نحوه دسترسی به فایل گزارش خطاهای وردپرس و فعال‌سازی حالت دیباگ

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

دسترسی به فایل گزارش در روند فعالیت سایت وردپرسی، می‌تواند با شناسایی لاگ خطاها در وردپرس، به فرایند رفع مشکلات کمک کند. با توجه به همین مسئله، دسترسی به لاگ‌ خطا وردپرس برای سایت‌ها می‌تواند مدیریت سایت را برای افراد سهولت ببخشد. بروز خطا برای انواع سایت‌‌ها، یک اتفاق طبیعی و قابل انتظار است؛ اما نکته مهم در رابطه با سایت‌های وردپرسی، دسترسی به لاگ خطاها در وردپرس است.

در صورتی که خطا یا اتفاق پیش‌ بینی نشده‌ای برای سایت وردپرسی شما رخ داد، به راحتی می‌توانید به گزارش خطای وردپرس دسترسی داشته باشید. تنها لازم است که با این سازوکار در وردپرس آشنایی پیدا کنید تا بررسی برای شما راحت‌تر باشد‌‌. در ادامه ارور لاگ یا گزارش خطای وردپرس برای شما شرح داده می‌شود و نحوه دسترسی به فایل ارور لاگ مشکلات و خطای وردپرس به شما آموزش داده خواهد شد. اگر مباحث مربوط به آموزش وردپرس را دنبال کنید حتما می‌دانید که رفع ارورهای وردپرس یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که طراح و توسعه دهنده سایت باید انجام دهید.

 

ارور لاگ یا گزارش خطای وردپرس چیست و در چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟

گاها هنگام کار با یک سایت، خطاهای همه شناسی چون سفیدی ناگهانی و طولانی مدت صفحه، خطاهای Json و خطاهای رایج دیگر، همگی در روند فعالیت سایت اختلال ایجاد می‌کنند. تمامی خطاها در سایت‌های وردپرسی، قابل شناسایی و بررسی هستند.

ارور لاگ یا گزارش خطا، همان قابلیتی است که در سایت‌های وردپرسی خطاهای ذکر شده را نمایان می‌کند. شایع‌ترین اتفاق در رابطه با سایت‌های مختلف، خطاهایی هستند که بررسی و مشاهده آن‌ها، نقش مهمی در روند رفع مشکلات خواهد داشت. ارور لاگ یا گزارش خطای وردپرس، در قالب یک لیست از پیام‌های خطا یا خطاهای ایجاد شده در وب سایت، تمامی اطلاعات مرتبط با اشکالات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات شامل نوع خطا و تاریخ وقوع آن‌ها هستند.

بنابراین کاربران می‌توانند به سادگی عملکرد وب سایت خود را کنترل کرده و خطاهای به وجود آمده را برطرف کنند. در نتیجه با فعال سازی این قابلیت در وردپرس، تمامی پیام‌های مربوط به مشکلات، برای آن‌ها در یک فایل جمع‌آوری می‌شود و به این وسیله می‌توانند گزارش‌های ذخیره شده را در هر زمانی بازدید و بررسی کنند.

ارورها در بخش‌های مختلف وب سایت و با دلایل متفاوتی بروز می‌کنند که دریافت و کنترل آن‌ها، راهکاری مناسب جهت بهبود شرایط خواهد بود. در نتیجه مشاهده و اطلاع از وجود آن‌ها، می‌تواند به شما در چاره‌اندیشی کمک کند.

 

 

چگونه حالت اشکال زدایی در وردپرس را فعال کنیم؟

حالت اشکال زدایی یا همان Debuggin، یک قابلیت ساده سازی فرایند‌ها و روندهای تشخیص مشکلات است. زمانی که شما حالت خطایابی وردپرس یا همان اشکال زدایی وردپرس را فعال می‌کنید، طبیعتاً فایل ارور لاگ در وردپرس در قالب گزارش خطاها برای شما ایجاد می‌شود که تمامی اختلالات را در فهرستی جمع‌آوری می‌کند. این کارکرد برای سایت‌های وردپرسی در نظر گرفته شده است تا کاربران امکان یافتن منبع خطاها و مشکلات را داشته باشند. به طوری که با یافتن عامل مشکل‌ساز، بتوان به دیباگ وردپرس پرداخت.

فعال سازی حالت خطایابی وردپرس می‌تواند به دو صورت متدوال انجام شود. این صورت شامل انواع شیوه‌های با افزونه و بدون افزونه هستند. انتخاب مسیر با خود شما خواهد بود. بنابراین بهتر است که با هر یک از این شیوه‌ها آشنایی پیدا کنید تا به شناسایی و رفع خطاهای رایج در عملکرد سایت خود بپردازید.

 

فعال‌سازی حالت دیباگ بدون افزونه

در صورتی که هدف شما فعال سازی به صورت دستی و بدون افزونه باشد، لازم است در قسمت‌های مختلفی به فایل ارور لاگ دسترسی پیدا کنید. این قسمت‌ها شامل سی پلن و direct admin هستند.

در صورتی که می‌خواهید فایل ارور لاگ وردپرس را در سی پلن مشاهده کنید، لازم است وارد سی پلن شوید، سپس اسکرول را پایین آورید و در بخش “Metrics” گزینه “Errors” را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید 300 خطای آخر سایت را مشاهده کنید. در نتیجه اگر می‌خواهید به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید، کافی است در سی پلن، از بخش “Files” وارد “File Manager” شوید و در پوشه “public_html” در نوار کناری سمت چپ، به نصب سایت خود بپردازید. فایل ارور لاگ با نام error_log یا php_errorlog برای شما نمایش داده می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید از طریق دایرکت ادمین، حالت خطایابی وردپرس را فعال کنید، لازم است که به دایرکت ادمین وارد شوید و سپس از قسمت System info & Files وارد Site Summary / Statistics / Logs شوید تا بخش error log برای شما نمایش داده شود. با باز کردن این قسمت، خطاهای موجود در سایت، برای شما نمایان خواهد شد. به این ترتیب قادر به بررسی و تلاش برای رفع آن‌ها خواهید بود.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ساخت فرم چند مرحله ای در وردپرس

در حالت کلی، جهت مشاهده و بررسی خطاهای سایت بدون افزونه و به شکل دستی، لازم است در بخش‌های سی پلن یا دایرکت ادمین، وارد فایل ارور لاگ شوید و خطاهای اخیر سایت را مورد بررسی قرار داده و به شیوه‌های مختلف و منحصر به هر خطا، اقدام به رفع آن‌ها نمایید.

 

فعال کردن حالت اشگال زدایی وردپرس با استفاده از افزونه

افزونه WP DEBUGGIN از جمله راهکارهایی است که در صورت به کارگیری افزونه در فعال کردن فایل ارور لاگ، می‌تواند نقش مؤثری برای کاربران ایفا کند. این افزونه خطاهای سایت را نمایان می‌کند و صاحبان سایت می‌توانند با اطلاع از نوع خطا، به برطرف کردن آن بپردازند.

 

استفاده از افزونه wp-debugging برای فعالسازی حالت اشکال زدایی

در این صورت، ابتدا وارد هاست خود شوید و بخش فایل منیجر را انتخاب کنید. در این قسمت فایل Public_html را باز کنید و روی فایل wp-config.php نمایش داده شده، کلیک راست کرده و گزینه ادیت را انتخاب کنید. سپس در همین فایل گزینه Define(‘WP_DEBUG’ را پیدا کنید که در حالت پیش‌فرض جلوی این فایل عبارت Fals نمایش داده شده؛ با فعال کردن و تبدیل به عبارت True، حالت wp-debug برای شما فعال خواهد شد. در نتیجه در سایت خود قادر به مشاهده خطاها خواهید بود و به راحتی می‌توانید برای رفع این اختلالات اقدام نمایید.

 

نحوه دسترسی به فایل ارور لاگ مشکلات و خطای وردپرس

برای دسترسی به فایل ارور لاگ در سایت وردپرسی خود، می‌توانید از راهکارهای گفته شده استفاده کنید. یعنی یا به صورت دستی و به وسیله سی پلن یا دایرکت ادمین اقدام نمایید و یا از افزونه WP DEBUGGIN برای این منظور استفاده کنید.

 

غیرفعال سازی حالت دیباگ در وردپرس

حالت دیباگ و گزارش خطای وردپرس، نباید در مدت فعالیت سایت روشن باشد؛ بلکه تنها باید در زمان اشکال‌یابی آن را فعال نمایید. چرا که برای کاربران هم نمایش داده می‌شود، در حالی که هیچ جذابیتی برای آن‌ها ندارد. حتی ممکن است برخی افراد از این مسئله سوءاستفاده کنند. در نتیجه نیاز به غیرفعال سازی حالت دیباگ در وردپرس مطرح است.

در این حالت، می‌توانید از کد define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false); جهت عدم نمایش خطاها استفاده کنید. در نتیجه خطاها تنها در فایل debug.log ذخیره و نگهداری خواهند شد و در سایت نمایش داده نمی‌شود.

 

رفع مشکلات خطای وردپرس

هنگامی که با مشکلات آشنا شدید و نوع آن‌ها را دریافت کردید، قادر به جستجو برای یافتن راه حل خواهید بود. ارورها می‌توانند منبع مختلفی داشته باشند و از قالب، پلاگین‌ها و موارد دیگر نشأت پیدا کنند. در نتیجه با یافتن راهکار اصلی، می‌توانید مشکلات را برطرف نمایید.

 

مزایا و معایب استفاده از ارور لاگ چیست؟

استفاده از ارور لاگ برای کاربران حاوی مزایا و معایبی خواهد بود که لازم به توجه هستند. این مزایا و معایب، در بخش‌های مختلفی خود را نمایان می‌کنند و نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود. در ادامه 3 مورد از مزایا و معایبی که در رابطه با استفاده از ارور لاگ مطرح است، آورده شده:

 

مزایای استفاده از ارور لاگ

  1. استفاده از ارور لاگ جهت نمایش خطاها، می‌تواند 300 خطای اخیر موجود در سایت شما را نمایان کند که سبب اختلال در فعالیت آن شده‌اند.
  2. افراد با بررسی و تحلیل خطاها، قادر به جستجو برای راه حل خواهند بود. در نتیجه نیازی به بهره‌مندی از علم خاص در این زمینه نخواهند داشت. به طوری که مدیریت سایت بسیار ساده‌تر می‌شود.
  3. به علاوه استفاده از ارور لاگ جهت نمایش خطاها، حتی می‌تواند مشکلات به وجود آمده برای کاربران را به صورت دقیق، همراه با تاریخ و اطلاعات کاربر، برای شما ثبت کند.

 

معایب استفاده از ارور لاگ

  1. یکی از مسائلی که در رابطه با وضعیت اشکال زدایی وردپرس مطرح است، نمایش صفحه سفید در صورت عدم فعال سازی نمایش خطا است.در حالت فعال، ارور لاگ می‌تواند موقع نوشتن کدهای PHP خطاها را به شما نشان دهد.
  2. مورد بعدی مرتبط با بحث سوءاستفاده هکرها در هاست‌های اشتراکی است.
  3. فعال بودن این قابلیت و نمایش خطاها برای کاربران، سبب کاهش جذابیت سایت خواهد شد.

 

جمع‎‌بندی

در صورتی که اختلال یا مشکلی در روند فعالیت سایت به وجود آمد، به راحتی و با استفاده از فایل ارور لاگ در وردپرس طی فعال کردن ارور لاگ وردپرس، می‌توانید منبع مشکلات را دریابید و برای رفع آن‌ها از درست‌ترین مسیر و راهکار اقدام نمایید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه