Retry
آموزش قالب انفولد

ابر پوسته چند منظوره انفولد، محبوب‌ترین قالب وردپرس در ایران می باشد که با صفحه ساز اختصاصی آن میتوانید در کمتر از یک ساعت سایت خود را فقط با حرکت دادن موس (Drag & Drop) طراحی و پیاده سازی کنید. قالب انفولد معمولاً برای سایت های شرکتی، معرفی محصولات، صفحه‌های فرود (Landing Page)، سایت های شخصی و … پیشنهاد میشود، اما قالب چند منظوره انفولد سازگاری کامل و بالایی با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس دارد. با نصب افزونه ووکامرس و قالب انفولد شما میتوانید یک سایت فروشگاهی مناسب راه اندازی کنید، یکی از ویژگی های مهم قالب انفولد در این بخش، فعال بودن صفحه ساز اختصاصی و پیشرفته این قالب در بخش ایجاد و ویرایش محصولات می باشد و این امکان را به شما می دهد تا به سادگی بتوانید با صفحه ساز، صفحه محصول خود را به دلخواه پیاده سازی کنید. در این مقاله به آموزش قالب انفولد می پردازیم و شما می توانید با مشاهده فیلم آموزش انفولد سایت دلخواه خود را طراحی کنید.

یعنی میتوانید محل قرار گیری هر آیتم مانند : دکمه افزودن به سبد خرید، گالری محصول، تصویر شاخص، توضیحات متنی و … را خودتان مشخص کنید و یک صفحه حرفه ای برای معرفی محصولات خود ایجاد کنید. آیتم های اختصای قالب انفولد که فقط در نسخه موجود در سایت ژاکت میتوانید از آن ها بهرمند شوید به شما در استفاده از این ویژگی کمک شایانی خواهند کرد.

آموزش حرفه ای قالب Enfold

اگر به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید محصولات دیجیتال خود را بفروشید، قالب انفولد یکی از بهترین قالب ها است و می تواند در هر کاری به شما کمک کند. این قالب با فروشگاه ساز ووکامرس سازگاری کامل دارد، می توانید افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را در کنار قالب انفولد نصب کنید. و فروشگاه خود را راه اندازی کنید در آموزش قالب Enfold نحوه استفاده دقیق از این قالب را یاد خواهید گرفت و به راحتی قادر خواهید بود محصولات سایت خود را بفروشید.

البته قالب Enfold برای محصولات فیزیکی نیز قابل استفاده است، اما بیشتر برای محصولات قابل دانلود یا صفحات تجاری که محصولات زیادی ندارند استفاده می شود، بنابراین قبل از استفاده از این قالب باید بررسی کنید که چه نوع صفحه ای را می خواهید راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که یک فروشگاه اینترنتی برای کالاهای فیزیکی راه اندازی کنید، قالب وودمارت گزینه بهتری برای شماست.

ویژگی های قالب انفولد

قالب Enfold برای مشاغل مختلف استفاده می شود و تقریبا اکثر مشاغل بزرگ را پوشش می دهد. همانطور که گفتیم اگر به فکر ایجاد یک وب سایت شخصی، فروشگاهی، خبری، شرکتی و خدماتی هستید، قالب Enfold می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های قالب Enfold را بررسی کنیم تا دلیل انتخابتان برای شما روشن باشد.

صفحه ساز کاملا حرفه‌ای و مجهز

یکی از مزیت های بزرگ قالب‌های داخلی صفحه ساز قدرتمند است که می توانید از آن برای درج تقریباً هر فرم و نمونه ای در صفحه خود استفاده کنید. باید بدانید که هر قالبی صفحه ساز ندارد و برای فعال کردن این ویژگی باید افزونه صفحه ساز مانند ویژوال کامپوزر و پلاگین المنتور پرو را نصب کنید، اما Enfold این قابلیت را بدون نصب افزونه دارد.

دموهای متفاوت و جذاب

قالب Enfold دارای بیش از 30 دمو یا پیش نمایش آماده است که می توانید این دموها را نصب کرده و با چند کلیک از پنل تغییرات لازم را اعمال کنید.

سرعت لود بسیار بالا

قالب Enfold علاوه بر همه کاره بودن، سرعت بارگذاری بسیار خوبی دارد و ویژگی های زیادی دارد که نیازی به استفاده از افزونه های خارجی ندارد و باعث می شود وردپرس یکپارچه نشود. جدیدترین الگوریتم های گوگل و سئو سایت شما. قالب Enfold تمام این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می دهد.

انفولد جزو 3 قالب محبوب در دنیای وردپرس است. این قالب کاربرپسندترین قالب وردپرس است که به وب سایت شما یک تجربه کاربری یا UX حرفه ای می دهد. این نشان می دهد که این قالب کامل و بی نقص است. با توجه به راحتی استفاده در قسمت تنظیمات قالب، شما پس از انتخاب دمو، می توانید با چند کلیک و تنظیمات ساده یک دمو شخصی سازی شده برای وب سایت خود ایجاد کنید. به این ترتیب سایت شما راه‌اندازی می‌شود. در ادامه ویدیوهای آموزش قالب انفولد را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با استفاده از این ویدیوها می‌توانید به راحتی با این قالب کار کنید.

ویدیو آموزش قالب انفولد

در ادامه فیلم آموزشی قالب enfold را ببینید

آموزش جامع قالب انفولد

امروزه واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن یکی از الزامات در طراحی سایت می باشد و قالب چند منظوره انفولد هم بر روی این موضوع تمرکز قابل قبولی داشته است. بصورتی که همه آیتم های صفحه ساز ریسپانسیو هستند اما در بخش ویرایش هر آیتم باز هم شما میتوانید تب تنظیمات ریسپانسیو را مشاهده کنید که دسترسی تنظیمات در هر آیتم بسته به ویژگی های آن متمایز می باشد. در برخی میتوانید نقطه شکست را مشخص و در برخی می توانید آیتم را در سایز های مختلف مخفی یا نمایش بدهید.

آموزش قالب انفولد

همه این ویژگی ها را در کنار بهینه بودن کد نویسی در نظر بگیرید. مرتب بودن تگ ها و استفاده صحیح از آن ها باعث شده است تا انفولد به دوست خوبی برای گوگل تبدیل شود. همچنین در زمان استفاه از آیتم های متنی و عنوان در صفحه ساز انفولد شما میتوانید نوع استفاده از تگ ها را مشخص کنید و این به معنی دسترسی بیشتر برای سئو (Seo) سازی و بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجو گوگل می باشد.

سرعت در رقابت یکی از کلیدی ترین فاکتورهای امروز، روز برای برنده شدن می باشد. در بخش تنظیمات قالب انفولد شما یک بخش مجزاء و کامل برای بهینه سازی سرعت سایت مشاهده می کنید که در کنار استفاده از افزونه های بهینه سازی به شما کمک فوق العاده ای برای بهبود نتایج خواهد کرد.

آموزش قالب enfold

یکی از معیار های زیبایی سایت ها استفاده از فونت های مناسب و جذاب می باشد، در قالب چند منظوره انفولد شما این ویژگی را دارید تا از بخش تنظیمات قالب، فونت مد نظر خود را به سادگی و در قالب یک فایل .zip نصب و راه اندازی کنید. همچنین شما میتوانید از سایت فوق العاده Flaticon.com بسته فونت آیکون دلخواه خود را دانلود و بروی قالب نصب کنید تا در زمان استفاده از آیتم های آیکون دار در صفحه ساز قالب آیکون های دلخواه خودتان را استفاده کنید. (این نکته رو فراموش نکنید که بسته آیکون شما حتماً باید پوشه Fonts را داشته باشند تا بر روی قالب انفولد نصب شود)

قالب enfold با افزونه های تجاری بسیار زیادی سازگاری دارد که در کنار این قالب میتوانند به رشد سریع کسب و کار شما کمک کنند. یکی از این افزونه ها که بصورت باندل همراه با قالب برای شما نصب میشود افزونه لایر اسلایدر می باشد که با آن میتوانید یک جلوه زیبا به سایت خود اضافه کنید. از جمله افزونه های دیگر که با این قالب سازگاری می باشد میتوان به افزونه سئو Yoast، افزونه بهینه سازی WP Rocket، افزونه چند زبانه WPML و … اشاره کرد.

دموهای آماده انفولد، ویژگی بسیار مهم که در راه اندازی سریع سایت به شما کمک می کند. بعد از نصب قالب enfold شما به حدود 30 دمو (پیش نمایش) از کسب و کار های مختلف دسترسی دارید که تنها با یک کلیک می توانید آن ها را بر روی وردپرس خود نصب کرده و محتوای آن ها را برای راه اندازی کسب و کار خود تغییر بدهید، به همین سادگی سایت شما آماده است ! (در ضمن شما میتوانید از دموها برای آشنایی بیشتر با قالبیت ها و نحوه عملکرد قالب انفولد استفاده کنید)

 

سوالات متداول

آیا قالب انفولد را می توان شخصی سازی ظاهری کرد  ؟

بله با صفحه ساز پیشرفته انفولد این امکان برای شما فراهم شده است

آیا در قالب انفولد امکان خرید محصول فیزیکی وجود دارد ؟

بله شما با استفاده از افزونه ووکامرس میتوانید در قالب انفولد فروشگاه خود را داشته باشید.

علت محبوبیت قالب انفولد در وردپرس چیست ؟

به این دلیل که قالب انفولد صفحه ساز مخصوص به خود را دارد و کار با آن بسیار راحت می باشد و شما این امکان را دارید هر طرحی که مد نظرتون باشد را به راحتی پیاده کنید .

دیدگاه‌ها

Comments
  • شبنم

    سلام ببخشید برای حذف کامل یه دمو از سایت چطوری باید اقدام کنیم؟

    • کیانا مهدی نژاد

      سلام
      وقتی دمویی رو درزون ریزی می کنید، هم یه سری داده وارد دیتابیستون میشه و هم یه سری فایل عکس و…
      بخواد حذف دمو باید تک تک این موارد رو دستی پاک کنید.

    • M.A

      اگر مشکلی با حذف کامل اطلاعات نداشته باشید با افزونه wordpress reset میتونید سایت رو به حالت اولیه بعد از نصب وردپرس برگردانید

  • مهسا شکوری

    سلام.
    برای حذف کامل دم افزونه word press reset دانلود کنید. گزینه ای با نام reset در اختیارتون میذاره.

  • شکری

    سلام وقت بخیر
    من تو یه جای کار میکنم گفتن که مطلب بزارم تو سایت فقط قسمت ادمین من انگلیسی هست و کار کردن برای من سخته چه جوری میتونم فارسی کنم میتونید کمکم کنید
    قالب enfold هست

    • کیانا مهدی نژاد

      سلام وقتتون بخیر
      وارد پیشخوان وردپرس بشید و به مسیر Settings> General مراجعه کنید و از قسمت Site Language زبان فارسی تغییر بدید.

  • صادقی

    سلام.اگه بخوام ی قالب برای کلیه محصولات فروشگاهم با انفولد درست کنم باید این ادیتو تک تک انجام بدم یا راهی داره ی قالب درست کرد و روی همه محصولات اعمال کرد؟

    • محمد زراعتی

      سلام
      این قابلیت رو صفحه ساز المنتور در اختیارتون قرار میده

  • پدرام

    درود و عرض ادب

    یکی از دوستان من قالب انفولد را به من پیشنهاد داده برای شروع طراحی وبسایت. خود ایشون هم از همین قالب استفاده کرده. من وقتی به وبسایت ایشون مراجعه کردم متوجه شدن تب های بخش همه محصولات به هم ریخته شده و مطابق با دمو وبسایت شما نیست.
    به طور مثال لینک زیر :

    https://multimeters.ir/product/38a/

    این اتفاق خرید من را از وبسایت شما متوقف کرده. آیا بعد از اضافه نمودن تب این اتفاق اجتناب ناپذیر است؟ با تشکر

    • صبا پلاشانی

      سلام
      این تغییرات احتمالا بدست خود ایشان انجام شده و بی دلیل تغییری رخ نمی دهد.

  • محمد

    سلام
    من میخوام سایت اصلیم انگلیسی باشه و زبان دوم فارسی
    با این قالب میشه این کارو کرد؟

  • سلطانی

    سلام وقتتون بخیر
    چطوری میتونیم استایل پیش فرض دکمه‌ها رو تغییر بدیم؟

  • رنجبر

    عرض سلام و وقت بخیر
    چطوری میتونیم استایل پیش فرض دکمه‌ها رو تغییر بدیم؟

  • علی

    سلام ممنون از مقاله خوبتون

  • محمد

    سلام
    اگر بخوام یک صفحه از یک دموی دیگه رو به دمو فعلی اضافه کنم ممکنه؟

  • امید اسمعیلی طراحی سایت

    ممنون من هم از این قالب در دوتا سایت استفاده کردم بد نیست ولی خیلی جای کار داره که کمی امکانات زرق و برق و افکت و کارهای زیبای المنتور تو منوهاش اضافه بشه بقیه سایت ها رو با قالب های دیگه ای کار کردم کاملتر هستند اما کمی انعطاف پذیر و نیز امکانات و آپشن افکت انفولد کم هست و راهی نداره که فقط از css استفاده کنی راهنمای جامع قالب هم به انگلیسی هست کمی سخته

  • مصطفی طاهری

    با سلام
    من میخواستم توضیحات دسته بندی و برندم بعد از محصولات نمایش داده بشه
    و کد
    remove_action( ‘woocommerce_archive_description’, ‘woocommerce_taxonomy_archive_description’, 10 );
    add_action( ‘woocommerce_after_shop_loop’, ‘woocommerce_taxonomy_archive_description’, 100 );
    به فانکشن اضافه کردم اما مشکلی که پیش میاد اینه که توضیحات هم قبل محصولات نمایش میده هم بعد محصولات
    چجور میشه توضیحات قبل محصولات رو داخل صفحه ارشیو پاک کنم؟

  • سمانه

    سلام روزتون بخیر من چرا فقط یک برگه دارم توی قسمت برگه ها؟ اونم اسمش برگه نمونه هست
    مثلا برگه home رو ندارم و بقیه برگه ها
    یا قسمت لوگو هم همینطور
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • محدثه عسگریان

      سلام و وقت بخیر
      اگر قالب خود را از ژاکت تهیه کرده باشید میتونید از طریق تیکت باتوسعه دهنده و از طریق تماس تلفنی با کارشناسان وردپرس در پشتیبانی در ارتباط باشید.

  • مانا

    سلام.
    قالب انفولد رو روی لوکال هاست فعال کردم ولی متاسفانه هیچکدوم از دموها درونریزی نمیشه.ممکنه راهنمایی کنید؟

  • fereshteh

    با عرض سلام
    قالب انفولد در برگه ی حساب کاربری در قسمت ورورد و عضویت مشکل داره و در عضویت بار اول فقط یه ایمیل میگیره و جایی برای مشخص کردن نام کاربری و رمز عبور نداره، توی برگه هم که میرم برای ادیتش فقط یه تیکه کد کوتاه موجوده. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سینا عباسی

      روزتون بخیر
      پیش فرض وردپرس به همین صورت است
      شما میتوانید با خرید افزونه های ورود و ثبت‌نام مانند دیجیتس و … این مشکلات را برطرف کنید

  • بهنام

    این قالب کلا ویرایشگر گوتنبرگ رو پشتیبانی نمیکنه؟ نه به خودی خودش و نه حتی با افزونه گوتنبرگ صفحه ویرایشگر تغییری ممیکنه و فقط ویرایشگر کلاسیک و ویرایش گر خود انفولد رو میشه استفاده کرد که این خودش برای سایتهای خبری دردسر ساز هست

    • سینا عباسی

      سلام روزتون بخیر
      قالب انفولد بصورت کامل از گوتنبرگ پشتیبانی میکند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به پشتیبانی محصول خود پیام دهید.

  • لیوساتک

    سلام ممنون از اموزش هاتون
    من اولین باره دارم با وردپرس آشنا میشم برای ساخت سایت
    در اموزش درمورد ساختن صفحه محصول بود یا ساختن صفحه وبلاگ یک سوال برای من پیش آمده
    من اگر بخام از صفحه ساز خود انفولد استفاده کنم برای هر محصول که میخوام اضافه کنم باید هر سری صفحه رو بسازم؟؟
    نمیشه این صفحه یکبار ساخته بشه و فقط بخوام بارگذاری محصول انجام بدم
    اینو ممنون میشم توضیح بدید

  • نسیم

    Fatal error: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is not supported. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in C:\xampp\htdocs\sw1\wp-content\themes\enfold\functions-enfold.php on line 265
    این ارور میده باید چیکار کنم ؟

    • سینا عباسی

      سلام روزتون بخیر
      در فایل function.php قطعه کدی اضافه کردید که متاسفانه نمیتونه بخونه
      در خط ۲۶۵
      این مورد را رفع کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *