معرفی افزونه صفحه ساز المنتور (Elementor Website Builder)

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

از روزی که صفحه سازها روی کار آمدند، فعالیت کاربران وردپرسی تا حد زیادی ساده و هوشمندانه شد. در واقع صفحه‌سازها کاری را که یک طراح و توسعه‌دهنده انجام می‌داد را برای کاربران معمولی نیز آسان ساخت. یکی از عالی‌ترین صفحه‌سازها افزونه صفحه ساز المنتور است که با روی کار آمدن و رشد روزافزون خود، سر و صدای فراوانی راه انداخت و تمامی نظرات را به سمت خود جلب کرد. تا جایی که اکنون تمام قالب‌های وردپرسی جدید از این افزونه تبعیت کرده و با آن کاملا سازگارند. مقاله امروز را به معرفی المنتور، ویژگی‌ها و امکانات آن اختصاص می‌دهیم. برای هر فردی که مسئول سایت وردپرسی است، خواندن این پست ضروریست.

افزونه صفحه ساز المنتور

هر کسب و کاری به یک وبسایت حرفه‌ای با طراحی استاندارد و کاربردی نیاز دارد. چه خدمات حضوری ارائه دهید، یا یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، محصولات را به صورت آنلاین بفروشید یا خدمات b2b مانند مشاوره یا بازاریابی ارائه دهید، مشتریان امروزه از وبسایت شما برای تعیین اینکه آیا کسب و کار شما را انتخاب کنند یا خیر، استفاده می‌کنند. یک کانال رسانه اجتماعی ممکن است برای خدمات محلی کافی باشد، یا یک فروشگاه آنلاین سرشناس می‌تواند به شما در معرفی و فروش محصولتان کمک کند. اما، اگر می‌خواهید کارتان را گسترش دهید، برند خود را رشد داده و حضور آنلاین واقعی داشته باشید، به وبسایت اختصاصی نیاز دارید.

با وب‌سایت خود، می‌توانید طراحی و چیدمان را بدون محدودیت سفارشی کنید و تبلیغ برندتان در گوگل بسیار آسان‌تر از صفحه رسانه‌های اجتماعی می‌شود. طبق یک مطالعه اخیر، تقریبا نیمی از مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید، وبسایت یک کسب و کار را بطور کامل بررسی می‌کنند. برخی از صاحبان مشاغل کوچک احساس می‌کنند که فاقد تخصص یا منابع لازم برای ایجاد سایت خود هستند. با این حال، با المنتور و وردپرس، می‌توانید یک وب‌سایت تجاری کاملاً کاربردی و مقرون‌به‌صرفه بدون نیاز به دانش کدنویسی قبلی طراحی کنید. ویژگی‌ها، قالب‌ها و ویرایشگر عالی المنتور به شما این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت تجاری شخصی خود را بدون نیاز به طراحی سفارشی کنید.

المنتور دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است. در نسخه رایگان المنتور حداقل چیزی را که برای طراحی و سفارشی کردن وبسایت خود نیاز دارید، ارائه می‌دهد. اما اگر می‌خواهید آزادی طراحی مجدد کل سایت را داشته باشید، باید آن را به حالت پرمیوم تغییر دهید. با Elementor Pro می‌توانید پنجره‌های بازشو، فرم‌های تماس، فرم‌های اشتراک، ویجت‌های جهانی و CSS سفارشی را نیز اضافه کنید.

 

معرفی افزونه المنتور

 

با المنتور یک وب سایت ایجاد کنید، آینده خود را بسازید!

حال به ویژگی‌های اصلی افزونه صفحه ساز المنتور اشاره می‌کنیم:

  • دارا بودن ویژگی درگ و دراپ بصورت کاملا زنده: محتوا مورد نیاز را روی صفحه بکشید و رها کنید و در همان حال بطور زنده وبسایت خود را تماشا کنید. بیش از 100 ویجت را در اختیار دارید که برای استفاده از آن‌ها به هیچ وجه نیازی به دانش و آگاهی کدنویسی ندارید.
  • امکان طراحی کامل وب سایت: از یک کتابخانه گسترده با بیش از 100 کیت کامل وبسایت براساس تم اولیه انتخاب کنید. هر کیت را امتحان کرده یا با یک صفحه خالی شروع کنید.
  • پشتیبانی کامل و به موقع: تیم پشتیبان اصلی به راحتی و به موقع پاسخگوی شما هستند. بعلاوه در ایران نیز افراد زیادی مشغول بارگذاری آموزش‌های المنتور بوده و همچنین با جستجوی مطالب این حوزه در گوگل تمام موانع خود را رفع خواهید کرد.

یک پلتفرم برای ایجاد وبسایت‌های نامحدود

از صفحات فرود و فروشگاه‌های آنلاین، تا وب‌سایت‌های کامل در هر حوزه‌ای را می‌توان با افزونه صفحه ساز المنتور پیاده‌سازی کرد.

  • شعبده بازی در ایجاد وب: وب‌سایت‌های حرفه‌ای و جذاب با انیمیشن‌های جالب، طرح‌های واکنش‌گرای سازگار با موبایل، CSS سفارشی و موارد دیگر بسازید.
  • گردش کار حرفه ای: با مدیریت کل سیستم طراحی وبسایت خود از جمله رنگ‌ها و فونت‌های جهانی، یک تجربه وب ثابت ایجاد کنید.
  • وردپرس روی استروئیدها: المنتور قدرت وردپرس را با قابلیت‌های بی حد و حصر افزایش می‌دهد و نیاز به افزونه‌های دیگر را کاهش می‌دهد.

با المنتور مهارت های خود را افزایش دهید

منابع و ابزارهای موجود برای المنتور به توسعه طراحی و فعالیت‌های شما کمک شایانی می‌کند. درباره منابع می‌توانید جستجو کنید. این صفحه‌ساز انقدر محبوب شده که منابع ایرانی زیادی دارد.

امکان گسترش طراحی

  • افزودنی‌های المنتور: متخصصان جامعه وردپرس افزونه‌های شخص ثالث (Addon) سفارشی را برای افزایش قابلیت‌های المنتور یا افزودن عناصر، ویجت‌ها و تم‌های جدید ساخته‌اند که می‌توان با توجه به نیاز خود از آن‌ها بهره‌مند شد.
  • ادغام‌های سفارشی: المنتور که به عنوان یک افزونه وردپرس منبع باز ساخته شده، به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق منطق و کد خود، عملکرد را گسترش داده یا قدرت پلتفرم را در محصولات خود ادغام کنند.
این مقاله را حتما بخوانید
نحوه رفع خطای 500 internal server error در وردپرس

ویژگی های المنتور ۳.۱۶ (آخرین نسخه موجود)

Elementor 3.16 کانتینرهای Flexbox را به طور پیش‌فرض برای وب‌سایت‌های جدید فعال می‌کند، سرعت بارگذاری سایت را بهبود بخشیده، دسترسی بازدیدکنندگانی را که از فناوری‌های کمکی استفاده می‌کنند، افزایش داده است. حال به برخی ویژگی‌های اضافه شده افزونه صفحه ساز المنتور می‌پرازیم.

۱- حداکثر انعطاف‌پذیری در طراحی

کانتینرهای Flexbox با توجه به نام خود بسیار انعطاف‌پذیر هستند و به شما این امکان را می‌دهند که وبسایت‌هایی با پیکسل کامل، با عملکرد بالا و واکنش‌گرا بسازید. آنها تنظیمات موقعیت‌یابی دقیق‌تری را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، می‌توانید ویجت‌های عنوان، تصویر و ویرایشگر متن را در یک بخش واحد قرار دهید. سپس می‌توانید جهت انعطاف‌پذیری صفحه را به هر اندازه‌ای که دوست دارید، تغییر دهید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که عناصر را به ترتیبی متفاوت با توجه به دستگاه قرار دهید.

علاوه بر این، کانتینرهای Flexbox از ویجت‌های تودرتو پشتیبانی می‌کنند، به این معنی که می‌توانید ویجت‌ها را در قسمت‌های مختلف محتوا قرار دهید. به عنوان مثال، می‌توانید از ابزارک آکاردئون برای ایجاد یک طرح‌بندی پیچیده استفاده کنید که شامل یک فرم تماس و یک ابزارک نقشه گوگل در جای دیگر است. از این نسخه به بعد، Flexbox Containers به طور پیش‌فرض در تمام سایت‌های جدید فعال می‌شود. این به‌روزرسانی روی سایت‌هایی که با بخش‌ها و ستون‌ها ساخته می‌شوند تأثیری نخواهد گذاشت و شما می‌توانید به استفاده از آنها ادامه دهید، اما توصیه می‌کنیم از Containers برای لذت بردن از قابلیت‌های طراحی جدید استفاده کنید. اگر وب‌سایت جدیدی ایجاد می‌کنید و می‌خواهید با بخش‌ها و ستون‌ها کار کنید، می‌توانید ویژگی Flexbox Container را غیرفعال کنید، اگرچه به ویژگی‌ها و ویجت‌های با قابلیت‌های تودرتو دسترسی نخواهید داشت.

۲- سایت خود را با TTFB سریعتر کنید

نسخه 3.16 زمان بارگذاری بایت اول (TTFB) را ۵ تا ۲۰ درصد در سایت‌های ساخته شده با Elementor Core و تا ۴۰ درصد در سایت‌های ساخته شده با Elementor Pro بسته به پیچیدگی صفحه شما بهبود می‌بخشد. این امر به بازدیدکنندگان شما تجربه سریعتر و راحت‌تری را ارائه می‌دهد و محتوای شما را سریعتر از همیشه بارگذاری می‌کند. بهبود قابل توجه عملکرد ظاهری با تغییر شرایط نمایش در ویرایشگر به دست آمد.

 

ویژگی های افزونه المنتور

 

۳- افزایش دسترسی

افزونه صفحه ساز المنتور شما را قادر می‌سازد تا وبسایت‌های فراگیرتر و قابل دسترس‌تری ایجاد کنید. این نسخه شامل تعدادی بهبود دسترسی مهم است که لذت بردن از محتوای شما را برای بازدیدکنندگانی که به صفحه‌خوان‌ها و سایر فناوری‌های کمکی متکی هستند، آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، بهبودهایی در ویجت‌هایی با عناصر و پیوندهای متعدد، مانند جعبه آیکون یا جعبه تصویر، انجام شده است. صفحه خوان‌هایی که این ویجت‌ها را اسکن می‌کنند، پیوند اختصاص داده شده به هر عنصر در ویجت را یک بار می‌خوانند. این کار باعث می‌شود صفحه‌خوان‌ها نتوانند یک پیوند را چندین بار تکرار کنند و بی‌رویه وقت خود را مصرف کنند.
مثال دیگر بهبود ویجت پست‌ها است. صفحه‌خوان‌ها منحصراً روی عناوین پست‌ها تمرکز کرده و محتوای بصری نامربوط مانند CTAهای «بیشتر بخوانید» و متن‌های جایگزین تصویر شاخص را نادیده می‌گیرند. این امر باعث بهبود تجربه بازدیدکنندگان در هنگام مرور ویجت پست با فناوری‌های کمکی می‌شود.

۴- بروزرسانی ابزارک های منو و برگه ها

ابزارک‌های منو و برگه‌ها دارای زیرساخت ارتقا یافته‌ای هستند که یک کد یکپارچه برای عنوان آیتم‌ها و برگه‌های منو تولید می‌کند و برای همه اندازه‌های صفحه تنظیم شده است. این یک ارتقاء مهم بوده که کدهای تکراری را هنگامی که تنظیمات انجام شده برای ویجت‌ها را حذف می‌کند و امکان اجرای ویژگی‌های پیشرفته را در نسخه‌های بعدی فراهم می‌کند.

۵- ساده سازی کار با یادداشت ها در نوار بالا

یک نماد برای ویژگی Notes به نوار بالا اضافه شده است. این کار با اجازه دادن به شما برای باز کردن حالت یادداشت‌ها درست در ویرایشگر، همکاری با اعضای تیم و مشتریان را برای شما آسان‌تر می‌کند.

جمع بندی:

از زمانی که صفحه‌سازهایی مانند ویژوال کامپوزر و المنتور روی کار آمدند کار را برای کاربرانی که دانش کدنویسی ندارند، بسیار آسان کردند. مخصوصا با روی کار آمدن المنتور و رشد چشم‌گیری که دارد، تقریبا تمامی سایت‌ها از آن بهره می‌برند و صفحات گرافیکی و جذابی را خلق می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی درباره افزونه صفحه ساز المنتور به همراه امکانات و ویژگی‌های آن ارائه کنیم. شما برای خرید المنتور پرو می‌توانید از ژاکت کمک بگیرید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه