معرفی بهترین ابزارهای سئو

سئو

13 دقیقه زمان مطالعه

ساختن یک وب سایت امروز با وجود وردپرس کار دشواری نیست – کسب رتبه در نتایج موتورهای جستجو چالش واقعی است.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است که از طریق آن می توانید کیفیت و همچنین کمیت ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، به راحتی به موتورهای جستجو کمک کنید محتوای شما را پیدا کنند و در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنند.

سئو جنبه های زیادی دارد که مدیریت دستی تمام فرآیندها و الزامات کاملاً غیرممکن است. به همین دلیل است که تقاضای زیادی برای ابزارهای SEO وجود دارد که به عنوان یک چاقوی ارتش سوئیس در دنیای سئو عمل می کنند.

موتور های جستجو منبع اصلی ترافیک برای اکثر وب سایتهای اینترنتی هستند بنابراین برای بازاریابی و دریافت ترافیک بیشتر از طرف موتور های جست و جو باید با اصول سئو و بهترین ابزارهای سئو آشنا باشید. بهینه سازی وب سایت برای موتور های جست و جو می تواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جست و جو کمک کند و به طور قابل توجهی باعث افزایش میزان بازدید وب سایت شما شود.

در این مقاله بهترین ابزار های سئو و افزونه های سئو وردپرس را که باید از آن ها استفاده کنید را به شما معرفی می کنیم. برخی از این ابزارها عملکردهای مشابهی را ارائه می دهند ، بنابراین تفاوت ها و شباهت های هر کدام را به شما خواهیم گفت تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

چرا از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟

  • ابزارهای SEO شما را از کار طاقت فرسا تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهند.
  • با استفاده از این ابزارها، می‌توانید ببینید چه چیزی کار می‌کند و کدام بخش از استراتژی بازاریابی شما می‌تواند با تغییراتی برای شما مفید باشد.
  • بهترین ابزارهای سئو گزارشاتی را در مورد اینکه شما در مقایسه با رقبای خود کجا هستید و باورنکردنی ترین فرصت ها در کجا قرار دارند، ارائه می دهند.
  • اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می کنید، ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند عملکرد هر سایت را در حال حرکت ارزیابی کنید.

آنچه باید درباره افزونه ها و ابزارهای سئو در وردپرس بدانید

ما در مقاله دیگری شما را با سئو و تکنیک های داخلی سئو آشنا کردیم. اگر تازه کار هستید و به دنبال بهترین ابزارهای سئو هستید، اگر در مورد ابزار های سئو در اینترنت جست وجو کنید هزاران ابزار مختلف به شما نمایش داده خواهد شد.

ما در این مقاله به شما 14 تا از بهترین ابزارهای سئو را که بسیار کاربردی هستند به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید ابزار سئو

به عنوان مثال، هیچ کس نمی خواهد بیش از یک افزونه سئو را در وب سایت خود استفاده کند. زیرا امکان دارد که این افزونه ها با هم تداخل داشته باشند و مانع از اجرای صحیح دستورات شوند.

ما به افزونه هایی مانند Yoast ، All in One SEO ، Rank Math و SEOPress اشاره خواهیم کرد. شما نیز برای جلوگیری از تداخل افزونه ها باید فقط یکی از این افزونه ها را انتخاب کنید.

همچنین به SEMRush ، Ahrefs و چند ابزار قدرتمند دیگر نیز اشاره خواهیم کرد که بهترین ابزارهای سئو هستند. احتمال اینکه در کار خود به این ابزار های تحلیل سئو نیاز پیدا کنید بسیار زیاد است.

افزونه ی yoast seo

افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو یکی از بهترین افزونه های سئو در بازارهای فروش افزونه های وردپرسی است. این افزونه بهترین ابزارهای سئو و بهینه سازی کامل وب سایت را به شما ارائه می دهد که به شما در بهبود رتبه وب سایت وردپرسی تان کمک می کند.

این افزونه به شما این امکان را می دهد تا عناوین و توضیحات سئو را به راحتی به تمام پست ها و صفحات وب سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید با استفاده از Open Graph برای افزودن محتوا و نمودار رسانه های اجتماعی به مقالات خود استفاده کنید.

افزونه Yoast SEO به طور خودکار نقشه سایت (فایل XML) را برای کلیه محتوای وب سایت شما ایجاد می کند که باعث می شود موتور های جست و جو بتوانند وب سایت شما را پردازش کنند. همچنین اگر قبلا از افزونه های دیگری برای سئو وب سایت وردپرسی خود استفاده کرده اید به کمک این نرم افزار می توانید دیتا ها و اطلاعات آن نرم افزار ها را بارگذاری کنید.

ما از افزونه Yoast SEO  برای کمک به بهینه سازی عناوین و توضیحات متا  در صفحه خود استفاده می کنیم ، همچنین می توانید با استفاده از این افزونه مسیرهای جست و جوگرها را مدیریت کنید و  تنظیمات شاخص کنترل ، تولید نقشه سایت و غیره را به سلیقه خود ویرایش کنید.

اما برای بهینه سازی وب سایت فقط استفاده از Yoast seo کافی نیست، به این دلیل که ابزاری مانند SEMrush امکانات بهتری به ما ارائه می دهند.

ابزار SEMrush

خرید ابزار semrush

ابزار SEMRush یکی از بهترین ابزارهای سئو و بهینه سازی در بازار و فروشگاه های آنلاین است. با استفاده از این افزونه کارشناسان حرفه ای سئو ، بازاریابان و وبلاگ نویسان می توانند سئو سایت شما را به بهترین شکل بهینه کنند.

از این ابزار می توانید برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اصطلاحات استفاده کنید. همچنین این ابزار سئو به شما امکان می دهد تا تحقیقات رقابتی را نیز انجام دهید و ببینید که کلمات کلیدی شما توسط چه وب سایت هایی مورد استفاده قرار گرفته و چگونه می توانید آن ها را برای خود بهینه کنید.

ابزار SEMRush به شما کمک می کند تا محتوای وب سایت خود را برای به دست آوردن 10 نتیجه برتر برای کلید واژه و کلمه اصلی خود بهبود بخشید. این افزونه با وردپرس شما ادغام می شود، و این به شما در نوشتن محتوای دقیق تر در سئو کمک می کند.

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل ابزاری رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است تا به صاحبان وب سایت ها کمک کند تا رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشند.

هنگامی که گوگل نتواند وب سایت شما را برای جست و جو مطالب کاوش کند این ابزار به شما هشداری در این مورد می دهند و به شما روش هایی برای بهبود سئو سایت پیشنهاد می دهد.

اگر میخواهید درباره نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول بدانید، مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

مهمتر از همه ، این ابزار که یکی از بهترین ابزارهای سئو است به شما  نشان می دهد که وب سایت شما در رتبه بندی ، کلمات کلیدی ، موقعیت در نتایج جست و جو ، تأثیر گذاری و موارد دیگر چه رتبه ای دارد. شما می توانید از این داده ها برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید و به راحتی با بهینه سازی محتوای خود  رتبه های بالاتری را کسب کنید. همچنین با استفاده از این اطلاعات می توانید پست و ها و صفحات بهینه تری از لحاظ سئو برای وب سایت خود طراحی کنید.

علاوه بر این ها، افزونه Yoast SEO با یکپارچه سازی آسان محتوا به شما این امکان را می دهد تا سرچ کنسول گوگل را بدون نوشتن کد برای وب سایت وردپرسی خود تنظیم کنید.

MonsterInsights ، ابزاری دیگر است که بعداً به آن اشاره خواهیم کرد، این افزونه وردپرسی به شما کمک می کند تا گزارش های سرچ کنسول را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود وارد کنید.

افزونه All in One SEO Pack

بهترین افزونه های سئو

افزونه All in One SEO Pack یک افزونه محبوب سئو است که مجموعه ای کامل از ابزارها را برای بهبود وب سایت شما ارائه می دهد. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا به راحتی عنوان سئو و متا تگ ها ، برچسب ها ، نقشه های XML  و موارد دیگر را به راحتی اضافه کنید.

این افزونه برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین برای سئو ، از طریق ووکامرس خارج از سیستم کار می کند . این برنامه با تنظیم آسان همراه است و به شما امکان می دهد دسترسی به تنظیمات مختلف را با استفاده از چند ویژگی کلی کنترل کنید و به سلیقه خود آن ها را مدیریت کنید.

افزونه One SEO Pack Pro به شما امکان دسترسی به اکثر افزونه های سئو را می دهد و یک راه حل مقرون به صرفه تر از یواست است به همین دلیل این افزونه دومین افزونه محبوب سئو در بازار است.

توجه: به یاد داشته باشید ، شما فقط نیاز به یک افزونه سئو در سایت وردپرسی خود دارید.

ابزار Google Keyword Planner

ابزار سئو

بیشترین اطلاعات در مورد کلمات جست و جو شده توسط کاربران در اختیار گوگل است.

شما می توانید با استفاده از ابزار Google Keyword Planner ایده های کلیدی خود را از خود گوگل دریافت کنید.

این ابزار که یکی دیگر از بهترین ابزار های سئو است به صورت رایگان به تبلیغ کنندگان گوگل ارائه داده می شود و هر کسی می تواند از آن استفاده کند. هدف اصلی این ابزار سئو ، نشان دادن کلمات کلیدی تبلیغاتی به تبلیغ کنندگان برای بهینه سازی تبلیغات است.

همچنین به تبلیغ کنندگان با نشان دادن تخمینی از حجم جستجو، تعداد نتایج و سطح دشواری کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنند.

به عنوان یک بازاریاب یا یک وبلاگ نویس یا تولید کننده ی محتوا ، می توانید از این ابزار گوگل برای یافتن کلمات کلیدی محبوب با حجم جستجوی بالا ، و از همه مهمتر کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید ،با این ابزار می توانید به راحتی از تمام سایت های دیگر پیشی بگیرید.

ابزار Ahrefs

خرید ابزار ahref

ابزار Ahrefs یک ابزار کامل سئو برای بازاریابان ، وبلاگ نویسان و مشاغل است. این ابزار سئو جایگزینی محبوب برای افزونه ی SEMRush  است و مانند بسیاری از افزونه ها، ابزارها و ویژگی های مشابهی را ارائه می دهد.

این ابزار به شما اجازه می دهد تا شما با انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقبا ، تحقیقات در مورد بک لینک های سایت خود ، نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی، رتبه بندی سایت خود را بهبود بخشید.

در حالی که ویژگی های مشترک زیادی بین آن ها وجود دارد ، آنچه را که افزونه ahref واقعاً خوب انجام می دهد ، تجزیه و تحلیل بک لینک های سایت شما است. میتوانید از این ابزار استفاده کنید تا ببینید کدام سایت ها به رقبای شما پیوند داده اند، علاوه بر آن این ابزار به شما کمک می کند تا بک لینک های بیشتری دریافت کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی ربات ها و الگوریتم های سئو گوگل

همچنین این ابزار که جزو بهترین ابزارهای سئو است، به شما کمک می کند تا محتوای سایت خود را بررسی کنید و متوجه شوید کدام محتوا نسبت به سایرین قوی تر است و می توانید از آن برای پیشی گرفتن از رقبا خود استفاده کنید

یکی دیگر از امکاناتی که افزونه ahref به شما می دهند شناسایی و مدیریت کلمات کلیدی در سایت شماست تا بتوانید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

به دلایلی که گفتیم می توانید از هر دو افزونه ی SEMRush و Ahrefs در کنار یکدیگر استفاده کنید زیرا این دو ابزار سئو به نوعی مکمل هم هستند.

افزونه SEOPress

ابزار های سئو

افزونه SEOPress یکی دیگر از افزونه های ساده اما قدرتمند سئو در وردپرس است. این افزونه شامل تمام ویژگی هایی است که شما از یک افزونه سئو انتظار دارید. مانند عنوان متا ، توضیحات ، پشتیبانی از نمودار های تجزیه و تحلیل ، نقشه سایت  و نقشه های XML و محتوا ، تغییر مسیرها و موارد دیگر . به همین علت هم یکی از بهترین ابزارهای سئو به شمار می رود.

این برنامه با ارائه تنظیمات ساده و همچنین کنترل های پیشرفته برای کاربران با تجربه تر باعث شده تا هم کاربران مبتدی و هم  حرفه ای از این افزونه استفاده کنند. از نظر ویژگی ها و سهولت استفاده با بهترین ابزارهای سئو در بازار قابل مقایسه است.

مهم ترین دلیلی  که برخی از کاربران SEOPress را به جای Yoast SEO انتخاب می کنند ، این است که نسخه پولی آن به طور قابل توجهی ارزان تر است و دارای بسیاری از ویژگی های مشابه است.

توجه: SEOPress یک جایگزین برای افزونه SEO Yoast است. و به یاد داشته باشید ، شما فقط نیاز به یک افزونه سئو در سایت وردپرسی خود دارید.

Rank Math

رنک مث

Rank Math یک افزونه در حال رشد و کاربر پسند سئو وردپرس است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای موتور های جست و جو و رسانه های اجتماعی بهینه کنید. این برنامه به طور دقیقی برنامه ریزی شده و به شما امکان می دهد در هنگام شروع کار داده ها و اطلاعات قبلی خود را از سایر افزونه های سئو وارد کنید.

همچنین این افزونه به عنوان یکی از بهترین ابزار های سئو این امکان را به شما می دهد تا به راحتی عنوان متا ، توضیحات و داده های Open Graph را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد نقشه سایت XML ایجاد کنید ، سرچ کنسول گوگل را متصل کنید و دسترسی به ویژگی های افزونه را بر اساس نقش کاربر کنترل کنید.

توجه: رنک مث یک گزینه جایگزین سئو در سایت شما است. و دوباره می گوییم به یاد داشته باشید ، شما فقط نیاز به یک افزونه سئو در سایت وردپرسی خود دارید.

Rich Snippets

ریچ اسنیپت

Rich Snippet ها به شما این امکان را می دهند تا با نشان دادن رتبه و امتیاز کاربران ، قیمت های زیر یک محصول ، تصویر یا فیلم در کنار توضیحات و غیره ، وب سایت خود را در نتایج جستجو متمایز کنید.

موتور های جستجو برای به دست آوردن این اطلاعات از داده های موجود در قالب اسکیما (Schema) استفاده می کنند.

Rich Snippets ابزار سئویی است که به شما کمک می کند تا با افزودن مواردی که در فوق به آن ها اشاره شد، وب سایت خود را بهینه کنید.

این برنامه بررسی ها ، رویدادها ، افراد ، محصولات ، دستور العمل ها ، فیلم ها و مقالات را می تواند به عنوان محتوا در نظر بگیرد و آن ها را به مخاطبان در نتایج جست و جو نشان دهد.

این ابزار در کنار سایر افزونه های سئو شما به خوبی کار می کند و با آن ها تداخل ندارد.

KeywordTool.io

ابزار KeywordTool یکی از بهترین ابزار های سئو برای تحقیق در مورد کلید واژه است . این ابزار این امکان را به شما می دهد تا با تایپ کردن یک کلمه کلیدی ، به سادگی ایده هایی در مورد کلید واژه دریافت کنید. این پیشنهادات کلمات کلیدی از ویژگی autosuggest Google جمع آوری شده است. همچنین به شما پیشنهادات کلمات کلیدی از بینگ ، یوتیوب ، آمازون و موارد دیگر را نشان می دهد.

بهترین ابزار های سئو وردپرس

این اطلاعات بسیار با ارزش است و شما می توانید با خرید نسخه پولی این برنامه به اطلاعاتی نظیر مقدار جست و جو تک تک کلمات کلیدی، میزان کلیکی که بر روی هر کلمه کلیدی شده و بسیاری اطلاعات ارزشمند دیگر دسترسی پیدا کنید

Broken Link Checker

پیوند های معیوب می توانند بر سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارند و تجربه بدی را برای کاربران شما ایجاد کند. اگر مدتی است که وبلاگ خود را اداره می کنید ، باید هر از گاهی سایت خود را بررسی کنید و اگر پیوندهای خرابی مشاهده کردید آنها را برطرف کنید.

Broken Link Checker یکی از بهترین ابزار های رایگان سئو است که به شما امکان می دهد پیوندهای معیوب را در سایت وردپرسی خود پیدا کنید. سپس می توانید آن لینک ها را حتی بدون ویرایش پیام های خود برطرف کنید.

این افزونه بسیار مفید است و کاملاً رایگان است. تنها نکته منفی این است که می تواند حجم زیادی از منابع سرور را درگیر کند و ممکن است سرور میزبان وردپرس شما را کند کند . برخی از ارائه دهندگان میزبانی مانند WP Engine از قبل این افزونه را مسدود می کنند.

از آنجا که این افزونه در صورت داشتن محتوای زیادی می تواند سایت شما را کند کند ، پیشنهاد می کنیم از ابزار Ahrefs برای شناسایی لینک های معیوب استفاده کنید زیرا این ابزار کمک می کند تا اطمینان داشته باشید که وب سایتتان همیشه سریع است.

SEOquake

بهترین ابزارهای سئو

SEOquake ابزاری مفید برای کسانی است که سایتشان با وردپرس طراحی شده باشد. این ابزار به عنوان افزونه برای مرورگرهای اینترنت مانند Google Chrome ، Mozilla Firefox ، Opera و Safari در دسترس است.

این ابزار، اطلاعات مربوط به سئو را برای هر وب سایت فراهم می کند. این داده ها شامل سلامت صفحه ، سن ، آخرین به روزرسانی ، رتبه الکسا و بسیاری از پارامترهای دیگر است. این افزونه یکی از بهترین ابزارهای سئو برای پردازش وب سایت است.

نوار ابزار SEOquake می تواند تمام نتایج یکسان جستجوی داده را هنگام تایپ کردن یک کلمه کلیدی به شما نشان دهد. اگر می خواهید در کلمات کلیدی مختلفی رقابت کنید ، این اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد. شما حتی می توانید نتایج جستجو را با فرمت CSV بارگیری کنید و برگه های اکسل داده های جستجوی خود را بر اساس سلیقه خود سازمان دهی کنید.

افزونه WP Rocket

افزونه موشک وردپرس

سرعت سایت یکی از  عوامل اصلی در رتبه بندی جستجو است. به همین دلیل شما باید بر سرعت و عملکرد وب سایت خود نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید در سئو شما تأثیر منفی نمی گذارد.

آسان ترین راه برای افزایش سرعت وب سایت شما فعال کردن حافظه پنهان است. این افزونه یکی از بهترین ابزارهای سئو در زمینه مدیریت حافظه کش در سایت های وردپرسی است،

یکی از بهترین قابلیت های افزونه WP Rocket این است که یک نمونه از وب سایت شما را در حافظه پنهان خود ایجاد می کند، و به کاربران این نسخه ذخیره شده را نشان می دهد که سرعت بالا تری نسبت به نسخه عادی دارد.

اگر شما از این افزونه استفاده می کنید احتمال دارد بعضی اوقات تغییراتی که بر روی سایت اعمال می کنید را نتوانید مشاهده کنید. برای رفع این مشکل نیاز است یک بار حافظه کش سایت خود را پاک کنید.

در این افزونه شما به راحتی و با یک کلیک ساده می توانید کش سایت خود را پاک کنید برای این کار لازم است در صفحه مدیریت سایت وردپرسی خود وارد منوی تنظیمات شوید و گزینه WP Rocket را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده می توانید بر روی گزینه ی clear cash کلیک کنید تا حافظه کش سایت شما به راحتی پاک شود.

MonsterInsights

بسیاری از مبتدیان برای تصمیم گیری در مورد بازاریابی خود به بهترین حدس خود تکیه می کنند. لازم نیست این کار را انجام دهید وقتی که به راحتی بتوانید بینش لازم برای بهبود استراتژی سئو وب سایت خود را با افزونه های وردپرسی به دست آورید.

MonsterInsights افزونه ی نصب کننده Google Analytics برای سایت های وردپرس است. این افزونه این امکان را به شما می دهد تا گوگل انالیتیکس را به راحتی در سایت وردپرسی خود نصب کنید و گزارش های دقیقی را در داشبورد مدیریت سایت وردپرسی خود مشاهده کنید.

این افزونه به شما می گوید که کاربران شما از کجا می آیند ، محتوای برتر شما کدام یک است،  کاربران در وب سایت شما چه کار هایی انجام می دهند و بیشتر به سراغ کدام قسمت ها می روند. همچنین این افزونه این امکان را به شما می دهد محصولات محبوب خود و همچنین محصولاتی که محبوبیت خود را از دست داده اند شناسایی کنید و اقدام به اصلاح آن ها کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یافتن بهترین ابزار سئو و بهترین افزونه ها برای وب سایت های وردپرسی کمک کرده باشد.

جمع بندی

استفاده از ابزارهای برتر SEO می تواند به سرعت تحقیقات کلمات کلیدی و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد. هنگام انتخاب یک ابزار، قبل از تصمیم گیری نهایی، مطمئن شوید که ویژگی های دقیق مورد نیاز (و هزینه) مورد نیاز خود را بررسی کنید. چه یک وبلاگ نویس باشید و یا یک کسب و کار محلی داشته باشید، ابزارهای سئو 100% برای رقابت در موتورهای جستجو ضروری هستند. اکثر این ابزارها با یک آزمایش رایگان ارائه می شوند تا بتوانید قبل از تصمیم گیری نهایی آنها را آزمایش کنید. شما از کدام ابزار سئو استفاده می کنید؟ با گذاشتن کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه