌شود که نسبت به حفظ این موارد کوشا بوده و از امنیت این اطلاعات حفاظت کند. اگر خلاف این تعهدات عمل شود طرفین حق شکایت و حتی فسخ قرارداد دارند.

  • ضمانت‌ های طی قرارداد

در برخی پروژه‌های بزرگ‌تر امکان دریافت ضمانت‌هایی وجود دارد. اینکه مجری به خوبی و طبق قرارداد و صحبت‌ها، سایت را بطور کامل و بی‌نقص اجرا می‌کند یا خیر، مسئله مهمی است که باید نسبت به آن متعهد شود. بنا به همین مسئله برخی شرکت‌ها از شرکت طراح یا فرد مجری ضمانتی دریافت می‌کنند. این ضمانت می‌تواند چک یا سفته باشد. پس از تحویل پروژه این ضمانت به شما برگردانده می‌شود.

  • شرایط فسخ قرارداد

گاهی ممکن است مشکلاتی در این بین پیش آید. مثلا مشتری از سفارش خود منصرف شود یا مجری دیگر قادر به ادامه عملیات طراحی نباشد. برای این منظور قوانینی حاکم بوده و باید بندی مطابق با قانون ضرر و زیان مشخص شود تا در صورت فسخ قرارداد توسط هر کدام از طرفین امکان جبران ضرر شود.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای کامل طراحی سایت هنری

جمع بندی

ما برای تمامی پروژه‌های خود باید قرارداد مشخصی را نوشته و به آن متعهد شویم. در قرارداد طراحی سایت نیز به همین صورت است. معمولا در هر قرارداد دو شرکت یا شرکت با یک شخص مجری وارد همکاری شده و باید مواردی را درنظر بگیرند و به آن متعهد شوند در غیر اینصورت کار درست پیش نمی‌رود. برای اینکه بدانید دقیقا باید چه مواردی را در قرارداد خود بیاورید، این راهنما را تنظیم کردیم تا راحت‌تر قراردادهای خود را تنظیم کنید. البته یادتان باشد که قبل از تنظیم قرارداد جلسه تشکیل داده و بطور کامل درباره نیازها و خواسته‌های دقیق مشتری آگاهی کسب کنید و آن‌ها را تا جای ممکن قرارداد کنید تا بعدها مشکلی برایتان پیش نیاید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه