کش وردپرس چیست؟ معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین افزونه وردپرس می‌پردازیم. استفاده از افزونه وردپرس می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود کش و سرعت سایت شما داشته باشد. اگر شما با دنیای سئو سایت آشنا باشید، خبر دارید که بهبود سرعت سایت در رتبه بندی آن در صفحات گوگل اهمیت بالایی دارد. به همین واسطه انتخاب یک افزونه مناسب برای کش وردپرس اهمیت دارد. برای آشنایی بیشتر با افزونه کش و نحوه کار آن در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

کش وردپرس چیست؟

کش به صورت خلاصه به فایل‌هایی گفته می‌شود که به صورت موقت روی حافظه مرورگر شما ذخیره می‌شوند. به عبارتی هروقت شما از صفحه‌ای از سایت خود بازدید می‌کنید، بخش‌هایی از HTML سایت شما به همراه تعدادی از فایل‌های موقت، روی مرورگر شما ذخیره می‌شوند. امروزه یکی از رقابت‌های اصلی بین سایت‌های مختلف در سطح اینترنت، ‌بهینه سازی سرعت سایت است. کش‌ها عموما فایل‌های ثابتی مانند فایل‌های css و عکس‌های صفحه هستند که در مرورگر شما ذخیره می‌شوند. با این کار دفعه بعدی که شما از سایت بازدید کردید، فایل‌های ذخیره شده دیگر لود نمی‌شوند و به همین واسطه سرعت لود صفحه بالا می‌رود.

هدف از استفاده از این افزونه بالابردن سرعت سایت است. سایت‌های وردپرسی بعد از گسترش و افزایش محتوا روی آن‌ها، سرعتشان کم می‌شود. اما شما می‌توانید با نصب افزونه کش وردپرس این مسئله را به طور کامل برطرف کنید. استفاده از کش وردپرس می‌تواند در بهبود کارایی سایت و هاست شما تاثیرگذار باشد. درواقع استفاده از افزونه کش وردپرس به شما کمک خواهد کرد تا با افزایش سرعت سایت وردپرس خود، به بهبود سئوی سایت خود و نمایش در صفحات بالاتر کمک کنید.

 

 

انواع کش سایت‌های وردپرسی و اختصاصی

کش وب‌سایت‌های وردپرسی و سایت‌‌های اختصاصی انواع گوناگونی دارند که هرکدام برای قسمت خاصی تعبیه شده‌اند. این کش‌ها را می‌توان در انواع مختلفی دسته‌بندی کرد. اما به طور کلی کش سایت را می‌توان به دو دسته کش سرور و کش مرورگر تقسیم کرد.

کش سرور

برای ورود به صفحه وردپرس به طور کلی سه مرحله صورت می‌گیرد:

  • درخواست کاربر برای ورود به صفحه
  • لود شدن صفحه در سرور
  • ارسال اطلاعات به مرورگر کاربر

درواقع لود شدن صفحه به صورت چندمرحله‌ای صورت می‌گیرد. کش سرور یا WebCache به مرحله‌ای که گفته می‌شود که اطلاعات اولیه صفحه به صورت Html و ثابت ذخیره می‌شوند و با پردازش سایر المان‌های صفحه روی این کش، سرعت پردازش صفحه کاهش پیدا می‌کند. نصب پلاگین کش وردپرس به سایت شما اجازه می‌دهد تا به وسیله این کار بتوانید سرعت لود کارهای خود را به پایین‌ترین حد خود برسانید.

کش مرورگر

یکی دیگر از کش‌های سایت وردپرس، کش مرورگر است. بعضی فایل‌های یک سایت ممکن است فایل ثابتی باشند و کاربر با یکبار دانلود این اطلاعات، دفعات بعدی که از صفحه شما بازدید می‌کند دیگر آن اطلاعات را دانلود نمی‌کند. کش مرورگر یا BrowserCache معمولا شامل فایل‌های ثابت css، جاوا اسکریپت و فایل‌های ثابت دیگری مانند عکس‌های سایت می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از افزونه کش وردپرس می‌توانید این کش‌ها را کنترل و مدیریت کنید. ضمن اینکه قبلا راجع به پاک کردن کش مرورگر صحبت کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

چرا باید از کش وردپرس استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود در نظر داشته باشید، افزایش سرعت سایت است. برای افزایش سرعت لود سایت یکی از اثرگذارترین کارهایی که می‌توان کرد استفاده از کش وردپرس است. شما به واسطه افزونه وردپرس می‌توانید کاری کنید که کاربر برای ورود به سایت شما مراحل لودینگ کمتری را پشت سر بگذارد؛ به همین دلیل سرعت ساعت شما بالا می‌رود و سایت شما امتیاز بهتری از ربات‌های گوگل دریافت خواهد کرد. بدین ترتیب به سایت شما در ورود به صفحات اول جستجوی گوگل، کمک قابل‌توجهی می‌شود.

البته در استفاده از پلاگین کش وردپرس باید این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین پلاگین ممکن را نصب کنید. این پلاگین باید بتواند بهترین بازدهی را برای سایت شما به همراه داشته باشد و از طرفی کار با آن راحت باشد. در ادامه مقاله به معرفی و بررسی بهترین کش‌های وردپرس خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین افزونه کش وردپرس

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، افزونه کش می‌تواند کمک زیادی به سرعت و بهبود سئوی سایت شما کند. اما برای آن که بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد، باید به بعضی ویژگی‌های افزونه خود توجه داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی‌های مدنظر برای یک افزونه کش وردپرس تنظیمات حرفه‌ای و دسترسی آسان است. اگر به صورت کلی این دو فاکتور در افزونه شما قرار داده شده باشد، کیفیت کار بالاتری را خواهید داشت.

افزونه‌های کش وردپرس انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند به کار شما بیاید. ما در این مقاله به معرفی برترین افزونه‌های وردپرسی ممکن می‌پردازیم تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای خود پیدا کنید. هرکدام از این افزونه‌ها می‌توانند به عنوان بهترین افزونه باشند اما تفاوت‌های کوچک در آن‌ها باعث شده است تا دست شما در انتخاب افزونه باز باشد.

افزونه WP Fastest Cache

افزونه fastest cache plugin از بهترین افزونه های کش وردپرس

یکی از افزونه‌های کش وردپرس مناسب برای سایت افزونه WP Fastest Cache است. این افزونه دارای دو نسخه پریمیوم و رایگان است که نسخه رایگان آن امکانات کمی به کاربر ارائه می‌دهد. با این حال اگر به دنبال افزونه رایگان سبکی برای سایت وردپرس خود هستید، می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان به ساخت صفحات ثابت یا استاتیک برای کش کردن اشاره کرد. این افزونه فایل‌های Html و CSS را به راحتی فشرده‌سازی می‌کند و در آن می‌توان فایل‌های css و javascript را با یکدیگر ترکیب کرد.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش جامع کار با افزونه نوبت دهی آنلاین وردپرس

لازم به ذکر است که فشرده‌سازی فایل‌های JS یا جاوا اسکریپت تنها در نسخه پریمیوم این افزونه امکان‌پذیر است. از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌توان به غیرفعال‌کردن کش موبایل، مدیریت فشرده‌سازی، ‌پشتیبانی از SSL و CDN اشاره کرد. در نسخه حرفه‌ای یا پریمیوم این افزونه نیز کش اختصاصی برای موبایل وجود دارد. علاوه بر آن تصاویر را نیز به طور کامل بهینه می‌کند. برای تهیه نسخه پریمیوم این افزونه می‌توانید از طریق سایت ژاکت اقدام کنید.

 

افزونه مرغ مگس‌خوار یا Humming bird

افزونه مرغ مگس خوار بهترین پلاگین کش وردپرس

پلاگین کش وردپرس به نام افزونه مرغ مگس‌خوار (Humming Bird) یکی از معروف‌ترین پلاگین‌های کش وردپرس است که کاربران زیادی دارد. این افزونه توسط شرکت WPMUDev توسعه یافته است و به طور خودکار به اسکن سایت شما برای بهبود سرعت لود سایت شما می‌پردازد. استفاده از این افزونه می‌تواند تاثیر مثبتی روی شاخص PageSpeed Insights گوگل داشته باشد. شرکت گوگل در سال ۲۰۱۳ این شاخص را به عنوان معیاری برای سرعت سایت‌ها معرفی کرد و داشتن سرعت بالا در این شاخص، به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج اول گوگل نشان داده شوید. از معروف‌ترین ویژگی‌های افزونه مرغ مگس‌خوار می‌توان به فشرده‌سازی و ترکیب فایل CSS و JS ، کش مرورگر و پشتیبانی از CDN اشاره کرد.

 

افزونه WP Rocket

افزونه راکت وردپرس محبوب ترین و بهترین افزونه کش وردپرس

شاید افزونه WP Rocket را نیز بتوان یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های کش وردپرس معرفی کرد. این افزونه به واسطه تنظیمات و پنل کاربری ساده‌ای که دارد، بین بسیاری از کاربران وردپرس به معروفیت رسیده است. این پلاگین به سایت شما کمک می‌کند تا سرعت لود بالاتری را در صفحات خود داشته باشید. با استفاده از این افزونه، فایل‌های JS، CSS و HTML سایت شما فشرده‌سازی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران با سرعت بیشتری محتوای سایت شما را مشاهده کنند. از طرفی با نصب این افزونه، عکس‌های صفحه شما بهینه‌سازی می‌شوند و به واسطه لود تنبل، تنها زمانی نیاز است به کاربران شما نمایش داده می‌شوند.

 

 

افزونه W3 Total Cache

افزونه wp total cache پلاگین کاربردی کش وردپرس

افزونه W3 Total Cache یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌های کش وردپرس است. این افزونه با پشتیبانی کامل از AMP گوگل و SSL، توسط شرکت‌های بزرگی در دنیا به کاربران وردپرسی پیشنهاد شده است. کاربران این افزونه را بیش از ۱ میلیون بار دانلود کرده‌اند که همین رقم نشان‌دهنده محبوبیت زیاد این افزونه است. افزونه W3 Total Cache از روش‌های گوناگون کش پشتیبانی می‌کند و با اتصال به CDN، سرعت لود سایت و محتوای شما را بالا می‌برد. این افزونه یک گزینه فشرده‌سازی دارد که طبق ادعای سازندگان آن، تاثیر خیلی زیادی روی سرعت لود سایت شما می‌گذارد.

نکته: استفاده از این افزونه رایگان است، اما به دلیل تنظیمات نسبتا پیچیده و گزینه‌های زیادی که در تنظیمات دارد، کار با این افزونه برای کاربران مبتدی سخت است. البته این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که بتوانید از این افزونه نهایت استفاده را ببرید، این تنظیمات پیشرفته به شما کمک زیادی خواهند کرد.

افزونه WP Super Cache

افزونه wp super cache از افزونه های کش وردپرس

افزونه WP Super Cache نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین افزونه‌های کش وردپرسی است که بیش از یک میلیون بار توسط کاربران نصب شده است. این افزونه به سه روش آسان، پیشرفته و سوپر کشینگ (Super Caching) عملیات مدنظر را انجام می‌دهد. در روش آسان شما مجبور به کارهایی مانند پیکربندی .htaccess نیستید و خود افزونه تمام کارها را برای شما به صورت پیش‌فرض انجام می‌دهد. روش پیشرفته سریع‌ترین روش برای ساخت صفحه استاتیک HTML است، اما در این روش باید فایل .htaccess را تغییر دهید. روش Super Caching برای کاربران ثبت‌نام شده در سایت مناسب است. این روش نسبت به سایر روش‌ها سرعت بیشتری دارد، اما سرعت آن پایین‌تر است.

این افزونه قابلیت تطبیق‌پذیری کامل با CDN و کش موبایل را دارد و همین مسئله به بهبود سرعت لود سایت شما کمک می‌کند. از طرفی این افزونه با ارائه نسخه دیباگ، به بسیاری از کاربران خود کمک می‌کند تا در هنگام ایجاد مشکل برای لود سایت، ایراد کار را متوجه شوند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی افزونه‌های کش وردپرس پرداختیم. همان‌طور که در متن خواندیم دیدیم که استفاده از این افزونه می‌تواند به بهبود سرعت سایت و در نهایت بهینه‌سازی محتوای سایت کمک خاصی کند. افزونه‌های زیادی برای کش وردپرس وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، به بهبود سایت خود بپردازید. برای تهیه این افزونه می‌توانید از سایت ژاکت استفاده کنید. سایت ژاکت به عنوان معروف‌ترین و معتبرترین سایت فروشگاهی قالب وردپرسی در ایران شناخته می‌شود و تمام محصولات پس از بررسی تیم کارشناسی در سایت قرار داده می‌شوند. همچنین در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این افزونه‌ها دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه