22 دلیل افت ترافیک سایت

سئو

17 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید هدف هر وب سایتی افزایش تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک ارگانیک می باشد. اما ممکن است برخی وب سایت ها با مشکل افت ترافیک سایت و کاهش بازدید مواجه شوند که در این مقاله به دلایل رایج آن می پردازیم.

بازدید می تواند برای سایت های مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، برای سایت های رسانه ای ترافیک می تواند منبع درآمد حاصل از تبلیغات باشد و یا برای فروشندگان و صاحبان تجارت الکترونیکی ، بازدید به معنی فروش مستقیم محصولات است. برخی از سایت ها ممکن است هیچ محصولی برای فروش نداشته باشند و یا ممکن است برای آن ها افزایش بازدید از محتوایشان به عنوان یک برد محسوب شود.

اما در حالت کلی تفاوتی نمی کند که هدف شما از راه اندازی سایت چه می باشد ، در تمامی موارد ترافیک برابر است با مشتری و هر چه این تعداد  بیشتر باشد تعداد مشتریان بیشتر شده و فروش افزایش پیدا می کند. معیار رتبه بندی کردن موتورهای جستجو نیز ترافیک یک وب سایت است و با بالاتر رفتن ترافیک یک سایت رتبه آن نیز افزایش پیدا می کند. پیشنهاد می کنیم راهنمای افزایش بازدید سایت را در بلاگ ما بخوانید.

بنابراین وقتی میزان بازدید از سایت شما کاهش می یابد رتبه سایت نیز به احتمال زیاد تغییر می کند و با افت ترافیک سایت مواجه می شوید. شما می توانید به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، متخصص سئو ، مدیر وب سایت و … مشکل را بررسی کنید و بفهمید چگونه می توانید امور را به حالت قبل برگردانید. ما در این مقاله 22 دلیل برای کاهش بازدید از وب سایت را ارائه خواهیم داد تا بتوانید از این طریق مشکل را برطرف کرده و دوباره رتبه بسیار خوبی را در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.

22 دلیل افت ترافیک سایت

افت ترافیک سایت

  1. شما از کلمات کلیدی نامناسب استفاده می کنید.

اگر سایت شما سال ها در عرصه ی دیجیتال بوده است اما دچار افت ترافیک سایت شده است، ممکن است به این دلیل باشد که کلمات کلیدی مناسبی را استفاده نکرده اید. به رفتار بازدیدکنندگان خود فکر کنید و هدف آن ها را با کلمات کلیدی مقایسه کنید که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند. آیا از اصطلاحات صنعت خود و یا کلماتی که هدف مخاطبانتان به دنبال آن ها هستند استفاده می کنید؟ و یا در مقابل از کلماتی استفاده می کنید که ممکن است با آنچه مشتریان بالقوه شما می خواهند همسو نباشد؟

بسیاری از افراد یک سوال را به صورت های مختلفی جستجو می کنند و اینگونه قادر به یافتن پاسخ و یا راه حل برای مشکل خود هستند. مهندسان در گوگل توانایی درک زبان طبیعی خود را توسط این موتور جستجو بسیار بهبود بخشیده اند. امروزه افراد می توانند به زبان طبیعی تر و نزدیک به انسان ها تایپ کنند تا نتیجه موردنظر خود را بگیرند. بنابراین اگر مطالب خود را به زبان ساده تری بیان کنید و آن ها را در سطح انسان ها نگه دارید ، رتبه بندی برای آن موارد آسان تر خواهد بود.

موتورهای جستجو نیز در سال های اخیر این پدیده را مورد بررسی قرار دادند. آن ها به جای اینکه تنها به چند کلمه کلیدی اعتماد کنند ، وب سایت ها را بر اساس جملات کامل و سایر عناصر با زبان طبیعی انسان گونه رتبه بندی می کنند. بنابراین در ابتدا بهتر است که به کلمات و عبارات کلیدی خود نگاه کنید. اگر از کلمات کلیدی قدیمی و یا عمومی استفاده می کنید ، باید استراتژی خود را به روز کنید تا ترافیک سایتتان افزتیش یابد. تحقیق کلمات کلیدی را نیز جدی بگیرید.

  1. لینک های موجود در وب سایتتان دچار مشکل شده است.

دلایل کاهش بازدید سایتدلیل دیگری که ممکن است رتبه و بازدید شما کاهش یافته باشد این است که ممکن است لینک های خود را از دست داده باشید. با استفاده از ابزاری به عنوان مثال Majestic ، Ahrefs   CognitiveSEO  سایت خود را برای لینک های از دست رفته طی 90 روز گذشته بررسی کنید. اگر پیوندهای زیادی را از دست داده اید ، ممکن است دلیل افت ترافیک سایت و افت رتبه شما باشد. شما همچنین سوالات بیشتری باید درباره این از دست دادن لینک ها از خود بپرسید :

  • آیا لینک های داخلی و یا خارجی سایت شما در دسترس هستند؟
  • آیا لینک های گمشده در همان صفحات سایت شما واقع شده اند که در آن ها رتبه افت کرده است؟
  • آیا لینک های ورودی به صفحات شما که رتبه خود را از دست داده اند کاهش یافته اند؟

اگر پیوندهای ورودی شما خراب شده و یا گم شده باشد ، باید دقیقاً تعیین کنید که این پیوندها از کجا می آیند و دلیل خرابی آن ها چیست. سپس می توانید آن ها را حذف ، جایگزین و یا تعمیر کنید. هر پیوند باید به صورت جداگانه بررسی شود تا مراحل بعدی شما مشخص شود:

بعضی اوقات لینک ها در هنگام به روزرسانی سایت خراب و یا تغییر پیدا می کنند. در این موارد باید برای بازیابی بهتر آن ها را تعمیر کنید.

اگر پیوندهای داخلی با پیوندهای جدید به منبع دیگری جایگزین شده باشند ، شما نیز می توانید به منبع جدید لینک دهید.

به یاد داشته باشید ، شما همیشه می توانید لینک های قدیمی را با لینک های جدیدی که به درستی کار می کنند جایگزین کنید. برای جلوگیری از تأثیر لینک های از دست رفته در رتبه بندی شما در آینده ، باید برای سرمایه گذاری در نرم افزار و یا برنامه های نظارت بر لینک ها برای پیگیری فعال لینک های از دست رفته تلاش کنید. به این ترتیب می توانید در عرصه ی دیجیتال فعال تر باشید و قبل از اینکه رتبه خود را از دست دهید اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهید.

  1. ریدایرکت ها دچار مشکل شده اند.

اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید ، به یک سرور جدید منتقل می شوید و یا هرگونه تغییر ساختاری در سایت خود ایجاد می کنید ، احتمالاً افت رتبه ای را مشاهده خواهید کرد مگر اینکه یک برنامه هدایت 301 مناسب داشته باشید .تغییر مسیرها و ریدایرکت های خراب بدترین کابوس هر متخصص سئو است. هنگام استفاده از تغییر مسیر 301 ، باید مطمئن شوید که نقشه های سایت XML ، برچسب های متعارف و لینک ها نیز به روز شده اند. انواع ریدایرکت ها را بشناسید.

تغییر مسیر 301 مانند تغییر آدرس در وب است. این اعلان به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه ، به چندین صفحه و یا کل وب سایت شما منتقل شده است. بدون شک شما باید بازدید کنندگان وب سایت خود را به آدرس جدید و نه آدرس قدیمی خود ارسال کنید. اگر این کار به درستی انجام شود ، رتبه خود را از دست نخواهید داد و با افت ترافیک سایت مواجه نمیشوید ، و همچنین به دلیل محتوای تکراری مشکلی پیش نمی آید زیرا موتورهای جستجو هم آدرس وب قدیمی و هم جدید شما را فهرست بندی می کنند.

  1. گوگل سایت شما را مجازات کرده است.

اگر افت ناگهانی و قابل توجهی در رتبه وب سایت خود و میزان بازدید کنندگان خود را مشاهده کنید ، می تواند نشانه ی این باشد که گوگل سایت شما را جریمه کرده است. اقدامات دستی به جای دستیابی در نتیجه به روزرسانی های الگوریتمی ، به صورت دستی اعمال می شوند. اگر سایت شما همچنان در سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و یا بینگ رتبه پیدا می کنند ، این تقریباً علامتی است که گوگل شما را مجازات کرده است.

مجازات شما توسط گوگل می تواند دستی و یا اتوماتیک باشد ، بدین ترتیب شما باید مشکل را برطرف کرده و مجازات گوگل را رفع کنید. بهترین راه برای شروع این است که به اعلان های داخل حساب کنسول جستجوی گوگل خود نگاه کنید .

به دنبال اخطارها در منوی پیام ها و قسمت Manual Actions باشید. در آن قسمت احتمالاً لیستی از مواردی را پیدا خواهید کرد که گوگل متوجه شده است که برخی از صفحات وب سایت شما با دستورالعمل های آن ها مطابقت ندارد.

  1. تغییرات الگوریتم گوگل باعث افت ترافیک سایت شما شده است.

دلایل افت ترافیک سایتگوگل همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود استراتژی ها و نتایج با ایجاد تغییراتی در الگوریتم خود است . بسیاری از سایت ها از این تغییرات آسیب دیده اند و از رتبه بندی پایین سایت رنج می برند. برای جلوگیری از افت ترافیک سایت توسط به روزرسانی های الگوریتم های گوگل ، از یک استراتژی بازاریابی و ترافیک موثر استفاده کنید که شامل رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی باشد.

  1. تغییرات در نحوه ی جستجو موارد مختلف

مواقعی وجود دارد که ممکن است در موتورهای جستجوگر خود افت ترافیک سایت را مشاهده کنید که به هیچ مورد مستقیم و مرتبط با وب سایت شما نیست. گوگل غالباً بر اساس رفتار کاربر در نوع نتایج تغییراتی ایجاد کرده است. به عنوان مثال ، اگر به صورت ناگهانی در جستجوی یک موضوع خاص رتبه ی شما کاهش یابد ، گوگل ممکن است ابتدا نتایج جدیدتری را ارائه دهد و محتوای ایستا را به سمت پایین قرار دهد. اگر محتوای شما در دسته دوم قرار بگیرد ، در رتبه بندی خود ضرر خواهید دید. شما می توانید به گوگل ترندز مراجعه کنید تا ببینید آیا تغییراتی وجود دارد که ممکن است این اختلافات را توضیح دهد و یا خیر.

  1. تغییرات UX در گوگل

گوگل گاهی اوقات UX صفحات جستجو را با روش هایی که کلیک ها را از بین می برد تغییر می دهد. شاید یک قطعه برجسته با یک نتیجه جستجوی کلیدی روبرو شود و ترافیک را به آن سمت هدایت کند. شاید برخی از آزمایشات جستجو بر میزان کلیک تأثیر گذاشته باشد. بررسی کنید چه شرایطی تغییر یافته است و ببینید آیا چیزی تغییر کرده است و یا خیر.

  1. اختلاف مکان جغرافیایی

رتبه بندی شما بسته به مکانی که جستجو انجام شده متفاوت خواهد بود. اگر رتبه بندی خود را در یک منطقه جغرافیایی بررسی کنید ، باید در چندین منطقه دیگر نیز آن ها را بررسی کنید تا درک دقیق تری از رتبه خود داشته باشید. آیا توجه کرده اید که نتایجی که برای یک جستجوی خاص می گیرید می تواند کاملاً متفاوت از شخص دیگری باشد که همان جستجو را انجام می دهد؟

بنابراین هر فردی بسته به مکان جغرافیایی ممکن است نتایج متفاوتی از موتورهای جستجو بگیرد. دلیل این امر این است که گوگل قبل از آوردن نتایج جستجوی شما ، سایت هایی را که قبلاً بازدید کرده اید ، محل استقرار خود و حتی دستگاهی را که از آن استفاده می کنید ، مورد بررسی قرار می دهد و این موضوع بر روی نتایج تاثیر می گذارد و ممکن است فکر کنید افت ترافیک سایت داشته اید.

  1. رقبا کارهای مختلف را بهتر از شما انجام می دهند.

این امکان وجود دارد که شما همه کارها را به درستی انجام می دهید اما همچنان ترافیک خود را از دست داده و در رتبه بندی خود افت بسیار زیادی را می بینید. یک دلیل برای این امر ممکن است این باشد که رقبای شما کار بهتری را نسبت به شما انجام می دهند. با تجزیه و تحلیل و نظارت بر فعالیت های رسانه های اجتماعی ، استراتژی های ایجاد لینک و بازاریابی محتوا ، رقبا را زیر نظر داشته باشید. می توانید از ابزارهایی مانند Wayback Machine و یا Versionista استفاده کنید تا ببینید رقبای شما چه تغییراتی ایجاد کرده اند.

همچنین می توانید از ابزارهای بررسی بک لینک استفاده کنید تا ببینید آیا بلاک های جدیدی هجوم آورده اند یا خیر. آنها ممکن است یک کمپین سئو برای خود داشته باشند. هنگامی که فهمیدید رقیبان شما برای پیشی گرفتن از شما چه کاری انجام داده است ، بهتر است برخی از تغییرات مشابه را شما نیز انجام دهید و یا آن موارد را بهتر انجام دهید تا مشکل افت ترافیک سایت را برطرف کنید.

  1. سرعت سایت شما پایین است.

سرعت بارگذاری محتوای صفحات شما نه تنها در رتبه بندی بلکه بر تجربه کلی بازدید کنندگان وب سایت شما تأثیر می گذارد. وقتی بارگیری صفحات بیشتر طول می کشد ، نرخ کلیک و یا شکست بیشتر است زیرا افراد نمی توانند مدت طولانی منتظر دیدن محتوای شما باشند برای بررسی سرعت صفحه خود ، سعی کنید از ابزار PageSpeed ​​جدید و بهبود یافته گوگل استفاده کنید. این ابزار برای ترکیب داده های واقعی کاربر از نو تغییر یافته اند. صفحات بسته به سرعت بارگیری آن ها به صورت سریع ، آهسته و متوسط ​​رتبه بندی می شوند.

  1. مشکلات سرور در وب سایتتان رخ داده است.

اگر سایت شما با مشکلات سرور روبرو شود ، ممکن است نتیجه یک عملکرد حافظه پنهان خراب و یا یک علامت گذاری خالی باشد که به گوگل بات ارائه می شود. بنابراین بسیار مهم است که هرگونه مشکل سرور را به سرعت برطرف کنید. در گزارش های سرور خود به دنبال خطا بگردید و از ابزار Fetch and Render گوگل برای آزمایش نحوه ارائه و یا خزیدن URL در سایت خود استفاده کنید.افت رتبه سایت

  1. سایر موارد مربوط به تجربه ی کاربری

گوگل گفته است که سایر سیگنال های UX و وب حیاتی ، مانند ” تغییر آرایش تجمعی ” ، می توانند نحوه رتبه بندی سایت شما را تغییر دهند. بنابراین بهتر است برای پیدا کردن مشکل افت ترافیک سایت این سوالات را بررسی کنید:

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه محتوای صفحه درباره ما را بنویسیم؟

تجربه کاربری در صفحه شما چگونه است؟

آیا طرح سایت شما خیلی تغییر می کند؟

آیا تبلیغات زیادی وجود دارد؟

این موارد ممکن ست در افت ترافیک وب سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشند و بهتر است آن ها را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز رفع کنید.

  1. پیمایش داخلی برای کاربران بسیار سخت است.

پیمایش وب سایت شما به بازدیدکنندگان شما می گوید که چه چیزی و از کجا اطلاعات سایت شما را پیدا می کنند. سعی کنید برای مسیریابی داخلی خود ساختاری ثابت و صاف از دو یا حداکثر سه سطح عمیق داشته باشید. اگر بازدید کنندگان شما برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند بارها و بارها کلیک کنند و در آخر موفق به پیدا کردن آن نباشند ، احتمال ترک آن ها وجود دارد.

این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو خزیدن محتوا در وب سایت شما را متوقف کنند. این به نوبه خود می تواند باعث پایین آمدن رتبه شما و کاهش بازدید سایت می شود و بازدید کمتری به قسمت های مهم محتوایی خواهید داشت. استراتژی های پیوند داخلی نه تنها بخشی از بهینه سازی جستجوی خوب بلکه برای سایر استراتژی های حفظ مشتری شما نیز یکپارچه هستند.

ساده سازی و منطقی ساختن لینک های داخلی و ناوبری ، حفظ تعداد مشتری ها را بهبود می بخشد و سایر معیارهای رتبه بندی مانند حضور در سایت را افزایش می دهد. استفاده از پیوندهای داخلی غنی از کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند تا به سرعت سایت شما را مشخص کنند و اینگونه خواهید فهمید که آیا محتوای شما مربوط به درخواست ها است و یا خیر.

  1. گوگل شما را به دلیل لینک های بی کیفیت مجازات کرده است.

اگر از استراتژی های لینک سازی مخاطره آمیز ، اسپم و یا منسوخ استفاده کنید ، گوگل سایت شما را جریمه می کند. گوگل برای لینک بی کیفیت در بند اول بخش راهنمای جستجوی کنسول خود به نام Link Schemes به روشنی بیان می کند :

“هر لینکی که به منظور دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شده باشد ، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل تلقی شود. این دستکاری شامل هر رفتاری است که لینک ها و یا پیوندهای خروجی سایت شما را دستکاری می کند. ”

وقت بگذارید و یک استراتژی ساخت لینک با کیفیت بالا ایجاد کنید تا از مجازات شدن توسط گوگل جلوگیری کنید و ترافیک جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید. ما در ادامه چند پیشنهاد برای ایجاد پیوندهای خوب را معرفی می کنیم:

  • لینک های خراب خود را با ساخت لینک های جدید و ارزشمند برطرف کنید.
  • از PR استفاده کنید تا در محتوای آنلاین یا یک مقاله خبری به شما استناد شود.
  • محتوای استثنایی بنویسید و آن را به شدت در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا مردم بتوانند آن را پیدا کنند.
  1. تغییرات اخیر و طراحی مجدد وب سایت ها باعث افت ترافیک سایت شده است.

اگر تصمیم دارید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید ، ممکن است این کار به معنی از دست دادن تعداد بازدید کنندگان و افزایش رتبه شما باشد که برای به دست آوردن آن ها بسیار سخت کار کرده اید. برخی از مراحل خاصی که می توانید برای صدمه نرساندن و حتی کمک به رتبه بندی خود انجام دهید عبارتند از:

اطمینان حاصل کنید که از تمامی تغییر مسیر های 301 به درستی نقشه تهیه شده است .

ساختار پیوندهای ورودی های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید در سایت جدید شما به درستی کار می کنند.

قبل از راه اندازی وب سایت جدید خود ، برخی از گزارش های اندازه گیری پایه مانند ردیاب رتبه ، حسابرسی سایت ، ترافیک و نقشه برداری URL صفحه را دریافت کنید.

با برنامه ریزی دقیق و توجه به مولفه های اساسی پروژه طراحی مجدد ، از تأثیر منفی در سئو و رتبه بندی خود جلوگیری می کنید و حتی می توانید پیشرفت هایی نیز داشته باشید.

  1. مسائل فنی ساده ای پیش آمده است.

سئو فنی معیار سلامت بنیاد فنی وب سایت شما می باشد. این موضوع به سئو مناسب اشاره دارد که بر نحوه خزیدن و فهرست بندی محتوای شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد .به رایج ترین اشتباهات فنی در سئو مراجعه کنید و بررسی کنید که شدت آن ها چقدر است و برخی از رایج ترین موضوعاتی که می توانند بر میزان بازدید و رتبه بندی وب سایت شما تأثیر بگذارند را پیدا کنید. آگاهی از مسائل فنی سئو به شما کمک می کند تا از وب سایت خود بهتر مراقبت کرده و رتبه خود را بهبود دهید و با افت ترافیک سایت مقابله کنید.

  1. سربار بیش از حد سرور رخ داده است.

اگر سرور شما به درستی تنظیم نشده باشد و یا برای افزایش ناگهانی ترافیک آماده نشده باشد ، ممکن است بیش از حد بار شود و در نهایت خراب شود. کسانی که در یک سرور مشترک هستند احتمال به وجود آمدن اختلال بسیار بیشتر است زیرا ممکن است شخص دیگری در همان سرور افزایش ناگهانی تعداد بازدید کنندگان را ببیند. اگر از محدوده پهنای باند خود عبور کنید ،این کار بسیاری از بسته های میزبانی وب سایت شما را از بین می برد. اگر سایت شما بتواند در یک سایت محبوب شناخته شود ، این اتفاق می افتد و اگر سایت شما بیش از حد خرابی داشته باشد ، بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر منفی می گذارد.

  1. متا اطلاعات نامناسب است.

در حالت کلی از اطلاعات متا و یا برچسب های متا استفاده می شود تا به موتورهای جستجو بگویید سایت شما چه اطلاعاتی را ارائه می دهد. یکی از مهم ترین انواع مواردی که به بالا بردن رتبه بندی سئو شما کمک می کند ، برچسب عنوان و یا همان متا است. انواع دیگری از اطلاعات متا که می توانند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند ، عنوان ها و توضیحات متا هستند .هنگام ارائه اطلاعات متا خود از عدم تطابق خودداری کنید.

به عنوان مثال ، اگر تاریخ مقاله ای را در سایت خود تغییر دهید ، حتماً آن را در توضیحات متا نیز تغییر دهید. قطعاً شما می خواهید از تکثیر اطلاعات متا یا استفاده از عناوین بی معنی و عمومی مانند “صفحه اصلی” خودداری کنید.

شما باید از برچسب های عنوان خاص تری که شامل کلمه کلیدی هدف شما هستند استفاده کنید. اگر از یک عنوان برای چندین صفحه استفاده کنید ، نه تنها کاربران خود را گیج می کنید ، بلکه در نهایت در SERP با خود رقابت می کنید!

  1. منبع ترافیک شما دچار مشکل است.

ترافیک وب سایت شما نه تنها شامل تعداد بازدید از سایت شما بلکه تعداد صفحات کلیک شده و مدت زمان صرف شده در هر صفحه است. ترافیک ورودی می تواند از چندین منبع باشد از جمله:

  • بازاریابی ایمیلی
  • ترافیک مستقیم
  • جستجوی ارگانیک
  • شبکه های اجتماعی

از نظر شما کدام یک بهتر است؟ پاسخ این است که هر منبعی که بیشترین میزان تعامل ، کمترین نرخ پرش و بیشترین میزان تبدیل را ایجاد می کند بهتر است. در حالت کلی اگر به این مسائل دقت نکنید میزان بازدید شما از منابع خارج از جستجوی ارگانیک کاهش می یابد. به عنوان مثال ، اگر تغییری در نحوه برخورد با لینک ها در توییتر یا فیس بوک ایجاد شده باشد. ترافیک مستقیم زمانی است که شخصی URL شما را در یک نوار آدرس تایپ کند. البته این موضوع ممکن است برای رتبه بندی بسیار مهم نباشد ، اما می تواند تاثیر بگذارد زیرا:

  • بازدیدکنندگان ترجیح می دهند به سایت شما بازگردند زیرا آن ها قبلاً شما را می شناسند و آنچه را که ارائه می دهید را می خواهند.
  • شما قبلاً در صنعت خود به عنوان یک متخصص شناخته شده اید ، بنابراین بازدیدکنندگان به سایت شما می آیند زیرا برند شما را می شناسند.
  • ترافیک مستقیم تحت تأثیر رسانه های اجتماعی و یا تغییرات گوگل قرار نمی گیرند و به عنوان منبع مستقل بازدیدکنندگان عمل می کند.
  • می توانید آمار ترافیک مستقیم خود را در داشبورد Google Analytics خود ردیابی کنید . اگر می خواهید میزان بازدید مستقیم خود را افزایش دهید ، تمرکز خود را بر داشتن نام تجاری واضح و به یاد ماندنی بگذارید.

به طور مداوم به بازدید کنندگان وب سایت خود ارزش و مشاوره تخصصی ارائه دهید و به آن ها نشان دهید که در صنعت خود متخصص هستید تا با افت ترافیک سایت درگیر نشوید.

  1. زمان حضور در سایت کاهش پیدا کرده است.

زمان حضور در سایتتعامل کاربر می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد و میانگین زمان صرف شده در صفحات وب شما معیاری است که می توانید به راحتی در Google Analytics آن را اندازه گیری کنید. این معیار یک عامل رتبه بندی مستقیم نمی باشد ، اما نشان می دهد که آیا شما تجربه خوبی برای کاربران خود ارائه می دهید و یا خیر. برای کاهش نرخ پرش بالا تکنیک های اثبات شده بسیار زیادی وجود دارند که باعث کاهش نرخ بالای پرش وب سایت شما می شوند بنابراین بهتر است آن ها را نیز بررسی نید.

  1. محتوای تکراری تولید کرده اید.

گوگل محتوای تکراری را به عنوان بلوک های قابل توجهی از محتوای تعریف شده در دامنه ها و یا در داخل دامنه هایی تعریف می کند که به طور قابل توجهی مشابه یا کاملاً با سایر مطالب مطابقت دارند. این محتوای تکرار همیشه فریبنده و یا مخرب تلقی نمی شود و همیشه باعث پایین آمدن رتبه در موتورهای جستجو و کاهش بازدید سایت نمی شود.

وقتی محتوا برای دستکاری رتبه ها و افزایش بازدید به طور واضح به عمد تکرار می شود ، سایت شما جریمه می شود. این می تواند به معنای این باشد که محتوای شما برای همان سوالات و یا نتایج یکسان رقابت می کند و گوگل فکر می کند پاسخ یک سوال باید تنوع بیشتری داشته باشد ، ممکن است یکی از آن صفحات را مجازات کند  و از این طریق متاسفانه رتبه بندی شما آسیب می بیند و در بدترین حالت ، سایت شما می تواند به طور کامل از فهرست گوگل حذف شود. بنابراین بهتر است از محتوای تکراری استفاده نکنید زیرا ممکن است جدا از افت ترافیک سایت، سایت شما دیگر در نتایج جستجو یافت نشود.

  1. شما از تکنیک های قدیمی Clickbait استفاده می کنید.

برخی از راه های ورود کاربران به سایت شما – مانند لیست ها – هنوز هم جواب می دهند ، اما کاربران ممکن است از استفاده کردن از این نوع تکنیک ها اذیت شوند و از کلیک کردن روی لینک های شما خودداری کنند. بنابراین بهتر است موارد زیر را نیز بررسی کنید :

آیا عناوین شما آنچه در صفحه است را به درستی توصیف می کند؟

آیا از لقب هایی مانند “حدس نمی زنید چه اتفاقی بیفتد بعد” می گیرید؟

آیا توضیحات متای شما مردم را ترغیب به خواندن مطالب می کند و یا برعکس آن ها را از خود دور می کند؟

توضیحات متا و عناوین خود را از طریق تست A  و یا B  امتحان کنید تا ببینید آیا اصلاحاتی وجود دارد که بتواند افراد بیشتری را به خود جلب کند و یا خیر. از این طریق شما می توانید از رتبه بندی و ترافیک جستجوی ارزشمند خود محافظت کنید.

جمع بندی

در کنار تمامی نکات گفته شده این مقاله درباره افت ترافیک سایت این را به خاطر داشته باشید که هیچ میانبری برای افزایش بازدید وب سایت شما وجود ندارد. اگر می خواهید بازدیدکننده ی بیشتری از سمت موتور جستجو داشته باشید ، باید وقت و تلاش خود را صرف بهبود آن کنید. سعی نکنید از طریق استراتژی های متمایز میانبر استفاده کنید ، در غیر اینصورت ممکن است از عواقب منفی آن مانند رتبه پایین جستجو و از دست رفتن ترافیک رنج ببرید. همچنین به عنوان یک متخصص سئو در مورد آخرین به روزرسانی ها و بهترین روش ها برای افزایش قابلیت مشاهده آنلاین و رونق کسب و کار خود مطلع باشید تا در رقابت با افراد دیگر موفق باشید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه