آموزش ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور

اینستاگرام

6 دقیقه زمان مطالعه

اگر اهل اینستاگرام و فضای مجازی باشید قطعا با کلماتی مانند کاور اینستاگرام آشنایی دارید. چقدر بحث سر همین کاور اینستاگرام وجود دارد و افراد برای رقابت با یکدیگر بر سر داشتن بهترین و جذاب‌ترین کاور گرافیست‌هایی را استخدام می‌کنند. البته حق هم دارند! در پست‌های اینستاگرام، کاور به مانند یک قلاب اولیه عمل می‌کند و با دیدن آن افراد جذب پست خواهند شد. از طرفی بحث داغ رفتن به اکسپلور مطرح است و هر کسی که در این فضا فعالیت دارد به دنبال رفتن پست‌هایش به اکسپلور است. این مسئله از داشتن یک کاور عالی شروع می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور را تشریح کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

چرا باید کاور جذاب بسازیم؟

درباره ورود پست‌های اینستاگرامی به اکسپلور گفتیم و اعلام کردیم که اولین و مهم‌ترین گزینه برای ورود به آن، داشتن یک کاور جذاب است. کاوری که از همه نظر استاندارد بوده و با یک عنوان عالی در چشم مخاطب جای گیرد نه تنها وارد اکسپلور شده بلکه در آن باقی می‌ماند. ماندگاری طولانی مدت یک پست در اکسپلور یعنی برنده شدن شما! یعنی جذب فالوور بیشتر، لایک و کامنت بیشتر، اشتراک گذاری و سیو بالا. مجموعه این‌ها کمک بزرگی به پیج شما در جهت فروش خدمات و محصولات می‌کند. اما برای رسیدن به این هدف عالی باید کاور ما ویژگی‌هایی داشته باشد. با هم موارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور

ویژگی های یک کاور حرفه ای:

قطعا تا ویژگی‌های یک کاور حرفه‌ای را ندانیم امکان ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور هم پایین می‌آید. برای هر کاری نیاز به آگاهی داشتن درباره ویژگی‌های آن است.

۱- ایجاد حس در مخاطب 

فضا، فضای مجازی است و شما برای اینکه بتوانید پیام خود را درست به مخاطب منتقل کنید نیاز به ایجاد حس دارید. این کار سخت است اما با کمی خلاقیت و آگاهی امکانپذیر است. از قضا ایجاد حس از همین کاور اینستاگرام شما شروع می‌شود. با ترکیب رنگی، استفاده از رنگ سازمانی، تصاویری که در کاور به کار می‌رود و حتی عنوانی که روی کاور می‌نویسید باید حس مثبت، منفی، غم، شادی و در کل همان حس نیاز واقعی را به مخاطب القا کنید.

۲- استفاده از رنگ‌بندی اصولی و جذاب

هر کسب و کاری برای خود یک رنگ سازمانی دارد که قطعا در کاور به کار می‌رود. اما با توجه به نوع فعالیتتان می‌توانید از رنگ‌بندی مشخصی استفاده کنید. مثلا اگر در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارید رنگ‌هایی مانند صورتی و یاسی رنگ‌های بهتری هستند. در زمینه آموزش می‌توانید از رنگ‌بندی آبی کمک بگیرید.

۳- متن عنوان 

استفاده از تنها یک عکس به عنوان کاور جذاب نیست! شما حتما باید از متن‌هایی برای عنوان روی تصاویر استفاده کنید. سعی کنید این عنوان مخاطب را جذب کند اما به هیچ‌وجه دروغ نباشد که فرد با ورود به پست شما ناامید شود. مثلا اگر قرار است در زمینه افزایش فالوور حرف بزنید اینگونه بنویسید: “جذب ۱۰۰۰ فالوور با این ۱۰ کار”

۴- طرح کلی کاور 

طرح کلی یا همان قالب کاور پست‌های شما باید جذاب و خلاقانه باشد. اگر خودتان در زمینه طراحی مهارت دارید که عالیست اما اگر این چنین نیست می‌توانید در گوگل بی‌شمار قالب و طرح پست اینستاگرامی پیدا کرده و مطابق میل خود یکی را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید کاملا منحصر به فرد باشید حتما از یک طراح گرافیست برای این مسئله کمک بگیرید.

۵- تصویر موجود در کاور 

عموما افراد از تصاویر خود روی کاورهای پست استفاده می‌کنند. عکسی که در نظر می‌گیرید باید مرتبط با موضوع باشد همچنین حتما باید از نور و کیفیت خوبی برخوردار شود. این امر اعتماد مخاطب به شما را دو چندان خواهد کرد.

انواع کاور پست اینستاگرام:

در حال حاضر ما در اینستاگرام چندین مدل پست داریم که باید برایشان کاور خوبی بسازیم. پست‌های ورقه‌ای و معمولی، پست ریلز، هایلایت‌ها که هر کدام کاور مختص به خود را دارند و در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می‌کنیم.

انواع کاور پست اینستاگرام

۱- پست معمولی و ورقه‌ای در اینستاگرام 

پست‌های معمولی از همان روزهای اول در اینستاگرام قابل بارگذاری بودند. در واقع ما با شروع فعالیت اینستاگرام، تک پست‌هایی را در آن آپلود می‌کردیم که معمولا بصورت یک تصویر بودند. اما در حال حاضر که این بستر رشد کرده، معمولا عکاسان و افراد هنرمند گاهی کار خود را بصورت تک پست بارگذاری می‌کنند و معمولا متنی نیز روی آن قرار نمی‌دهند. اما اگر قرار است نوشته و آموزشی را داخل کپشن داشته باشید حتما تک پست خود را به صورت یک کاور در نظر بگیرید.
در پست‌های ورقه‌ای که می‌تواند پست متنی تصویری یا ویدیویی باشند باید کاور را لحاظ کنید. ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور در این مدل پست‌ها ضروری است. این نوع کاورها معمولا در ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ هستند.

این مقاله را حتما بخوانید
ربات اینستاگرام چیست؟

۲- پست ریلز

به مرور زمان اینستاگرام آپدیت‌های پیاپی ارائه کرد که امکانات جالبی را روی کار آورد. پست‌های ریلز نیز نمونه‌ای از ویدیوهای کوتاهی هستند که در ابعاد استوری ارائه شده و تا ۹۰ ثانیه قابلیت نمایش دارند. این مدل پست‌ها نیز نیازمند کاوری جذاب و حرفه‌ای بوده که باید برایشان درنظر بگیریم.

۳- پست هایلایت 

در اینستاگرام امکانی با عنوان هایلایت وجود دارد که در صفحه اصلی پایین اطلاعات پروفایل به چشم می‌خورد. این‌ها مجموعه‌ای از استوری‌هایی هستند که به نظرمان مهم بوده و بیش از ۲۴ ساعت باید باقی بمانند. به عبارتی آموزش یا نکته مهمی که باید همیشگی شوند.
اما کاور پست‌های هایلایت چیست؟ هایلایت‌ها به صورت یک دایره کوچک هستند که ما می‌توانیم با توجه به نوع فعالیت خود برایشان کاور مشخص کنیم تا یک دست و زیبا در پیج جلوه کنند. این نوع کاورها را نیز در همان ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ درنظر بگیرید.

روش های انتخاب عکس و متن جذاب برای کاورها:

حال که موارد مختلف را در ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور بررسی کردیم باید ببینیم که چگونه عکس و متن جذاب برای کاورها انتخاب کنیم. برای انتخاب تصاویر که باید ببینید از عکس خودتان روی کاور استفاده می‌کنید یا تصاویر دیگری مانند عکس محصول، عکس از خدمت، تصاویر آماده مرتبط و … هر کدام را که انتخاب می‌کنید باید بک گراند خوبی داشته، رنگ‌بندی جذاب و استاندارد داشته باشد و همچنین مهم‌تر از همه دارای کیفیت عالی باشد.

متن‌هایی که روی کاور می‌نویسید باید به گونه‌ای باشد که مخاطب در همان نگاه اول متوجه ماجرا شده و جذب باز کردن پست شما شود. پس کمی اغراق کنید اما اصلا عنوان‌های دروغین ننویسید. مثلا در عنوان‌ها بهتر است از کلمات چگونه، به کار بردن اعداد، عناوین سوالی، طرح یک مشکل و … استفاده کرده و رنگ‌بندی آن را مطابق با رنگ تصویر و بک‌گراند درنظر بگیرید. عموما فونت‌هایی مانند لاله‌زار و کلمه فونت‌های عالی برای کاور اینستاگرامند.

برنامه های مخصوص ساخت کاور:

و اما با چه برنامه‌هایی می‌توان ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور را امکانپذیر کرد؟ برخی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها را برایتان درنظر گرفته و در اینجا آورده‌ایم.

  • فتوشاپ 

قطعا وقتی صحبت از طراحی تصویر، کاور، بنر و … می‌شود، بهترین گزینه فتوشاپ است. اگر با این نرم‌افزار آشنایید و کار با آن را بلدید حتما از آن کمک بگیرید. معمولا نسخه کامل آن روی کامپیوترها قابل نصب بوده و کار با آن بهتر است. اما می‌توانید نسخه گوشی آن را نیز داشته باشید.

فتوشاپ 

  • Inshot

برنامه محبوبی که روی گوشی اکثر افرادی که صاحب پیج هستند، وجود دارد. یک نرم افزار که امکان ویرایش عکس و ویدیو را فراهم می‌کند. شما کاور خود را می‌توانید با امکانات آن طراحی کنید و فونت‌های موردنیاز خود را در آن بارگذاری کرده و مورداستفاده قرار دهید.

برنامه اینشات

  • PicsArt

با کمک این نرم‌افزار که اصل کار آن ویرایش تصویر است، می‌توان کاورهای خوبی را ایجاد کرد. برنامه کاملا رایگانی است و مانند اینشات برای ساخت کاور امکانات خوبی دارد.

پیکس آرت

  • Canva

این برنامه هزاران مدل تصویر و قالب و کاور آماده برایتان دارد و شما تنها کافیست یکی را انتخاب کرده و به سفارشی سازی آن مشغول شوید. به همین راحتی می‌توان متن و لوگو نیز به کاور اضافه کرد. این برنامه بصورت اپلیکیشن در موبایل و بصورت سایت در کامپیوتر قابل دسترسی است.

ادیت عکس با کنوا

جمع بندی:

همیشه برای موفق شدن باید اصول و استانداردهایی را رعایت کرد. اگر غیر از این باشد قطعا نتیجه‌ای که موردانتظار است حاصل نخواهد شد. مثلا همین اینستاگرام که همه به دنبال رشد در آن هستند؛ آیا به اصول آن پایبند هستند؟ به عنوان مثال برای موفقیت در آن باید به کاورهایی که برای پست‌هایمان می‌سازیم، دقت کنیم. ساخت کاور اینستاگرام برای اکسپلور کار سختی نیست و به آگاهی نیاز دارد که ما در این پست سعی کردیم آگاهی لازم را به شما بدهیم.

سوالات متداول

۱- کاور اینستاگرام چیست؟ 

برای ایجاد پست‌های جذاب در اینستاگرام و از همه مهم‌تر جذب مخاطب بیشتر نیاز به ساخت کاورهایی برای صفحه اصلی پست‌های اینستاگرامی است.

۲- برای چه پست هایی نیاز به ساخت کاور در اینستاگرام داریم؟

پست‌هایی مانند ورقه‌ای، ساده، ریلز و هایلایت‌های اینستاگرام نیازمند کاور هستند.

۳- با چه نرم افزارهایی می‌توان کاور برای اینستاگرام ساخت؟

نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، اینشات، پیکس‌آرت و … گزینه‌های خوبی برای ایجاد کاورهای اینستاگرام هستند.

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه