آموزش کار با افزونه داپلیکیتور

افزونه های وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

در این پست می خواهیم به بررسی و آموزش افزونه duplicator  پرو بپردازیم افزونه ای که کار مدیران وب سایت ها را خیلی راحت کرده است.

همانطور که بسیاری از شما می دانید امروزه تقاضای زیادی برای آموزش وردپرس و استفاده ازاین پلتفرم وجود دارد و در حدود 33% از کل وب سایت های کل دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. این در حالی است که نسخه 5.1 وردپرس بیش از 19,700,000 بار دانلود شده است.با رشد بسیار بالای این سیستم مدیریت محتوا نیاز به راه های بهتری برای تهیه نسخه پشتیبان و انتقال سایت های که با وردپرس کار می کنند احساس می شد.

تا اینکه توسعه دهندگان Snap Creek ابزاری را فراهم کردند که به هر کسی اجازه می دهد که به راحتی وب سایت خود را انتقال دهند و هر زمان که لازم داشتند از نسخه پشتیبان تهیه شده استفاده نمایند که این هدف منجر به ایجاد افزونه داپلیکیتور پرو شده است.

افزونه ای که ادعا می کند که به کاربران اجازه می دهد تا در عرض چند دقیقه سایت وردپرسی خود را منتقل کنند و از آن نسخه پشتیبان تهیه کنند.

افزونه داپلیکیتور پرو چطور کار می کند؟

داپلیکیتور به کاربران اجازه می دهد تا سایت های وردپرسی خود را از هر رایانه به رایانه دیگر یا هر هاستی انتقال دهید. در واقع  داپلیکیتور پرو یک بسته فایل Zip ایجاد می نمایید که تمامی افزونه ، قالب ها، محتوا ها، دیتابیس و همه فایل های وردپرس را شامل می شود. پس از آن می توان این بسته را را به هر مکانی که مایلید منتقل نمایید هر مکانی که می تواند یک سایت وردپرسی را میزبانی نماید که در فیلم آموزش افزونه duplicator به طور دقیق به این مباحث می پردازیم.

همانطور که گفتیم کار دیگر داپلیکیتور پرو انجام عمل پشتیبان گیری از وب سایت است.کاربران این افزونه می توانند برای انجام عمل پشتیبان گیری یک بازه زمانی خاص مثل هر 6 ساعت، یک روزه ، یک هفته و … تعیین نمایند تا پس از سپری شدن این زمان افزونه به صورت خودکار از سایت پشتیبان تهیه کرده و آن را در حل های مثل دراپ باکس، گوگل درایو و … ذخیره نماید تا در مواقع لزوم مدیر وب سایت بتواند از آن استفاده نماید.

 

آموزش وردپرس

ویژگی های افزونه داپلیکیتور پرو

دابلیکیتور پرو دارای چند ویژگی است که باعث صرفه جویی زمانی برای همه افراد در هر سطح مهارتی می شود. مهمترین این ویژگی ها عبارتند از:

انتقال سایت سایت: کاربران در عرض چند دقیقه و بدون برنامه نویسی کردن می توانند وب سایت خود را انتقال دهند.

تهیه نسخه پشتیبان آسان و قابل اعتماد: داپلیکیتور پرو می تواند به عنوان ابزار تهیه نسخه بکاپ یا همان پشتیبان استفاده شود. برای جلوگیری کردن از پر شدن فضای ذخیره سازی می توانید فرایند بکاپ گیری را زمان بندی کنید و محدودیت های برای آن تعریف نمایید.

راه اندازی بدون دردسر: نصب و راه اندازی یک بسته داپلیکیتور پرو هم به اندازه تهیه آن ساده و بدون درد سر است. کاربران با این افزونه می توانند به راحتی پرونده نصبی را به محل موردنظر خودشان منتقل نماییند و در عرض چند دقیقه آن را راه اندازی نمایند. به همین دلیل است که در مارکت های مثل ژاکت از نصب آسان برای قالب ها استفاده می شود.

پشتیبانی از وردپرس شبکه: افزونه داپلیکیتور از وردپرس شبکه پشتیبانی می کند و کاربران می توانند سایت شان را با تمامی زیر مجموعه های آن به یکباره نصب نمایند.

پشتیبانی از سایت های حجیم: داپلکیتور پرو از یک موتور و فرمت اطلاعاتی سفارشی استفاده کرده است تا بتواند از سایت های حجیم نسخه پشتیبان تهیه نماید و آن را انتقال دهد.

از تنظیمات API ذخیره سازی پشتیبانی می کند: شما می توانید از تنظیمات API همه سرویس های ذخیره سازی مانند Dropbox, OneDrive, Google Drive, cPanel, Amazon Web Services, FTP که داپلکیتور پرو پشتیبانی می کند برای تهیه نسخه بکاپ استفاده نمایید.

انتقال با تمامی پیکربندی ها: کاربران هنگام انتقال سایت مجبور نیستند همه تنظیمات قالب و افزونه ها را از اول انجام دهند چون با داپلکیتور همه پیکربندی هم منتقل می شود.

هشدارهای ایمیل: این افزونه هنگامی که مشکلی در تهیه نسخه بکاپ به دلیل مواردی مانند زمان بندی یا سایر مشکلات ایجاد شود به صورت ایمیل به کاربر اطلاع رسانی می کند.

این مقاله را حتما بخوانید
کش مرورگر چیست؟ چگونه کش (حافظه پنهان) را در مرورگر های مختلف پاک کنیم؟

فیلتر ها: با فیلتر های اطلاعاتی کاربران می توانند تا با استفاده از جدول ها، پسوندها، فایل ها یا دایرکتوری اطلاعات خود را به راحتی فیلتر نمایند.

تنظیمات پیشرفته: گزینه پیشرفته ای برای تهیه نسخه تهیه پشتیبان و سفارشی کردن بسته نصبی در نظر گرفته شده است.

چه کسانی از داپلکیتور پرو استفاده می نمایند؟

افزونه داپلیکیتور برای هر کسی که یک وب سایت وردپرسی را مدیریت می کند یا روی آن کار می کند مناسب است که بیشتر مدیران، طراحان، توسعه دهندگان و سازندگان محتوا را شامل می شود. این افزونه به آن ها کمک می کنند که به راحتی وب سایت ها را منتقل کنند. حتی اگر کاربر هم قصد جابه جایی سایت خود را نداشته باشد می تواند از قابلیت پشتیبانی گیری آن استفاده نماید. 

آموزش ساخت بسته نصب آسان در افزونه داپلیکیتور

با فرض اینکه افزونه داپلیکیتور پرو را نصب و فعال کرده اید، اگر در منوی جانبی در داشبورد وردپرس خود به بخش  Duplicator Pro بروید. در این بخش لیستی از بسته های پشتیبان تهیه شده نمایش داده می شود. در صورتی که قبلا نسخه پشتیبانی تهیه نشده باشد این قسمت خالی می باشد. در ادامه به طور دقیق به آموزش افزونه duplicator می پردازیم.

برای ایجاد یک بسته پکیج/بکاپ جدید روی گزینه” ایجاد جدید” کلیک نمایید.

آموزش افزونه duplicator

تهیه نسخه بکاپ و نصب آسان در داپلکیتور طی سه مرحله ساده 1- نصب 2- اسکن 3- ساختن صورت می گیرد.

مرحله اول : نصب

در مرحله اول باید نام و قالب پکیج، محل ذخیره سازی بسته های ایجادی و … را تنظیم نمایید. پس از آن روی دکمه “بعدی ” کلیک نمایید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله دوم: اسکن

در مرحله بعدی افزونه فایل ها و دیتابیس وب شما را اسکن می کند و همه چیز را بررسی می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا همه چیز درست است یا خیر.

در صورتی همه گزینه ها نشان” Good ”  را داشتند روی گزینه ” ساختن “کلیک نمایید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله سوم : ساختن

در مرحله آخر افزونه داپلیکیتور پرو فرایند ساخت بسته پشتیبان و نصب آسان را شروع می کند. لطفا تا پایان زمان ساخت صبر نمایید.

پس از اتمام فرایند ساخت بسته نصبی می توانید فایل پشتیبان را دانلود نمایید و یا آن را به یک سرور جدید  منتقل نمایید.

آموزش نصب بسته نصبی را هم قبلا در ژاکت منتشر کرده ایم که آن را از این لینک می توانید مشاهده نمایید.

فیلم آموزشی آموزش افزونه duplicator

فیلم کامل آموزش افزونه duplicator

فیلم آموزش نصب بسته نصب آسان در داپلیکیتور

اگر کار با افزونه داپلیکیتور را بلد هستید و یا نیازی ندارید که این افزونه را به طور کامل فرا بگیرید می توانید صرفا فیلم مربوط به آموزش نصب بسته آسان را مشاهده نمایید. در این فیلم آموزش افزونه duplicator یاد می گیرید که فایل های خریداری شده از ژاکت را چگونه شبیه پیش نمایش آنلاین نصب نمایید. در ادامه راه اندازی سایت وردپرسی با بسته نصبی Duplicator را یاد می گیریم.

برای خرید افزونه داپلیکیتور از اینجا میتوانید نسخه اورجینال و فارسی آن را تهیه نمایید.

آموزش وردپرس

پرسش و پاسخ های آموزش افزونه duplicator

آیا سرور یا هاست من با داپلیکیتور پرو سازگاری دارد؟

به صورت کلی داپلیکیتور پرو از 99% از کل سرورها پشتیبانی می کند، اما اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم باید سرور شما مشخصات زیر را داشته باشد:
PHP 5.3 یا بالاتر
 PHP ZipArchiveیا shell_exec با پشتیبانی از zip
MySQL 5.0 یا بالاتر
هر یک از این وب سرورها: Apache، LiteSpeed، Nginx، Lighttpd، IIS، WebServerX

آیا من نسخه های به روز رسانی را به صورت مداوم دریافت می نماییم؟

بله تیم ارائه دهنده افزونه در ژاکت به صورت مداوم و در اسرع وقت نسخه های به روز رسانی را به شما ارائه می دهند.

نحوه فعال سازی و استفاده از داپلیکیتور به چه صورت است؟

برای این منظور برای شما یک فیلم آموزشی جامع و کامل تهیه شده است که می توانید مشاهده کنید. اگر تمایل دارید با افزونه های وردپرسی بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش وردپرس ژاکت را مطالعه فرمایید .

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

22

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام من همه مواردی کخه گفته شد انجام دادم تو قسمت تست دیتابیس ارور میده در قسمت verfy host connect ارور میده و Fail میشه مشکل از کجاست توی قیمت هاست چی باید بزنم فکر کنم مشکل از اونجاست

تو قسمت هاست باید بزنید localhost. البته برای تعداد محدودی از هاستینگ ها این پیش فرض فرق می کند که باید تیکت بزنید از هاست بپرسید

سلام. من بسته نصب رو میسازم و اما وقتی نصبش میکنم وارد پیشخوان نمیشه و فقط صفحه رفرش میشه. توی مراحل کار همه گزینه ها هم سبز بود

سلام و وقت بخیر
لطفا مشکلتون رو از طریق تیکت با پشتیبانی محصول در میون بذارید تا راهنماییتون کنن.

ارسال دیدگاه