آموزش بازیابی رمز عبور اینستاگرام به 4 روش متفاوت

اینستاگرام

4 دقیقه زمان مطالعه

رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید؟ نگران نباشید؛ چراکه اینستاگرام چند راه برای بازیابی پسورد پیش روی شما قرار داده است. با استفاده از هر کدام از این روش‌ها می‌توانید فرآیند بازیابی پسورد اینستاگرام را پشت سر بگذارید. روش‌های بازیابی رمز در این اپلیکیشن چندان پیچیده نیستند. اگرچه هنگامی شما به استفاده حرفه ای از این اپلیکیشن می‌کنید قطعا مباحث مربوط به یک دوره آموزشی اینستاگرام حرفه ای را دنبال می‌کنید و از روش‌های بازیابی رمز عبور در این اپلیکیشن اطلاع دارید. اما اگر یک کاربر ساده در این اپلیکیشن هستید، در این مقاله قصد داریم تا تمام روش‌های بازیابی رمز عبور اپلیکیشن اینستاگرام را با با هم بررسی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

 

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

اگر ایمیل خود را در زمان ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام ثبت و احراز کرده باشید، در زمان فراموشی رمز اینستاگرام می‌توانید از طریق ایمیل وارد حساب کاربری خود شوید. برای این منظور در تلفن‌های همراه اندروید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید تا صفحه Log in ظاهر شود.
  2. در این صفحه گزینه Get help logging را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید نام کاربری یا نشانی ایمیل خود را وارد کنید و سپس روی Next بزنید.
  4. در صفحه جدید گزینه Send an Email را انتخاب کنید.
  5. لینک بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.
  6. این لینک را باز کنید و مراحل ذکر شده در آن برای بازیابی رمز عبور و تغییر آن را طی کنید.

در تلفن‌های همراه آیفون نیز مراحل مشابه موبایل‌های اندروید است. صرفا در گام دوم در صفحه Log in اینستاگرام باید روی گزینه Forgot password بزنید تا ادامه مراحل را مطابق آنچه در بالا ذکر کردیم، ادامه دهید.

 

بازیابی پسورد اینستاگرام با استفاده از پیامک

امکان بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک تلفن همراه نیز وجود دارد. برای این منظور باید حتما شماره موبایل خود را قبلا در حساب کاربری ثبت و احراز کرده باشید. پس از آن باید وارد صفحه Log in اینستاگرام شوید. در تلفن‌های همراه اندروید روی گزینه Get help logging و در موبایل‌های آیفون نیز گزینه Forgot password را انتخاب کنید.

در ادامه باید شماره موبایل خود را در صفحه جدید که باز می‌شود، درج کنید. با انتخاب گزینه Next وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در این صفحه گزینه Send an SMS Message را انتخاب کنید. به این ترتیب یک پیامک از طریق اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود. این پیامک حاوی لینک بازیابی پسورد اینستاگرام است. با باز کردن این لینک می‌توانید با طی کردن چند مرحله ساده رمز عبور خود را تغییر داده و بار دیگر وارد حساب کاربری‌تان شوید.

 

تغییر رمز اینستاگرام با استفاده از حساب فیسبوک

بعضی‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند که امکان بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن همراه وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. اگر به هر دلیلی ایمیل یا شماره موبایل خود را در اینستاگرام ثبت و احراز نکرده‌اید، می‌توانید راه بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک را دنبال کنید. البته این روش تنها در صورتی قابل استفاده است که حساب فیسبوک داشته باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

برای این منظور باید مراحل زیر را با استفاده از تلفن همراه خود طی کنید:

1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید تا صفحه Log in ظاهر شود.
2. در این صفحه گزینه Forgot password را انتخاب کنید.
3. در ادامه گزینه Reset using Facebook را انتخاب کنید.
4. پس از آن باید نام کاربری و رمز عبور فیسبوک خود را وارد کنید و گزینه Log in را بزنید.
5. صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن از شما درخواست می‌شود رمز عبور جدید اینستاگرام خود را تعیین کنید.

 

استفاده از سایت اینستاگرام برای بازیابی رمز عبور

امکان بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل نیز وجود دارد. برای این منظور باید از طریق مرورگر موبایل یا دسکتاپ وارد سایت اینستاگرام شوید. سپس مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

1. وارد صفحه Login در سایت اینستاگرام شوید.
2. در این صفحه گزینه Forgot password را انتخاب کنید.
3. در صفحه جدید نشانی ایمیل، نام کاربری یا شماره موبایل خود را ثبت و گزینه Reset Password را انتخاب کنید.
4. اگر شماره موبایل متصل به اکانت خود را وارد کنید، کد از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود. ولی اگر ایمیل متصل به اکانت خود را وارد کنید، لینک بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.
5. در ادامه از شما درخواست می‌شود تا رمز عبور جدید خود را تعیین کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

 

جمع بندی

در این مقاله 4 روش بازیابی رمز عبور اینستاگرام را بررسی کردیم. توصیه می‌کنیم که حتما ایمیل یا شماره موبایل خود را به صورت دقیق در حساب کاربری خود درج کنید. سپس با دریافت کد تأیید آن‌ها را احراز نمایید. به این ترتیب هر زمان که مشکلی برای حساب کاربری شما ایجاد شود، می‌توانید حساب کاربری‌تان را بازیابی کنید. نکته پایانی این که اگر همه روش‌های فوق را امتحان کردید ولی موفق نشدید تا به حساب کاربری خود وارد شوید، حتما با واحد پشتیبانی اینستاگرام مکاتبه کنید تا شما را راهنمایی کنند.

 

سوالات متداول

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کنیم، می‌توانیم دوباره به اکانت خود بازگردیم؟

بله، اینستاگرام چند راه برای بازیابی پسورد پیش روی شما قرار داده است. با استفاده از هر کدام از این روش‌ها می‌توانید فرآیند بازیابی پسورد اینستاگرام را پشت سر بگذارید. روش‌های بازیابی رمز در این اپلیکیشن چندان پیچیده نیستند و در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

با استفاده از چه روش هایی میتوان رمز اینستاگرام بازیابی کرد؟

با چهار روش میتوانیم تغییر و بازیابی پسورد اینستاگرام را انجام دهیم که شامل ایمیل، پیامک، فیس‌بوک و سایت اینستاگرام می‌باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه