چگونه از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشیم؟

اینستاگرام

9 دقیقه زمان مطالعه

مدتی است که در میان شیوه‌های درآمدی، شاهد افزایش کسب درآمد از اینستاگرام هستیم. به طوری که افراد مختلفی با تولید محتوا و انواع شیوه‌ها، برای خود کسب و کار جدید در اینستاگرام به پا کرده‌اند. حتی درآمد آن‌ها در مقایسه با بسیاری از مشاغل، بالاتر است که سبب ترغیب افراد مختلف به سمت رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام شده است. با توجه به همین موضوع و میزان اهمیتی که اینستاگرام در زندگی افراد پیدا کرده است، آموزش اینستاگرام هم یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که این روزها توسط افراد پیگیری می‌شود. به همین خاطر در ادامه به ارائه توضیحاتی در رابطه با این پلتفرم و روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام پرداخته‌ایم که می‌تواند به شما در روند پولسازی کمک کند.

 

چگونه در اینستا کسب درآمد کنیم؟

پلتفرم اینستاگرام اولین بار در سال 2010 برای سیستم عامل ios، توسط کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) طراحی و ارائه شد. سپس در سال 2012، این پلتفرم برای انواع سیستم اندروید عرضه شد که در نهایت، می‌توان گفت از سال 2016، به طور گسترده توسط افراد مورد استفاده قرار گرفت و هم‌ اکنون در قالب یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های سرگرمی در حال فعالیت است. این پلتفرم جهت اشتراک گذاری انواع تصاویر، فایل‌های ویدیویی و محتوای متنی کاربرد دارد. از این رو افراد در تولید محتوا، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارند. همچنین امکان استفاده از تگ‌ها در جهت معرفی گسترده پست‌ها وجود دارد. افراد می‌توانند موقعیت مکانی خود را هم در میان موارد اشتراکی قرار دهند.

در اینستاگرام، افراد می‌توانند با دنبال کردن یکدیگر، پست‌ها و استوری‌های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنند و با لایک و اشتراک گذاری پست‌ها، سبب بیشتر دیده شدن آن‌ها شوند. ولاگ‌ها به عنوان ویدئوهای طولانی و بیشتر از یک دقیقه، محتواهایی از یک روند فعالیتی و یا چالش‌های مختلف هستند. محتوای ولاگ برای نوجوانان و جوانان، جذابیت بسیاری دارد که می‌تواند دارای مضامین سفری، تحصیلی، تفریحی، روتین‌ روزانه، فعالیت خاص و یا مواردی از این دست باشد.

همچنین از سال گذشته، قابلیتی تحت عنوان ریلز در میان پست‌های اینستاگرامی قرار گرفته که می‌تواند جذابیت فوق‌العاده‌ای برای کاربران در رده‌های سنی جوان و نوجوان دارد. ریلز به عنوان پست‌های ویدیویی کوتاه معرفی می‌شود که پلتفرم اینستاگرام، در رقابت با تیک تاک، این قابلیت را به کاربردهای خود افزوده است.

با توجه به تمامی این خدماتی که از سوی اینستاگرام در اختیار افراد قرار می‌گیرد، می‌توان از آن به عنوان پلتفرمی برای کسب و کارهای کوچک پرسود یاد کرد که محدودیت سنی برای افراد ندارد. در نتیجه هر فردی با استفاده از تولید محتوا، می‌تواند در این پلتفرم شروع به فعالیت و کسب درآمد کند. البته که موضوع مهم در این مورد‌، توجه به نوع محتواها و یافتن مخاطبان است.

 

 

برای کسب درآمد از اینستاگرام چه روش‌هایی را به کار بگیریم؟

در فرایند آموزش اینستاگرام و یادگیری راهکارهای مربوط به این حوزه، افراد بیشتر با نحوه کار با این پلتفرم آشنایی پیدا می‌کنند و می‌توانند در فعالیت خود، عملکرد بهتری داشته باشند. به همین دلیل آموزش و یادگیری کار با اینستاگرام، می‌تواند یک راهکار مناسب جهت فعالیت حرفه‌ای افراد باشد. در اینستاگرام میتوان با بهره‌گیری از انتشار پست‌، استوری، لایو و ریلز می‌توانید موفق به کسب درآمد از اینستاگرام شوید.

در اینستاگرام پست‌ها با مضامین مختلف، قابل تفکیک سازی هستند. استوری‌ یکی از انواع این پست‌ها است که در کاربرد لحظه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها برای 24 ساعت در صفحه شما نمایش داده می‌شود. از طرفی پست‌ها یکی از کانال‌های مهم برای افزایش فالوور است. استفاده از پست‌های جذاب علاوه بر اینکه باعث بالارفتن account engaged در اینستاگرام می‌شوند، پست‌های اکانت شما را روانه اکسپلور می‌کند. اکسپلور اینستاگرام برای شما همان مخاطبی را می‌آورد که به آن نیاز دارید؛ به همین دلیل اگر پست شما به اندازه کافی جذاب باشد به راحتی از این کانال مخاطب جذب می‌کنید.

در استوری به شما امکان استفاده از انواع المان‌ها و تگ‌ها داده می‌شود؛ به طوری که حتی می‌توانید از طریق گذاشتن لینک در استوری، به سایت مد نظر خود دسترسی دهید. جهت افزودن استوری، می‌توانید به راحتی از طریق آیکون به علاوه روی تصویر پروفایل خود در بالا گوشه چپ گوشی خود اقدام کنید تا صفحه تصاویر اخیر گالری برای شما باز شود. سپس عکس یا فیلم مد نظر خود را با هر علائم نگارشی‌ای، می‌توانید استوری کنید.

هایلایت‌ها یا همان استوری‌های برگزیده، مربوط انواع استوری‌های توضیحی و تکمیلی هستند که جهت معرفی شما، فعالیت شما، معرفی محصولات، زندگی روزانه و موارد این چنینی اختصاص پیدا می‌کنند. در نتیجه این دسته از استوری‌ها به صورت ثابت در صفحه شما باقی می‌مانند.

لایو از دیگر بخش‌های پرکاربرد اینستاگرام است که برای فعالیت زنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما باید در روند تبدیل صفحه اینستاگرامی به محل کسب و کار خود، یک مسیر درآمدی مشخصی را به عنوان هدف فعالیت خود معرفی کنید. در نتیجه تمامی پست‌ها، استوری‌ها، لایوها و ولاگ‌ها، در قالب آن هدف طراحی و اجرا می‌شوند. با این حساب لایوهای شما هم باید بخشی از فعالیت همیشگی صفحه شما باشد تا مخاطبان را ترغیب به شرکت در لایو شما کند.

 

روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام

مدتی است که شاهد رشد صفحات اینستاگرامی با فعالیت‌های بلاگری هستیم. در این صفحات با به اشتراک گذاری انواع محتواهای تصویری و ویدیویی، تعداد دنبال کنندگان روز به روز افزایش می‌یابد؛ اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان به این میزان رشد رسید!

در واقع اصلی‌ترین و اولین گام در جهت پرورش یک صفحه اینستاگرامی و رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام، تولید محتوا و قالب سازی برای فعالیت است. این به معنای فراهم آوری پست‌ها و استوری‌های منسجم است که با در نظر گرفتن استراتژی‌های این مسیر، در صفحه اینستاگرامی چیده می‌شوند. برای تدوین استراتژی و تولید محتوا، ژاکت سرویس با ارائه انواع خدمات، می‌تواند نقش بزرگی داشته باشد.

در نتیجه ابتدا باید مسیر خود را مشخص کنید. این مسیر شما، می‌تواند در چند شاخه توصیف شود؛ به طوری که یا فعالیت مستقیم در صفحه اینستاگرام صورت می‌گیرد و یا مدیریت آن به شیوه مد نظر شما تبدیل می‌شود.
در صورتی که هدف شما فعالیت مستقیم است، می‌توانید از شیوه‌ بلاگری استفاده کنید. در غیر این صورت اگر به دنبال فعالیت برای صفحه‌های دیگر هستید، ادمینی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

فروش محصول هم یکی از شیوه‌های دیگر است که با دو مورد مذکور کمی متفاوت است. در این شیوه، هدف به کارگیری صفحه اصلی شما در اینستاگرام، به عنوان ویترین است. در این حالت، دنبال کنندگان با مشاهده این ویترین، می‌‌توانند تصمیم به خرید بگیرند؛ در ادامه به طور مفصل در رابطه با هر یک از این موارد توضیحات لازم ارائه شده است.

 

1. بلاگری و تبلیغات

بلاگری از جمله راه‌هایی است که می‌تواند شما را به درآمدهای بالا از طریق اینستاگرام برساند. به طوری که تنها با تولید محتوا و تبلیغات، می‌توانید کسب و کار جدید در اینستاگرام برای خود به پا کنید. البته واینرها هم به همین صورت و از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. حال مسئله در رابطه با چیستی و انواع شیوه‌های بلاگری است.

این مقاله را حتما بخوانید
چرا باید فروشگاه اینترنتی ما اپلیکیشن موبایل داشته باشد؟

بلاگرها می‌توانند فعالیت خود را در زمینه‌ای انتخاب کنند که علاقه بیشتری نسبت به آن دارند. برای مثال برخی افراد به ورزش علاقه‌مند هستند، عده‌ای به غذا، برخی به هنر و یا هر زمینه دیگری‌. در نتیجه اگر شما به عنوان بلاگر یک حوزه را برای هدف فعالیت خود قرار دادید، باید تمام محتواهای تولیدی شما در همین عرصه باشد.

توجه داشته باشید که در انتخاب یک حوزه فعالیتی برای فرایند بلاگری، علاقه و استعداد شما به آن زمینه فعالیتی، از تعداد طرفداران آن مهم‌تر است. چرا که علاقه سبب تلاش شما جهت ادامه دادن یک مسیر می‌شود. در غیر این صورت ممکن است نتوانید چندان محتوای جذابی تولید کنید.

با این حساب شما می‌توانید در عین تولید محتوا و جذب مخاطب، به پذیرش تبلیغات از صفحات کاری بپردازید. حتی می‌توانید با بلاگری، محصولات خود را تبلیغ نمایید. این مورد را هم در نظر بگیرید که بحث تبلیغات خود دارای اهمیت بالایی است و شما باید برای این تبلیغات هم، محتوا تولید کنید. البته ناگفته نماند که بسته به سفارش مشتری، می‌توانید تولید محتوای تبلیغاتی داشته باشید و یا عکس یا ویدئو ارسال شده را در صفحه خود قرار دهید.

تبلیغات عموما در استوری‌ها گذاشته می‌شوند و یا در قالب اسپانسر، برای پست‌ها معرفی می‌شوند. نحوه قیمت گذاری برای یک تبلیغ، به عواملی چون تعداد دنبال کنندگان شما، محتوای تبلیغاتی، نوع تبلیغ و استوری یا پست بودن تبلیغ بستگی دارد.

واینرها هم می‌توانند تبلیغات را مانند بلاگرها پیش ببرند. شاید تفاوت بین واینری و بلاگری، برای بسیاری از افراد به یک سوال تبدیل شود! در واقع باید گفت که بلاگری دارای محتواهای غالبا آموزنده است و بلاگرها بیشتر در حوزه‌های آموزشی و سرگرمی فعالیت دارند. این در حالی است که واینرها محتواهای فان و خنده داری تولید می‌کنند که کاملا طنز است. برای این افراد هم امکان تبلیغات فراهم است و می‌توانند صفحات و یا محصولات مختلف را به دیگران معرفی کنند.

 

2. فروش محصول

در میان شیوه‌ها و نحوه درآمد از اینستا، فروش محصول نیاز به بودجه اولیه و خرید کالا دارد. محصولات مختلفی در اینستاگرام عرضه می‌شوند و صفحات کاری پوشاک و لوازم التحریر از این انواع هستند. به طوری که افراد برای پول درآوردن در اینستاگرام، یک صفجه کاری را ایجاد می‌کنند و پست‌های مرتبط با محصولات خود به اشتراگ می‌گذارند.

این نوع از فعالیت، بیشتر در قالب آنلاین شاپ معرفی می‌شود‌ که مورد توجه جوانان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان قرار گرفته است‌. شما در صفحه فروش خود، حتی می‌توانید تبلیغات هم قبول کنید و از این گزینه‌ هم درآمدی داشته باشید.

مسئله مهمی که در رابط با کسب درآمد از اینستاگرام به وسیله فروش محصول وجود دارد، جلب اعتماد مشتری است. خرید از طریق دایرکت چندان معتمد نیست و نمی‌تواند مشتری را آن طور که باید راضی کند. به همین دلیل خرید از سایت به عنوان راهکار برای این افراد معرفی شده است. استفاده از خدمات طراحی سایت می‌تواند کمک بسیار زیادی به فروش محصولات و خدمات شما کند.

کسب و کارهایی که برای افزایش و گسترش خود دارای سایت هستند، آدرس سایت خود را در بایو قرار می‌دهند. در این سایت به افراد امکان ثبت سفارش داده می‌شود. به این صورت می‌توانند فرایند خرید و پرداخت را در سایت و درگاه پرداخت اینترنتی انجام دهند. آموزش وردپرس و طراحی سایت، نه تنها سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود، بلکه سبب حرفه‌ای‌تر شدن فعالیت شما می‌شود.

در رابطه با فروش محصولات، بهتر است نسبت به بازاریابی حساسیت خاصی به خرج دهید. در این حالت می‌توانید مشتریان خود را روز به روز افزایش داده و درآمد خود را بیشتر کنید. محصولاتی چون لوازم التحریر، پوشاک و اکسسوری‌ها، می‌توانند برای فروش انتخاب مناسبی باشند که مخاطبان بالایی را به خود جذب می‌کنند.

با توجه به اینکه شما باید تصاویر مربوط به محصولات را در صفحه خود بارگذاری کنید، بهتر است از عکس‌ها و طراحی پست اینستاگرام حرفه‌ای و جذاب کمک بگیرید. در این صورت به جذابیت هر چه بیشتر صفحه خود کمک خواهید کرد. همچنین برخی نکات پست گذاری وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید. به طوری که صفحه شما خیلی شلوغ نباشد و توجه به تم‌های رنگی در آن مشاهده شود.

 

3. ادمین

ادمینی از دیگر شیوه‌های رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام است که فعالیت غیرمستقیمی خواهد داشت. به طوری که ادمین‌ها هیچ حضوری در صفحه ندارند و تنها به صورت یک مدیر، انواع فعالیت‌های مربوط به صفحه را تحت کنترل قرار می‌دهند. فعالیت‌ها می‌توانند مرتبط با مهارت ادمین اینستاگرام باشند. ادمین باید دائما آنلاین باشد و تمامی فرایندهای مربوط به صفحه اینستاگرامی را تحت کنترل بگیرد. مهم‌ترین وظیفه‌ای که می‌توان برای یک ادمین تعریف کرد، در رابطه با انتشار منظم پست و استوری است. اینگونه از فراموش شدن یک صفحه اینستاگرامی جلوگیری می‌شود.

 

 

محتوا سازی و طراحی پیج اینستاگرام از دیگر وظایف ادمین‌ها است. این محتوا می‌تواند به صورت متنی، تصویری و یا ویدیویی انتشار پیدا کند؛ اما مسئله مهم در رابطه با منحصربه‌فرد و جذاب بودن محتوا است. در این حالت توجه مخاطبان به خوبی جلب می‌شود و لایک‌ها و کامنت‌های بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

در فرایند تولید محتوا، خلاقیت و آشنایی نسبت به نرم‌افزارهای گرافیکی، برای طراحی استوری اینستاگرام، می‌تواند از اهمیت بالایی در جهت ساخت محتواهایی متفاوت و خیره‌کننده داشته باشد. همچنین ادمین باید از هشتگ‌های پربازدید اینستاگرام در جاهای درست، برای افزایش بازدیدهای پست کمک بگیرد. ادمین باید نسبت به علایق کاربران و دنبال کنندگان صفحه اطلاعات کافی داشته باشد و متناسب با ذائقه آن‌ها تولید محتوا کند. در این حالت می‌تواند به رشد صفحه و افزایش دنبال کنندگان آن، کمک کند.

حفظ امنیت هم در میان دیگر وظایف ادمین‌ها معرفی می‌شود. به طوری که در رابطه با کامنت‌های یک پست دقت کند تا هر گونه کامنت‌های نامربوط و تهدید آمیز پاک شوند. مدیریت تبلیغات و کنترل دایرکت‌ها هم بر عهده ادمین خواهد بود. در نتیجه فرد ادمین باید بتواند نظارت کاملی به این موارد داشته باشد تا صفحه مد نظر، بتواند به خوبی پیشرفت کند.

ژاکت سرویس فریلنسری‌هایی برای ادمین اینستاگرام دارد که همگی آگاهی کاملی به وظایف مختلف خود دارند و به خوبی می‌توانند در فرایند رشد صفحات شما تاثیر بگذارند. یک فریلنسر حرفه‌ای، می‌تواند به عنوان ادمین فعالیت مداومی داشته باشد و به رشد و پیشرفت صفحه اینستاگرامی کمک کند. اگر برای بازدهی صفحه تجاری و اکانت کسب و کار خود به استخدام ادمین اینستاگرام نیاز پیدا کردید، حتما به صفحه مربوط به فریلنسرهای این دسته مراجعه کنید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

4

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه