نمونه قرارداد تولید محتوا به همراه فایل pdf رایگان

تولید محتوا

3 دقیقه زمان مطالعه

برای رشد کسب و کار خود قطعا باید محتواسازی را به خوبی بدانیم و بطور منظم طبق یک استراتژی قوی انجام دهیم تا کار به موفقیت برسد. گاهی خودمان اصول تولید محتوا را می‌دانیم و خودمان دست به کار می‌شویم اما در برخی موارد یا علاقه‌ای به نوشتن نداریم و بلد نیستیم یا زمان کافی نداریم. پس باید فردی یا افرادی را استخدام کنیم تا برایمان تولید محتوا کنند. برای این منظور نیاز به یک قرارداد تولیدمحتوا داریم و برای اینکه بدانیم چه قوانینی باید در آن رعایت شود در خدمت شما هستیم.

قرارداد تولید محتوا

این قرارداد نیز مانند تمامی قراردادها، یک توافق دو طرفه بوده که بین شخص با شخص یا شرکت با شخص بسته می‌شود. معمولا این قرارداد برای استفاده در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، مقالات، محصولات دیجیتال و … درنظر گرفته شده و با توجه به قوانین خاصی تنظیم می‌گردد. در وهله اول باید اهمیت این قرارداد را بدانید و سپس بندهایی که باید در آن موجود باشند را تنظیم کنید.

میزان اهمیت قرار داد تولید محتوا

برخی افراد تصور می‌کنند برای انجام کار محتوایی نیازی به قرارداد نیست. برعکس! تولید محتوا نیز یک امر بسیار مهم و مسئولیت سنگینی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که حتما باید قرارداد مشخصی برای آن داشته باشیم. برای اینکه میزان اهمیت آن را به شما نشان دهیم، دلایل محکمی را درنظر گرفته‌ایم:

  • تضمین وضعیت حقوقی: ضمن قرارداد کارفرما موظف می‌شود که به موقع حقوق شخص نویسنده را پرداخت کند اما اگر قراردادی نباشد تعهدی نیز نسبت به این مورد وجود ندارد. پس هم شخص کارفرما و هم شخص کارمند حتما باید روی داشتن قرارداد برای این منظور پافشاری کنند.
  • انجام دقیق و با برنامه وظایف: همانطور که کارفرما موظف است به موقع حقوق کارمند را بپردازد، قطعا کارمند نیز طبق برنامه زمانبندی و قوانین شرکت باید وظابف خود را به درستی اجرا کند. بر همین اساس کارمند ضمن قرارداد متعهد می‌شود که امور خود را به درستی و دقیق انجام دهد و چنانچه غیر این باشد کارفرما حق فسخ قرارداد و دریافت ضرر و زیان را خواهد داشت.
  • جلوگیری از اختلافات بعدی: برای اینکه هر کدام از دو طرف مدعی داستانی خارج از برنامه نشوند بستن قرارداد امر مهمی است. داشتن یک قرارداد کامل موجب پیشگیری از بسیاری مشکلات در هنگام کار خواهد شد.
  • حفظ حقوق مالکیت: طبق قرارداد کارمند متعهد می‌شود که برای حقوق کارفرما احترام قائل بوده و در حفظ تمامی اطلاعات کوشا باشد. همچنین امنیت کامل محتوا و اطلاعات را درنظر داشته باشد.
  • حفظ کیفیت: هر آنچه درمورد انجام کار و کیفیت آن صحبت شد، قطعا باید در قرارداد ذکر شده و طرفین برای کیفیت کار تلاش کنند.
این مقاله را حتما بخوانید
اجتناب از 8 اشتباه رایج در تولید محتوا

بخش های موجود در قرارداد تولید محتوا

اطلاعات اصلی مانند نام و نام خانوادگی کارفرما و کارمند، اطلاعات کد ملی، نام پدر، آدرس و شماره تماس حتما باید در همان قسمت ابتدایی مشخص شود.
مورد بعدی شرایط انجام کار بطور دقیق است که باید در قرارداد با شرح دقیق و ریز به ریز وظایف گفته شود. این شرایط به عنوان مثال نوع محتوا، تعداد صفحات، تصاویر، ویدئوها، زمانبندی و … است که باید همگی درون قرارداد بیاید.
مورد بعدی پرداخت هزینه است که باید طبق مبلغ توافق کرده و در زمان مشخصی در قرارداد قید شود. همچنین باید در این قرارداد شماره حساب یا کارت کارمند قید شده و کارفرما متعهد شود که در زمان مشخصی این مبلغ را پرداخت می‌کند.

مسئله مهم بعدی زمان تحویل هر محتواست. اگر زمان مشخصی را درنظر گرفتید حتما آن را درون قرارداد بیاورید تا افراد به آن متعهد شده و طبق همان زمانبندی تحویل خود را داشته باشند. مورد بعدی در مورد تضمینی است که از کارمند دریافت می‌کنید. معمولا شرکت‌ها برای حفظ اطلاعات و سایر موارد تضمینی مانند چک و سفته دریافت می‌کنند که باید این مورد با رضایت کارمند و امضای او انجام شود.
و در پایان حتما درباره شرایط فسخ قرارداد نیز شرح داده و در قرارداد تولیدمحتوا بیاورید.

جمع بندی

در حال حاضر تمامی افرادی که در قالب فضای مجازی فعالیت می‌کنند نیاز به افرادی برای تولید محتوا دارند. برای استخدام نویسنده حتما باید قرارداد درستی را تنظیم کرده و طرفین به آن متعهد شوند. در مقاله امروز سعی کردیم توضیح کاملی از آنچه باید در قرارداد وجود داشته باشد ارائه دهیم.

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه