راحت‌ترین روش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اینستاگرام

5 دقیقه زمان مطالعه

امروزه اینستاگرام شبکه قدرتمندی برای فروش، آموزش و تعامل با کاربران است و هیچ شکی نیست که برای بهتر و بیشتر دیده شدن نیاز به خلاقیت و تنوع در گذاشتن پست و مخصوصاً استوری بیشتر از گذشته احساس می‌شود. اگر مشتاق هستید بدانید چطور می‌توان تنها با گذاشتن لینک در استوری میزان تعامل و بازدید از سایت یا سایر شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید، با آموزش کاربردی ما همراه باشید.

اگر در فضای دوره‌هایی تحت عنوان دوره اینستاگرام مارکتینگ باشید خیلی خوب مطلع هستید که این پلتفرم با هر آپدیت وارد فاز جدیدی میشود، ما در هر آپدیت سعی میکنیم اطلاعات جدیدی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر می‌خواهید با اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام خود، کاربرانتان را به مسیری درست هدایت کنید، برای شما یک خبر خوب و البته یک خبر بهتر داریم که این کار به آسانی امکان‌پذیر است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای چه کسانی مجاز است؟

در آپدیت‌های قبل اینستاگرام لینک استوری دراینستاگرام تنها برای افرادی میسر بود که بالای 10000 فالوور داشتند. شما این قابلیت با نام Swipe-up یا “به بالا بکشید” میشناسید. ویژگی Swipe up اینستاگرام به ادمین‌ها و اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و از طریق افزودن لینک مستقیم به استوری اینستاگرام، کاربران بیشتری به دست آورند.

کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند استوری را به سمت بالا بکشند یا روی فلش در پایین صفحه ضربه بزنند تا بدون خروج از برنامه اینستاگرام یا رفتن به بیو یا هر لینک دیگر به آن پیوند دسترسی پیدا کنند.

اما در آگوست 2021 اینستاگرام اعلام کرد که قابلیت Swipe-up را از دور خارج می‌کند و استیکر لینک اینستاگرام جایگزین ویژگی Swipe up می‌شود و به ادمین اجازه می‌دهد یک یا حتی چندین لینک خارجی، به استوری اینستاگرام خود اضافه کند.

اما اکنون شرط گذاشتن لینک در استوری با داشتن حداقل 10000 فالوور به طور رسمی از طرف اینستاگرام حذف شده است. به همین جهت دسترسی همه کاربران به گزینه افزودن لینک هم اکنون مهیاست. در ادامه یک روش ساده برای سفارشی کردن برچسب پیوند را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن برند و طراحی شما در نظر کاربران خوشایندتر شود. جالب است بدانید هم می‌توان از لینک‌های آماده استفاده کرد و هم با ترفندی خاص، لینک سفارشی ایجاد کرد و کاربران را به استفاده از آن بیشتر ترغیب نمود.

دوره آموزشی اینستاگرام در سایت ژاکت آکادمی از بهترین دوره های ادمینی اینستاگرام و بازاریابی در این پلتفرم است

در ادامه تمام مراحل اضافه کردن لینک در استوری اینستاگرام با استفاده از استیکر لینک را برای شما شرح می‌دهیم.

 

آموزش نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

مثل وصل کردن واتساپ و اینستاگرام ، استیکرهای لینک استوری ساده‌ترین راه برای هدایت ترافیک کاربران به سمت محتوا و محصولات در خارج از برنامه اینستاگرام هستند. همچنین می‌توان تعداد و میزان لمس لینک را با استفاده از ابزارهای قدرتمند تجزیه و تحلیل اینستاگرام، دنبال کرد و متوجه شد کاربران کدامیک را بیشتر می‌پسندند. البته این نوع لینک‌گذاری برای سهولت کاربران در کنار سایر امکانات ارائه شده توسط اینستاگرام است تا کاربران به راحتی از آن استفاده کرده و برای یافتن آن سردرگم نشوند.

    1. در اپلیکیشن اینستاگرام، روی علامت بعلاوه ضربه بزنید و Story را انتخاب کنید.
      مراحل اضافه کردن لینک در استوری اینستاگرام دارای 5 پله اساسی است.
    2. اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از ابزارهای موجود، خلاقانه ایجاد کنید و اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از ابزارهای موجود، خلاقانه ایجاد کنید.
    3. URL را تایپ کنید
    4. متن برچسب یا فراخوان برای اقدام را بنویسید (به عنوان مثال، “برای خواندن ضربه بزنید”)
    5. برچسب را روی استوری خود قرار دهید و اندازه آن را تنظیم کنیدشما به راحتی می توانید با چند کلیک ساده گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را انجام دهید
    6. برای استفاده از طرح‌های رنگی موجود (آبی، سیاه، سفید، بژ و غیره) ضربه بزنید.
    7. استوری شما آماده انتشار است!
این مقاله را حتما بخوانید
بهترین ابعاد استوری و سایز پست اینستاگرام

 

 

اهمیت گذاشتن لینک در استوری

طبق اعلام سازندگان اینستاگرام، وقتی صحبت از لینک‌ها می‌شود، اضافه کردن لینک با استفاده از قابلیت استیکر، سه مزیت عمده نسبت به ویژگی Swipe-up قدیمی دارد:

  • استیکرها برای ادمین‌هایی که از موسیقی، باکس سؤالات، مکان‌ها و نظرسنجی‌ها و غیره استفاده می‌کنند، آشنا و محبوب هستند.
  • استیکرها اجازه می‌دهند تا کنترل خلاقانه‌تری بر ظاهر یک داستان نسبت به پیوندهای کشیدن به بالا یا همان Swipe-up انجام دهند.
  • مهم‌تر از همه، استیکرها به کاربران اجازه می‌دهند تا با یک داستان درگیر شوند، در حالی که ویژگی کشیدن به بالای صفحه اجازه پاسخ یا واکنش را نمی‌دهد.

به عبارت ساده‌تر: دقیقاً مانند Swipe-up، استیکرهای پیوند اینستاگرام ابزار مهمی برای اهداف و استراتژی‌های تجاری محتواگذاری در اینستاگرام هستند.

گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

گذاشتن لینک در استوری بسیار مفید است، چه اهداف شما ایجاد رابطه بیشتر با مخاطبان باشد و چه افزایش تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار، گذاشتن لینک در استوری شما را به اهدافتان می‌رساند. برای اولین کاربرد و استفاده از لینک به زمانی بر می‌گردد که اینستاگرام اجازه استفاده از لینک در بیو را به کاربران ‌داد. احتمالاً قبلاً از اینکه قابلیت استیکر لینک ارائه شود، تنها یک راه تماس برای اقدام کاربران و یک پیوند در بخش بیو به پروفایل اینستاگرام خود اضافه می‌کردید. اما این لینک محدودیت داشت و تنها می‌توانستید از یک لینک استفاده کنید.

با به‌روزرسانی اینستاگرام، امکان استفاده از چندین لینک در یک استوری فراهم شد(که البته نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کرد) و برای معرفی محصولات، خدمات، پیوند به پست یا مطالب دیگر، از این قابلیت استفاده و کاربران را به صفحه مورد نظر هدایت کرد. به صورت کلی می‌توان کاربرد گذاشتن لینک در استوری را به صورت زیر بیان کرد:

  • بالابردن ترافیک وب‌سایت با گذاشتن لینک مناسب و هدفمند در استوری
  • ارائه محتوای آموزشی
  • تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات به صورت جداگانه با توضیحات مفصل
  • لینک‌سازی با سایر شبکه‌های اجتماعی

 

سخن آخر

تولید محتوا و استفاده از برنامه اینستاگرام جزو جدایی‌ناپذیر هر کسب‌وکار امروزی است. برای معرفی بهتر و بیشتر محصولات، خدمات و سایر اطلاعات مورد نیاز کاربران، تنها لینک موجود در بایو کافی نیست و نیاز به امکانات بیشتری است.

قبلاً اینستاگرام به کاربران اجازه قراردادن Swipe-up را در استوری‌ها می‌داد. به این صورت که در هر صفحه از کاربران خواسته می‌شد که صفحه را رو به بالا بکشند و به مکان مورد نظر هدایت شوند. کسانی می‌توانستند از این امکان استفاده کنند که بالای 10هزار فالوور داشته باشند. اما پس از مدتی در آپدیت جدید خود، امکان Swipe-up را از دور خارج کرد و همچنین محدودیت داشتن 10000 فالور را برداشت. اینستاگرام امکان استفاده از گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را در اختیار همه کاربران و بدون محدودیت تعداد کاربران قرار داده است. با استفاده از این امکان می‌توان استوری‌های جذابی طراحی کرد و به راحتی از قسمت استیکرهای اینستاگرام، هر لینک مورد نیاز را در آن قرار داد و کاربران را به محل مورد نظر هدایت کرد.

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه