تعرفه خدمات فناوری اطلاعات در سال 1402 55 درصد افزایش یافت

وب

2 دقیقه زمان مطالعه

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در راستای اجرای وظایف محوله قانونی خود مطابق سال‌های پیشین، نسخه یک سند تعرفه را با موضوع «تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» منتشر کرد؛ سندی که به بنابر اعلام نصر کشور، طی یک فرایند علمی و با مشارکت و همکاری کارشناسان رسمی رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف تهیه شده است.

تعرفه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فنی زیرساخت فناوری اطلاعات، خدمات مرکز داده، خدمات امنیت فناوری اطلاعات و خدمات مشاوره در سند مذکور تعیین شده‌اند. در این سند نرخ خدمات نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته و آخرین اصلاحات مصوبات شورای عالی کار و هیئت وزیران درخصوص نرخ حقوق و دستمزد سال 1402 اعمال شده است.

خدمات حوزه سخت‌افزار گستره متنوعی دارد. فعالیت‌های مرتبط با اینترنت و کافی‌نت، خدمات نرم‌افزاری روی کامپیوترهای شخصی، نصب درایورهای سخت‌افزارهای مختلف، تعمیرات دستگاه‌های جانبی و… در این حوزه قرار گرفته‌اند. به‌طور مثال، تعرفه هر ساعت کار با اینترنت برای کافی‌نت‌ها 24 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

ساخت ایمیل 21 هزار و 100 تومان، نصب بازی 41 هزار و 900 تومان، تعمیر درایور 231 هزار تومان و تعویض صفحه‌کلید نوت‌بوک نیز 355 هزار تومان هزینه دارد.

تعرفه قرارداد خدمات پس از فروش (پشتیبانی) برای سال اول (پس از دوره گارانتی) درصدی از جمع قیمت قرارداد فروش یا قیمت اجرای پروژه تولید نرم‌افزار به علاوه توسعه‌های بعدی مشمول هزینه حین دوره گارانتی است.

 

تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

منظور از خدمات پشتیبانی برای بسته‌های نرم‌افزاری آماده، خدماتی است که در قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار یا قرارداد فروش نسخ جدید نرم‌افزار و خدمات پشتیبانی مصوب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آورده شده است.

این مقاله را حتما بخوانید
صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چگونه کار می‌کند؟

گفتنی است نصر کشور از سال 1393 رویکرد جدیدی در‌زمینه تدوین تعرفه‌ها با همکاری متخصصین و نهادها در پیش گرفته. براین‌اساس، یک فرمول پایه یکسان بر مبنای حقوق پایه اعلام‌شده برای کلیه مشاغل تهیه شده است که پارامتریک بوده، قابلیت توسعه بر مبنای نیازمندی‌های جدید صنعت را داراست، در آن امکان تغییر مشخصات شغل تعریف شده و امکان محاسبه حق‌الزحمه در پروژه‌های فناوری اطلاعات وجود دارد.

البته در مدل جدید که از سال 1397 تدوین شده است ملاحظاتی همچون توجه به واقعیات و عرف معمول در بازار فناوری اطلاعات ایران، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کاهش هزینه‌های سربار محاسبات قراردادی و… در نظر گرفته شده است.

به‌منظور اصلاح و بهبود مستمر سند، نصر کشور از همه ذی‌نفعان درخواست کرد تا نظرات و پیشنهادهای خود را به پست الکترونیکی این سازمان به آدرس “tariffs@irannsr.org” ارسال کنند تا در تدوین نسخه‌های بعدی مد‌نظر قرار گیرد. نسخه‌های جدید این سند با توجه به نظرات کارشناسی کمیسیون‌های سازمان، درخواست‌ها و بازخوردهای خبرگان، به‌روزسانی و ارائه خواهد شد.

دانلود  سند تعرفه 1402 خدمات فنی تخصصی انفورماتیک

 

نکته: مخاطبین محترم لطفا توجه بفرمایید این نرخنامه مربوط به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور است. شما عزیزان می توانید پیشنهاد یا انتقاد خود را بصورت اصولی و باذکر روش ها یا نرخ های پیشنهادی بر اساس هزینه یابی که انجام داده اید را به آدرس tariffs@irannsr.org ارسال بفرمایید.

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

42

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

الان کاغذ a4 فقط 500 تومن هست. هزینه چاپ و استهلاک دستگاه و هزینه های بالای دستگاه و مالیات و عوارض و اجاره و ….؟!
من یکی نمیفهمم مگه اینکه اشتباه تایپ شده باشه

کاغذ آ۴ سفید هر برگ ۵۰۰ تومان است اونوقت چاپ را گذاشتند ۵۰۰۰ ریال پارسال پرینت هر برگ ۳۰۰۰ تومن بوده کجایی بابا؟

سلام . یه سوال :حق الزحمه کافی نت برای ثبت نام کنکور چقدر هست ؟ ( طبق مصوبه ۱۴۰۳)

احتمالا اعضای نظام صنفی رایانه همانند اصحاب کهف از همین یکی دو روز پیش از غار خارج شده اند. یا شاید قصد مزاح با همکاران این صنف را داشته اند !!!

سلام شما از تعرفه خدمات کافی نت در سال1402 خبر دارید اگه تعرفه رو دارید لطفا یک نسخه به من بدید
ممنون

ارسال دیدگاه