Retry
راهنمای استفاده از فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام

شاید شما هم با دیدن استوری‌های برخی از دوستانتان از خود سوال کرده باشید: “چگونه در استوری با خط نستعلیق بنویسیم؟” اینستاگرام و قابلیت هایی که ارائه می دهد، روز به روز جذاب تر می شوند. یکی از قابلیت هایی که ممکن است اخیرا نظر شما را جلب کرده باشد، این است که برخی کاربران در استوری از فونت نستعلیق برای اینستاگرام استفاده می کنند. اگر این قابلیت برای شما هم جالب است و می خواهید از فونت نستعلیق در استوری های اینستاگرام خودتان استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای نستعلیق نوشتن در استوری باید کیبورد نستعلیق برای اینستاگرام داشت، اما نکته جالب در مورد این قابلیت، این است که برای استفاده از فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام، هیچ نیازی به دانش فنی هم ندارید و می توانید فقط با اطلاع از چند تکنیک ساده، این کار را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش اینستاگرام که توسط ژاکت تهیه شده، استفاده کنید.

فعالسازی فونت نستعلیق آنلاین برای اینستاگرام (راهنمای گوشی‌های آیفون)

قبل از هر چیز راهنمای ویدیویی فعالسازی فونت نستعلیق در اینستاگرام را با هم می‌بینیم:

 

 

برای اینکه بتوانید در گوشی های آیفون از فونت نستعلیق استوری اینستاگرام استفاده کنید، قبل از هر چیز باید عبارت ;64444#& را در گوگل جستجو کنید. پس از اینکه کلید اینتر را فشار دهید، عبارت وارد شده به کاراکتر « ﮼» تبدیل خواهد شد. با نگه داشتن دست خودتان روی این کاراکتر، آن را کپی کنید. به این صورت می‌توانید فونت نستعلیق آنلاین برای اینستاگرام خود استفاده کنید. چراکه برای هربار استفاده باید مجددا این کاراکتر را کپی کنید.

کد فونت نستعلیق اینستاگرام برای سیستم عامل iOS

اکنون با کپی کردن این کاراکتر در استوری اینستاگرام قبل از متن موردنظر خودتان، متن های شما با فونت نستعلیق تایپ خواهند شد. اما اگر بخواهید دوباره از فونت نستعلیق در استوری استفاده کنید، باید دوباره عبارت  ;64444#& را داخل گوگل جستجو کنید تا بتوانید کاراکتر « ﮼﮼﮼» را کپی و در استوری از آن استفاده نمایید. اما یک روش خیلی ساده تر برای این کار وجود دارد که در ادامه آن را آموزش خواهیم داد.

چگونه خط نستعلیق در اینستاگرام را برای آیفون فعال کنیم؟

برای استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام سیستم عامل iOS برای اینکه هر بار مجبور نشوید کاراکتر « ﮼» را از گوگل کپی کنید تا با فونت نستعیلق در اینستاگرام بنویسید، باید این کاراکتر را به کیبورد خودتان اضافه کنید. در این صورت به راحتی میتوانید کیبورد نستعلیق برای اینستاگرام خود داشته باشید. برای این کار به صفحه تنظیمات گوشی آیفون خودتان مراجعه کنید و از بخش General ابتدا Keyboard و سپس Text Replacement را انتخاب کنید.

تنظیمات گوشی آیفون

پس از اینکه وارد بخش Text Replacement شدید، آیکون + را لمس کنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید. در این مرحله باید کاراکتر « ﮼» که در ابتدای مقاله کپی کردیم را در قسمت Phrase وارد نمایید. در قسمت Shortcut هم می توانید هر کلمه ای که دوست دارید را وارد نمایید. ما برای این آموزش از کلمه نستعلیق برای این کار استفاده می کنیم. در نهایت بر روی گزینه Save کلیک کنید.

text replacement در آیفون

اکنون اگر به بخش استوری اینستاگرام مراجعه کنید و کلمه نستعلیق را تایپ کنید، علامت « ﮼» نمایش داده می شود و با یک بار فاصله زدن می توانید از آن استفاده کنید. اکنون هرمتنی که تایپ کنید، با فونت نستعلیق برای اینستاگرام نوشته خواهد شد و می توانید از این قابلیت زیبای آیفون برای استوری و … استفاده کنید.

عبارت نستعلیق ژرف اندیشان کار و توسعه در استوری اینستاگرام

البته برای انجام تمامی این مراحل لازم است که ابتدا امکان تایپ فارسی به گوشی آیفون شما اضافه شده باشد. در صورتی که گوشی شما فونت فارسی ندارد، می توانید با مراجعه به مسیر زیر، به راحتی این فونت ها را به گوشی خودتان اضافه کنید:

Setting > General > Keyboard> Keyboards > Add new keyboard > Persian

تنظیمات کیبورد آیفون

علاوه بر خط نستعلیق در اینستاگرام، در صورت استفاده از iMessage و تایپ پیام با این فونت، گیرنده پیام نیز، آن را با فونت نستعلیق مشاهده خواهد کرد.

فونت نستعلیق برای استوری اینستاگرام (راهنمای سیستم عامل اندروید)

روال کار برای فونت نستعلیق اینستاگرام در گوشی‌های اندروید، کمی با گوشی های آیفون متفاوت است. متاسفانه در اندروید برای استفاده از فونت نستعلیق میانبر وجود ندارد اما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف، از این ویژگی در استوری های خودتان استفاده کنید.

نرم افزارهایی که می توانید از آن ها برای نستعلیق نویسی استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

  • اپلیکیشن کانوا (Canva)
  • اپلیکیشن انا محترف الخط (Ana Muhtarif Al Khat)
  • اپلیکیشن اینشات (inshot)
  • اپلیکیشن متن نگار (متن نگار)
  • اپلیکیشن نستگار
  • اپلیکیشن Persian calligraphy
  1. اپلیکیشن کانوا

    کانوا (Canva) یک نرم افزار کاربردی و بسیار جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام است. این اپلیکیشن گزینه های متعددی برای زیباسازی تصاویر و استوری ها در اختیار شما قرار می دهد و سازگاری بسیار زیادی هم با اینستاگرام دارد. به منظور استفاده از فونت نستعلیق برای اینستاگرام، شما می توانید تصویر موردنظر خودتان را وارد این نرم افزار کنید و با استفاده از فونت نستعلیق، متن موردنظر خودتان را بر روی تصویر موردنظر بنویسید. در نهایت هم می توانید از تصویر موردنظر خروجی بگیرید و آن را داخل استوری اینستاگرام قرار دهید.

    نوشتن متن با فونت نستعلیق در برنامه Canva

    لینک دانلود اپلیکیشن Canva از گوگل پلی

  2. اپلیکیشن انا محترف الخط

    Ana Muhtarif Al Khat یک نرم افزار خوشنویسی بسیار کاربردی است که هم برای اندروید و هم برای آیفون عرضه شده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید از فونت های متعددی از جمله نستعلیق، برای نوشتن روی تصاویر خودتان استفاده کنید. در نهایت هم می توانید تصویر موردنظر را ذخیره کنید و آن را داخل استوری قرار دهید.

    نوشتن متن با فونت نستعلیق در برنامه Ana Muhtarif Al Khat

    لینک دانلود اپلیکیشن Ana Muhtarif Al Khat از گوگل پلی

     

  3. اپلیکیشن Inshot

     

    اپلیکیشن اینشات

    روش نوشتن نستعلیق در استوری اینستاگرام با استفاده از inshot به شرح زیر است:

    ابتدا باید نرم افزار اینشات را از طریق گوگل پلی یا بازار دانلود و نصب کنید. پس از اینکه برنامه را نصب کردید، باید از طریق قسمت فونت، فونت نستعلیق اینستاگرام را به آن اضافه نمایید. سپس وارد برنامه شوید و تصویر موردنظر خودتان را با انتخاب گزینه Photo انتخاب کنید.

    پس از انتخاب تصویر، به بخش ویرایش منتقل خواهید شد. در این بخش بر روی گزینه Canvas کلیک کنید و اندازه تصویر را به 9:16 تغییر دهید. این نسبت ابعاد، سایز مناسب برای استوری اینستاگرام است. اکنون باید گزینه T را در نوار ابزار پایین انتخاب کنید و متن موردنظر خودتان را بنویسید.

    تنظیمات اندروید برای فونت نستعلیق

    بعد از اینکه متن موردنظر خودتان را نوشتید، روی گزینه Aa کلیک کنید. در این بخش فونت های مختلف به شما نمایش داده می شوند. در صورتی که فونت نستعلیق را مشاهده نمی کنید، گزینه Import را لمس کنید و فونت نستعلیقی که از قبل دانلود کرده اید را انتخاب کنید. در نهایت تیک بالای صفحه را لمس کنید تا فونت به نرم افزار Inshot اضافه شود.

    همانطور که مشاهده می کنید، اکنون متن شما با فونت نستعلیق نوشته شده است. همچنین از این به بعد، نستعلیق فونت پیشفرض inshot خواهد بود، مگر اینکه فونت دیگری را برای این کار انتخاب کنید. اکنون فقط کافیست از تصویر خروجی بگیرید و از آن در استوری خودتان استفاده کنید.

    برنامه inshot  هم یکی از نرم افزارهای متعددی است که برای تولید محتوا در اینستاگرام کاربرد دارد و با استفاده از آن قابلیت های متعددی در اختیار شما قرار می گیرد. برای استفاده از فونت نستعلیق در استوری اینستاگرام با استفاده از Inshot نیز باید مثل موارد قبلی عمل کنید و پس از نوشتن متن موردنظر خودتان، تصویر را ذخیره و داخل استوری قرار دهید.

    نوشتن متن با فونت نستعلیق در برنامه Inshot

    لینک دانلود اپلیکیشن inshot از گوگل پلی

     

  4. اپلیکیشن متن نگار

    برنامه “متن نگار” یک برنامه اندرویدی است که به شما در ساخت عکس نوشته‌های زیبا و تایپوگرافی کمک می‌کند. با استفاده از برنامه  متن نگار، شما می‌توانید به راحتی عکس نوشته‌های زیبا و جذابی را ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

    برای نوشتن با فونت نستعلیق روی عکس در برنامه متن نگار، از مراحل زیر را انجام دهید.
    1.بس از دانلود و نصب برنامه، برنامه را باز کرده و روی دکمه (متن نگاری جدید) کلیک کنید.
    2. سپس در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی پس زمینه کلیک کرده و از گالری شخصی، تصویر موردنظر خود را انتخاب کنید.
    3.در بخش متن، روی (متن جدید) کلیک  کرده و متن مورد نظر خود را تایپ کنید.
    4. در مرحله آخر، روی بخش (قلم ها) کلیک کرده و فونت نستعلیق را انتخاب و از عکس خروجی بگیرید.

    نوشتن متن با فونت نستعلیق در برنامه متن نگار

    لینک دانلود اپلیکیشن متن نگار از گوگل پلی

  5. اپلیکیشن نستگار

    برنامه نستگار یک نرم افزار خوشنویسی است که قلم نستعلیق را ارائه می‌دهد. این برنامه یک محیط کاربرپسند و ساده برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی و با کیفیت بالا عکس نوشته‌های زیبا را طراحی کنند. شما میز می‌توانید با استفاده از این برنامه، از فونت نستعلیق برای اینستاگرام خود استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه، ابتدا آن را از مارکت مربوطه بر روی گوشی خود نصب کنید.
    عکسی که می‌خواهید روی آن بنویسید را در برنامه باز کنید. در قسمت “ابزارها” یا “تنظیمات” برنامه، گزینه “متن” را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
    حالا می‌توانید متن خود را با فونت نستعلیق روی عکس بنویسید. می‌توانید اندازه، رنگ و موقعیت متن را نیز تغییر دهید. همچنین در این برنامه گزینه ای به نام “اضافات” وجود دارد که مواردی همچوم اعراب را میتوانید از این قسمت به متن خود اضافه کنید.

    پس از اتمام نوشتن، تصویر نهایی را بر روی گوشی خود ذخیره کنید.

    نوشتن متن با فونت نستعلیق در برنامه نستگار

    لینک دانلود اپلیکیشن نستگار از کافه بازار

     

  6. اپلیکیشن Persian calligraphy

    برنامه “Persian Calligraphy” یک برنامه موبایل است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از فونت‌های نستعلیق، متن‌های زیبا و هنری را بر روی عکس‌ها بنویسند. این برنامه قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند طراحی‌های خلاقانه و منحصر به فرد خود را ایجاد کنند.

    با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید عکس‌های خود را با متن‌های نستعلیق زیبا تزیین کنید و طرح‌های خلاقانه و هنری خود را به اشتراک بگذارید.

    مراحل نوشتن متن با فونت نستعلیق روی عکس در این برنامه به شرح زیر است:

    1.نصب برنامه Persian Calligraphy: ابتدا برنامه Persian Calligraphy را از فروشگاه Google Play یا App Store دانلود و نصب کنید.

    2.انتخاب عکس: عکسی که می‌خواهید روی آن با فونت نستعلیق بنویسید را از گالری عکس‌های خود انتخاب کنید.

    3.انتخاب فونت نستعلیق: در برنامه Persian Calligraphy، می‌توانید از مجموعه‌ای از فونت‌های نستعلیق موجود استفاده کنید. برای انتخاب فونت مورد نظر، به بخش فونت‌ها در برنامه مراجعه کنید و فونت نستعلیق را انتخاب کنید.

    4.نوشتن متن: با استفاده از ابزارهای موجود در برنامه Persian Calligraphy، متن مورد نظر خود را با فونت نستعلیق روی عکس بنویسید. می‌توانید اندازه، رنگ و موقعیت متن را نیز تنظیم کنید.

    5.ذخیره و به اشتراک گذاری: پس از اتمام نوشتن با فونت نستعلیق روی عکس، آن را ذخیره کنید و در صورت تمایل، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به اشتراک بگذارید.

    نوشتن متن با فونت نستعلیق در برنامه persian calligraphy

    لینک دانلود اپلیکیشن Persian Calligraphy از گوگل پلی

بسیاری سوال می‌کنند که: چگونه در پست اینستاگرام نستعلیق بنویسیم؟ شما با استفاده از همین روش می‌توانید پست اینستاگرام با فونت نستعلیق برای اینستاگرام خروجی بگیرید. فقط کافیست که سایز آن را متناسب با پست اینستاگرام در نظر بگیرید.

در این مقاله دریافتیم که چطور می‌توان از فونت نستعلیق برای استوری اینستاگرام استفاده کرد. علاوه بر این دانستیم که با استفاده از این فونت در iMassage گوشی‌های آیفون می‌توان با فونت نستعلیق برای دیگران پیام بفرستیم. شما با استفاده از فونت نستعلیق برای اینستاگرام می‌توانید جلوه بسیار زیباتری به استوری‌های خود بدهید.

دیدگاه‌ها

Comments
  • سمیرا

    یعنی فقط برای آیفون به صورت مستقیم میشه از این فونت استفاده کرد؟ :((((((((

    • محدثه عسگریان

      سلام و وقت بخیر
      بله برای اندروید به سادگی سیستم عامل iOS نمی‌تونیم این فونت رو فعال کنیم اما با کمک اپلیکشن ها این فونت برای گوشی‌های اندروید هم قابل استفاده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *