Retry
دلایل نیاز یک کسب و کار به وب سایت

تقریباً می توان با اطمینان گفت امروزه و در دنیای دیجیتال و اینترنت، کسب و کارهای بدون سایت، محکوم به شکست هستند. بیزینس های زیادی هستند که هنوز هم با استفاده از روش های سنتی به بازاریابی و فروش می پردازند، اما به نظر شما این کسب و کارها تا چند سال دیگر می توانند همین روال را ادامه دهند؟ شاید بتوان گفت که امروزه اینترنت مهمترین عامل برای موفقیت هر کسب و کاری است.

یک نگاه به آمار و ارقام منتشر شده در سطح جهان نشان می دهد که تمام افراد در سراسر دنیا تمایل دارند به سمت استفاده از اینترنت بروند، و این یعنی هر بیزینسی که در اینترنت فعالیتی نداشته باشد، به زودی قافیه را به رقبای خود می بازد. پس هر چه زودتر باید ارتباطی بین وبسایت و کسب و کار ایجاد کنیم. در ادامه مطلب به تعدادی از مزایای استفاده از سایت ها برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی اشاره می کنیم و در نهایت به شما معرفی می کنیم چه کسب و کارهایی به وبسایت نیاز دارند.

مزایای وبسایت برای کسب و کارها

1- بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات برای فروش با وبسایت

بازاریابی را می توان یکی از ارکان اصلی موفقیت، سوددهی و ثبات یک کسب و کار دانست. بیزینس هایی که از ابزار بازاریابی بهره نمی برند، قطعاً نمی توانند گسترش پیدا کنند و خدمات وردپرس خود را به مشتریان بیشتری عرضه کنند. استفاده از سایت برای بازاریابی می تواند تقریباً بدون هیچ هزینه ای صورت بگیرد. موتورهای جستجو تقریباً بدون هیچ هزینه ای محصولات و خدمات شما را به تمام افراد در سراسر نقاط دنیا معرفی می کنند. امروزه مردم تمایل دارند قبل از آنکه جنسی را خریداری کنند، در اینترنت در مورد آن جستجو کنند و تمامی جوانب آن را ارزیابی کنند. بنابراین فاصله معرفی خدمات و محصولات شما با مشتریان فقط یک کلیک ساده است.

2- برند سازی

سایت ها می توانند تمامی جزئیات محصولات و خدمات شما را با استفاده از تصاویر، متون، فیلم، صوت، انیمیشن و یا هر نوع محتوای جذاب دیگری به مشتریان هدف در هر نقطه ای معرفی کنند. تصور کنید اگر این کارها را به شیوه سنتی انجام بدهید، به چند نفر می توانید خدمات خودتان را معرفی کنید و یا چه مقدار باید هزینه کنید؟ وب سایت می تواند بدون محدودیت تعداد و با کمترین هزینه این کار را برای شما انجام دهد. معرفی تمام و کمال جزئیات محصولات و خدمات، می تواند روند برند سازی را به بهترین شیوه به پیش ببرد. تمامی برندهای معتبر جهان که در حال حاضر، فعالیت دارند و خدمات خود را به مشتریان ارائه می کنند، در ابتدا برند خودشان را از طریق سایت ها معرفی کرده اند و همین امر سبب پیشرفت کسب و کار اینترنتی آن‌ها شده است.

3- افزایش مشتری

جذب مشتری برای فروش

یکی از مهم‌ترین ارتباط‌ها بین وبسایت و کسب و کار، افزایش تعداد مشتری است. امروزه تقریباً بیشتر از 50 درصد افراد جوامع مختلف از اینترنت استفاده می کنند و همین امر موجب شده است که محدودیت جغرافیایی برای کسب و کارهایی که دارای وبسایت هستند، بی معنی باشد. با توجه به اینکه وب سایت ها قابلیت لینک دهی به شبکه های اجتماعی را دارند، افراد به راحتی می توانند از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت دسترسی داشته باشند و آمار بازدید از سایت را بالا ببرند. همین امر به مرور زمان باعث افزایش تعداد مشتریان می شود.

4- ارتباط بهتر با مشتریان و دسترسی همیشگی

داشتن یک وب سایت این امکان را به مدیران کسب و کارهای مختلف می دهد که همیشه و در هر زمان و مکانی در دسترس مشتریان خودشان باشند. این دسترسی راحت و سریع می تواند روابط بین مشتری و صاحبان مشاغل را ارتقا بدهد. مشتریان می توانند محصولات مورد نظر خودشان را به صورت آنلاین بررسی کنند و حتی در صورت داشتن سوال، به راحتی به ارائه کننده محصولات و خدمات دسترسی داشته باشند. صاحبان کسب و کار نیز می توانند به صورت آنلاین و از طریق ایمیل، تماس و پیام با مخاطبان خودشان در ارتباط باشند.

5- افزایش اعتبار کسب و کار و اعتماد مشتری

با توجه به آنکه امروزه بسیاری از مشتریان به صورت اینترنتی به دنبال محصولات مورد نظر خودشان هستند، داشتن وب سایت می تواند اعتبار بالایی به کسب و کارها و خصوصاً کسب و کارهای کوچک ببخشد. زمانی که وب سایتی وجود نداشته باشد، مشتریان بالقوه برای تهیه محصولات مورد نظرشان به سوی رقبا کشیده خواهند شد. داشتن وب سایت و مشتری های بالقوه می تواند اعتبار زیادی به هر بیزینسی ببخشد و زمانی که تعداد مشتریان ثابت نیز افزایش پیدا کند، قطعاً افراد دیگر می توانند به راحتی اعتماد کنند و محصولات مورد نیازشان را از وب سایت شما تهیه کنند. اعتمادسازی، مهم ترین عامل آغاز خدمات رسانی به مشتری است. افرادی که به محصولات و خدمات شما اعتماد نداشته باشند، قطعاً هیچ تمایلی برای خرید از شما نخواهند داشت. وب سایت می تواند این اعتماد سازی را در جهت پیشرفت کسب و کار اینترنتی، به بهترین شکل برای شما صورت دهد.

6- جهانی شدن

در صورتی که کسب و کارها از وب سایت‌های خوب استفاده کنند و به حقوق مشتری‌های خود کاملا احترام بگذارند و آن را به خوبی اداره کنند، قطعاً می‌توانند انواع خدمات مانند خدمات وردپرس و محصولات خودشان را به تمام دنیا بشناسانند. وب سایت‌هایی مانند آمازون، ای‌بی، علی بابا و حتی وب سایت‌های داخلی مانند دیجی کالا نمونه بارز جهانی شدن یک کسب و کار از طریق وب سایت هستند که ارتباط زیبای وبسایت و کسب و کار را تداعی می‌کنند. با توجه به اینکه فعالیت در وب سایت‌ها هیچ حد و مرز و هزینه چندانی ندارد، بنابراین مشتریان از هر نقطه‌ای از دنیا می‌توانند خدمات و محصولات شما را مشاهده و از شما خرید کنند.

7- افزایش فروش

درآمدزایی با سایت

قطعاً هرکسی که کسب و کاری را شروع می کند، اولین هدف او فروش و سود دهی بیشتر است. وب سایت‌ها می توانند بازدید مشتریان بیشتری از کسب و کار شما را فراهم کنند. وب سایت می تواند حکم یک فروشگاه مجازی را داشته باشد. فروشگاهی که روزانه 2 میلیون نفر بازدید کننده دارد، قطعاً فروش بالاتری از فروشگاه مشابه با 1000 بازدید کننده دارد و این یعنی درصد سود بالاتر. افزایش فروش باعث می شود که تعداد مشتری ها هم افزایش یابد و هرچقدر تعداد مشتری بیشتر شود، سوددهی و راندمان کار هم بالا می‌رود.

چه کسب و کارهایی نیاز به سایت دارند؟

شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا کسب و کار من هم به وبسایت نیاز دارد؟ آیا باید کسب و کار بزرگی داشته باشم یا کسب و کارهای کوچک هم می توانند وبسایت داشته باشند؟ ما در ادامه کسب و کارهایی که نیاز به سایت دارند را معرفی می کنیم.

 تعرفه خدمات وردپرس

کسب و کار های فروش محصول

در مرحله اول باید بگوییم که کسب و کار هایی که محصولی برای فروش دارند، نیاز است که سایت برای خود راه اندازی کنند تا بتوانند فروش اینترنتی خود را هم در سایت شروع کنند، هر نوع محصولی را هم می توان با داشتن سایت به فروش رساند؛ البته محصولی که به فروش می رسانید بایستی قانونی باشند.

محصول لزوما نباید فیزیکی باشد و اگر محصولات شما دانلودی است، می توانید از داشتن سایت بهره ببرید و با استفاده از سایت محصولات خود را بدون دردسر به فروش برسانید، البته محصولات دانلودی و مجازی اکثرا به صورت اینترنتی خرید و فرش می شوند و کمتر کسی است که یک فروشگاه فیزیکی فروش محصولات دانلودی و مجازی را داشته باشد و به همین دلیل است که شما برای فروش این محصولات حتما باید سایت داشته باشید.

کسب و کارهای خدماتی

وبسایت خدماتی و پشتیبانی

اگر خدماتی ارائه می دهید، نیز می توانید از وب سایت استفاده کنید، اگر خدماتی مانند: مشاوره، مربیگری و… دارید با استفاده از وب سایت برای این خدمات خود می توانید بازاریابی گسترده تری داشته باشید و مشتریان خود را تا چند برابر افزایش دهید.

برای مثال اگر به خدمات طراحی سایت و یا سئو سایت مسلط هستید، می توانید این خدمات را به صورت اینترنتی ارائه دهید. ابتدا یک سایت برای خود داشته باشید تا با استفاده از این سایت بتوانید نمونه کار های خود را نمایش دهید تا افراد با دیدن آن ها بتوانند از کیفیت کار شما مطلع باشند و سپس از طریق همان سایت سفارش خود را ثبت کنند.

کسب و کارهایی که نیاز به مشتری بیشتر دارند

اگر در کسب و کار خود نیاز به مشتریان بسیار بیشتری دارید، نیاز است که برای خود سایت داشته باید تا مشتریان بیشتری جمع آوری کنید و با استفاده از این مشتریان سود بیشتری در کسب و کار داشته باشید.

با داشتن یک فروشگاه فیزیکی در یک مکان خاص محدود به افراد حاضر در یک منطقه می شوید و نمی توانید از سراسر ایران و یا کل دنیا مشتری داشته باشید، اما با داشتن سایت، همه افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، می توانند به محصولات شما هم دسترسی داشته باشند و خیلی سریع سفارش خود را در سایت شما ثبت کنند.

اگر نیاز به برند سازی دارید

یکی از عواملی که می تواند تا حد بسیار زیادی به برند سازی شما کمک کند، داشتن سایت است. شما با استفاده از سایت می توانید فرایند برند سازی خود را خیلی بهتر پیش ببرید. داشتن سایت به صورت غیر مستقیم کمک خواهد کرد که شما به یک برند مرجع در زمینه ای خاص تبدیل شوید اما به شرطی که یک وب سایت فعال داشته باشید و بتوانید با این وب سایت فعال، اطلاعات ارزشمندی را با کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر نیاز دارید محبوب و معروف شوید

ستاره دار شدن و معروفیت

بسیاری افراد با داشتن وبسایت شخصی و انتشار اطلاعات مخصوص به خود می توانند شهرت و معروفیت در حوزه تخصصی و کاری خود کسب کنند.

بدین صورت که اگر فردی در زمینه ای خاص فعالیت می کند، توسط افراد بیشتری شناخته می شود و همین باعث خواهد شد که برند شخصی یا همان پرسونال برندینگ شکل بگیرد.

در کل برای محبوب و معروف شدن خودتان و کسب و کاری که دارید، می توانید از یک وب سایت استفاده کنید تا با استفاده از این وب سایت خود را بسیار محبوب تر و معروف کنید.

دیگر کسب و کارها نیاز به سایت ندارند؟

خیلی خب ما برخی از کسب و کار هایی که نیاز به سایت دارند را به شما معرفی کردیم اما برای مابقی کسب و کار ها چه؟ باید گفت که همه کسب و کارها نیاز به سایت دارند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، در کل یا محصولی برای فروش دارید یا خدماتی برای ارائه دارید که می توانید با وبسایت هر دو این موارد را بهتر پیش ببرید و مشتریان بیشتر و بهتری را به سمت خود جذب کنید.

افرادی که کسب و کار ندارند، چه کار کنند؟

اگر شما هنوز هیچ کسب و کاری ندارید، باز هم می توانید برای خود یک سایت راه اندازی کنید تا با استفاده از این سایت برای خود درآمدزایی اینترنتی داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که در زمینه خاصی که تخصص دارید، برای خود یک سایت راه اندازی کنید و به آموزش دادن بپردازید که بتوانید از این طریق درآمد های عالی برای خود داشته باشید. در برخی از مواقع، این کسب و کار های اینترنتی به حدی بزرگ می شوند که به یک کمپانی بزرگ تبدیل خواهند شد و دیگر شما فقط مدیریت خواهید کرد و پیشرفت کسب و کار خود را با سرعت بیشتری پیش می برید

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم لزوم و ضرورت داشتن وبسایت را برای شما شرح دهیم. همانطور که مطالعه کردید، وبسایت برای افزایش سود و فروش و برندسازی شما بسیار ضروری است. اما اگر هنوز شک دارید که وبسایت برای خودتان راه اندازی کنید و آیا داشتن وبسایت مناسب کسب و کار شما هست یا خیر، توضیح دادیم که تقریبا هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ، چه ارائه دهنده محصول فیزیکی و چه خدمات، به وبسایت نیاز دارد.

حتی اگر هنوز کسب و کاری هم راه اندازی نکرده اید، می توانید ابتدا وبسایت خودتان را داشته باشید تا از این نقطه معرفی خود و کسب و کارتان را آغاز کنید و توجه افراد را به خود جلب کنید.

پیشنهاد ژاکت

چنانچه تا کنون برای کسب و کار خود، وبسایتی طراحی نکردید و همین الان با مطالعه این مقاله تصمیم گرفتید چنین کاری انجام دهید، نگران نباشید. مثل همیشه همراه شما هستیم. فقط کافیست کد تخفیف سفارش اول ژاکت را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *