طراحی سایت هتل و ساخت سایت اماکن اقامتی و گردشگری

ایده کسب و کار

23 دقیقه زمان مطالعه

اهمیت داشتن یک وب سایت برای هتل را نمی توان انکار کرد. امروزه در دنیایی که افراد برای یافتن پاسخ سوالاتشان و یا راه حل برای مشکلاتشان به اینترنت مراجعه می کنند، داشتن یک وب سایت برای هر نوع کسب و کاری عجیب نیست، بلکه کاملاً ضروری است. در واقع، 57٪ از تمام رزروهای سفر در اینترنت انجام می شود و به همین دلیل هتل ها باید کانال خود (سایت) را برای رزرو مستقیم موارد مختلف داشته باشند. اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را در زمینه هتل و اقامت راه اندازی کنید، شما را راهنمایی می کنیم.

در این طراحی سایت ویژگی ها و محتوای وب سایت هتل واقعاً با سایر وب سایت ها متفاوت است. انیمیشن های پر زرق و برق و الگوهای مرسوم، مد روز ممکن است سرگرم کننده به نظر برسند، اما کمک زیادی به شما در دریافت ترافیک بیشتر نمی کند. محتوای تولیدی در وب سایت یک هتل بسیار متفاوت از سایر وب سایت ها خواهد بود و در آن باید به مواردی توجه کرد که شاید برای سایر کسب و کار ها چندان اهمیتی نداشته باشد.

به عنوان مثال در وب سایت های هتلی صفحه “درباره ما” بسیار مهم است، اما محتوای وب سایت به آن محدود نمی شود. بنابراین محتوای جذاب برای وب سایت هتل شما مفید خواهد بود. این در مورد نحوه نمایش محتوای خود نیست، بلکه در مورد چگونگی آموزش مشتریان و اطلاع رسانی به آن ها در مورد خدمات خود است. اهمیت ایجاد محتوای جذاب برای یک وب سایت دیگر برای بازاریابان و هتلداران هنوز ناشناخته است. با این وجود برنامه ریزی یک استراتژی محتوا کار ساده ای نیست.

علاوه بر محتوا شما باید بر روی طرح و ظاهر وب سایت خود نیز کار کنید و برای جذب افراد در سراسر دنیا، شما قطعاً نیاز به یک قالب جذاب خواهید داشت. یک وب سایت هتلی جذاب و غنی از محتوای با کیفیت به شما امکان می دهد سفر مشتری را به گونه ای تاثیرگذار شکل دهید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که سایت هتل شما باید دارای چه امکاناتی باشد، چه نوع محتوایی باید در آن تولید کنید و از همه مهم تر چندین قالب کاربردی برای وب سایتتان را معرفی خواهیم کرد.

طراحی سایت هتل یکی از نیازهای اساسی هتل ها است

سال ها قبل که خبری از اینترنت پرسرعت نبود، رزرو هتل نیز معمولاً به صورت حضوری انجام می شد. به این ترتیب مسافران می توانستند وارد فضای هتل ها شده و گزینه ایده ال خود را پیدا کنند. اما امروزه که اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی روزمره همه ماست، دیگر رزرو هتل نیز به یکی از کارهای اینترنتی تبدیل شده است. پس از آنجایی که دیگر مسافران امکان ارزیابی حضوری هتل را ندارند، می توان حدس زد که سایتی که متعلق به آن هتل است، به نوعی نماینده آن محسوب می شود. بنابراین اگر برای هتل خود سایت نداشته باشید، در واقع نماینده آنلاینی برای معرفی هتل خود ندارید و احتمالاً توسط رقبایتان به گوشه ای رانده خواهید شد.

سفارش طراحی سایت

از طرفی بسیاری از مسافران وقتی می خواهند اتاقی را برای مسافرت خود رزرو کنند، به راحتی فقط در فضای وب جست و جو می کنند. اینجاست که شما باید از طریق سایت خود، امتیازات ویژه هتل خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید. همینطور در کنار نمایش ویژگی های هتل خود، باید امکان رزرو اتاق را هم در اختیار کاربران قرار دهید. با این کار علاوه بر این که رزروی هایتان بیشتر خواهد شد، تماس های کمتری هم فقط برای رزو اتاق خواهید داشت. بنابراین وقت بیشتری دارید تا تمرکز خود را برای ارتقای سایر خدمات خود صرف کنید.

شاید به هزینه طراحی سایت و مدیریت آنها فکر می کنید. در این صورت باید بدانید که اگر طراحی وب سایت هتل خود را فکر شده پیش ببرید، در آینده ای نزدیک چند برابر این هزینه را از طریق رزرو بیشتر اتاق های هتل خود کسب خواهید کرد.

تاریخ ورود و خروج هتل در سایت

مراحل طراحی سایت هتل

ایجاد یک وب سایت برای هتل یک روش عالی برای جذب مخاطب بیشتر و جذب مشتری بیشتر است. در مقاله طراحی سایت هتل، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید به تنهایی و فقط در 30 دقیقه وب سایت برای هتل کوچک خود ایجاد کنید.

ما همچنین در مورد چند اشتباه که باید از آن ها اجتناب کنید و چند نکته که می توانند به رشد قابل توجه وب سایت شما و در نهایت تجارت هتل شما کمک کنند، صحبت خواهیم کرد.

طراحی سایت هتل ممکن است از ویژگی رزرو آنلاین برخوردار باشند یا نباشند، اما مطمئنا به شما در پیشرفت کار کمک می کنند.

بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید تا یک وب سایت هتل ایجاد کنید:

  • وردپرس را راه اندازی کنید.
  • نام دامنه و میزبانی وب سایت هتل خود را انتخاب کنید.
  • قالب وردپرس خود را انتخاب کنید.
  • وب سایت خود را شخصی سازی کنید.
  • ویژگی ها، اتاق و خدمات خود را اضافه کنید.
  • رزرو خدمات را فعال کنید.
  • از سایت خود مراقبت کنید.
  • سئو برای طراحی سایت هتل را انجام دهید.

1. وردپرس را بر روی وب سایت هتل خود راه اندازی کنید.

وردپرس یکی از محبوب ترین CMS ها است و می توان تقریباً برای ایجاد هر وب سایتی از آن استفاده کرد. دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از وردپرس برای طراحی سایت آنلاین رزرو هتل خود استفاده کنید.

افزونه های وردپرس بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات وردپرس خود را به یک نرم افزار رزرو کاملا کاربردی تبدیل کنید. استفاده از وردپرس آسان است و برای مدیریت وب سایت شما دارای گزینه های طراحی بصری بسیاری است.

در دسترس بودن قالب های مختلف با ویژگی های مختلف، آزادی انتخاب را به شما می دهد. شما می توانید از میان هزاران قالب مختلف قالب مورد نظر خود هتل خود را انتخاب کنید.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی، خدمات میزبانی تخصصی و بهینه شده برای وردپرس ارائه می دهند. وردپرس رایگان است و چند تم رایگان وردپرس وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

سایر افزونه ها برای افزودن ویژگی ها و افزایش ویژگی های وب سایت شما وجود دارد.

این ها چند مزیت استفاده از وردپرس برای طراحی سایت هتل و رزرو هتل بود. بنابراین ما با وردپرس می خواهیم وب سایت هتل خود را ایجاد کنیم.

طراحی سایت هتل

2. نام دامنه و میزبانی وب سایت هتل خود را انتخاب کنید.

برای طراحی سایت هتل شروع کار با وب سایت خود، پیش نیازها عبارتند از: نام دامنه و میزبانی وب. شرکت های زیادی در این زمینه وجود دارند که به شما امکان می دهند در میزبانی مشترک شوید و نام دامنه را نیز ارائه می دهد.

اگر نام دامنه را قبل دارید، می توانید ادامه دهید. در غیر این صورت، می توانید یک نام دامنه برای خود انتخاب کنید و دامنه را بخرید.

3. قالب وردپرس خود را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، قالب های زیادی در زمینه هتل وردپرس در اینترنت موجود است یا می توانید از قالب های چند منظوره مانند آوادا یا Salient استفاده کنید. با این حال، ما توصیه می کنیم از قالب های ویژه استفاده کنید، زیرا کار شما در ایجاد یک وب سایت هتل را آسان تر می کند. ارائه دهندگان قالب های مختلف وردپرس، قالب های مختلف با ویژگی ها و طراحی های مختلف را با قیمت های مختلف ارائه می دهند.

برای طراحی سایت هتل

  • یک قالب ریسپانسیو انتخاب کنید، نحوه نمایش طرح در دستگاه های تلفن همراه را بررسی کنید.
  • قالبی را انتخاب کنید که قابل تنظیم و انعطاف پذیر باشد.
  • قالبی که استفاده و پیاده سازی آن ساده است.

بنابراین می توانید از بین هزاران گزینه موجود، قالب مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بدون توجه به اینکه چه قالبی را انتخاب می کنید، روال نشان داده شده در زیر برای همه اعمال می شود.

هنگامی که قالب مناسب وردپرس را پیدا کردید، می توانید آن را بارگیری کنید. پس از آن، با اعتبار ارائه شده توسط شرکت میزبان خود وارد شوید.

سپس می توانید روال تعیین شده توسط میزبان خود را برای نصب CMS دنبال کنید. این روش ها معمولاً بسیار ساده هستند.

4. شخصی سازی وب سایت خود

در این مرحله، قالب خود را نصب و آماده استفاده خواهید کرد. شما فقط با یک کلیک می توانید نمونه های آماده یا دمو را نصب کنید. با این کار وب سایت وردپرس شما مانند نسخه ی نمایشی به نظر می رسد.

با این حال، هیچ دمو ای متناسب با سلیقه همه نیست. فقط به این دلیل که طراح نیستید لازم نیست کل طراحی وب سایت خود را بازسازی کنید.

قالب های وردپرس ما دارای گزینه هایی هستند که به شما امکان می دهند وب سایت خود را درست همان طور که می خواهید بسازید. شما نیازی به سازش با طراحی وب سایت خود ندارید.

به روزرسانی عنوان لوگو یا سایت

اولین کاری که باید برای طراحی سایت هتل خود انجام دهید، مراقبت از نام تجاری است. به روز رسانی لوگو اولین کاری است که باید انجام دهید.

اگر آرم ندارید، می توانید عنوان سایت و برچسب را به جای آن انتخاب کنید. هدر شما همچنان با نام هتل شما زیبا به نظر می رسد.

تغییر رنگ وب سایت هتل شما

با قالب وردپرس هتل می توانید رنگ بخش های مختلف وب سایت خود را تغییر دهید.

می توانید رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و برای بخش های مختلف وب سایت خود تنظیم کنید. در طراحی سایت هتل حتماً رنگی را انتخاب کنید که متناسب با موضوع وب سایت شما باشد.

سازماندهی طراحی صفحه

اکنون زمان بازسازی وب سایت شما است. وقتی آماده ایجاد وب سایت خود هستید، باید طراحی خیالی در ذهن داشته باشید، اکنون زمانی است که می توانید عناصر موجود در صفحه وب خود را مرتب کرده و دقیقاً همان طور که می خواهید به نظر برسند.

با تنظیم مجدد ابزارک ها، موقعیت عناصر صفحه خود را تغییر دهید.

صفحاتی که در وب سایت خود مشاهده می کنید، همه به مناطق ویجت تقسیم شده اند و محتوایی که در هر بخش می بینید چیزی نیست جز ابزارک هایی که برای نمایش داده های مناسب پیکربندی شده اند.

به عنوان مثال، تصویر زیر نمای اجمالی برخی از مناطق ویجت ها را نشان می دهد.

سایت اجاره ویلا

برای تغییر اینکه چه عنصری در بخش خاصی از وب سایت شما نمایش داده می شود، می توانید ابزارک های موجود در این بخش را جستجو کنید.

به عنوان مثال شما می خواهید یک فرم تماس، لیستی از پیوند های مهم و یک تبلیغ را در نوار کناری نشان دهید. بنابراین تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به بخش ابزارک دسترسی پیدا کنید، ابزارک های مورد نیاز را در منطقه ابزارک نوار کناری اضافه کنید. ابزارک ها را برای نشان دادن اطلاعات مورد نظر خود پیکربندی کنید، که بسیار آسان است. پس از پیکربندی ابزارک ها، روی ذخیره کلیک کنید و نوار کناری شما شروع به نمایش اطلاعات مورد نیاز می کند.

شما می توانید ابزارک موجود را حذف کنید، برای نمایش برخی اطلاعات دیگر آن را پیکربندی کنید یا از ابزارک مورد نظر ویجت جدیدی اضافه کنید.

5. نمایش ویژگی ها، اتاق و خدمات هتل شما

هدف اصلی طراحی سایت هتل این است که به مشتریان احتمالی خود در مورد اتاق ها، خدمات خود و غیره اطلاعات خود را منتقل کنید.

بنابراین اکنون ما سایت خود را با تمام اطلاعاتی که می خواهیم در سایت خود نشان دهیم به روز می کنیم.

برای انجام این کار، ابتدا لیستی از تمام مواردی که می خواهیم ذکر کنیم تهیه می کنیم. به عنوان مثال، ما اتاق ها را ذکر خواهیم کرد. اگر 3 نوع اتاق دارید و می توانید صفحه ای برای توصیف ویژگی های اتاق با تصاویر و محتوای متن هر اتاق ایجاد کنید. برای جذب مخاطب می توانید محتوای متنوعی ایجاد کرده و آن را تبلیغ کنید.

به همین ترتیب، می توانید صفحات مختلفی برای توصیف خدمات مختلف و برنامه های قیمت گذاری آنها ایجاد کنید.

حتی می توانید از نوار لغزنده قالب اجاره ویلا برای نمایش اتاق استفاده کنید و مستقیماً به صفحه ای که جزئیات و ویژگی های آن اتاق را نشان می دهد، پیوند دهید.

هنگامی که در مورد تمام اطلاعاتی که می خواهید نشان دهید تصمیم بگیرید، می توانید عناوین مورد نظر خود را برای فهرست انتخاب کنید. پیوند های مهم به منو می روند.

عکس های زیبا و جذاب با سایز مناسب

تصاویر با کیفیت بالا بخشی اساسی در طراحی وب سایت هتلی است. این ساده است: مشتریان می خواهند بدانند که برای چه چیزی هزینه می کنند و قرار است در چه مکانی سفر خود را سپری کنند. عکاسی برای هتل اغلب یک سرمایه گذاری اساسی است، اما این یکی از مهم ترین دارایی های بازاریابی شماست، از آن غافل نشوید!

عکاسی شما نه تنها برای وب سایتتان بلکه بخشی ضروری از فروش شما و استراتژی رسانه های اجتماعی است. چه در حال افتتاح هتلی جدید باشید و چه به تازگی بازسازی را به پایان رسانده اید، بازدید مجدد از تصاویر و اطمینان حاصل کردن از مناسب بودن آن ها ضروری است. در اینجا یک لیست سریع عکسبرداری از هتل برای در نظر گرفتن وجود دارد:

نمای بیرونی هتل: از جذاب ترین زاویه (ها) عکس بگیرید و ترکیبی از روز، غروب آفتاب / غروب و شب را ایجاد کنید تا دیگر سوالی برای مشتریان به وجود نیاید.

اتاق ها: در صورت امکان به هر دسته از اتاق ها مراجعه کنید و تصاویر با کیفیتی را تهیه کنید. یک عکس عالی و یا هیرو بگیرید که فضای کامل و همچنین جزئیاتی مانند منظره و … را به طور کامل نشان می دهد.

عروسی ها و رویدادها: اگر عروسی ها و رویدادهای اجتماعی بخشی از استراتژی کسب و کار شما هستند، شما به انتخاب تصاویر پشتیبانی نیاز دارید. در این دسته، عکس های مدل دار بهترین عملکرد را دارند.

ناهار خوری: چند عکس جذاب از منوی استاندارد خود بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید یک عکس جذاب از پیشنهاد غذاخوری در اتاق خود نیز بگیرید.

امکانات رفاهی : مانند استخر یا دسترسی به ساحل بسیار مناسب است!

سایر امکانات: این لیست می تواند ادامه داشته باشد! نکته مهم این است که بررسی کنید چه چیزی باعث می شود هتل شما برای مهمانان بالقوه منحصر به فرد و جذاب باشد و سپس بر روس آن تمرکز کنید.

مطمئناً، شما در کل سایت عکس و فیلم دارید، اما مسافران می خواهند همه آن ها را در یک مکان ببینند و بتوانند خودشان عکس هایی را که نگاه می کنند را کنترل و هدایت کنند. هر عکس باید دارای متنی باشد که عکس را توصیف می کند. یک صفحه برای آلبوم تصاویر را در نظر بگیرید که به علایق مختلف، اتاق ها، فعالیت ها، عروسی ها، جلسات، امکانات رفاهی و غیره متمرکز است.

لیستی از حقایق جالب و جاذبه های توریستی در مورد شهر خود را تهیه کنید.

به مطالعه ی تاریخ منطقه خود بپردازید و مثلاً درباره “20 واقعیت جذاب که از آن (منطقه خود) نمی دانید” را بنویسید. با این کار افرادی که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی شما را در گوگل جستجو می کنند جذب می شوند و به مخاطب نشان می دهید که از شهری که در آن زندگی می کنید آگاهی کامل دارید.

یک تور ویدیویی از هتل خود ایجاد کنید

یک تور ویدیویی می تواند مهمان را از طریق صفحه کامپیوتر خود به هتل شما منتقل کند! داشتن یک فیلم با کیفیت حرفه ای همراه با یک کارمند برای میزبانی، نه تنها تصویری زنده از هتل شما ایجاد می کند ، بلکه باعث ایجاد جذابیت شخصی می شود. می توانید به مخاطبان خود اتاق ها، فضاهای عمومی، رستوران و فضای بیرونی را نشان دهید یا حتی فیلمی از آشپزخانه ی خود، تا از این طریق افراد به شما بیشتر اعتماد کنند. فراموش نکنید که این کار یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

6. دسترسی اسان به صفحات از طریق منوی سایت

پس از آماده شدن همه صفحات، می توانید آن ها را به ترتیب اولویت لیست کنید. با وردپرس می توانید هر تعداد صفحه که می خواهید ایجاد کنید.

پیوند های مهم را به عنوان موارد منو و زیر منو تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که پیوند ها به تمام صفحات مهم وب سایت شما در خود صفحه اصلی نشان داده شده است.

منوی سایت هتل خارجی

پس از انجام تنظیمات منو، دوباره اطمینان حاصل کنید که پیوند مهمی از دست نرفته است.

7. رزرو خدمات را فعال کنید.

شما می توانید در وب سایت هتل خود اجازه رزرو دهید. در صورت تمایل به انجام این کار، چندین قالب رزرو وردپرس وجود دارد که ویژگی رزرو آنلاین را در سایت فراهم می کند.

این سیستم های رزرو آنلاین معمولاً شامل خدمات زیر می باشند:

  • به بازدیدکنندگان اجازه دهید اتاق را انتخاب کنند و از نظر موجود بودن آن را بررسی کنند.
  • به کاربران اجازه ثبت نام در سایت و رزرو اتاق های موجود را می دهید.
  • به آن ها اجازه دهید به صورت آنلاین هزینه پرداخت کنند و پیام تأیید علیه رزرو آنها را برای آن ها ارسال کنید.
  • وقتی اتاقی که قبلاً رزرو شده است ، دیگر برای رزرو نمایش نخواهد داد.
  • بلوک های سفارشی ایجاد کنید و نرخ های سفارشی را برای تاریخ های خاص تنظیم کنید.
  • نرخ های فصلی را تنظیم کرده و تاریخ های رزرو را مسدود کنید.
  • مجاز به لغو اتاق های رزرو شده است.
این مقاله را حتما بخوانید
25  نمونه از بهترین وب سایت هایی که با قالب وردپرس Divi ساخته شده اند

این ها خدمات اولیه ای هستند که با قالب رزرو آنلاین هتل دریافت می کنید. با این حال، می توانید این خدمات را در وب سایت خود قرار ندهید.

ایجاد یک وب سایت هتل بدون ویژگی رزرو می تواند به عنوان هویت آنلاین شما باشد. این می تواند به شما کمک کند تجارت خود را ارتقا دهید. شما می توانید از طریق سایت خود به تبلیغ خدمات، اتاق ها و اعلام آخرین اخبار و اتفاقات بپردازید. اگر به دنبال راهی برای کسب مقداری درآمد منفعل از طریق وب سایت خود هستید، می توانید در ساخت یک دایرکتوری آنلاین سرمایه گذاری کنید.

بدون هیچ یک از این خدمات می توانید به سراغ یک هتل ساده یا وب سایت ملک اجاره ای بروید. وب سایت شما هنوز هم می تواند کمک بزرگی برای حضور آنلاین تجارت کوچک هتل شما باشد.

8. حفظ وب سایت هتل خود

هنگامی که طراحی سایت هتل خود را انجام دادید، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را به روز نگه دارید. نگهداری وب سایت یکی از مهم ترین وظایف است.

اکنون باید از خود بپرسید که چه نوع نگهداری را باید انجام دهید:

  • وب سایت خود را مرتبا با مطالب تازه به روز کنید.
  • نمایش معاملات فعلی و پیشنهادات تخفیف
  • اضافه کردن صفحات یا ویژگی های جدید در صورت لزوم
  • پشتیبان گیری از وب سایت وردپرسی خود
  • رسیدگی به مشکلات عملکرد و بهینه سازی وب سایت خود
  • به روز نگه داشتن نرم افزار، قالب ها و افزونه ها
  • حذف اطلاعات غیر ضروری و بی ربط با گذشت زمان
  • برای اطمینان از ایمن بودن وب سایت ، امنیت وب سایت خود را هر ماه بررسی کنید.

علاوه بر این، بسیاری از کارهای جزئی برای حفظ سایت شما وجود دارد. یک نگهداری و به روز رسانی مناسب باعث می شود که وب سایت شما رتبه ها و موقعیت خود را در موتور جستجو حفظ کند.

9. چند نکته برای اطمینان از دستیابی وب سایت به مخاطبان مورد نظر

مطمئنا از وب سایتی که برای مخاطبان هدف دسترسی نداشته باشد، استفاده نمی شود. وقتی مشتریان احتمالی شما سعی می کنند مکانی برای اقامت در منطقه شما جستجو کنند، باید به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. شما باید بر تبلیغات وب سایت هتل خود تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که مردم از آن مطلع هستند.

این کار را می توان با بهینه سازی وب سایت خود برای موتور های جستجو انجام داد. بهینه سازی موتور جستجو موضوعی بسیار عمیق و جالب است. فقط با کمی تحقیق می توانید با تاکتیک های اساسی موتور جستجو آشنا شوید.

با این حال، روش های زیادی وجود دارد که از طریق سئو به دیده شدن سایت شما کمک می کند. موارد زیر چند کار هستند که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت هتل شما به اندازه کافی برای زنده ماندن در رقابت رتبه بندی کرده است.

از یک قالب سئو فرندلی استفاده کنید.

همیشه یک قالب سئو فرندلی یا سازگار با سئو برای طراحی سایت هتل خود انتخاب کنید. قالب متناسب برای سئو قالبی است که با در نظر گرفتن قوانین SEO کد گذاری شده است. قالب برنامه ریزی شده با استاندارد SEO به طور خودکار باعث افزایش دید وب سایت شما می شود.

هنگامی که شما یک قالب مناسب جست و جو گرها را انتخاب می کنید، می توانید تمرکز خود را بر روی بررسی محتوای صفحات خود قرار دهید.

هنگام به روز رسانی مطالب، کلمات کلیدی را در ذهن داشته باشید.

حتی اگر تحقیق کلمات کلیدی موضوع مفصلی از سئو سایت باشد، برای اجرای آن نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید. همیشه کلمات کلیدی عمومی یا مترادف موضوعات خود را در مکان های مربوط به محتوای خود بگنجانید.

به عنوان مثال اگر هتل شما در هاوایی است، می توانید کلمات کلیدی مانند “محل اقامت هاوایی”، “هتل در هاوایی” ، “بهترین اقامت در هاوایی”، “هتل های نزدیک هاوایی”، “بهترین غذای هاوایی” و غیره استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

علاوه بر این، چندین ابزار وجود دارد که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک کند. به عنوان مثال شما می توانید از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی Google و افزونه های وردپرس استفاده کنید که به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را بهینه کنید و آن را سئو دوستانه کنید.

عناوین و URL ها را بهینه کنید.

عنوان و URL یا وب سایت شما نقش مهمی در سئوی وب سایت شما دارد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهینه سازی عنوان و همچنین URL های سایت خود آورده شده است.

  • بهینه سازی عنوان صفحه یا وبلاگ
  • عنوان را مرتبط و معنی دار نگه دارید.
  • عنوان با طول متوسط​​، نه خیلی کوتاه نه خیلی طولانی. در حالت ایده آل 50-60 نویسه
  • کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید.
  • عناوین خود را قانع کننده و دارای ارزش کلیک کنید.
  • بهینه سازی URL های وب سایت های هتل های کوچک شما
  • آن را کوتاه و ساده نگه دارید.
  • کلمات کلیدی را وارد کنید.
  • یک اسم انتخاب کنید که به راحتی به خاطر سپرده شود (در حالت ایده آل، نام هتل، خانه و غیره)
  • از استفاده از URL های پیش فرض همراه با شماره، تاریخ و غیره خودداری کنید.

با این حال، استفاده از افزونه های سئو وردپرس به شما راهنمایی روشنی در مورد عناوین و URL ها می دهد. اما درست است که به هنگام ایجاد صفحه به URL ها و عناوین خود توجه ویژه ای داشته باشید.

سرعت سایت

یک طراحی زیبا اگر بارگیری کند داشته باشد معنی ندارد. به آخرین سایتی که با آن روبرو شده اید فکر کنید. اگر بارگیری وب سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بیش از یک چهارم کاربران خود را از دست خواهید داد. این بدان معناست که شما 1/4 از رزروها را فقط به دلیل سرعت بار خود نسبت به رقبا از دست داده اید.

همچنین تصاویر با کیفیت بالا می توانند سرعت سایت شما را کم کنند. بهترین وب سایت های هتل در عرض 2-3 ثانیه بارگیری می شوند. برای کمک به سرعت بخشیدن به کارها، سعی کنید تعدادی از افزونه ها برای افزایش سرعت سایت و هدایت ها را محدود کنید. اگر در سایت خود فیلم دارید، آنها را در مکان دیگری مانند YouTube یا Vimeo قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر بارگذاری شده در اندازه های بهینه فشرده شده اند و همچنین عکس ها را با فرمت JPG و لوگو را به صورت PNG ذخیره کنید. تصاویر بزرگ نباید بیش از 1 مگابایت باشند و عرض صفحه و تصاویر باید در حدود 2000 پیکسل باشد.

سرعت بارگیری صفحه مهم است. وب سایت های کند از رزرو مستقیم مشتریان جلوگیری می کنند. این امر همچنین می تواند در رتبه ی نتایج جستجو به شما آسیب برساند زیرا گوگل سایت های با سرعت کم را در رتبه بندی نتایج جستجو مجازات می کند . با استفاده از ابزار رایگان PageSpeed ​​Insights گوگل می توانید سرعت صفحه وب سایت هتل خود را بررسی کنید.

چت زنده

چت زنده قابلیتی می باشد که وب سایت شما باید داشته باشد. شما در لحظه ی ورورد افراد به وب سایتتان کافی است به آن ها خوشامدگویی بگویید و سپس از آن ها بخواهید در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی آن را با شما در میان بگذارند. دستورالعمل های فیس بوک را برای افزودن مسنجر به وب سایت خود دنبال کنید. همچنین می توانید با استفاده از چت بات مجهز به هوش مصنوعی این مورد را تکمیل کنید. ربات ها می توانند به سوالات متداول خدمات مشتری پاسخ دهند و حتی کارهای ساده ای مانند انجام درخواست ها، رسیدگی به شکایت و یا توصیه جاذبه های محلی را انجام می دهند. این یک روش جالب برای بهبود تجربه مهمان هتل در اینترنت است. با افزونه چت آنلاین وردپرس نیز می توانید به راحتی از این امکان در وبسایت خود برخوردار شوید.

وبلاگ نویسی منظم

وبلاگ ها بهترین راه برای به روز رسانی وب سایت شما با محتوای تازه و منحصر به فرد هستند. آن ها راهی عالی برای به روز نگه داشتن بازدیدکنندگان خود با آخرین به روز رسانی ها هستند. حتی می توانید با استفاده از یکی از این موضوعات اخبار یا مجله، وبلاگ جداگانه ای را به وب سایت هتل خود هدایت کنید.

برای راه اندازی سرویس های جدید یا معرفی اتاق ها و خدمات جدید می توانید از این ویژگی در طراحی سایت هتل خود استفاده کنید. همچنین می توانید برای اعلام طرح های جدید، پیشنهادات تخفیف و غیره وبلاگ بگذارید.

وبلاگ سایت هتل

با داشتن چنین بلاگ هایی می توانید به کاربران خود در مورد آن هشدار دهید.

  • آخرین به روز رسانی ها درباره هتل خود را به اشتراک بگذارید.
  • راه اندازی سرویس جدید در هتل خود
  • افزودن منوی غذای جدید، اتاق های جدید، امکانات جدید و غیره
  • پیشنهادات، طرح ها و دوره های تخفیف ویژه

اساساً، وبلاگ های موجود در وب سایت شما می توانند به عنوان رسانه ای عمل کنند که از طریق آن می توانید بازدیدکنندگان خود را به روز نگه دارید. وبلاگ ها برای بازاریابی محتوا بسیار عالی هستند، جایی که محتوای مفید و هدفمند در نهایت به عملکرد کسب و کار شما کمک می کند.

یکی از مزایای استفاده از وردپرس برای وب سایت هتل کوچک شما، انعطاف پذیری آن است. تعداد زیادی افزونه برای طراحی های مختلف طراحی شده است.

برای افزایش قابلیت مشاهده موتور جست و جو در وب سایت هتل کوچک خود، می توانید از افزونه های مختلف SEO استفاده کنید. بهترین آن ها یوآست سئو یا رنک مث است.

ویژگی های اصلی این افزونه ها:

  • به شما کمک می کند محتوای سئو فرندلی تولید کنید.
  • خوانایی سایت خود را بهبود ببخشید.
  • در مورد محتوایی که برای سئو مناسب نیست، به شما هشدار می دهد.
  • برای یک قالب SEO دوستانه، می توانید از چنین افزونه هایی استفاده کنید تا محتوایی را که از طرف خود به صفحات اضافه می کنید بهینه کنید.
  • آن ها به شما کمک می کنند محتوای متمرکز و کاربر پسندی ایجاد کنید که برای کاربران نهایی شما مفید باشد.

نکات طلایی در طراحی سایت رزرو هتل

در کنار همه ویژگی‌ هایی که بالاتر اشاره کردیم، نکات و ترفندهای دیگری هم در طراحی سایت رزرو هتل هستند که می توانند کیفیت سایت شما را یک پله بالاتر ببرند. در ادامه به 5 نکته طلایی در طراحی سایت رزرو هتل اشاره می کنیم.

1/ تصاویر و ویدئوها را دائماً به روزرسانی کنید

چیزی که شما در طراحی وب سایت هتل خود حتماً نمی خواهید، این است که سایت تان کهنه و قدیمی به نظر برسد. خب یک راه حل ساده برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی دارید و آن آپدیت کردن مداوم تصاویر، ویدئوهاست. به عنوان مثال یکی از هوشمندانه ترین تکنیک هایی که سایت تان را همیشه زنده و پویا نشان می دهد، این است که تم سایت را متناسب با هر فصل تغییر دهید. مثلاً در تابستان از رنگ های سردتر استفاده کنید و تصاویر و ویدئوهایی از مناظر تابستانی را در صفحه اصلی خود قرار دهید.

علاوه بر فصول مختلف، می توانید روی مناسبت های مختلف هم حساب کنید. برای مثال اجازه ندهید که ظاهر سایت تان نزدیک عید نوروز مثل باقی روزهای سال باشد. بلکه از تصاویر، ویدئوها و حتی متن هایی استفاده کنید که حال و هوای عید نوروز را تداعی کنند. با این کار به مخاطبان خود این پیام را می دهید که همیشه چیز جدیدی برای آنها دارید و با اتفاقات و شرایط روز، کاملاً هماهنگ اید.

تصاویر در وبسایت هتل

2/ نرخ ها و امکانات خود را با آخرین تغییرات در سایت نشان دهید

یکی از اهداف اصلی شما از طراحی سایت هتل این است که مسافران احتمالی از نرخ های شما آگاه شوند و همچنین بتوانند اتاق مد نظر خود را رزرو کنند. بنابراین طبیعتاً اگر سایتی داشته باشید که نرخ های به روزی ندارد یا اطلاعات اتاق ها را به صورت زنده و آپدیت شده نشان نمی دهد، این سایت عملاً کارایی خود را از دست می دهد.

3/ در طراحی سایت رزرو هتل به ریسپانسیو بودن آن توجه ویژه ای داشته باشید

وقتی در طراحی سایت هتل خود فاکتور ریسپانسیو بودن برای دستگاه هایی مثل موبایل را هم مد نظر قرار می دهید، متوجه خواهید شد که درصد زیادی از رزروهای شما از طریق تلفن همراه انجام می شوند. بنابراین حتماً سایت خود را چک کنید تا مطمئن شوید که برای سایر دستگاه ها مثل تبلت و موبایل هم به اندازه کافی پاسخگو و واکنش گراست.

اما می خواهید یک قدم بزرگ تر روی به جلو بردارید؟ پس اپلیکیشن سایت خود را برای کاربران موبایل طراحی کنید. هیچ چیزی به اندازه کار با یک اپلیکیشن برای کاربران تلفن همراه جذاب و راحت نیست. پس این تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهید تا نشان دهید که برای آنها ارزش قائل اید. نگران نباشید! برای طراحی اپلیکیشن سایت خود نیازی نیست که هزینه زیادی کنید یا مدت زمان زیادی را صبر کنید. چرا که اگر سایت تان وردپرسی باشد، فقط به کمک افزونه های اپلیکیشن ساز، می توانید اپلیکیشن سایت خود را در چند دقیقه داشته باشید.

4/ بخش نظرات را در سایت خود فعال کنید

یکی از مؤثرترین روش هایی که می توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، “اثبات اجتماعی” است. اثبات اجتماعی یک پدیده روان شناختی و اجتماعی است که در آن افراد از تجربیات یا رفتار دیگران استفاده می کنند تا بتوانند در یک موقعیت مطمئن و استاندارد قرار بگیرند. به زبانی ساده، مردم به چیزی اعتماد می کنند که دیگران هم آن را تضمین کنند.

جالب است بدانید که طبق بررسی های انجام شده حدود 96% از کاربران سایت های هتل، نظرات دیگران را قبل از رزرو اتاق می خوانند و بر اساس آن تصمیم می گیرند. دقیقاً به همین دلیل است که باید نظر سایر مسافران را در سایت خود نشان دهید.

نکته: هتل های استانداردی که به کیفیت هتل خود اطمینان دارند، این نظرات را از منابع شخص ثالث قابل اعتماد مثل گوگل در سایت خود نشان می دهند.

5/ در طراحی وب سایت هتل از CTAها به شکل درست استفاده کنید

CTAها یا همان لینک های Call-to-action مهم ترین راهنماهایی هستند که قدم بعدی را برای کاربران مشخص می کنند. برای مثال اگر در نمایش امتیازات هتل خود موفق بوده باشید، کاربر می خواهد در قدم بعدی اتاقی را در هتل شما رزرو کند. اینجاست که باید یک لینک CTA را تحت عنوان “اکنون رزرو کنید” در معرض دید او قرار دهید.

اما CTAها فقط محدود به رزرو اتاق نیستند؛ بلکه باید نیازهای کاربران را پیشبینی کنید و برای همه آنها CTAهای درستی را در جای درست خود قرار دهید. به عنوان مثال شاید بعضی از مسافران شرایط ویژه ای در ررزو اتاق دارند و می خواهند قبل از رزرو با شما تماس بگیرند. در این صورت باید CTA “تماس با هتل” را هم در اختیار او قرار دهید.

علاوه بر این اگر پیشنهادات ویژه ای برای رزرو اتاق های خود دارید، باید CTA پیشنهادات را هم در معرض دید کاربر قرار دهید تا او را تشویق به تهیه آن بسته پیشنهادی کنید. البته دقت کنید که در هر یک صفحه، از تعداد زیادی CTA استفاده نکنید. اما حداقل یک CTA را در هر صفحه داشته باشید. برای اولویت بندی آنها نیز مهم ترین CTA را در بالای صفحه قرار دهید و به همین ترتیب تا پایین صفحه اولویت های بعدی را قرار دهید.

طراحی سایت هتل

سخن پایانی در مورد طراحی وب سایت هتل

همان طور که در ابتدا وعده داده شده بود، در اینجا یک نمای کلی از نحوه ایجاد وب سایت هتل با وردپرس در عرض چند دقیقه آورده شده است.

ایجاد یک وب سایت اکنون دیگر نیاز به افراد فنی ندارد.

حتی اگر یک برنامه نویس یا طراح نیستید، می توانید وب سایت های زیبایی را بدون نوشتن یک خط کد ایجاد کنید.

ابزارهایی مانند وردپرس و قالب وردپرس هتل باعث ایجاد لذت در ایجاد وب سایت می شود. و در پایان، شما یک وب سایت کاملاً کاربردی، زیبا و شخصی سازی شده دریافت خواهید کرد.

سعی کنید که وب سایت خود تا حد امکان ساده و در عین حال زیبا طراحی شده باشد تا کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن هتل شما را رزرو کنند و به هدف خود برسند. یادتان باشد که این تجربه ی کاربری است که افراد را دوباره به وب سایت شما بر می گرداند.

ما در این مقاله به مهم ترین ویژگی هایی که طراحی وب سایت هتل اشاره کردیم امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با نحوه راه اندازی و سفارش طراحی سایت هتل با استفاده از وردپرس آشنا شده باشید و بتوانید وب سایت خود را برای هتل خود راه اندازی کنید. اگر از این دست مقالات خوشتان میاید پیشنهاد می کنم مقاله اموزش طراحی سایت گردشگری را حتما مطالعه کنید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه