افزونه EDD چیست؟ مقایسه افزونه Easy Digital Download با ووکامرس

افزونه های وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

اگر از استفاده‌کنندگان سایت‌های وردپرس هستید، احتمالا درباره افزونه easy digital downloads چیزهایی شنیده باشید. این پلاگین به شما در فروش و مدیریت فایل‌های دانلودی سایت کمک بسیار زیادی می‌کند. اما افزونه edd چیست؟ و چرا این افزونه محبوبیت زیادی نزد کاربران سایت‌های وردپرسی پیدا کرده است. اگر به دنبال یافتن بررسی مزایا و ویژگی‌های این پلاگین، تفاوت آن با ووکامرس و دلیل استفاده از آن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

 

افزونه edd چیست؟

افزونه Easy Digital Download یا به اختصار edd، یکی از محبوب‌ترین افزونه وردپرس برای فروش فایل‌های دیجیتال است. این افزونه به صورت تخصصی توسط وردپرس برای تبدیل سایت به فروشگاه فایل‌های دیجیتال ایجاد شده است. این افزونه به دلیل پشتیبانی کامل از زبان فارسی، محبوبیت زیادی نزد کاربران ایرانی پیدا کرده است. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید تمام مراحل ایجاد یک سایت فروشگاهی فایل دیجیتال را روی سایت خود پیاده کنید.

 

استفاده از افزونه easy digital download به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بدون استفاده از طراحی یا کدنویسی خاصی، محصولات دیجیتال خود را به فروش برسانید. پلاگین edd برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و توسط شرکت Sandhills Development به بازار عرضه شد. این افزونه از بیش از ۱۷ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند و با ۶۰ هزار نصب فعال، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ های وردپرسی شناخته می‌شود. استفاده از این افزونه رایگان است و با پشتیبانی کامل از زبان و استاندارد‌های فارسی، بین کاربران ایرانی و فارسی‌زبان کاملا محبوب است. اگر قصد دارید در سایت وردپرسی خود، فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتال راه‌اندازی کنید، نصب این پلاگین را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

چرا باید از افزونه easy digital downloads استفاده کنیم؟

استفاده از پلاگین edd می‌تواند کار شما را برای ساخت یک فروشگاه مجازی فایل‌های دیجیتال راحت کند. در این قسمت دلایل استفاده از این افزونه را بررسی می‌کنیم. پلاگین اد به صورت تخصصی برای فروش فایل دیجیتال طراحی شده است و با استفاده از آن می‌توانید بخش‌های فروشگاهی سایت خود را شخصی‌سازی کنید.

شما با استفاده از افزونه‌های جانبی می‌توانید این پلاگین را توسعه دهید. یعنی قابلیت‌های جدیدی به فروشگاه فروش فایل دیجیتال خود اضافه کنید مانند کیف پول، امکان رای ‌دادن به محصولات، بالابردن امنیت لینک دانلود و قابلیت‌های متفاوت دیگر را به افزونه edd خود اضافه کنید. اضافه‌کردن این ویژگی‌ها می‌تواند سایت شما را برای کاربران جذاب‌تر کند و با استفاده از آن‌ها به افزایش کیفیت سایت خود بپردازید.

 

 

یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از افزونه edd گزارش‌های دقیقی است که این پلاگین ارائه می‌دهد. درواقع افزونه اد به شما گزارش‌های دقیقی از میزان بازدید، درآمد، تعداد دانلود و درآمد سایت به ما ارائه می‌دهد. با استفاده از این آمار، حسابداری کسب‌وکار و میزان مالیات بر درآمد شما به سادگی انجام می‌شود. از طرفی با استفاده از شورت‌کدهای این پلاگین می‌توانید به سادگی به بررسی محصولات خود بپردازید. این پلاگین از درگاه‌های پرداخت ایرانی نیز تماما پشتیبانی می‌کند و شما با استفاده از آن می‌توانید به راحتی محصولات دیجیتال خود را در ایران بفروشید.

در چه سایت هایی باید از پلاگین EDD استفاده کرد؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد، استفاده از این افزونه مناسب ساخت فروشگاه اینترنتی فایل دیجیتال است. درواقع هر فایلی برای دانلود وجود داشته باشد را می‌توانید به وسیله این افزونه به فروش برسانید. در این قسمت تعدادی از سایت‌های فروشگاهی مناسب برای این افزونه را بررسی کرده‌ایم.

در کدام سایت ها میتوان از افزونه edd استفاده کرد؟

  • سایت‌های آموزشی

یکی از سایت‌هایی که بیشترین بهره را از افزونه edd می‌برند، سایت‌های آموزشی هستند. بسیاری از این سایت‌ها آموزش‌های خود را در قالب فایل‌های ورد و پی‌دی‌اف به فروش می‌گذارند. از طرفی می‌توان فایل‌های ویدئویی آموزشی را نیز در این سایت‌ها به فروش رساند. با استفاده از پلاگین edd می‌توانید به سادگی فایل‌های آموزشی خود را از هر نوعی که باشند، برای فروش در سایت خود قرار دهید. اگر قصد راه اندازی  یک سایت آموزشی حرفه‌ای را دارید میتوانید برای مشاهده بهترین قالب آموزشی وردپرس به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

  • سایت‌های فروش نمونه فایل

یکی از معروف‌ترین سایت‌های فروشگاهی فایل دیجیتال، سایت‌های فروش نمونه فایل هستند. برای درک بهتر این سایت‌ها بهتر است از یک مثال استفاده کنیم. فرض کنید شما به عنوان یک طراح در نرم‌افزار اتوکد، به دنبال یافتن یک قالب برای طراحی روی آن هستید. قالب مدنظر شما به عنوان یک فایل dwg یا اتوکد در این سایت فروشگاهی به فروش می‌رسد. سایت‌های نمونه فایل در زمینه‌های بسیار گوناگونی فعالیت دارند. شاید بهترین افزونه برای تبدیل این سایت‌ها به فروشگاه دیجیتال آنلاین، پلاگین easy digital download است.

  • سایت‌های فروش نرم‌افزار

بسیاری از نرم‌افزار‌ها برای تهیه نیاز به دانلود فایل نصبی دارند. تعدادی از سایت‌ها هستند که برای فروش نرم‌افزارهای خود می‌توانند با استفاده از easy digital download، آن‌ها را به فروش برسانند. این سایت‌ها به دنبال افزایش امنیت دانلود برای فایل‌های خود هستند. یکی از بهترین پلاگین‌ها برای تامین امنیت دانلود این فایل‌ها در سایت‌های وردپرسی، پلاگین edd است.

این مقاله را حتما بخوانید
افزونه jetpack  وردپرس چیست؟ نکات نصب مزایای آن

مزایای افزونه EDD

استفاده از این افزونه مزایای زیادی نیز برای شما به همراه دارد. این پلاگین با اکثر قالب های وردپرس سازگار است. علاوه بر آن با استفاده از این قالب فرایندی راحت و آسان برای خرید و دانلود فایل‌های دیجیتال در سایت خود فراهم می‌کنید. با استفاده از نسخه رایگان این قالب می‌توانید بسیاری از شخصی‌سازی‌های مدنظر را روی سایت خود انجام دهید. Easy digital download با سایر افزونه‌های وردپرسی جانبی نیز سازگاری دارد؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از افزونه‌های دیگر، ویژگی‌های جدیدی به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید. در ادامه بعضی دیگر از مزایای این محصول را معرفی کرده‌ایم.

ویژگی های افزونه edd

  • رایگان
  • واکنش‌گرا و سئو شده
  • دارای پنل مدیریت و پنل کاربری حرفه‌ای
  • کاملا سازگار با استانداردهای مقالات فارسی و راست‌چین شده
  • پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت ایرانی
  • ارائه آمار و اطلاعات فروش در فرمت‌های PDF و CSV
  • مدیریت و دسته‌بندی محصولات در سایت
  • محدودسازی تعداد دانلودها
  • قابلیت توسعه با کدنویسی یا پلاگین‌های دیگر
  • قابلیت ایجاد و مدیریت کد تخفیف
  • قابلیت ایجاد دسته بندی‌های مختلف
  • قابلیت محدود کردن لینک دانلود

 

تفاوت افزونه Easy Digital Download با WooCommerce

اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در سایت وردپرس خود را دارید، می‌توانید از افزونه‌های edd و woocommerce استفاده کنید. اما تفاوت اصلی این دو افزونه در چیست؟

تفاوت افزونه easy digital download با ووکامرس

پلاگین edd به صورت تخصصی برای فروش محصولات دیجیتال و دانلودی به وجود آمده است. در حالی که افزونه ووکامرس برای فروش هر دو محصولات فیزیکی و دیجیتالی توسعه داده شده است. افزونه ووکامرس تعداد دانلود و نصب بیشتری نیز داشته است. اما توجه داشته باشید اگر قصد فروش فایل‌های دیجیتال را در سایت خود دارید، پلاگین edd گزینه بهتری خواهد بود؛ چراکه این افزونه به طور تخصصی برای فروش محصولات غیرفیزیکی و دانلودی طراحی شده است. البته با استفاده از افزونه‌های جانبی می‌توانید پلاگین easy digital download را برای فروش محصولات فیزیکی نیز آماده کنید. اما اگر به طور کلی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، edd برای فروش فایل‌های دیجیتال و ووکامرس برای فروش محصولات فیزیکی، افزونه‌های بهتری هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله افزونه edd و ویژگی‌های مربوط به آن را معرفی و بررسی کردیم. همان‌طور که در متن خواندیم، استفاده از این پلاگین کمک زیادی به شما در شخصی‌سازی سایت برای فروش فایل‌های دیجیتال می‌کند. از طرفی کار با این افزونه سخت نیست و ویژگی‌های آن به صورت کاملا بهینه و سئوفرندلی طراحی شده‌اند. این موضوع باعث شده تا استفاده از این پلاگین کمک زیادی به رشد سایت فروشگاهی فایل‌های دیجیتال شما کند.

برای تهیه این افزونه، می‌توانید از طریق سایت ژاکت اقدام کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری درباره این پلاگین، یا سایر افزونه‌ها و قالب‌های وردپرسی دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

6

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر
من یک فروشگاه با ووکامرس ساختم. محصولات دیجیتالی هست.
الان میخوام به اد تغییر بدم. آیا امکانش هست؟ یا باید از اول طراحی کنم؟
احساس میکنم سایتم خیلی سنگین شده با ووکامرس

سلام و وقت بخیر
این سوال رو باید از همکارا ما در پشتیبانی محصولات بپرسید تا این عزیزان کمکتون کنند

سلام
من ۱۳ سالمه و میخوام یه کاری رو شروع کنم و از اون راه شروع به کسب درامد کنم ولی نمیدونم چه کاری رو شروع کنم مثلا به پرورش گیاه فکر کردم ولی من اینستا ندارم و نمی دونم چطوری میتوانم از این راه پول در بیارم
لطفا راهنماییم کنید تا چطوری از این شغل پول در بیارم
من هنوز شروع نکردم این کار رو

سلام و وقت بخیر
شما می‌تونید سایت طراحی کنید و از طریق سایت و سوشال مدیا فروش محصولاتتون رو انجام بدید

ارسال دیدگاه