اصول بازاریابی توئیتر

دیجیتال مارکتینگ

17 دقیقه زمان مطالعه

بازاریابی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که به واسطه آن می‌توان میان یک برند و مخاطبان آن ارتباط برقرار نمود و سپس به درآمد زایی رسید. بازاریابی با توجه به نوع کالا و خدمات، مخاطبان هدف، بودجه در دسترس و همچنین در نظر گرفتن رسانه‌های محبوب موجود، اشکال گوناگونی خواهد داشت و به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌شود. این روزها با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و افزایش محبوبیت رسانه‌های آنلاین، استفاده از این فضا به منظور بازاریابی و عرضه خدمات مرسوم است. اپلیکیشن توئیتر یکی از انواع شبکه‌های اجتماعی است که شما این امکان را خواهید داشت تا از آن به عنوان منبعی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایید. بازاریابی با توجه به اینکه در چه بستری انجام می‌شود و همچنین با در نظر گرفتن اینکه قرار است چه دسته از مخاطبانی را تحت تأثیر قرار دهد، ترفندهای متفاوتی خواهد داشت. در ادامه این متن قصد داریم تا به شکل ویژه بر روی انواع استراتژی بازاریابی توئیتر و مراحل اجرای آن توضیح دهیم.

برای آشنایی با توئیتر و نحوه کار با این اپلیکیشن، مقاله آموزش توئیتر را مطالعه کنید.

چرا توئیتر برای بازاریابی مناسب است؟

این روزها تنوع شبکه‌های اجتماعی به حدی زیاد است که افراد می‌توانند برای بازاریابی آنلاین انتخاب‌های متعددی در اختیار داشته باشند. هر شبکه اجتماعی می‌تواند با توجه به قابلیت‌های خود، ابزارهای بسیاری را برای بازاریابی آسان در اختیار شما قرار دهد. جدا از شبکه‌های اجتماعی، بستر اینترنت و سایر سایت‌های موجود می‌توانند به عنوان رسانه‌ای مناسب برای نسل جدید تبلیغات و جذب مخاطب شناخته شوند. با وجود تمامی این گزینه‌ها قصد داریم بگوییم که اپلیکیشن توئیتر نیز می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای صرف انرژی و بازاریابی باشد. ممکن است با توجه به محبوبیت به نسبت کمتر اپلیکیشن توئیتر میان کاربران ایرانی، این طور فکر کنید که تبلیغات و انجام فعالیت‌های بازاریابی نمی‌تواند چندان سودآور و نتیجه بخش باشد. باید گفت که چنین فرضی اساساً اشتباه است و اگر شما بتوانید به شکلی مناسب فعالیت‌های بازاریابی خود را انجام دهید، شانس بسیاری برای جذب مخاطب از طریق توئیتر خواهید داشت.

با بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

توئیتر با توجه به طراحی خود و همین طور راه‌های ارتباطی که در اختیار کاربران می‌گذارد، بستر مناسبی برای بازاریابی موفق محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌هایی که توانسته است توئیتر را به رسانه‌ای هوشمندانه برای بازاریابی تبدیل نماید، موارد زیر قابل بیان هستند:

هزینه‌ها

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر شما قصد دارید بازاریابی خود را به واسطه انواع سایت‌های پر طرفدار و یا صفحات مجازی محبوب انجام دهید، بایستی هزینه بسیاری را به منظور تبلیغات بپردازید. حتی اگر خود قصد این را دارید که به واسطه صفحه اجتماعی و یا وب سایت خود بازاریابی نمایید، بایستی هزینه‌های جانبی متعددی را متحمل شوید. برای طراحی یک وب سایت محبوب و یا رساندن صفحه اجتماعی خود به معروفیت در انواع شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، شما به کمک‌ها و خدمات بسیاری نیاز خواهید داشت که تماماً برایتان هزینه بردار هستند. لازم به ذکر است که موفق شدن در توئیتر به مراتب آسان‌تر است و هیچ گونه هزینه‌ای برای شما به دنبال نخواهد داشت. در صورتی که به طور مستمر در این شبکه اجتماعی فعالیت نمایید و یا بتوانید به خوبی با سایر کاربران ارتباط بگیرید، فرایند رشد و دیده شدن شما بدون هیچ گونه هزینه‌ای به پیش خواهد رفت.

نکته بعدی این است که به منظور بازاریابی در انواع وب سایت‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، به دلیل ماهیت بصری شما مجبور به صرف هزینه‌های متعدد برای تولید محتواهای تصویری و ویدئویی با کیفیت خواهید بود. بازاریابی در توئیتر اما بیشتر بر روی نوشته‌ها و توضیحات متمرکز است. به شکل واضحی می‌توان مشاهده نمود که هزینه تولید محتوای متنی بسیار کمتر از هزینه‌های مربوط به تولید محتوای تصویری با کیفیت است.

دایره ارتباطی گسترده

با توجه به اینکه هدف از طراحی اپلیکیشن توئیتر اعلام لحظه‌ای اخبار و به اشتراک گذاشتن نظرات است، می‌توان گفت که شما با دایره ارتباطی گسترده‌ای روبه رو هستید. در صورتی که محتوای شما توسط یکی از دنبال کنندگانتان دیده شود و بتواند ری اکشنی مانند لایک و یا منشن دریافت نماید، به طور خودکار به تایم لاین سایر افرادی که با دنبال کننده شما در ارتباط هستند نیز فرستاده می‌شود. این طراحی بدین معنی است که شما نه تنها فرصت دیده شدن توسط دنبال کنندگانتان را دارید، بلکه می‌توانید توسط سایر افرادی که با دنبال کنندگان یا همان فالوئرهایتان در ارتباط هستند نیز، دیده شوید.

در توئیتر ثبت هر لایک، منشن و یا ری توئیت برای یک توئیت به معنای حضور مجدد آن درون تایم لاین افراد بسیاری خواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی این نکات می‌توان گفت که دیده شدن در توئیتر و همچنین جذب مخاطب در این فضا نه تنها آسان‌تر انجام می‌شود، بلکه می‌تواند بسیار وسیع‌تر نیز باشد.

تعاملات کاربران

جالب است بدانید که در اپ توئیتر کاربران به واسطه منشن گذاشتن، تعاملات بسیار قوی با یکدیگر برقرار می‌کنند. باید گفت که ارائه نظرات در توئیتر و صحبت کردن در خصوص آنها یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن محسوب می‌شود. با توجه به این نکته شما خواهید توانست با بازاریابی و تبلیغات در این اپلیکیشن در جلب اعتماد مخاطبان خود و استفاده از تبلیغ دهان به دهان بسیار بهتر عمل نمایید. کاربران مشتاق هستند تا نظرات سایرین را در خصوص شما بخوانند و یا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. همین تعاملات نه تنها به بیشتر دیده شدن شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به شکل جدی باعث افزایش مخاطبان شما شود.

نکته دیگری که در خصوص کاربران توئیتر و فضای آن وجود دارد، حمایت است. در صورتی که شما کیفیت مناسبی را در کار خود به نمایش بگذارید، بدون هیچ هزینه‌ای با ری توئیت از سوی مخاطبانتان حمایت خواهید شد و بدین شکل کسب و کار خود را گسترش می‌دهید. کاربران توئیتر فارسی سابقه درخشانی در حمایت همه جانبه از کسب و کارهای نو پا و یا برندهای با کیفیت دارند.

فرصت ابراز وجود مناسب

خوب است بدانید که توئیتر اپلیکیشنی با فضای به نسبت جدی‌تر و تخصصی‌تر است، از این رو شما این فرصت را خواهید داشت تا بدون سر بردن حوصله کاربران به شکلی تخصصی خود و فعالیتتان را توصیف نمایید و اطلاعات دقیقی از خدمات خود ارائه دهید. با توجه به این نکته شما ابراز وجود مناسبی برای برند خود انجام داده و در جلب اعتماد مخاطبان خود بسیار بهتر عمل می‌نمایید. لازم به ذکر است که فعالیت بازاریابی در این اپلیکیشن می‌تواند انواع اسپم‌ها و یا مزاحمت تبلیغات سایر برندها را حذف نماید. در صورتی که بتوانید به خوبی تولید محتوا کنید، تمامی این گزینه‌ها به رشد هر چه بیشتر شما کمک خواهند کرد.

توئیتر به عنوان اپلیکیشنی که در دنیا بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و در ایران نیز به عنوان اپلیکیشنی رسمی و معتبر شناخته می‌شود، می‌تواند فرصت‌های بازاریابی بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. به یاد داشته باشید که اگر چه توئیتر به واسطه فضای خود می‌تواند زمینه محبوبیت شما را فراهم نماید اما اگر قصد تقلب داشته و یا کیفیت پایینی را ارائه دهید، به سادگی رسوا شده و تمامی حمایت و امتیازات موجود را از دست داده و طرد می‌شوید.

توئیت کردن در توئیتر

چگونه از توئیتر برای کسب و کار خود استفاده کنم؟

تا به اینجا در خصوص نکات و ویژگی‌های مثبت اپلیکیشن توئیتر که هر یک دلیلی برای مناسب بودن این اپ برای بازاریابی هستند، اشاره کردیم. حال اگر شما قصد دارید از این نکات مثبت و بستر موجود به نفع خود استفاده نمایید، مراحل متعددی را در پیش خواهید داشت. همان طور که گفتیم، موفقیت در بازاریابی با توئیتر کاملاً وابسته به قدرت تولید محتوای شما و از همه مهم‌تر صداقت و کیفیت شما به هنگام ارائه خدمات است. در صورتی که از کیفیت خود مطمئن هستید، می‌توانید با عمل کردن به توصیه‌های زیر به خوبی به پرسش چگونه از توئیتر برای کسب و کار خود استفاده کنم، پاسخ بدهید.

طراحی صفحه توئیتر

اولین گامی که بایستی در بازاریابی توئیتر بردارید، طراحی صفحه و یا همان حساب کاربریتان در توئیتر است. دقت داشته باشید که صفحه شما به نوعی نماینده شما و برند شما در توئیتر و میان سایر کاربران است، به همین دلیل مهم است که تمامی ویژگی‌ها و جزئیات مربوط به آن در جهت اهداف برند شما طراحی شده باشند. در این خصوص لازم است به نکاتی مانند موارد زیر توجه کنید:

  • انتخاب نام کاربری: استفاده از نامی که حاوی نام برند شما باشد و یا شعار تبلیغاتی شما را در بر داشته باشد.
  • عکس پروفایل: توصیه می‌شود که حتماً از نماد تجاری و یا همان لوگوی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده نمایید و ترجیحاً هیچ وقت آن را تغییر ندهید. بدین شکل تصویر سازی برند شما در ذهن مخاطب انجام خواهد شد.
  • عکس هدر: می‌توانید نمونه‌ای از تصاویر مجموعه خود و یا کالاهایی را که ارائه می‌دهید را به عنوان عکس هدر صفحه خود انتخاب کنید. خوب است اگر به هنگام اعمال تغییرات در مجموعه‌تان و یا اضافه نمودن کالاهای جدید، تصویر هدر را نیز منطبق با این تغییرات عوض کنید.
  • بیو: مهم‌ترین بخش توضیحاتی است که در بیو اضافه می‌نمایید. با توجه به اینکه با محدودیت کاراکتر مواجه هستید و بایستی در چند جمله توجه مخاطب را جلب نمایید، نوشتن بیو می‌تواند دشوار باشد. توصیه می‌شود این قسمت را به شعار تبلیغاتی خود و معرفی حوزه فعالیت خود اختصاص دهید. سعی کنید از نوشتاری خودمانی و صمیمانه کمک بگیرید.
  • لینک‌های دسترسی: در بخش بیو شما این امکان را خواهید داشت تا انواع لینک‌های مربوط به صفحات اجتماعی و آنلاین خود را به اشتراک بگذارید. در صورتی که صاحب مجموعه و یا دفتر رسمی هستید، خوب است که لوکیشن خود را نیز در قسمت بیو قرار دهید. اضافه کردن شماره‌های تماس نیز می‌تواند به تکمیل راه‌های دسترسی مخاطب به شما و در نتیجه جلب اعتماد بیشتر کمک کند.
  • سازماندهی دنبال کنندگان: توجه داشته باشید که صفحاتی که شما آنها را دنبال می‌کنید، به نوعی معرف برند شما هستند، از این رو دقت کنید تا صفحاتی که محتوای نامناسب به اشتراک می‌گذارند را دنبال نکنید. لیست فالوئینگ‌های خود را از کاربران محبوب و سرشناس توئیتری و یا صفحاتی که محتوایی مرتبط با کسب و کار شما دارند، پر کنید.

با در نظر گرفتن این نکات و پیاده سازی آنها، نه تنها توانسته‌اید صفحه‌ای مناسب با برند خود طراحی کنید، بلکه موفق شده‌اید اولین گام تأثیر بر روی مخاطب و شروع فعالیت حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی را بردارید. با روش ساخت اکانت توئیتر بیشتر آشنا شوید.

مشخص نمودن مسیر

یکی از اقدامات اساسی که لازم است پیش از شروع هر فعالیتی مدنظر داشته باشید، مشخص نمودن مسیر و اهداف است. این عنوان به دو شکل کلی قابل بررسی خواهد بود. اولین وجه که به نوعی مهم‌ترین آن نیز محسوب می‌شود، این است که به خوبی نسبت به فعالیت‌ها و عملکردتان شناخت داشته باشید. مهم است که خدمات و یا کالای خود را از نظر نقاط ضعف و قوت بشناسید و بدانید که چه افرادی در چه موقعیت‌هایی می‌توانند از محصولات و یا خدمات شما بهره ببرند. از سوی دیگر باید مشخص کنید که شما نسبت به رقیبان خود و سایر افرادی که در حوزه مشابه شما فعالیت می‌کنند، چه تمایزی دارید. با روشن شدن نقطه تمایز شما و همچنین بررسی موقعیت‌هایی که مفید واقع می‌شوید، شما خواهید توانست خط تولید محتوای خود را مشخص نمایید. مهم است که تمامی توئیت‌های شما بتوانند در قالب حس یکسانی به مخاطب ارائه شوند و هر بار وجه جدیدی از شما و توانایی‌هایتان را بازنشر کنند. اگر یک حس مثبت و مشخص بتواند سایرین را به یاد شما بیندازد، توانسته‌اید در بازاریابی قوی عمل کنید.

شکل دیگر مشخص نمودن مسیر، بررسی دقیق اهداف آینده شما است. به روشنی بیان کنید که به دنبال چه تعداد دنبال کننده و چه مقدار تعامل هستید در کنار این‌ها ایده‌های تولید محتوای خود و موضوعاتی که بایستی به آنها بپردازید را مشخص کنید. با سازماندهی این اطلاعات و چینش مرحله به مرحله آنها خواهید توانست مسیر عملکرد و در نهایت پیشرفت خود را ترسیم نمایید.

استفاده از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها از نمونه آیتم‌هایی هستند که به لطف آنها می‌توان در شبکه‌های اجتماعی اخبار، رویدادها و به طور کلی اطلاعات موجود در خصوص هر موضوع و یا جو را دسته بندی نمود. تمامی شبکه‌های اجتماعی و حتی وب سایت‌ها به کمک هشتگ‌ها اطلاعات را دسته بندی نموده و به کاربران این امکان را می‌دهند تا موضوعات مورد علاقه خود را آسان‌تر جست و جو نمایند. در توئیتر، هشتگ‌ها از جایگاه والایی بهره مند هستند. کاربران توئیتر همواره اطلاعات مربوط به هر هشتگ‌ را افزایش می‌دهند و یا هشتگ‌های جدیدی را با توجه به اوضاع زمانی تولید می‌کنند. اگر قصد دارید که به واسطه توئیتر برای کسب و کار خود بازاریابی نمایید، بایستی بتوانید به درستی از هشتگ‌ها استفاده کنید. برای به کار گرفتن هشتگ‌ها در فضای توئیتر، دو روش کلی وجود خواهد داشت.

این مقاله را حتما بخوانید
لید جنریشن چیست و چگونه باید انجام شود؟

روش اول این است که از هشتگ‌های ترند شده استفاده نمایید. هشتگ‌های ترند و یا همان پر استفاده، نشان دهنده سلیقه و توجه اغلب مخاطبان هستند. شما می‌توانید به کمک انواع اپلیکیشن‌های جانبی و یا بخش جست و جوی توئیتر نسبت به هشتگ‌های ترند در لحظه در موضوعات مختلف آگاهی پیدا نمایید. تلاش کنید تا مرتبط با توئیت‌های خود از 5 هشتگ ترند موجود استفاده نمایید. بدین شکل می‌توانید شانس دیده شدن و جلب توجه را برای خود افزایش دهید و همچنین به عنوان کاربری فعال و به روز شناخته شوید. پیشنهاد میکنیم راهنمای استفاده از هشتگ در شیکه های اجتماعی را مطالعه کنید.

روش دوم، شامل ساخت هشتگ جدید می‌شود. شما می‌توانید برای برند خود و یا مشتریان خود هشتگ‌های اختصاصی طراحی نمایید و سپس سایرین را ترغیب به استفاده از این هشتگ‌ها کنید. این کار می‌تواند سود بسیار بیشتری برای شما به همراه داشته باشد، اما بالطبع دشوارتر نیز خواهد بود. خوب است اضافه کنیم که داشتن هشتگ اختصاصی برای مشتریان و مخاطبانتان به شما کمک می‌کند تا آسان‌تر بتوانید در فضای توئیتر با یکدیگر ارتباط برقرار نمایید. پیشنهاد می کنیم با اصطلاحات توئیتر آشنا شوید تا بهتر از این اپلیکیشن استفاده کنید.

انتخاب زمان مناسب

طراحی فضای تایم لاین در توئیتر به گونه‌ای است که اولویت نمایش پیام‌ها به شکل لحظه‌ای تغییر می‌کند. برای اینکه با توجه به این ویژگی بتوانید بیشترین بازدید ممکن را داشته باشید، لازم است که زمان‌های مناسب برای توئیت کردن را بشناسید. به طور کلی با توجه به رده سنی کاربران توئیتر، ساعات 9 الی 11 شب و یا ساعت‌های استراحت ظهرگاهی می‌توانند بهترین زمان برای توئیت کردن باشند. در این بخش مهم است که بتوانید ساعات استراحت اغلب کاربران و اوقاتی را که صرف چک کردن توئیتر خود می‌کنند را شناسایی کنید. با بررسی تعداد ایمپرشن‌هایی که در ساعات مختلف پس از توئیت کردن دریافت می‌کنید، می‌توانید به طور آزمایشی مناسب‌ترین زمان برای نشر محتوا با توجه به شرایط خود را شناسایی نمایید. با مفهوم ایمپرشن در شبکه های اجتماعی آشنا شوید.

انسجام و نظم

اول از همه بایستی به طور منظم و مستمر توئیت بزنید. خوب است اگر یک برنامه کلی برای تعداد توئیت‌های روزانه خود و زمان بندی‌ آنها تعیین کنید و سعی کنید به آن وفادار باشید. با دنبال کردن یک الگوی مشخص برای نشر محتوا، پس از مدتی مخاطبان به طور ناخودآگاه در زمان‌های مشخصی به دنبال توئیت شما می‌گردند و این امتیاز مثبتی برای شما خواهد بود. از سوی دیگر، دقت داشته باشید که به موضوعات تکراری نپردازید و مجموعه توئیت‌هایتان بتوانند هدفی واحد و منسجم را به تصویر بکشند.

عمل به این دو نکته علاوه بر اینکه شما را کاربری فعال و قابل اطمینان به تصویر می‌کشد، می‌تواند به اثر گذاری محتوایی هر چه بیشتر نیز کمک کند. درست است که محتوای بازاریابی شما در توئیت‌هایی مستقل منتشر می‌شوند، اما در نهایت هر توئیت پیامی از سوی برند شما خواهد بود. با در نظر گرفتن این نکته مهم است که انسجام و حفظ حس و چهارچوب کار را همواره در ذهن داشته و به آنها پایبند باشید.

آماده برای حل مشکلات

دفت داشته باشید که قرار نیست همیشه از سوی مخاطبان تعریف و تمجید و حمایت دریافت کنید، بلکه بسیاری از اوقات با کامنت‌های منفی و سرزنش کننده نیز مواجه می‌شوید. بسیاری از کاربران نسبت به شما بی اعتماد هستند و یا با ابهامات زیادی در خصوص شما همراه هستند. علاوه بر اینها، کاربرانی نسبت به کیفیت و عملکرد شما معترضند. مهم است که بتوانید با آرامش و پیش گرفتن اخلاق حرفه‌ای پاسخگوی این نوع کامنت‌ها نیز باشید. تلاش کنید تا از کاربرانی که تجربه بدی از اعتماد به شما داشته‌اند، دلجویی کنید و مشکلات آنها را برطرف نمایید. از سوی دیگر با ارائه اطلاعات کافی انواع ابهامات و سوء تفاهم‌های موجود را از سر راه بردارید.

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که حیات کسب و کار شما در گرو رضایت کاربران است، از این رو از توضیح دادن خود و فعالیت‌هایتان به سایرین شانه خالی نکنید و همیشه حتی اگر حق با شما است، نسبت به معترضین صبور و حرفه‌ای عمل کنید. فعالیت در یک شبکه اجتماعی و زیر دید بی شمار کاربر بسیار پر ریسک خواهد بود و هر مشکل و سوء برداشت کوچک می‌تواند به عنوان یک عامل تخریب اساسی در وجه شما عمل نماید.

تا به اینجا انواع نکات و دستور العمل‌هایی که به شما برای داشتن یک صفحه توئیتر موفق در زمینه بازاریابی کمک می‌کنند را بیان کردیم. با در نظر داشتن این توصیه‌ها صاحب صفحه‌ای بهینه با محتوا و عملکردی استاندارد خواهید شد.

فعالیت در توئیتر

استراتژی بازاریابی توئیتر

پیش‌تر توضیح دادیم که شما به منظور بازاریابی در هر رسانه و فضایی، با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن نیاز به متد و روش‌های گوناگونی خواهید داشت. نیاز است که به خوبی نسبت به رسانه مدنظر و قابلیت‌های موجود در آن شناخت داشته باشید و سپس هر یک از آیتم‌های موجود را در جهت دستیابی به هدف خود به کار بگیرید. توئیتر نیز یکی از اپلیکیشن‌هایی است که با توجه به طراحی و فضا سازی متمایز خود می‌تواند به بستری بسیار مناسب برای تبلیغات و بازاریابی بدل شود. برای اینکه بتوانید در این شبکه اجتماعی به خوبی بازاریابی نمایید و توجه مخاطبین را به سمت خود جلب نمایید، می‌توانید از نکات و توصیه‌های گفته شده در ادامه کمک بگیرید، ضمن اینکه استمرار و جدیت خود را در کار حفظ می‌نمایید.

هدایت به سمت وب سایت

فعالیت و تولید محتوا در توئیتر با توجه به اینکه شما با محدودیت کاراکتر مواجه هستید، به طور خلاصه انجام می‌شود. از سوی دیگر توئیت‌های شما بایستی در کوتاه‌ترین شکل ممکن توجه و کنجکاوی مخاطب را به سمت خود جلب نموده و او را به تعامل بیشتر ترغیب نماید. با در نظر گرفتن این نکات شما برای اینکه بتوانید توضیحات بیشتری ارائه دهید و توانایی‌های خود را به طور کامل به نمایش در بیاورید، بایستی مخاطب را به وب سایت رسمی‌تان هدایت کنید. با قرار دادن لینک وب سایت در بیو و تشویق مخاطبان به دنبال نمودن مطالب در وب سایتتان، نه تنها می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید، بلکه قادر خواهید بود اطلاعات دقیق‌تری را به مخاطب خود عرضه کنید و بدین شکل در تبدیل مخاطب به مشتری بهتر عمل نمایید.

تأیید کسب و کار

یکی از مهم‌ترین اصول در رونق کسب و کار و رشد آن، جلب اعتماد مردم است. افراد باید بتوانند کیفیت خدمات شما را تأیید کنند و سپس از آنها استفاده نمایند. توئیتر بستری به وجود می‌آورد تا شما بتوانید نقاط قوت کسب و کار خود را با سند و همچنین به اشتراک گذاری نظرات سایر مشتریان قدیمی خود بیان نمایید. سعی کنید به طور مستمر و در طول زمان ویژگی‌های خود را با دلیل و مدرک بیان نموده و از همکاری سایر مشتریانتان استفاده نمایید. بدین ترتیب می‌توانید به مرور کسب و کار خود و اعتبار آن را به تأیید اکثریت افراد برسانید.

جذب فالوور- چگونه فالوورهای توئیتر را افزایش دهیم؟

افزایش تعداد دنبال کنندگان و یا همان فالوورها یکی از اقداماتی است که می‌تواند دایره مخاطبان شما را پیش از پیش گسترده سازد و همچنین اعتمادی نسبی را در مخاطبان به وجود بیاورد. جذب فالوور از اقداماتی است که اغلب با دشواری‌های متعددی همراه بوده و همواره در تمامی شبکه‌های اجتماعی به عنوان دغدغه کاربران شناخته می‌شود. در زیر به توصیه‌هایی که هر یک می‌تواند پاسخی باشد برای سؤال چگونه فالوورهای توئیتر را افزایش دهیم، اشاره خواهیم کرد.

  • صفحه توئیتر خود را روی حالت پابلیک یا عمومی قرار دهید.
  • از هشتگ‌های پر بازدید در کنار هشتگ‌های اختصاصی استفاده نمایید.
  • انواع مسابقات و جوایز را برای مخاطبان و مشتریان خود طراحی نمایید.
  • با پرسش سؤال و نظرات افراد، آنها را به تعاملات بیشتر تشویق کنید.
  • از کاربران و یا اینفلوئنسرهای محبوب برای جهت دهی فعالیت‌های خود کمک بگیرید.
  • سعی کنید به طور مستمر از طریق روش‌هایی مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن و… با دنبال کنندگان خود تعامل برقرار کنید. در این حالت نه تنها توانسته‌اید توجه سایرین را به خود جلب نمایید، بلکه موفق شده‌‌اید واقعی بودن خود را نیز به تصویر بکشید.
  • در کنار استفاده از محتوای متنی، از تصاویر و ویدئوهایی جذاب و با کیفیت نیز استفاده کنید.
  • به دنبال صفحاتی که فعالیتی مشابه شما انجام می‌دهند، باشید و آنها را دنبال کنید، بدین شکل می‌توانید با مخاطبان علاقه مند به فعالیتتان نیز آشنا شوید.

توجه داشته باشید که زمانی می‌توانید به افزایش فالوور دست پیدا کنید، که تمامی این توصیه‌ها را به طور هم زمان با یکدیگر و از همه مهم‌تر به شکل مستمر در دستور کار خود قرار دهید. لازم است یادآور شویم که جذب فالوور واقعی که با شما تعامل داشته باشد، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

تبلیغات در توئیتر

آزمون و خطا

برای اینکه بتوانید دیده شوید و توئیت‌هایی محبوب منتشر کنید، لازم است که بتوانید سلیقه کاربران را حدس بزنید و بدین شکل محتوایی متناسب با علاقه مندی و حتی نیاز آنها به اشتراک بگذارید. برای دستیابی به این موقعیت، می‌توانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید. توئیت‌های خود را با شیوه‌های نگارش مختلف و جلوه‌های موضوعی متنوع به اشتراک بگذارید و سپس با بررسی معیارهایی مانند تعداد لایک، منشن و ری توئیت تشخیص دهید که کدام سبک می‌تواند توجه بیشتری را به سمت خود جلب نماید. تلاش کنید تا تمامی گزینه‌های موجود را بررسی کنید و سپس سبک‌های محبوب توئیت زنی برای کاربران خود را اولویت بندی نمایید.

توئیت‌های بدون انقضا

اپلیکیشن توئیتر به شما این امکان را خواهد داد تا به شکل روزانه در مورد کسب و کار خود بازاریابی نمایید. این بدین معنی است که می‌توانید همیشه از تغییرات و اتفاقات جالب روزمره کسب و کار و یا برند خود بنویسید و توجه‌ها را به سمت خود جلب نمایید. نکته‌ای که در خصوص این شیوه از تولید محتوا وجود دارد، این است که پس از مدتی محتوای پیشین شما به دلیل بروز اتفاقات و تغییرات جدید منقضی می‌شود و به عبارتی عمر عملکرد خود را به اتمام می‌رساند. برای ایجاد تعادل لازم است در میان توئیت‌های روزمره از توئیت‌هایی کمک بگیرید که به اصل و اساس کار شما اشاره دارند و در طولانی مدت اعتبار خود را از دست نمی‌دهند.

هر روز یک سبک

با توجه به اینکه سلیقه کاربران می‌تواند بسیار متفاوت باشد، لازم است که شما تمامی سبک‌‌های به نسبت محبوبی را که در مرحله آزمون و خطا کشف کرده‌اید را مورد استفاده قرار دهید تا رضایت تمامی کاربران را جلب نمایید. سعی کنید طبق یک برنامه منظم هر روز از هفته را برای استفاده از سبک مشخصی از نوشتار معلوم کنید. لازم است اضافه کنیم که اگر چه محتوای شما با سبک نگارشی گوناگونی منتشر می‌شود، اما در نهایت بایستی در جهت بازاریابی مستقیم و یا غیر مستقیم برند شما منتشر شود.

پاسخ گویی به سؤالات

توجه کنید که بسیار مهم است که شخصاً و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تمامی ابهامات و سؤالات پیش آمده پاسخ بدهید. این کار هم واقعی بودن شما را تضمین می‌کند و هم به جلب توجه هر چه بیشتر مخاطبین کمک می‌نماید. برای بهبود روند پاسخ دهی نیاز است که درون وب سایت خود مجموعه‌ای از پاسخ گویی به سؤالات متداول را طراحی نمایید و سپس به هنگام پاسخگویی به منشن‌های گذاشته شده افراد را برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر به وب سایتتان راهنمایی کنید. با این روش هم تعامل خود را گسترش داده‌اید و هم توانسته‌اید در زمانی بسیار کوتاه ضمن افزایش ترافیک سایت خود، به سؤالات و ابهامات موجود نیز پاسخ بگویید.

جمع بندی

اپلیکیشن توئیتر، از شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که با وجود فیل*ترینگ همچنان کاربران بسیاری را درون خود جای داده است. اگر شما بتوانید با پیاده سازی انواع استراتژی‌های بازاریابی توئیتر در فرایند تولید محتوای خود پیش بروید، می‌توانید در بازه زمانی کوتاهی مخاطبان و مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب نمایید. این روزها انتشار مطالب توئیتر فارسی در اینستاگرام نیز محبوبیت پیدا کرده است. اگر شما به شکلی جذاب و با کیفیت در توئیتر تولید محتوا و بازاریابی نمایید، توانسته‌اید بدون هیچ زحمت اضافه‌ای به اینستاگرام نیز وارد شوید و بدین شکل توجه کاربران اینستاگرامی را نیز به سمت خود جلب نمایید. در مسیر بازاریابی توئیتر استمرار و کیفیت خود را با گذر زمان حفظ کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

445,000 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

133,500 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه