zhaket logo

خطای Error sending email و راه حل آن

ارور های وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

ایمیل‌های ارسال نشده مسئله ناراحت کننده‌ای هستند. مدیریت استراتژی تحویل و تمرکز بر تعامل خود به اندازه کافی سخت است، اما اگر ایمیل‌های شما به صندوق ورودی نرسند، وضع را بدتر نیز خواهند کرد. اگر نمی‌دانید چرا ایمیل‌هایتان ارسال نمی‌شوند و با خطای Error sending email مواجه می‌شوید در این مقاله همراه ما باشید تا موضوع را بررسی کرده و رفع کنیم.

نحوه رفع خطای Error sending email

بسیاری افراد و کاربران وردپرسی با خطای ارسال نشدن ایمیل مواجه بوده و مرتب در صدد رفع آن هستند. برای اینکه یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کنیم اینجاییم که در وهله اول دلیل به وجود آمدن مشکل را بررسی کرده و سپس به رفع آن بپردازیم.
رایج‌ترین دلیل ناپدید شدن ایمیل‌ها این است که سرور میزبان وردپرس شما به درستی برای استفاده از تابع PHP mail پیکربندی نشده است. حتی اگر هاست شما برای استفاده از آن پیکربندی شده باشد، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ایمیل، مانند Gmail و سایرین، از ابزارهای مختلفی برای کاهش هرزنامه ایمیلی استفاده می‌کنند. این ابزارها سعی می‌کنند تشخیص دهند که ایمیل‌ها واقعا از مکان سالمی می‌آیند.

ایمیل‌های ارسال شده توسط وبسایت‌های وردپرسی اغلب در این آزمون مردود می‌شوند. این بدان معناست که وقتی ایمیلی از سایت وردپرسی شما ارسال می‌شود (از یک افزونه فرم تماس، اعلان مدیر و غیره)، ممکن است حتی به پوشه اسپم گیرنده وارد نشود، چه برسد به صندوق ورودی. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم از وردپرس برای ارسال خبرنامه ایمیل خود استفاده نکنید و توصیه می‌کنیم از SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس استفاده کنید.

SMTP چیست؟

SMTP (پروتکل انتقال ایمیل) استاندارد صنعتی برای ارسال ایمیل است. برخلاف تابع PHP mail، SMTP از احراز هویت مناسب استفاده می‌کند که منجر به تحویل ایمیل با حجم بالا می‌شود و دیگر با این وجود خبری از خطای Error sending email نخواهد بود. وردپرس دارای یک افزونه WP Mail SMTP است که سایت وردپرس شما را برای ارسال ایمیل با استفاده از SMTP به جای تابع PHP mail پیکربندی می‌کند. می‌توانید از آن برای اتصال با هر سرویس SMTP محبوبی مانند SendLayer، Brevo Gmail (Google Workspace)، Amazon SES و غیره استفاده کنید. با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه رفع خطای Error sending email در وردپرس بیندازیم.

نصب افزونه WP Mail SMTP

هر سرویس SMTP را انتخاب کنید، باید افزونه WP Mail SMTP را در سایت خود نصب کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد وردپرس را از استفاده از تابع داخلی ()PHP mail به استفاده از سرویس SMTP خود تغییر دهید. ابتدا افزونه WP Mail SMTP را نصب و فعال کنید. در مرحله بعد، روی “WP Mail SMTP” در داشبورد وردپرس خود کلیک کنید تا تنظیمات افزونه را پیکربندی کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه از اطلاعات کاربران در وردپرس خروجی بگیریم؟

نصب افزونه WP Mail SMTP

باید با وارد کردن نام و آدرس ایمیل تجاری که می‌خواهید ایمیل‌های سایت شما از آن ارسال شوند، شروع کنید. مطمئن شوید که در اینجا از همان آدرس ایمیلی که برای سرویس پستی SMTP خود استفاده می‌کنید، بکار ببرید.

می‌توانید انتخاب کنید که ایمیل‌ها مجبور شوند از این نام و آدرس ایمیل استفاده کنند، حتی اگر سایر افزونه‌ها، مانند WPForms، تنظیمات متفاوتی داشته باشند. WP Mail SMTP تنظیمات دیگر افزونه‌ها را لغو می‌کند. پس از آن، باید یک سرویس پستی SMTP برای سایت خود انتخاب کنید.

انتخاب یک سرویس پستی

برای تکمیل راه اندازی WP Mail SMTP، باید یک حساب کاربری با سرویس دهنده موردنظر مثلا SendLayer ایجاد کنید. سپس اطلاعات مربوطه را در آن وارد نمایید.

تنظیمات مربوط به SMTP

  • میزبان SMTP: شما باید مقدار این گزینه را SMTP.Gmail.com وارد کنید. چون تمایل داریم به وب سرور جیمیل متصل شویم.
  • رمزنگاری: باید در اینجا روش رمزنگاری که سرور ایمیل از آن استفاده می‌کند، مشخص کنید. این گزینه را روی هیچ‌یک قرار دهید.
  • پورت SMTP: پورت سرور ایمیل را در این قسمت وارد کنید. مثلا برای جیمیل باید ۴۶۵ باشد.
  • TLS خودکار: این گزینه را فعال کنید.
  • احراز هویت: این گزینه را نیز فعال نمایید.
  • نام کاربری SMTP: در اینجا باید آدرس ایمیلی که از آن برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنید، وارد کنید.
  • رمز عبور SMTP: در این قسمت هم باید رمز عبور ایمیل خود را وارد نمایید.

آزمایش ارسال ایمیل

حال که تمامی تنظیمات را انجام دادید کافیست به بخش آزمایش ایمیل در افزونه مراجعه کرده و ایمیلی را جهت تست برنامه وارد کنید تا ببینیم افزونه بی‌نقص کار می‌کند یا خیر.

تست ارسال ایمیل

 

جمع بندی

گاهی با خطای Error sending email در وردپرس که مبنی بر ارسال نشدن ایمیل‌هاست مواجه می‌شویم. این گزینه بسیار مهم بوده و باید راهی برای رفع آن پیدا کنیم. بهترین راه استفاده از سرویس SMTP است که در این پست بطور کامل شرح دادیم. با کمک آن دیگر ایمیل‌های ارسالی در صندوق ورودی دریافت می‌شوند.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

سوالات متداول

این خطا برای کدام قسمت از وردپرس است؟

در چه شرایطی این خطا ایجاد می‌شود؟

چگونه می‌توانیم متوجه این خطا بشیم؟

چه راهکارهایی برای رفع این خطا وجود دارد؟


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه