آموزش کامل اتصال اینستاگرام به واتس‌اپ بیزنس

شبکه های اجتماعی

6 دقیقه زمان مطالعه

اگر صاحب یک صفحه اینستاگرامی برای فروش محصولات یا خدمات خود را دارید، باید بدانید که همواره باید مسیر همواری را برای مخاطبین و مشتریان خود فراهم کنید تا به راحتی بتوانند با شما ارتباط داشته باشند. اگر بدانید چقدر می‌توانید با اتصال اینستاگرام به واتساپ خود، نفع ببرید، سریعا این تنظیمات را انجام خواهید داد. شما می‌توانید دکمه‌ای را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید و به فالوورهای خود امکان دهید تنها با یک کلیک از طریق واتساپ با شما تماس گرفته و مسیر ارائه خدمات و محصولات خود را هموارتر و مشتری‌پسندتر کنید.

اغلب شرکت‌ها در همه جای دنیا وارد دنیای آنلاین می‌شوند و از قابلیت‌های ارائه شده پلتفرم‌های پیشنهادی استفاده می‌کنند تا محصولات یا خدمات خود را از طریق معروف‌ترین آن‌ها ارائه دهند. با این کار هم شبکه خود را گسترش داده و هم مشتریان خود را به صورت روزافزون افزایش می‌دهند. چرا شما این کار را نکنید و از مزایای آن بهره‌مند نشوید؟

اتصال اینستاگرام به واتساپ یکی از پرکاربردترین درخواست‌های کاربران است. آن‌ها می‌خواهند به محض دیدن آگهی برند یا آشنا شدن با شرکتی، یک مسیر ارتباطی راحت‌تری داشته باشند تا هم سؤالات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپرسند و هم برای دریافت و ارسال سایر اطلاعات و اسناد، تبادل سریع‌تری داشته باشند.بسیاری از کسانی که مباحث مرتبط به دوره اینستاگرام مارکتینگ و راه‌اندازی کسب و کار را دنبال می‌کنند، دائما به فکر نوآوری و استفاده بیشتر از قابلیت‌های جدید آن هستند. به دلیل همین تقاضا، آموزش چندین روش اتصال این دو شبکه به همدیگر برای شما آماده شده است که می‌توانید به آسانی با دنبال کردن مراحل فوق، این اتصال را در چند ثانیه انجام دهید و منافع خاص شده را به کسب‌وکارتان تقدیم کنید.

برای اتصال اینستاگرام و واتساپ به چه ابزاری نیاز است؟

هنگام استفاده از برنامه واتساپ تجاری می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام خود را به واتساپ شرکت خود متصل کنید. ارسال درخواست اتصال اینستاگرام به واتساپ، باعث فعال شدن دکمه کلیک برای اتصال به واتساپ در پروفایل اینستاگرام شما می‌شود. دکمه کلیک برای واتساپ، باعث ارتباط مشتریان با کسب‌وکارتان شده و تعامل مشتریان را افزایش می‌دهد.

برای وصل کردن اینستاگرام به واتساپ باید موارد زیر را داشته باشید:

  • حساب کاربری حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان در اینستاگرام
  • حساب کاربری در برنامه واتساپ بیزنس

با همین سه مورد می‌توانید راه ارتباطی جدیدی از اینستاگرام به واتساپ را برای کاربرانتان فراهم کنید و این‌چنین مدیریت ارتباط با آن‌ها را بهینه و همچنین کنترل نمایید.

نحوه اتصال واتس‌اپ بیزنس به اینستاگرام

برای وصل کردن واتساپ به اینستاگرام مراحلی را باید طی کنید که در ویدیو زیر به طور کامل توضیح داده‌ایم.

اگر می‌خواهید از نحوه وصل کردن اینستاگرام به واتساپ مطلع شوید و این امکان را فعال کنید، مراحل زیر را دنبال کنید. در این صورت به سادگی می‌توانید با مشتریان خود در واتساپ ارتباط داشته باشید.

    1. وارد صفحه پروفایل اینستاگرام شوید و روی “Edit profile” یا ویرایش پروفایل، کلیک کنید.
    2. روی گزینه‌ “contact option” کلیک کنید.
    3. در این قسمت می‌توانید اطلاعات تماس خود مانند ایمیل، شماره تلفن، آدرس و اخیراً واتساپ را نیز وارد کنید.
    4. در این مرحله بر روی “whatsapp buisiness” کلیک کنید.

5. در اینجا باید شماره مرتبط با واتساپ خود را وارد کنید که کد تائید برای آن ارسال می‌شود.

6. کد تائید را در پروفایل اینستاگرام وارد کنید.

اکنون به اکانت متصل شده‌اید و کاربران با لمس دکمه از طریق اینستاگرام به‌حساب واتساپ شما متصل شده‌اند.

وصل کردن واتساپ و اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

اینستاگرام از طریق برگزاری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک کانال تبلیغاتی مؤثر محصولات، به طور فزاینده‌ای محبوب شده و به کاربران امکان می‌دهد با یک نام تجاری، عمیق‌تر و به صورت گسترده‌تر آشنا شوند. هدف از اتصال اینستاگرام به واتساپ این است که شرکت، برند و محصولات خود را به مشتریان بالقوه علاقه‌مند به خوبی بشناسانید. به همین دلیل است که آن‌ها مبالغ سرمایه‌گذاری سنگینی را در کمپین‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند. آن‌ها با این کار ترافیک زیادی را به پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود وارد می‌کنند.

پس از ورود کاربران جدید به اکانت اینستاگرام، باید مطمئن شوید که کاربران بالقوه علاقه‌مند محصول شما، می‌توانند به راحتی با مسئول فروش تماس بگیرند و در ارتباط باشند. در اینستاگرام، آن‌ها می‌توانند از طریق دایرکت یا به لطف به روز رسانی اخیر اینستاگرام، از طریق واتساپ این ارتباط را شکل دهند. هدف اصلی این ویژگی جدید برقراری ارتباط برنامه‌های اصلی دنیای فیس‌بوک (در وهله اول مسنجر، واتساپ و دایرکت اینستاگرام) با یکدیگر و ایجاد سیستمی از اتصالات است که تجربه کلی کاربر را در پلتفرم‌های مختلف بهبود بخشد.

این مقاله را حتما بخوانید
انتخاب مسیر درست برای تولید محصول در کسب و کار اینترنتی

با استفاده از قابلیت اتصال اینستاگرام به واتساپ، می‌توانید در هر زمان و هر مکان با پیام‌های تبلیغاتی، به روز رسانی‌های تجاری، نظرسنجی‌ها یا درخواست بازخورد، به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید از تمام ویژگی‌های واتساپ برای مزیت کسب‌وکار خود استفاده کنید: می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌های صوتی و اسناد مورد نیاز را مستقیما از این برنامه ارسال کنید و تمام درخواست‌های مشتریان سریع پاسخ دهید. همچنین از طریق واتساپ می‌توانید تیم فروش یا پشتیبانی خود را سازماندهی کنید تا به مشتریان خود خدماتی مبتنی بر ارتباطات دو طرفه ارائه دهند و گفتگوی مؤثری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

راه‌های جایگزین برای افزودن واتساپ به اینستاگرام

اگر اکانت شما هنوز برای اتصال واتساپ به اینستاگرام فعال نشده است، چندین راه جایگزین مفید دیگری را می‌توانید اجرا کنید که به شما کمک می‌کند از طریق واتساپ کاربران خود دسترسی راحت‌تری را به کاربران خود دهید. روش‌های مختلف و البته آسان این اتصال به صورت زیر است:

      • لینک واتساپ را در بیو در پروفایل خود قرار دهید

ابتدا باید یک لینک واتساپ ایجاد کنید، به پروفایل اینستاگرام خود بروید، روی «edit profile» کلیک کنید و در قسمت «website» لینکی را که ایجاد کرده‌اید، وارد کنید.

به این ترتیب یک لینک قابل کلیک در بیو پروفایل اینستاگرام شما ظاهر شده که به چت واتساپ هدایت می‌شود. در این صورت کاربران می‌توانند فوراً مکالمه با کسب‌وکار شما را در واتساپ آغاز کند.

      • از استوری‌های ویژه با لینک به واتساپ استفاده کنید

در این روش باید یک استوری با تصویر لوگوی واتساپ ایجاد کنید و پیوند واتساپ (که قبلاً ایجاد شده است) را وارد کنید. در این صورت کاربر می‌تواند با دیدن استوری، روی آن کلیک کرده و به واتساپ دسترسی داشته باشد.

      • از قابلیت‌ های‌لایت استفاده کنید

از قابلیت های‌لایت اینستاگرام استفاده کنید. نام آن را با نام «واتساپ» یا «از طریق واتساپ با ما تماس بگیرید» تغییر دهید. در این صورت استوری به طور دائمی در پروفایل اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود و مجدداً به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با شما تماس گیرند.

نحوه حذف اتصال اینستاگرام به واتساپ بیزینس چگونه است؟

برای اینکه بتوانید اتصال واتساپ و اینستاگرام را حذف کنید، باید ببینید از چه روشی برای وصل کردن این دو شبکه استفاده کرده‌اید. اگر از روش‌های جایگزین اتصال از طریق دکمه واتس‌اپ استفاده کرده‌اید (لینک بایو، استوری، هایلایت) به همان شیوه‌ای که لینک را قرار داده‌اید، آن را حذف کنید. در ادامه این مقاله نحوه قطع اتصال واتس‌اپ به اینستاگرام از طریق دکمه واتس‌اپ را توضیح داده‌‌ایم.

برای قطع اتصال اینستاگرام و واتساپ با یک شبکه اجتماعی دیگر کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

      1. وارد واتس‌اپ بیزنس شوید و به قسمت setting بروید،
      2. گزینه buisiness tools را بزنید،
      3. روی “facebook & instagram” کلیک کرده و سپس از قسمت اینستاگرام گزینه tap to remove را بزنید.

به این صورت ارتباط اینستاگرام با واتساپ قطع می‌شود.

سخن آخر

اکثر کسب‌وکارهای امروزی که از قدرت شبکه‌های اجتماعی خبر دارند، این است که برای توسعه و افزایش مشتریان خود مایل هستند راه‌های ارتباطی بیشتری را برای پرسش‌ها و بازخوردهای آن‌ها در نظر بگیرند. یکی از این قابلیت‌های مهم و کاربردی، اتصال اینستاگرام به واتساپ است.

برای این نوع اتصال لازم است واتساپ و اینستاگرام شما به روز باشد. چندین روش اتصال وجود دارد که کاربران به راحتی بتوانند سایر تعاملات را واتساپ انجام داده و از سایر قابلیت‌های کاربردی آن نیز برخوردار شوند. همان‌طور که این نوع اتصال می‌تواند برقرار شود، در روشی معکوس هم این نوع اتصال می‌تواند قطع گردد.

با انجام راه‌حل‌های ارائه شده در این مقاله، به برند شما اجازه می‌دهد تا تعامل فالوور را افزایش دهد، زیرا کاربران می‌توانند از طریق کانال‌های دلخواه خود با شما تماس بگیرند و دیدگاه بازاریابی چند ‌کانالی را در ذهن داشته باشند.

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه