Retry
المنتور

صفحه ساز المنتور ابزار بسیار محبوبی است که امروزه تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها از آن برای طراحی سایت خود استفاده می کنند. المنتور در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران وردپرس قرار گرفته است و افراد می توانند به ویژگی های مختلف آن دسترسی پیدا کنند.

المنتور به شما کمک می کند تا صفحات زیبایی را با استفاده از ویرایشگر بصری ایجاد کنید. بسیاری از المان های این صفحه ساز از قبل برای شما طراحی شده است که به سرعت می توانید وب سایت پویا برای خود ایجاد کنید. این صفحه ساز به شما این امکان را می دهد که هر قسمت از طراحی وب سایت خود را در یک پلتفرم واحد طراحی کنید. برای مثال می توانید ساخت هدر با المنتور را به راحتی تجربه کنید. شما می توانید وب سایت خود را متناسب با نام تجاری خود با جلوه های متحرک، چندین فونت و تصاویر پس زمینه پیشرفته ایجاد کنید.

نسخه رایگان المنتور با امکانات و ویژگی های طراحی بسیار زیادی همراه است و علاوه بر آن،  المنتور پرو گزینه های طراحی بیشتری را به شما ارائه می دهد. المنتور پرو می تواند برای ایجاد وب سایت های حرفه ای بسیار مفید باشد. با این حال هر دو نسخه ی آن دارای امکانات سفارشی سازی عالی هستند و در نهایت وب سایت های زیبایی را برای شما ایجاد می کنند. در این مقاله با ویژگی ها و عملکردهای هر دو آن ها آشنا می شویم و همچنین به شما نحوه ی نصب نسخه رایگان این صفحه ساز را آموزش خواهیم داد.

معرفی امکانات و ویژگی های نسخه رایگان المنتور

با نسخه رایگان المنتور، شما به امکانات بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت. شما می توانید از رابط بصری کشیدن و رها کردن(Drag and Drop) برای طراحی صفحات، پست ها و سایر محتوا در سایت خود استفاده کنید. این بدان معناست که می توانید طرح های کاملاً متمایزی برای صفحات مختلف ایجاد کنید.

از سوی دیگر المنتور می تواند به شما در اطمینان از یکپارچگی طراحی کل سایت کمک کند. برای مثال، اگر به وبلاگ و صفحات فروشگاه ووکامرس نیاز دارید تا سبک مشابهی داشته باشند، شما می توانید الگوهای صفحه خود را ایجاد کرده و آن ها را ذخیره کنید تا در صفحات دیگر سایت خود از آن ها استفاده کنید. این ویژگی باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و شما مجبور نخواهید بود که یک طرح مشابه را چندین بار ایجاد کنید.

علاوه بر این، شما به الگوهای از پیش ساخته شده دسترسی پیدا می کنید تا هنگام ایجاد محتوای خود از آن ها استفاده کنید. این موارد شامل حدود 30 عنصر مختلف، به همراه کتابخانه ای از قالب ها و بلوک های صفحه است.

عناصر ارائه شده، برخی از ویژگی ها و امکانات را که معمولاً برای اضافه کردن آن ها نیاز به بارگیری یک افزونه دارید، ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توانید یک دکمه، نقشه گوگل، آیکن های رسانه های اجتماعی و … را با قرار دادن یک عنصر و ابزارک واحد از طریق ویرایشگر، به سایت خود اضافه کنید.

نحوه ی نصب المنتور رایگان در وردپرس

برای شروع نصب المنتور رایگان به داشبورد وردپرس خود مراجعه کنید. از آن جا به افزونه ها بروید. سپس از طریق نوار جستجو در وردپرس المنتور را جستجو کرده و بر روی “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید.  پس از اتمام دانلود شدن، آن را نصب و فعال کنید.

انتخاب المنتور از بین افزونه های وردپرس

پس از نصب و فعالسازی، المنتور در نوار کناری داشبوردتان اضافه خواهد شد. از این طریق می توانید موارد مختلف وب سایت خود را سفارشی و طراحی کنید. با وارد شدن به آن می  توانید تنظیمات را بر اساس نیازتان تغییر دهید و بخش های مختلف آن را فعال  یا غیر فعال کنید. در هنگام ایجاد هرگونه محتوا دکمه ای خواهید داشت که با انتخاب آن می توانید آن محتوا را از طریق المنتور ویرایش کنید.

دکمه ویرایش المنتور در وردپرس

با کلیک روی این دکمه به صفحه ی ویرایشگر المنتور هدایت می شوید. در آن جا به تمامی ابزارک های مختلف دسترسی خواهید داشت و می توانید شروع به طراحی سایت خود کنید.

طراحی سایت با المنتور

المنتور رایگان و پرو چه تفاوت هایی دارند؟

همانطور که می دانید، نسخه رایگان از امکانات کمتری برخوردار است، بنابراین اگر به دنبال ویژگی های بیشتر هستید، می توانید المنتور پرو را نصب کنید. نسخه رایگان المنتور شامل تمامی المان های پایه و موردنیاز برای ایجاد یک وب سایت است که برخی از آن ها عبارتند از:

  • هدر
  • متن
  • ابزارک تصویر
  • ابزارک ویدئو
  • ابزارک گالری
  • ابزارک تقسیم کننده صفحه

در مقابل المنتور پرو ویژگی های زیر را به سایت شما اضافه می کند:

  • اسلایدها
  • جداول قیمت
  • ابزارک های شمارنده زمان
  • پنجره های باز شو و یا پاپ آپ
  • ابزارک های اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  • فوتر
  • دکمه های فراخوانی برای اقدام و …

چرا باید از المنتور استفاده کرد؟

المنتور یک ویرایشگر بصری است که به شما این قابلیت را می دهد که هر یک از 90 ابزارک را برای ایجاد محتوا مانند دکمه ها و … استفاده کنید.  المنتور به شما امکان می دهد هر قسمت از قالب سایت خود را سفارشی کنید. با استفاده از المنتور می توانید هدر، تک پست ها و سایر قسمت های سایت خود را بصری طراحی کنید. همچنین ساخت فوتر با المنتور نیز به راحتی انجام شده و  این کار نیازی به کد نویسی ندارد و به راحتی صورت می‌پذیرد.

با المنتور چه چیزی می توانید بسازید؟

المنتور یک ابزار موثر برای ایجاد هر چیزی است – از کل وب سایت ها تا صفحات فرود خاص. می توانید صفحات فروش، صفحات تبلیغاتی و حتی فرم های سفارشی را طراحی کنید. این پلتفرم می تواند به شما در طراحی صفحات مختلف کمک کند.

آیا المنتور با تمامی قالب ها سازگار است؟

بله، المنتور با تمامی قالب هایی که از استانداردهای کدگذاری وردپرس پیروی می کند، سازگار است.

آیا المنتور سرعت وب سایت را کاهش می دهد؟

المنتور یکی از سریع ترین صفحه سازها است. با این حال، در برخی از وب سایت ها می تواند باعث کند شدن بارگذاری شود، اما این پایین بودن سرعت به وب سایت شما آسیب نخواهد رساند و در بیشتر مواقع بسیار جزئی است. از طرفی نسخه ی رایگان المنتور به دلیل داشتن تعداد محدودی از ویژگی ها و امکانات بر سرعت سایت شما تاثیر نخواهد گذاشت.

آیا المنتور بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

المنتور اگر باعث کند شدن سایت شما شود، می تواند برای سئو مضر باشد، اما با پیروی از بهترین روش ها، مانند فشرده سازی تصاویر و محدود کردن اسکریپت بیش از حد، می توانید یک وب سایت سریع حتی با نصب پرو المنتور داشته باشید.

المنتور مانند هر صفحه ساز وردپرس، برای سئو سایت خوب و مفید است. این صفحه ساز با ایجاد یک وب سایت زیبا و پاسخگو (ریسپانسیو)، به شما امکان می دهد کاربران را در صفحه خود نگه دارید و بازدید از سایت خود را افزایش دهید. همانطور که بازدیدکنندگان با محتوای شما درگیر می شوند، الگوریتم های موتور جستجو متوجه می شوند که وب سایت شما ارزشمند است، بنابراین رتبه شما را افزایش می دهد و از این طریق سئو سایت شما را بهبود می بخشد.

دیدگاه‌ها

Comments
  • منصوری

    باسلام من قالب فلتسام را از سایت شما خریدم و المنتور را هم از سایت زاکت دانلود کردم ولی متاسفانه گزینه (بخش داخلی) در المنتور اصلا وجود ندارد ممنون میشم کمکم کنید

    • mohamad

      اره برای منم نداره

    • mohamad

      اره برای منم نداره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *