بهترین ابعاد استوری و سایز پست اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ

6 دقیقه زمان مطالعه

یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب تصویر محور، «اینستاگرام» است که امکان ارتباط و تعامل را از طریق ویدئو، عکس و استوری برای کاربران فراهم می‌کند؛ اما سایز استوری و پست اینستاگرام باید طبق الگوریتم اینستاگرام انجام شود تا محتوای تولیدی شما ارزش خود را حفظ کند و بتوانید فالوورهای بیشتری را به صفحه شخصی یا پیج کاریتان جذب کنید؛ پس برای رعایت بهترین ابعاد و سایز استوری و پست اینستاگرام با ما تا پایان این مطالب همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

اندازه‌های استاندارد استوری و پست در اینستاگرام چقدر است؟

در ارتباط با موضوع طراحی پست و استوری اینستاگرام باید گفت که سایز استوری و پست اینستاگرام در اندازه استاندارد و بر مبنای پیکسل بارگذاری می‌شود؛ چون درغیراین‌صورت اینستاگرام، عکس را به‌شکل خودکار فشرده می‌کند که این موضوع بر روی کیفیت و محتوای عکس تاثیر بدی می‌گذارد؛ پس باید محتوایتان را متناسب با ابعاد استاندارد اینستاگرام مطابقت دهید. در ادامه این مطالب، بهترین ابعاد سایز استوری و پست اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم تا تصاویر باکیفیت‌تری را در اختیار فالوورهایتان قرار دهید و بدین شکل ارزش پیج‌تان را بالاتر ببرید.

 

بهترین سایز برای استوری چقدر است؟

استوری در اینستاگرام برای افراد این امکان را فراهم می‌کند که مطالب خود را به‌صورت روزانه با دیگران به اشتراک بگذارند که استوری در حوزه کسب‌و‌کارها و طراحی پیج اینستاگرام آن‌ها باعث رشد و معرفی بهتر پیج می‌شود؛ اهمیت این موضوع به‌قدری است که بعضی از کسب‌و‌کارها اقدام به استخدام ادمین اینستاگرام زده‌اند.

بهترین ابعاد برای استوری اینستاگرام نسبت 1080 در 1920 هست

برای به اشتراک‌گذاری عکس در استوری باید آن را در ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل قرار داد (سایز استوری اینستاگرام به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۵۰.۸ ) و باید نسبت تصویر ۹:۱۶ باشد که این ابعاد در اینستاگرام تصویر عمودی ایجاد می‌کند و تمام صفحه را می‌پوشاند. در صورتی‌که نمی‌خواهید عکستان تمام صفحه باشد می‌توانید آن را با ابعاد ۱: ۹: ۱ تا ۹:۱ منتشر کنید که استفاده از هرکدام از ابعاد گفته شده برای انتشار استوری در اینستاگرام، قابل قبول است.

اگر با گوشی‌تان یک ویدیوی استوری اینستاگرام ضبط کنید، ابعاد آن حتماً ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است؛ در نتیجه دیگر به این نیاز ندارید که اندازه آن را تغییر دهید؛ اما در‌صورتی‌که برای ویدئوتان از دوربینی به‌جز موبایل‌تان یا تنظیمات سفارشی استفاده کنید باید از یک برنامه ویرایش ویدیو کمک بگیرید تا از درست بودن ابعاد ویدیوی خود اطمینان یابید.

تصاویر در اینستاگرام حدود پنج ثانیه و فیلم‌ها به مدت ۱۵ ثانیه به‌نمایش گذاشته می‌شوند که شما می‌توانید یک فیلم را حدود یک دقیقه ضبط کنید و به‌صورت چهار قسمت ۱۵ ثانیه‌ای در استوری‌های اینستاگرام‌تان بارگذاری کنید.

 

 

بهترین سایز برای پست اینستاگرام

اندازه موردنیاز برای پست در اینستاگرام از این لحاظ اهمیت دارد که برخلاف استوری مطالب این بخش ثابت هستند و از بین نمی‌روند و یکی از موارد مهم برای ورود به اکسپلور اینستاگرام و جذب فالوور است. همچنین سایز یک پست متناسب با نوع آن (عکس، ویدئو و ریلز) با یکدیگر متفاوت است که آن‌ها را در این‌جا مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

پست کردن عکس‌ها در اینستاگرام

پست کردن عکس‌ها در اینستاگرام به‌شکل افقی، عمودی و مربعی انجام می‌شود که هر یک از این موارد اندازه و کاربردهای مختص به خود را دارند تا کیفیت عکس به‌خوبی حفظ شود.

برای پست کردن عکس در اینستاگرام سه حالت در نظر می‌گیریم که در این عکس به بهترین سایز پست اینستاگرام اشاره کردیم.

  • سایز استاندارد پست کردن عکس افقی در اینستاگرام

برای پست کردن عکس در اینستاگرام کمتر از عکس افقی استفاده می‌شود که برای انتشار عکس در این حالت باید ابعاد پست مستطیلی اینستاگرام را روی ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل قرار داد. (اندازه عکس افقی به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۱۶.۰۸) و ابعاد عکس باید به صورت ۱٫۹۱:۱ تنظیم شود.

  • سایز استاندارد پست کردن عکس عمودی در اینستاگرام

سایز استاندارد برای پست کردن عکس‌های عمودی در اینستاگرام، حدود ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است (اندازه عکس عمودی به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۳۵.۷۱) و ابعاد عکس عمودی باید در حالت ۴:۵ قرار بگیرد.

  • سایز استاندارد پست کردن عکس مربعی در اینستاگرام
این مقاله را حتما بخوانید
ایمیل مارکتینگ چیست؟ مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی

اکثر افراد برای پست‌کردن عکس‌هایشان در اینستاگرام از عکس مربعی استفاده می‌کنند. علت انتخاب آن به این دلیل است که درازا و پهنای عکس‌ها باهم مساوی است. سایز عکس در این حالت باید در اندازه ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل قرار بگیرد. (اندازه عکس مربعی در اینستاگرام به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ ) و باید ابعاد عکس جهت حذف نشدن کناره‌های پست، در حالت ۱:۱ تنظیم شود تا عکس به‌طور کامل بارگذاری شود.

 

پست کردن ویدئو در اینستاگرام

سایز کاور ویدئو اینستاگرام را می‌توان به شکل افقی، مربعی و عمودی منتشر کرد که آپلود ویدئو باید مطابق با شرایط ذکر شده در متن زیر انجام شود:

  1. فیلم باید ۳۰ فریم بر ثانیه باشد،
  2. طول فیلم در هر اسلاید بهتر است حدود۶۰ ثانیه باشد،
  3. اندازه فیلم بیشتر از ۴ گیگ نباشد.

  • سایز استاندارد پست کردن ویدئو به‌شکل افقی

بهترین سایز برای پست‌کردن ویدیو به‌شکل افقی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است. (اندازه ویدئو افقی به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۱۶.۰۸) و نسبت ابعاد باید ۹:۱۶ باشد.

  • سایز استاندارد پست‌کردن ویدئو به شکل مربعی

این سایز یکی از بهترین سایزهای پست کردن ویدئو در اینستاگرام است که نقش آن در جذب مخاطب به سوی محتوا قابل کتمان نیست. بهترین سایز برای پست کردن ویدئو در حالت مربعی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است. (اندازه ویدئو مربعی به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷) و نسبت ابعاد باید ۱: ۱ باشد.

  • سایز استاندارد پست کردن ویدئو به شکل عمودی

یکی از نقاط قوت پست¬کردن ویدئو به¬شکل عمودی این است که در این سایز فضای خالی زیادی در اختیارتان قرار می¬گیرد که می¬توانید اطلاعات دلخواه¬تان را در آن به اشتراک بگذارید. بهترین سایز ویدیو به¬شکل عمودی در اینستاگرام ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل است. (اندازه ویدئو عمودی به سانتی‌متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷) و نسبت ابعادی باید بین ۱:۹۱ .۱ تا ۹: ۱۶ باشد که بهتر است از نسبت ۱:۹۱ .۱ برای اندازه تصویر در اینستاگرام خودداری کرده و فیلم‌های افقی را با نسبت ابعادی ۹: ۱۶ ضبط کرد.

 

 

پست کردن ریلز در اینستاگرام

ریلزها با استوری‌ها تفاوت اساسی دارند زیرا هنگامی‌که شما یک ریلز اینستاگرام را پست می‌کنید، تا هنگامی‌که آن را حذف نکنید در اینستاگرام در دسترس مخاطبان قرار دارد که در متن زیر سایزهای استاندارد ویدئو ریلز در اینستاگرام، فید اینستاگرام و پروفایل اینستاگرام را برای‌ شما معرفی می‌کنیم:

  • سایز استاندارد ویدئوهای ریلز در اینستاگرام

بهترین سایز ویدئو‌های ریلز در اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۹:۱۶ است.

  • سایز استاندارد نمایش ویدئوهای ریلز در پروفایل اینستاگرام

بهترین سایز نمایش ویدئوهای ریلز در پروفایل اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱:۱ است.

 

چرا ابعاد پست و استوری اینستاگرام مهم است؟

محتواهای تصویری و ویدئویی در اینستاگرام در سایز و اندازه‌های مختلفی تولید شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ پس اگر ابعاد سایز استوری و پست اینستاگرام شما استاندارد نباشد، فالوورها پست‌های شما را به‌دلیل بی‌کیفیت‌بودن رد می‌کنند و این‌کار باعث کاهش جذب مخاطب می‌شود؛ پس رعایت این ابعاد ذکر شده برای شما تضمین می‌کند که ویدیو یا تصویر شما در سیستم‌عامل‌ها و وضوح صفحه نمایش‌های مختلف، به‌شیوه مطلوبی نشان داده شوند؛ همچنین از پیکسل‌سازی غیر ضروری جلوگیری می‌شود. درصورتی‌که به این‌ابعاد پایبند نباشید، تصاویر یا ویدیوهایتان به شکل برش‌خورده نشان داده می‌شوند.

 

ما در این‌جا شما را با بهترین ابعاد و سایز استوری و پست در اینستاگرام آشنا کردیم، درصورتی‌که قصد انتشار محتوایی را در اینستاگرام خود دارید. می‌توانید با توجه به سایز استوری و پست اینستاگرام که به آن‌ها در این‌جا، به‌طور مفصل اشاره شده است. ‌محتوای باکیفیت و قابل قبولی ایجاد کنید و مخاطبان بیشتری را به‌سمت پیج خود جذب کنید؛ همچنین بهتر است که هنگام پست‌گذاری از ترکیبی از انواع پست‌های اینستاگرام استفاده کنید تا بدین‌شکل امکان نمایش پست¬تان در تایم‌لاین اینستاگرام افزایش یابد.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه