Retry
بهبود رتبه الکسا

بهبود رتبه الکسا معیار بسیار مهم برای یک تجارت و کسب و کار می باشد و اغلب تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و شرکای احتمالی رتبه الکسا شما را جستجو می کنند و از آن به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش کسب و کار شما و میزان موفقیت آن استفاده می کنند. به همین دلیل، پیشرفت در کسب رتبه بالا می تواند بر روی کسب و کارتان تأثیر مثبتی بگذارد.

در واقع الکسا یک معیار واحد است که خلاصه ای سریع از عملکرد یک سایت را نسبت به سایر سایت ها ارائه می دهد. به همین دلیل شما باید تلاش کنید تا رتبه ی خود را بهبود ببخشید تا قادر باشید ارزش  کسب و کار خود را به حداکثر برسانید. در حالت کلی میزان موفقیت سایت شما در فضای وب به عنوان بستگی به رتبه ی الکسا دارد.

برای دانستن چگونگی بهبود رتبه الکسا سایت باید درک درستی از نحوه ی رتبه بندی آن داشته باشیم. بنابراین ما در این مقاله ابتدا به تعریف این سیستم و نحوه ی رتبه بندی در آن می پردازیم و سپس به شما چگونگی بهبود رتبه تان را ارائه خواهیم داد.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا در واقع برآورد میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت ها می باشد که سایت الکسا ارائه می دهد و با بررسی آن شما می توانید بفهمید که در مقایسه با سایر سایت ها، وضعیت سایتتان به چه صورت می باشد. از آنجایی که رتبه یک معیار نسبی است، رتبه سایت ممکن است به میزان بازدید از سایر سایت ها بستگی داشته باشد.

الکسا چگونه داده های موردنیاز خود درباره ی سایت ها را بدست می آورد؟

الکسا دارای یک صفحه از اطلاعات کامل است که این صفحه متشکل از میلیون ها نفر در سراسر جهان می باشد. بر اساس داده های این صفحه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان از همه سایت های موجود در اینترنت را تخمین می زند.

بهبود رتبه الکسا

این تخمین زدن دارای یک محاسبه پیچیده است که شامل شناسایی و برطرف کردن ترافیک جعلی و یا هرزنامه است. این داده ها بسیار دقیق هستند و بنابراین شما می توانید با استفاده از آن ها بهترین تصمیمات را برای تجارت خود بگیرید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

الکسا به صورت روزانه میانگین بازدیدکنندگان از صفحه از سایت در طول 3 ماه گذشته را تخمین می زند. سایتی که بالاترین میزان بازدیدکننده را در طول 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار می گیرد و سایت با کمترین میزان بازدید رتبه ای در حدود 30 میلیون کسب خواهد کرد. در صورتی که در 3 ماه گذشته هیچ شخصی از یک سایت بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ای برای آن سایت وجود نخواهد داشت.

تعداد بازدیدکنندگان یک سایت چگونه بر رتبه الکسا تأثیر می گذارد؟

در صورتی که شما یک نمودار از تعداد بازدیدکنندگان یک سایت و میزان رتبه بندی آن رسم کنید، نمودار به این شکل خواهد شد:

در قسمت بازدید کنندگان سایتی که بهترین رتبه را دارد گوگل می باشد، زیرا گوگل تعداد زیادی بازدید کننده های بسیار زیادی را دارد. سایت های واقع در بالای نمودار بیشترین بازدیدکننده را دارند و در مقابل سایت های واقع در انتهای نمودار بازدید کمتری دارند.

تاثیر تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بر رتبه الکسا

نکته مهمی که باید توجه شود این است که هر چه شما به قسمت بالای نمودار نزدیک تر شوید بازدید بیشتری کسب خواهید کرد. همچنین تفاوتی بسیار زیادی میان یک سایتی با رتبه بندی 10 و در مقابل یک سایت با رتبه بندی 200 وجود دارد.

تاثیر تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بر رتبه الکسا

برای به دست آوردن رتبه الکسای دقیق تر می توانید معیارهای سایت خود را در الکسا وارد کرده و سپس تأیید کنید. بسیاری از سایت های مجاز دارای معیارهای مختص خود هستند و به جای اینکه داده های آن ها براساس اطلاعات پنل سیستم الکسا تخمین زده شوند، مستقیماً توسط معیار های خودشان اندازه گیری می شوند.

با وارد کردن و تأیید کردن معیارهای مختص به سایت خود، الکسا رتبه دقیق تری را ارائه میدهد. اما این را هم به خاطر داشته باشید که معیار های شما لزوماً منجر به کسب رتبه بالاتر نخواهد شد و چندین معیار دیگر نیز وجود داردکه بسیار دقیق تر هستند.

چگونه رتبه الکسا بهتری کسب کنیم؟

چندین روش وجود دارد که به بهبود رتبه الکسا کمک می کند:

محتوای جذاب و کاربر پسند تولید کنید.

محتوایی تولید کنید که گیرا باشد و مرتباً به روز شود تا ارزش واقعی به مخاطبان شما ارائه دهد. محتوایی که از این ویژگی ها به دور باشد ، در ایجاد مخاطبان و ترافیک بیشتر به خوبی عمل نخواهد کرد. وقتی خوانندگان منابع با ارزش و آموزنده ای را می یابند ، آنها با محتوای شما درگیر می شوند و در شبکه های خود آن را به اشتراک می گذارند.

به این ترتیب بازدید کنندگان جدیدی با صفحه ی شما آشنا خواهند شد که به طور بالقوه به مشتری شما تبدیل می شوند. محتوای با کیفیت همچنین توسط موتورهای جستجو مانند گوگل پاداش می گیرند و رتبه بالاتری را به آن ها اختصاص می دهند زیرا این محتوا باعث شده است که کاربران پاسخ خود را سریع تر دریافت کنند.

سایت های مرتبط بیشتری را برای به وب سایت خود لینک کنید.

انجام این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا به وضوح جایگاه شما را مشخص کنند و همچنین باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت شما می شوند. به عبارت دیگر، لینکهای ورودی معتبر به خصوص از سمت سایت هایی که عملکرد خوبی دارند و معتبر هستند، به سایت شما اعتبار می دهد. البته انجام این کار باید با تولید محتوای جذاب همراه شود، چرا که اگر بازدیدکنندگان هدف نمی خواهند به سایتی با محتوای بی کیفیت هدایت شوند.

پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به صفحه دیگری منتهی می شوند و این لینک ها نیز مفید هستند زیرا بازدیدکنندگان از طریق آن ها به محتوای مختلف در سایتتان دسترسی پیدا خواهند کرد. با این حال ایجاد محتوای عالی و با کیفیت باید با یک استراتژی برای لینک های داخلی همراه شوند. بنابراین مطمئن شوید که محتوای تولید شده برای بازدیدکنندگان شما ارزش می آفریند.

در کل، لینک های ورودی و داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای سایت شما را راحت تر درک کنند. بنابراین شما باید از لینک دهی به طور مناسب استفاده کنید و از پیوند دادن بیش از حد جلوگیری کنید، زیرا انجام این کار می تواند اعتبار و یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید.

از کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان استفاده کنید.

کلمات کلیدی را پیدا کنید که بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق می دهد و سپس سایت خود را بر اساس آن ها بهینه سازی کنید. با کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید درک کنید که مخاطبان شما دقیقاً به دنبال چه هستند و چگونه می توانید محتوای خود را به آن ها مرتبط کنید. بنابراین تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم می باشد.

همچنین با انجام دادن تحقیقات بیشتر برای کلمات کلیدی شما قادر خواهید بود که مناطق مناسب در سایت خود را برای قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر خود انتخاب کنید و از آن ها بیشترین سود را کسب کنید.

استراتژی بازاریابی رقبا را بررسی کنید و ارزیابی کنید که چه چیزی می تواند برای شما موثر واقع شود.

استراتژی بازاریابی رقبا

تجزیه و تحلیل کردن رقبا برای داشتن یک استراتژی برای بهبود رتبه الکسا بسیار موثر می باشد. بنابراین داستن درک صحیح تری از معیارهای مهم و راهکارهای مفید به شما این امکان را می دهد که روند موجود در صنعت و کسب و کار خود را شناسایی و پیش بینی کنید. تمامی این موارد به شما کمک می کند تا استراتژی کلی شما بهبود ببخشد و شما با آگاهی بیشتری برای کسب و کار خود قدم بردارید.

سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

سئو یک استراتژی بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع سئو تنها برای تبلیغات سایت و نمایان بودن آن نمی باشد بلکه بیشتر برای برای بهینه کردن سایت و بهبود تجربه ی کاربری مشتریانی است که از آن برای ارتباط با برند شما استفاده می کنند. همانطور که می دانید بدون داشتن تجربه کاربری خوب شما قادر نخواهید بود که مشتریان خود را حفظ کنید.

منابع بی شماری برای یادگیری وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

جمع بندی

در حالت کلی کسب رتبه ای بالاتر در الکسا می تواند به شما کمک کند تا برای کسب و کار خود ارزش ایجاد کنید و افراد بیشتری را جذب آن کنید. رتبه ی شما در الکسا نشان دهنده ی نحوه ی عملکردتان می باشد و شما باید سعی کنید که آن را بهبود ببخشید. همچنین این سیستم یک استراتژی بازاریابی را ارائه می دهد و شامل تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب می باشد.

دسته بندی: سئو , ابزارهای سئو

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *