مزایای کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

آیا تا به حال در مورد این موضوع فکر کرده‌اید که کسب و کار سنتی چیست ؟ به نظر شما چند نوع کسب و کار سنتی وجود دارد؟ اصلا از چه زمانی کسب و کارها به انواع سنتی و مدرن تقسیم بندی شده‌اند؟ شما در کدام بخش کسب و کار مشغول به کار هستید؟ اصلا آیا در دنیای مدرن امروزی هنوز هم می‌توان از طریق کسب و کارهای سنتی درآمدزایی کرد؟ در این مقاله ما قصد داریم تا شما را به صورت کامل با انواع کسب و کار سنتی، معایب کسب و کار سنتی و مزایای کسب و کار اینترنتی اشنا کنیم و دید شما را نسبت به کسب و کارهای جدید و مدرن باز نماییم. روند رونق کسب و کارهای مدرن و اینترنتی آنقدر سریع بود که بسیاری از افراد هنوز در مورد آن شناختی ندارند و می‌خواهند تلاش کنند تا با مقاومت در مقابل آن و عدم تطبیق خود با قرن بیست و یکم، به روش سنتی کسب درآمد داشته باشند. اما هر برگ تقویم را که پشت سر می‌گذاریم، یک گام از انواع کسب و کار سنتی دور می‌شویم و خواسته یا ناخواسته به سمت کسب و کارهای مدرن اینترنتی قدم خواهیم برداشت.

اما در این مقاله به صورت کلی قصد داریم تا دو دسته از افراد را به صورت کامل بررسی کنیم. دسته اول کسانی که به دنبال معایب کسب و کار سنتی هستند و می‌خواهند وارد کسب و کارهای اینترنتی و مدرن شوند و دسته دوم کسانی که گام اول را برداشته‌اند و می‌خواهند روش موفقت در کسب و کار اینترنتی را پیدا کنند. پس با ما همراه شوید تا انواع کسب و کار سنتی را بهتر بشناسید و مزایای کسب و کار اینترنتی را درک کنید تا ببینید که چرا باید خواسته یا ناخواسته به کسب و کارهای جدید و امروزی تن دهید.

با انواع کسب و کار سنتی بیشتر آشنا شوید

از زمانی که پول نقد وارد دنیای اقتصاد جهان شد و جای معاملات تهاتری را گرفت، کسب و کارهای سنتی که امروز هم شاهد آنها هستیم، شکل گرفتند. پیش از پیدایش این نوع کسب و کار، همه مردم هم تولید کننده و هم در عین حال مصرف کننده بودند و برای تامین مایحتایج زندگی خود، باید تولید خود را در مقابل تولید دیگران معاوضه یا همان تهاتر می‌کردند.

اما پس از پیداش پول و سکه طلا، هر کس تولید خود را به صورت جداگانه می‌فروخت و آن را با پول معاوضه می‌کرد. به این شکل اکثر مردم هم فروشنده و هم خریدار اجناس مختلف بودند. این روند تا زمانی ادامه داشت که برخی از افراد قادر به تولید نبودند و واسطه در این میان شکل گرفت. به تدریج مشاغل خدماتی و فروشندگی به وجود آمدند و روی هم رفته کسب و کارهای سنتی که امروزه هم شاهد آنها هستیم، شکل گرفتند.

در نتیجه می‌توان گفت که شاید در حدود هزاران سال است که روند خرید و فروش و کسب و کار به صورت کلی، به همین شکلی است که امروزه شاهد ان هستیم. شاید ورود تکنولوژی کمی این رویه را ساده‌تر کرده بود اما با گستردگی اینترنت، این کسب و کارها به صورت کامل دگرگون شدند و شکل دیگری پیدا کردند. شاید اگر تا همین چند سال پیش از مشاغل اینترنتی و کسب درآمد از این طریق صحبت می‌کردیم، هیچ کس باور نمی‌کرد که این مشاغل تا چنین حدی گستردگی پیدا کنند و جایگزین مشاغل سنتی و کلاسیک شوند. نیاز انسان‌ها است تاریخ را شکل می‌دهد.

این سال‌ها را می‌توان سال‌های سرعت دانست. همه انسان‌ها به نوعی عجله دارند تا کار خود را انجام دهند و کسب درآمد کنند. این مساله در ابر شهرهای بزرگ جهان همانند تهران بیش از هر جای دیگر نمود پیدا می‌کند. به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به صورت غیر حضوری قادر باشند نیازهای خود را مرتفع سازند. این مساله ایده اساسی مشاغل مدرن و اینترنتی را شکل داد.

چطور کسب و کارهای اینترنتی جایگزین کسب و کارهای سنتی شدند؟

اگر در یک کسب و کار سنتی مشغول به کار باشید یا قصد داشته باشید که یک کسب و کار سنتی به راه بیاندازید، قطعا اولین مشکل شما، هزینه کرایه یا خرید مغازه و محل کسب خواهد بود. افزایش بی حد و مرز قیمت املاک تجاری به نوعی مشاغل سنتی را کاملا زمین گیر کرده است و همین مساله باعث شده تا صاحبین مشاغل تلاش کنند تا به دنبال یک جایگزین مناسب برای حضور فیزیکی باشند.

همین مساله ایده اساسی فروش اینترنتی و انواع کسب و کار مدرن را شکل داد و امروزه شاهد میلیون‌ها کسب و کار اینترنتی در سطح جهانی هستیم که به خاطر مزایای کسب و کار اینترنتی به آن روی اورده اند. در اکثر مواقع، برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، اصلا نیازی به مکان فیزیکی ندارید و با یک تلفن همراه هوشمند و دسترسی به اینترنت پرسرعت، می‌توانید کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنید.

بسیاری از مالکین کسب و کارهای سنتی در مقابل تغییر سبک درآمدزایی خود مقاومت می‌کنند و ترجیح می‌دهند از روش‌ها سنتی تبعیت کنند. اما اگر به تاریخ و دگرگونی‌هایی که تکنولوژی ایجاد کرده کمی فکر کنید، خواهید دید که بسیاری از مشاغل به خاطر وجود تکنولوژی از بین رفته‌اند و اصلا دیگر وجود خارجی ندارند. شاید در گذشته کسی باور نمی‌کرد که یخچال و فریز همه گیر شود و یخ فروشی را تبدیل به یک خاطره تاریخی کند. با بررسی روند شیوع مشاغل اینترنتی و مدرن، می‌توان گفت که این موج قطعا به تمام کسب و کارها خواهد رسید و کسی که پیش از دیگران جهت آشنایی با کسب و کار اینترنتی اقدام کرده باشد، برنده اصلی خواهد بود.

این مقاله را حتما بخوانید
بهینه سازی برای موتور های جست و جو یا به اصطلاح سئو چیست؟

مزایای کسب و کار اینترنتی

شاید تا همین چند سال پیش هیچ کس نمی‌توانست یک کسب و کار اینترنتی و مدرن را جدی بگیرد و همگی روش‌های سنتی را ترجیح  می‌دادند. اما امروز با روی کار آمدن مشاغل اینترنتی و حضور فعالانی که درآمد چشمگیری از این طرق به دست می‌آورند، حقیقات معایب کسب و کار سنتی را بیش از پیش آشکا کرد. در این قسمت قصد داریم تا شما را با انواع معایب کسب و کار سنتی آشنا کنیم که شاید تا پیش از آشنایی با کسب و کار اینترنتی ، تصور آنها را هم نمی‌کردید.

معایب کسب و کار سنتی

  • نیاز به فضای تجاری یا اداری
  • هزینه‌‌های بالای مشاغل سنتی من جمله انواع قبوض و اجاره محل کسب
  • نیاز به حضور فیزیکی در محل دارد
  • نیاز به حضور دائمی فرد داشته و عدم حضور برابر با قطع درآمد خواهد بود.
  • مشاغل سنتی دارای سقف دارامد مشخصی هستند و از آن سقف بالاتر نخواهید رفت
  • درآمد شما نسبت مستقیم با دیده شدن خواهد داشت. در نتیجه محل قرارگیری فروشگاه شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
  • معمولا افرادی که مالک محل کسب خود هستند می‌توانند درآمد ثابت و دائمی داشته باشند و جا به جایی محل کسب برابر با شروع دوباره خواهد بود.
  • ساعت کار شما بسیار محدود خواهد بود.

چطور باید کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید؟ مزایای کسب و کار اینترنتی

شاید ورود به کسب و کار اینترنتی برای کسانی که در این مورد شناختی ندارند، ورود به دنیای ناشناخته‌ها باشد. اما مطمئن باشید که فقط لحظه شروع یک کسب و کار اینترنتی برای شما می‌تواند ترسناک باشد و به سرعت این روند برای شما عادی خواهد بود و دیگر از آن نخواهید ترسید. برای شروع یک کسب و اینترنتی به تنهای چیزی که نیاز خواهید داشت، عزم و اراده است.

از لحظه‌ای که عزم ورود به این نوع کسب و کار را پیدا کنید، شرکت‌های مختلفی هستند که شما را در این مسیر همراهی می‌کنند. در درجه اول برای آشنایی با کسب و کار اینترنتی ، باید با انواع پلت فرم کسب و کار اینترنتی آشنا شوید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که کسب و کار اینترنتی خود را بر روی پلت فرم شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام اجرا کنند و برخی دیگر فروش اینترنتی کالا یا خدمات از طریق درگاه وب را ترجیح می‌دهند.

شما باید بر اساس خدمات یا کالایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، بهترین پلت فرم را انتخاب کنید و بررسی نمایید که مخاطبین شما بیشتر چه کسانی هستند. آنالیز مخاطب و انتخاب مسیر، مهم‌ترین اقداماتی است که شما باید حتما به درستی انجام دهید. موفقیت در کسب و کار اینترنتی اصلا کار دشواری نیست و بسیاری از افراد می‌توانند با پشت کار و تحلیل صحیح مسیر و تسلط بر مزایای کسب و کار اینترنتی ، به آن دست پیدا کنند. در مرحله بعد می بایستی به آنالیز سایت خود بپردازید تا گام به گام بتوانید بیزینس خود را ارتقا دهید.

روش موفقیت در کسب و کار اینترنتی

قطعا روش‌های زیادی برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند و اصلا نمی‌توان یک نسخه را برای تمامی امراض تجویز کرد. در نتیجه به جای آنکه در مورد مشاغل منحصر به فرد صحبت کردیم، در این قصد قصد داریم تا شما را با مواردی آشنا کنیم که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود به آنها نیاز خواهید داشت.

  • پلت فرم صحیح را انتخاب کنید. شما می‌توانید فروش کالا یا خدمات خود را از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی یا تلفیقی از هر دو مدیریت کنید. مسیری که انتخاب می‌کنید، سرنوشت شما را مشخص خواهد کرد.
  • مخاطب خود را پیدا کنید.
  • با شخصیت مخاطب خود آشنا شوید و سلیقه او را بیابید.
  • مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی را به دست آورید.
  • اعتماد سازی کنید.
  • ارتباط مستمر و مفید با مخاطبین خود داشته باشید.
  • اجازه دهید تا مشتریان شما را به خوبی بشناسند و از ابعاد شخصیتی برند شما آگاه باشند.
  • برند سازی کنید و همانند یک کودک، به برند خود شخصیت دهید.
  • رقبای خود را به خوبی بررسی کنید تا بدانید وارد چه بازاری می‌شود.

فقط به یاد داشته باشید که تا چند سال اینده اکثر مشاغل به صورت اینترنتی اداره خواهند شد و شما نیز به ناچار باید به این تغییر تن دهید. پس چه بهتر که از همین امروز تغییرات را ایجاد کنید!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه