همه چیز درباره استوری اینستاگرام

اینستاگرام

12 دقیقه زمان مطالعه

اینستاگرام اپلیکیشنی است که امروزه به طور مداوم در حال به روز رسانی و ارائه  خدمات مختلف به کاربران خود است. طی سال های گذشته، اینستاگرام تبدیل به بهترین پلتفرم برای برقراری ارتباط بیشتر صاحبان کسب و کارها با مخاطبان خود و در نتیجه افزایش فروش آن ها شده است.

اما چگونه این کار عملی می‌شود؟

جواب ساده است، با استفاده از استوری های اینستاگرام!

ار اواسط سال ۲۰۱۶ کاربران متوجه تغییرات زیادی در اینستاگرام شدند، یکی از آپدیت های جدید این برنامه که از محبوبیت زیادی برخوردار شد، story بود که تمام کاربران بدون استثنا تا به امروز از آن استفاده کرده اند.

در این میان تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام درک مناسبی از این بخش و قابلیت های جدید آن ندارند.

در این مقاله قصد داریم ضمن ارائه راهنمایی کلی درباره ترفند های استوری اینستاگرام برای مشاغل و پرداختن به ویژگی های اصلی آن، به لزوم استفاده از story در استراتژی بازاریابی و افزایش فروش بپردازیم.

اگر می خواهید به طور کامل با اینستاگرام آشنا شوید، مقاله آموزش اینستاگرام را مطالعه کنید.

استوری اینستاگرام(Instagram Story) چیست؟

استوری اینستاگرام

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری اینستاگرام در واقع یک داستان کوتاه است. این داستان کوتاه می تواند شامل مجموعه ای از عکس ها، فیلم ها، متن و یا تگ گذاری ها با یک ترکیب بندی خلاقانه باشد. استوری ها درواقع تمام اتفاقاتی که نهایتا در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد میافتد را نشان می دهند.

استوری ها در نوار بالای صفحه اصلی (Feed) اینستاگرام ظاهر می شوند و آن قدر امکانات زیاد در استوری های اینستاگرام در اختیار شما خواهد بود که احساس می کنید یک کانال تلویزیونی دارید و هر آن چه که میخواهید را می توانید به مخاطبان خود بگویید.

هر استوری در اینستاگرام ۲۴ ساعت طول عمر دارد. این به معنای آن است که بعد از یک روز، استوری ها خود به خود به طور کلی از صفحه اینستاگرام شما پاک می شوند.

اما لزوما قرار نیست تمام زحمات شما بعد از ۲۴ ساعت از بین برود. چرا که می توانید به راحتی استوری های خود را ذخیره و بایگانی کنید. در این راستا برنامه اینستاگرام با معرفی گزینه هایلایت ها، این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد تا بتوانند استوری های خود را در پروفایل خود ذخیره کرده و امکان بازدید از آن ها برای فالوور هایشان فراهم شود.

برای درک اهمیت استوری های اینستاگرام در پروفایل های تجاری، آنها را همانند یک اختراع جدید در زمینه ی انتشار محتوا و به اشتراک گذاری آن ها در نظر بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 نکته طلایی درباره اینستاگرام مارکتینگ را مطالعه کنید. برای مطالعه این مقاله، کلیک کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از استوری های اینستاگرام برای کسب و کارها و سایر قابلیت های آن را برای شما شرح دهیم:

اهمیت استوری اینستاگرام برای کسب و کارها

گوشی موبایل و اینستاگرام

اگر قصد دارید اینستاگرام را در استراتژی بازاریابی خود برای سال 2021 قرار دهید، در ادامه به آمار و ارقام داده های داخلی اینستاگرام دقت کنید:

  • ماهانه 1 میلیارد نفر از برنامه اینستاگرام استفاده می کنند
  • روزانه بیشتر از 500 میلیون نفر از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند
  • کاربران فعال اینستاگرام روزانه به طور متوسط حدود 28 دقیقه از زمان خود را در این برنامه صرف می کنند.
  • 200 میلیون نفر روزانه حداقل از 1 پروفایل تجاری بازدید می کنند
  • 130 میلیون کاربر اینستاگرام هر ماه پست های خرید را مشاهده می کنند.
  • میزان تبلیغات اینستاگرام به 849.3 میلیون کاربر می رسد
  • اینفلوئنسرها در این برنامه به طور متوسط بین 100 تا 2085 دلار برای هر پست دریافت می کنند.

جالب است بدانید که ۳/۲ از بازدیدکنندگان استوری اینستاگرام در واقع افرادی هستند که می خواهند در مورد محصولات و مشاغل اینستاگرام اطلاعات بیشتری کسب کنند و این بدان معناست که افراد برای کشف مشاغل و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات خود به اینستاگرام مراجعه می کنند.

این آمار به وضوح میزان اهمیت این پلتفرم را برای کسب و کارها نشان می دهد. علاوه بر این، داده ها نشان می دهند استوری های اینستاگرام قطعا سریع ترین قالب در حال توسعه در این برنامه هستند، زیرا تا ژانویه ۲۰۱۹ بیش از 500 میلیون حساب کاربری از استوری های اینستاگرام استفاده کرده اند.

3 مزیت برتر استوری اینستاگرام

آموزش اینستاگرام

همانطور که گفته شد، اینستاگرام سریعترین پلتفرم در حال رشد در جهان است.

در ادامه به 3 مزیت برتر استوری اینستاگرام و لزوم استفاده از آن برای کسب و کارها می‌پردازیم:

افزایش ریچ (Reach) در اینستاگرام

ریچ در لغت به معنای رسیدن و دستیابی است و در اینستاگرام به معنی تعداد افراد منحصر به فردی است که از محتوای شما بازدید می کنند.

در این راستا استوری های اینستاگرام با امکان نمایش برای افرادی که حتی فالوئر شما نیستند، می تواند باعث افزایش ریچ شما در این برنامه شود. برای این کار کافی است از هشتگ ها استفاده کنید و یا افراد و برندهای دیگر را تگ کنید تا دامنه محتوای استوری های خود را افزایش دهید و بازدیدکنندگان را به وب سایت خود ترغیب کنید.

علاوه بر این، اگر می خواهید دامنه استوری های خود را فراتر از برنامه اینستاگرام ببرید، می توانید از Embed Stories استفاده کنید و استوری های اینستاگرام خود را در وب سایت خود نمایش دهید. با Embed Stories می توانید استوری هایتان را با افزودن CTA و ایجاد لینک به وب سایت خود، قابل خرید کنید.

اگر می خواهید بدانید چطور می توانید به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید، این مطلب را بخوانید.

افزایش انگیجمنت (Engagement) در اینستاگرام

نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام، یک معیار برای اندازه گیری تعامل مخاطبان با یک محتوا یا محتواهای ایجاد شده است. درواقع نرخ تعامل نشان می دهد که کاربران تا چه حد با یک صفحه و یا پست در اینستاگرام ارتباط برقرار کردند.

در این میان  استوری ها با فراهم کردن امکانات بی پایان برای کاربران، باعث افزایش تعامل مخاطبان با محتوای ایجاد شده توسط شما می شوند.

برای دسترسی به این مزایا، از راهکارهای زیر در استوری های خود بهره مند شوید:

  • برای محصولات خود پست و استوری های آموزشی تهیه کنید
  • نکات و ترفندهای رایگان ارائه دهید
  • آخرین اخبار مربوط به محصولات یا اخبار مربوط به صنعت خود را ارائه دهید
  • استوری هایی با عنوان “پشت صحنه” به اشتراک بگذارید
  • یک رویداد یا یک نمایشگاه تجاری را که برند شما در آن شرکت کرده است را به نمایش بگذارید
  • از اینفلوئنسرها برای تبلیغات برندتان دعوت کنید
  • تبلیغات ویژه،کدهای تخفیف، پیشنهادات لحظه آخری برای مشتریانتان ارائه کنید

از استوری های اینستاگرام به عنوان قیف فروش استفاده کنید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اینستاگرام می تواند به عنوان قیف فروش شما عمل کند؟ مزایای استوری های اینستاگرام برای کاربران آنها فراتر از ایجاد آگاهی از نام تجاری است.

امروزه استوری های اینستاگرام در واقع در حال تبدیل شدن به یک راه حل قدرتمند برای بازاریابی هستند و فرصت هایی را برای مشاغل ایجاد می کنند تا سرنخ یا لید و نرخ تبدیل آنلاین خود را افزایش دهند.

هنگامی که مشاغل یک استوری جذاب ایجاد می کنند، درواقع درحال ارزش گذاری به فالوئر های خود هستند. آنها می توانند به سادگی فالوئر های خود را برای ارتباط بیشتر در دایرکت دعوت کنند و یا فقط لینکی را در بیوگرافی پروفایل خود ارائه دهند (اگر گزینه اضافه کردن لینک در استوری را ندارند) جایی که مشتریان بالقوه می توانند محصول یا خدمات خود را به راحتی خریداری کنند.

چگونه در اینستاگرام، استوری بگذاریم؟

چطور استوری اینستاگرام بگذاریم

برای ایجاد یک استوری و تنطیمات استوری اینستاگرام می توانید از چندین روش مختلف این کار را انجام دهید:

  • بر روی عکس پروفایل خودتان در گوشه بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید
  • می توانید یک عکس یا فیلم جدید بگیرید و یا می توانید عکس های قدیمی خود را از گالری تلفن همراه خودتان انتخاب کنید.
  • در نهایت، بعد از انتخاب کردن عکس یا ویدئو مورد نظر خودتان، می توانید افکت یا فیلترهای مختلف به آن اضافه کنید، یک نقاشی بامزه روی آن بکشید و یا حتی متنی به آن اضافه کنید. در این مرحله با صرف کمی وقت و خلاقیت، از جذابیت پست خود مطمئن شوید.
  • پس از اتمام طراحی، روی گزینه (Your Story) در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید تا آن را در اینستاگرام منتشر کنید.
  • اخیراً، اینستاگرام گزینه اشتراک گذاری استوری با عنوان دوستان نزدیک (Close Friends) را معرفی کرد. برای انجام این کار، گزینه Close friends را در گوشه پایین سمت چپ انتخاب کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
مهارت های ادمین اینستاگرام برای موفقیت در این حوزه چیست؟

از حالا تا ۲۴ ساعت دیگر، شما می توانید از طریق همین بخش، عکس ها و ویدئو های مختلفی را به استوری خود اضافه کنید.

افزایش انگیجمنت در استوری اینستاگرام

اکنون که با نحوه ایجاد استوری آشنا شدید، به نکاتی برای افزایش انگیجمنت یا مشارکت در استوری های اینستاگرام اشاره می کنیم:

استفاده از استیکرهای استوری اینستاگرام

استیکرها، افزودنی های دیدنی و سرگرم کننده ای هستند که در زیبایی شناسی برند شما نفش مهمی دارند. آنها دائما در حال تغییر هستند بنابراین یکی از بهترین راه های به روز رسانی پروفایل شما، استفاده از استیکرها است. اما توجه داشته باشید که لازم نیست از همه ی آن ها بدون آگاهی استفاده کنید.

استیکرها در انواع مختلفی ارائه می شود، اما هر یک عملکرد به خصوصی را ارائه می دهند.

انواع این استیکرها عبارتند از:

  • Time: استیکر زمان
  • Temperature: استیکر دما
  • GIF: با جست و جوی عبارت Giphy، یک GIF را درون استوری خود تعبیه کنید.
  • Questions: از مخاطبان خود سوال بپرسید و پاسخ آن ها در دایرکت برای شما ارسال می شوند.
  • Quiz: برای مخاطبان خود سوالات مشابه چند گزینه ای ایجاد کنید.

و غیره.

استفاده از هشتگ ها در استوری

استفاده از هشتگ ها به شما کمک می کند تا میزان جستجوی ارگانیک خود را در اینستاگرام افزایش دهید. همچنین اضافه کردن یک هشتگ به استوری شما باعث می شود تا برای مخاطبان بیشتری نمایش داده شود. زیرا ممکن است استوری شما توسط الگوریتم اینستاگرام انتخاب شود تا محتوای شما برای این هشتگ ظاهر شود.

اضافه کردن موقعیت مکانی به استوری اینستاگرام

افزودن مکان به استوری شما در اینستاگرام همانند هشتگ، پتانسیل ریچ و انگیجمنت آن را فراتر از لیست فالوئرهای شما قرار می دهد.

همچنین اضافه کردن موقعیت مکانی در استوری ها، می تواند به شما در افزایش آگاهی از نام تجاری تان کمک کند. بنابراین وقتی که یک کاربر مکان خاصی را جستجو می کند، می تواند استوری هایی با برچسب آن مکان مورد نظر را نیز ببیند.

در اینستاگرام (Live) داشته باشید

پخش زنده یا لایو، یک ویژگی جالب استوری های اینستاگرام محسوب می شود که در آن می توانید ویدئوهای زنده خود را قرار دهید. این یعنی بینندگان می توانند داستان شما را به صورت پخش زنده تماشا کنند.

درواقع گزینه لایو، تعامل فوری را برای شما و برند تجاری تان با دنبال کنندگان ایجاد می کند و یک راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان شما است.

توجه داشته باشید که وقتی در اینستاگرام شروع به پخش زنده می کنید، این موضوع توسط اعلان پخش زنده به فالوئرهایتان اطلاع داده می شود. این موضوع برای شما هم صادق است و به محض شروع لایو، همه دوستان یا دنبال کنندگان شما از پخش آن مطلع می شوند.

حساب های کاربری شخصی و هم تجاری، می توانند پخش زنده داشته باشند. در طول این پخش زنده نیز بینندگان می توانند نظرات خودشان را بر روی ویدئو شما ارسال کنند.(مگر اینکه این گزینه را غیرفعال کنید.) پس در این هنگام برای هزاران نظر و سوال و جواب آماده شوید.

توجه: مطمئن شوید که از این گزینه در مواقعی استفاده می کنید که اکثریت دنبال کنندگان شما آنلاین هستند.

آموزش تولبد محتوا برای اینستاگرام را اینجا بخوانید.

آنالیز استوری های اینستاگرام

نمایش استوری ها در اینستاگرام

تجزیه و تحلیل استوری های اینستاگرام به تعداد بازدید های آن خلاصه نمی شود، بلکه بیشتر در مورد درک آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند و استفاده از آن برای ایجاد یک استراتژی مناسب کسب و کار شما است . که به راحتی می توانید با آموزش اینستاگرام با ترفند های این اپلیکیشن برای آنالیز یک پیج ، کسب و کار خود را آنالیز کنید .

برای این کار بخش اینسایت در اینستاگرام به کمک شما می آید. قبل از شروع جستجو در بخش Insights خود، مطمئن شوید که یک پروفایل تجاری در Instagram دارید.

برای این کار کافی است به پروفایل خود بروید و بر روی آیکون منو در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

گزینه Insight را انتخاب کنید و بعد از آن در پایین وارد قسمت Stories شوید.

برای دیدن استوری های ارسال شده در طی ۱۴ روز و نتایج آنالیز آن ها،See All  را انتخاب کنید.

در اینجا به مهم ترین بینش ها (Insights) که به آن ها دسترسی پیدا می کنید، می پردازیم:

  • دستیابی به ریچ (reach) هر پست
  • تعداد لایک ها، کامنت ها و میزان اشتراک گذاری
  • تعداد ذخیره های پست
  • بازدیدهای پروفایل که توسط این پست انجام شده است

بهترین ابزارهای ساخت استوری خلاقانه در اینستاگرام

اکنون که از مزایای استوری اینستاگرام مطلع شده اید، با استفاده از ابزارهای فوق العاده می‌توانید استوری های خیره کننده ای در اینستاگرام ایجاد کنید.

در ادامه چند نمونه از این ابزارها را معرفی می کنیم:

  • Canva: ابزاری برای طراحی استوری های اینستاگرام
  • Flyr : ابزاری با قابلیت های فراوان برای ایجاد فیلم های خلاقانه در استوری های اینستاگرام
  • AdEspresso : این ابزار به شما در ایجاد استوری های تبلیغات اینستاگرام کمک می کند.
  • Bufer: ابزاری برای زمان بندی دقیق استوری ها در اینستاگرام
  • EmbedStories : این ابزار به شما کمک می کند تا استوری های اینستاگرام خود را در هر وب سایتی قرار داده و به نمایش بگذارید.

آموزش اینستاگرام

در ادامه به سوالات متداول برای استوری های اینستاگرام می پردازیم:

پرسش و پاسخ درباره استوری اینستاگرام

 چگونه در استوری اینستاگرام لینک اضافه کنم؟

با اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، می توانید بازدید های سایت خود را چندین برابر کنید. اما همانند بسیاری از ویژگی های تجاری در اینستاگرام، لینک های موجود در استوری هم تنها برای حساب های کاربری تایید شده(اکانت هایی با تیک آبی) فعال می شود. این لینک ها به طور معمول با عنوان متن “مشاهده بیشتر” در پایین استوری ها ظاهر می شوند.

در حال حاضر نیز طبق قوانین اینستاگرام لینک های قابل کلیک، برای حساب های تجاری (Business Accounts) با حداقل ۱۰ هزار فالوئر در دسترس است.

سایز استاندارد استوری های اینستاگرام چقدر است؟

بهترین ابعاد استوری اینستاگرام با نسبت تصویر 9:16 است.

این به معنی ابعاد تصاویر و ویدئو ها به شرح زیر است:

  • اندازه عکس های استوری: عرض 1080 پیکسل * ارتفاع 1920 پیکسل
  • ویدئو هایی با وضوح بالا در استوری: عرض 1080 پیکسل در ارتفاع 1920 پیکسل

این ابعاد پیشنهادی با توجه به این که حالت استوری تمام صفحه موبایل را در بر می گیرد، مناسب ترین اندازه ممکن به نظر می رسد.

چگونه بفهمیم چه کسانی از استوری اینستاگرام ما بازدید کرده اند؟

برای اینکه بفهمیم چه کسانی از استوری اینستاگرام شما بازدید کرده اند، باید استوری خود را باز کنید و صفحه را به سمت بالا بکشید. در قسمت Insights، تعداد بازدیدها و همچنین کاربرانی که در واقع استوری شما را مشاهده کرده اند، مشاهده خواهید کرد.

همچنین می توانید با ضربه زدن روی علامت ضربدر کنار نام کسانی که استوری شما را دیده اند، استوری را از آن ها مخفی کنید. در ضمن تنها شما هستید که می توانید از این اطلاعات و جزئیات با خبر شوید.

 تگ شدن در استوری اینستاگرام به چه معناست؟

وقتی شخص دیگری در استوری خود، نام کاربری شما را تگ می کند، برای دنبال کنندگان او نیز قابل مشاهده است. همچنین آنها می توانند روی نام کاربری شما کلیک کرده و پروفایل اینستاگرام شما را مشاهده کنند.

علاوه بر این، زمانی که در یک استوری تگ می شوید، پیش نمایش آن استوری را در دایرکت خود دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که هیچ گزینه ای برای منع افراد از تگ کردن نام کاربری شما در استوری ها وجود ندارد. اما در صورت عدم رعایت قوانین اینستاگرام، می توانید استوری آنها را برای بررسی بیشتر به تیم اینستاگرام گزارش دهید.

آیا با گرفتن اسکرین شات از استوری، شخص مورد نظر مطلع می شود؟

پاسخ کوتاه ما خیر است.

اینستاگرام به هیچ عنوان گزارشی مبنی بر گرفتن اسکرین شات از استوری های کاربران برای آنان ارسال نمی کند و با خیال راحت اسکرین شات بگیرید.

اما توجه داشته باشید که این برنامه در فوریه سال ۲۰۱۸ این قابلیت را به طور آزمایشی فعال کرد که پس از مدتی کنار گذاشته شد.

در پایان

استوری های اینستاگرام یک قابلیت بسیار کاربردی و جذاب است که امکان برقراری رابطه نزدیک تر با فالوئرها را برای شما فراهم می کند. امیدوارم این راهنما به شما در استفاده و بهره مندی از مزایای استوری های اینستاگرام درکسب و کارتان کمک کرده باشد تا از استوری های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. در پایان با خیال راحت نظرات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

4

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه