آموزش قدم به قدم کسب درآمد از تلگرام در سال 2023

تلگرام

9 دقیقه زمان مطالعه

در سال‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی در کنار سرگرم کردن افراد، به یکی از قدرتمندترین ابزارها برای درآمدزایی تبدیل شده‌اند. یکی از این ابزار‌ها تلگرام است که افراد زیادی از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه بدون در اختیار داشتن سرمایه‌های بالا هم می‌توان از تلگرام درآمد داشت، روز به روز افراد بیشتری به این حوزه ترغیب می‌شوند.

با توجه به اینکه درآمدزایی از شبکه‌های اجتماعی مانند کسب درآمد از اینستاگرام و تلگرام در چندسال اخیر رشد بسیار بالایی داشته و بسیار از افراد قصد دارند که از این راه امرار معاش کنند، در این مقاله می‌خواهیم به آموزش کسب درآمد از تلگرام و نکات مهمی که در این راه باید در نظر داشته باشید، بپردازیم.

 

چرا تلگرام پلتفرم خوبی برای درآمد زایی است؟

با توجه به گسترش تکنولوژی و امکاناتی که تلگرام در اختیار کاربران قرار داده است، درآمد داشتن از تلگرام به یکی از پرطرفدار ترین کارها تبدیل شده است. زیرا:

  1. جامعه بزرگ کاربران
    با وجود آنکه در برخی کشورها افراد برای استفاده از اپلیکیشن تلگرام دچار محدودیت هستند، محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است و طبق آمار منتشر شده از سوی تلگرام، تعداد کاربران این شبکه تا پیش از اعمال محدودیت‌ها در ایران ۴۰ میلیون نفر بود که ۳۸ میلیون نفر از آن‌ها حساب کاربری فعالی داشتند. علاوه بر این، جامعه کاربران تلگرام در دنیا نیز گسترده است.
    به همین خاطر شما با استفاده از تلگرام می‌توانید به سرعت برند کسب و کار خود را به افراد زیادی معرفی کنید.
  2. حفظ امنیت کاربران
    شبکه اجتماعی تلگرام به پیام‌ رسانی امن و رمزگذاری‌ شده‌ معروف است؛‌ به همین خاطر شما با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید و با رعایت نکات امنیتی، هیچ گونه نگرانی نسبت به هک شدن حساب کاربری خود نخواهید داشت.
  3. عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد و دسترسی آسان
    با توجه به اینکه استفاده از تلگرام رایگان است و به پرداخت هزینه نیاز ندارد، شما تنها با در اختیار داشتن یک تلفن همراه و سیمکارت می‌توانید به اینترنت متصل شوید و کسب و کار خود را در تلگرام راه اندازی کنید.
  4. ابزارهای متنوع برای مدیریت کانال‌ها
    تلگرام با فراهم کردن ابزارهایی برای کمک به مدیریت گروه‌ها و کانال‌ها، دسترسی و تعامل کاربران با یکدیگر را راحت‌تر کرده است. به همین خاطر، شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون وجود هیچ واسطه‌ای با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
  5. به اشتراک گذاری آسان فایل
    با توجه به اینکه اغلب کسب و کارها برای معرفی محصولات خود به کاربران نیاز به بارگذاری تصاویر و ویدیو دارند، تلگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی تصاویر و ویدیوهای محصولات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  6. وجود ربات‌های قابل تنظیم
    تلگرام برای اینکه در زمان افراد صرفه جویی شود، ربات‌هایی را طراحی کرده است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، برخی از کارهای مربوط به کسب و کارتان را به صورت خودکار و با سرعت بیشتری انجام دهید.
  7. بدون سانسور و محدودیت در نمایش
    یکی از سیاست‌های اصلی سازندگان تلگرام، عدم سانسور محتوا است؛ به همین خاطر، شما با خیال راحت می‌توانید کسب و کار خود را در این پلتفرم راه اندازی کنید و مخاطبان خود را پیدا کنید.
  8. سریع و قابل اعتماد
    پلتفرم تلگرام سرعت بالایی در ارسال پیام‌ها دارد؛ به همین خاطر شما می‌توانید خدمات خود را با سرعت مطلوبی به مشتریان عرضه کنید.
  9. امکان فعالیت به صورت ناشناس
    با توجه به اینکه تلگرام قابلیت ارسال پیام‌ به صورت ناشناس را دارد، برای کسب و کارهایی که نیاز دارند حریم خصوصی آن‌‌ها رعایت شود می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  10. امکان هدف قرار دادن مخاطبان خاص
    شما با استفاده از گذاشتن هشتگ در تلگرام، می‌توانید محصولات خود را شخصی سازی کنید و آن‌ها را مطابق با کاربران خاص خود دسته بندی کنید. در این صورت، مخاطبان شما راحت‌تر می‌توانند با محصولات شما آشنا شوند.
  11. دسترسی به تجزیه و تحلیل
    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هر کسب و کاری به آن توجه شود، بررسی عملکرد آن است. شما با استفاده از امکانات تلگرام می‌توانید عملکرد کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنید. در نتیجه می‌توانید با آگاهی بیشتری نسبت به ادامه روند آن تصمیم بگیرید.
  12. پشتیبانی از زبان فارسی
    اگر به دنبال کسب درآمد از تلگرام هستید و قصد دارید خدمات خود را به فارسی زبانان ارائه دهید، می‌توانید با خیال راحت نسبت به این کار اقدام کنید؛ زیرا تلگرام از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و فارسی زبانان به راحتی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.
  13. محیط کاربری راحت
    فعالیت در تلگرام نیاز به دانش پیچیده‌ای ندارد و به‌راحتی می‌توانید نحوه کار با آن را یاد بگیرید. به همین خاطر، یک گزینه برد-برد است و هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مشتریان آن‌ها گزینه مطلوبی محسوب می‌شود.
  14. عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی
    شما در هر مکانی که باشید، در هر ۲۴ ساعت شبانه روز می‌توانید خدمات خود را به تمام افراد در سراسر دنیا عرضه کنید و با فعالیت در تلگرام درآمد داشته باشید.
نکته مهم: توجه داشته باشید که مدیریت کانال‌های تلگرامی حوزه‌ای تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت ویژه‌ای دارد. افرادی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت در این حوزه به حساب می‌آیند.
توجه: اگر تصمیم دارید از این راه به کسب درآمد از تلگرام بپردازید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که وفادارسازی مشتریان از مهم‌ترین اصول حفظ موفقیت در یک کسب و کار است؛ به همین خاطر علاوه بر تولید محتوای غنی و ارزشمند، اختصاص انواع مزایای ویژه مانند دسترسی سریع به محتوا و سایر امتیازات انحصاری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

راه و روش های درآمدزایی از تلگرام

با توجه به مزایای پرشمار تلگرام و امکانات جذابی که در اختیار کاربران خود قرار داده است، می‌توانید متناسب با نیاز خود از راه‌های زیر به کسب درآمد از تلگرام بپردازید:

  1. همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
    شما می‌توانید لینک‌های فروش محصولات سایر کسب و کارها را در گروه و یا کانال تلگرامی خود قرار دهید و به ازای هر فروش انجام شده از طریق آن، پورسانت دریافت کنید. اگر میخواهید بدانید افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان با استفاده از این روش به درآمد رسید حتما به مقاله آن در بلاگ ژاکت سر بزنید.
  2. تولید محتوای آموزشی
    شما می‌توانید انواع محتوای انحصاری مانند کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌ها و وبینارها را در تلگرام منتشر کنید و در ازای دریافت هزینه‌ای آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
  3. تولید محتوا برای دیگران
    اگر می‌توانید محتوایی باکیفیت و ارزشمند تولید کنید، با توجه به حوزه فعالیت کسب و کارها مسئولیت تولید محتوا در کانال تلگرامی آن‌ها را بر عهده بگیرید. چرا که تولید محتوا یکی از پردرآمدترین راه‌های درآمد داشتن از تلگرام است. یک چک لیست تولید محتوا می‌تواند کار شما را برای تولید محتوا راحت‌تر کند.
  4. ایجاد کانال تبلیغاتی
    یکی از موفق‌ترین راه‌های درآمد داشتن از تلگرام، نمایش تبلیغات سایر کسب و کارها در کانال تلگرامی است. برای این کار باید ابتدا یک کانال در تلگرام راه اندازی کنید و در آن به بارگذاری محتوای به‌روز و پرطرفدار مانند اخبار ورزشی، مسائل حوزه سیاست و موضوعات سرگرم کننده بپردازید تا دنبال کنندگان شما افزایش پیدا کند. در این صورت، سایر کسب و کارها می‌توانند به شما اعتماد کنند و بازاریابی برند خود را به شما بسپارند.
  5. ارائه خدمات در کانال و دریافت هزینه در قبال عضویت در آن
    با ایجاد یک کانال خصوصی در تلگرام و بارگذاری محتوای باکیفیت در آن، می‌توانید در قبال عضویت در آن از کاربران هزینه‌ای دریافت کنید تا بتوانند به محتوای کانال شما دسترسی داشته باشند. این هزینه می‌تواند به صورت ماهیانه یا سالیانه باشد و بسته به نیاز شما متغیر است.
  6. ساخت کانال تلگرام برای دیگران
    برخی از کسب و کارها که به دنبال کسب درآمد از تلگرام هستند، زمان کافی برای ساخت کانال تلگرامی ندارند. در این شرایط، شما می‌توانید مسئولیت ایجاد یک کانال و پشتیبانی از آن را به عهده بگیرید و به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.
  7. مدیریت کانال تلگرام دیگران
    شما علاوه‌بر ساخت تلگرام برای سایر افراد، می‌توانید مدیریت آن را بر عهده بگیرید و بسته به نظر آن‌ها، در بخش‌های مختلف مانند تولید محتوا و یا بارگذاری آن‌ها فعالیت داشته باشید.
  8. فروش محصولات یا ارائه خدمات
    تلگرام با فراهم کردن بستری امن‌ و مطمئن برای کاربران، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ها برای فروش و بازاریابی محصولات شما است. بنابراین اگر شما منابع ساخت فروشگاه اینترنتی توسط وب‌سایت را ندارید می‌توانید به راحتی و با راه اندازی کانال تلگرامی به ارائه محصولات و یا خدمات خود بپردازید.
  9. فروش استیکر
    اگر به حوزه گرافیک و طراحی علاقه‌مند هستید، می‌توانید استیکرهایی منحصر به فرد، خلاقانه و پرطرفدار را طراحی کنید و آن‌‌ها را در کانال تلگرام خود بفروشید. علاوه‌بر این، می‌توانید مسئولیت فروش استیکر سایر افراد را بر عهده بگیرید و در ازای آن هزینه‌ای را دریافت کنید.
  10. ساخت ربات تلگرامی
    استفاده از ربات‌های تلگرام مزایای بی‌شماری دارد؛ از ارسال پیام و برنامه ریزی برای کارها گرفته تا جذب فالوور و ادغام با پلتفرم‌های دیگر، کار کردن با ربات‌ها منجر به صرفه‌جویی در وقت و هزینه افراد می‌شود.
    اگر به زبان‌های برنامه نویسی مثل PHP مسلط هستید، به‌راحتی می‌توانید توسط یک هاست رایگان برای ربات تلگرام با ساخت ربات‌های تلگرامی روی درآمد داشتن از تلگرام حساب کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
داشتن وب سایت، کمک به کسب و کار

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت تلگرام

 

نکات درآمدزایی موفق از تلگرام

شما برای آنکه بتوانید درآمدزایی موفقی در تلگرام داشته باشید، باید نکات مهم و تاثیرگذاری را رعایت کنید. از جمله:

  • تولید محتوای با کیفیت
    شما با تولید محتوای با ارزش و منحصر به فرد می‌توانید کسب و کارها را برای گرفتن سفارش ترغیب کنید و آن‌ها را نسبت به ارائه خدمات خود وفادار کنید.
  • فعالیت مداوم و همیشگی
    چه به عنوان فروشنده محصولات در تلگرام فعالیت داشته باشید و چه بخواهید به ارائه خدمات برای سایر کسب و کارها بپردازید، حضور مداوم و همیشگی در تلگرام، یکی از رموز اصلی موفقیت شما در درآمد داشتن از تلگرام است؛ زیرا در این شرایط می‌توانید تعامل خود با مخاطبان را حفظ کنید و خود را در معرض دید سایر افراد و کسب و کارها قرار دهید.
  • پشتیبانی مطلوب و در دسترس بودن
    اگر افراد بتوانند به‌راحتی با شما در ارتباط باشند و به خدمات ارائه شده دسترسی داشته باشند، فضایی امن و رضایت بخش به وجود می‌آید که در نتیجه آن، می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید و آن‌ها را نسبت به دریافت خدمات خود وفادار کنید.
  • حفظ ماهیت کانال
    تا زمانی که محتوای موجود در کانال با اهداف شما و علایق مخاطبان شما هماهنگ است، یکپارچگی آن حفظ می‌شود و می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند.
    توجه: ممکن است در طول زمان علایق مخاطبان یا اهداف شما تغییر کند؛ در چنین شرایطی باید این تغییرات را به تدریج و به گونه‌ای انجام دهید که ماهیت کلی کانال شما حفظ شود و مخاطبان شما را متعجب و شوکه نکند.
  • استفاده از کلمه کلیدی در نام کانال
    هنگامی که شما در انتخاب نام کانال خود از کلمه کلیدی مورد نظرتان استفاده می‌کنید، کانال شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، زمانی که کلمه کلیدی در نام کانال حضور دارد، کانال شما در جستجوی موضوعات مرتبط با آن کلمه کلیدی، راحت‌تر پیدا می‌شود.
  • تبلیغات
    اگر شما به صورت فعالانه کانال خود را از طریق دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید، می‌توانید کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. به این ترتیب هنگامی که افراد به سراغ کانال شما می‌آیند و متوجه کیفیت بالای آن می‌شوند، علاقه بیشتری برای استفاده از خدمات شما پیدا می‌کنند.
  • پیدا کردن مزیت رقابتی
    شما برای درآمدزایی موفق از تلگرام باید به دنبال خلق یک ارزش منحصر به فرد یا مزیت رقابتی باشید که کانال شما را از کسب و کارهای دیگر متمایز کند. مانند برقراری تعامل دوستانه و مداوم با مخاطبان و حفظ کیفیت خدمات و تلاش برای افزایش کیفیت آن‌ها.
توجه: مهم است که در نظر داشته باشید نام کانال باید محتوای کانال را به طور دقیق توصیف کند و برای کاربران تلگرام جذاب باشد.

تلگرام یک پیام رسان محبوب اجتماعی است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. با محبوبیت روزافزون آن، بسیاری از مردم به دنبال پیدا کردن راه‌های درآمدزایی از تلگرام هستند. این پلتفرم نه تنها به عنوان ابزاری برای سرگرمی و برقراری روابط اجتماعی استفاده می‌شود، بلکه برای مشاغل و کارآفرینان نیز به یکی از مهمترین ابزارهای کسب درآمد تبدیل شده است. به همین خاطر ما در این مقاله به آموزش راه‌های کسب درآمد از تلگرام پرداختیم تا بتوانید یک کسب و کار امن و پر بازده را در تلگرام راه‌اندازی کنید.

 

سوالات متداول

چرا تلگرام پلتفرم مناسبی برای درآمدزایی است؟

به این دلیل که با توجه به محدودیت استفاده از این شبکه اجتماعی در ایران بازهم بیش از 35 میلیون نفر از این پلتفرم استفاده می‌کنند و کسب و کارها به راحتی می‌توانند از آن برای افزایش Brand Awarness خود استفاده کنند.

با چه روش‌هایی می‌توان از تلگرام به کسب درآمد رسید؟

شما استفاده از روش‌هایی مانند همکاری در فروش، ساخت ربات تلگرامی، طراحی و فروش استیکر، ایجاد کانال برای فروش محصول و خدمات و سایر روش‌هایی که در مقاله به آن اشاره کردیم به کسب درآمد از تلگرام برسید.

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه