کامل ترین آموزش یواست سئو + آموزش ویدئویی افزونه

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

نصب افزونه سئو در وردپرس باعث می‌شود تا بتوان روی سئو سایت مانور بیشتری دارد و به بهینه‌سازی سایت کمک شایانی می‌کند. افزونه یواست به شما کمک می‌کند تا اصول مهم سئو را در تولید محتوای مناسب مورد استفاده قرار دهید. سئو سایت با کلمات کلیدی، انتخاب تگ‌های هدینگ، چگالی کلمات کلیدی و … بسیار مهم است. از این رو می‌توان با افزونه yoast این موارد را بهتر مدیریت کرد. در این مقاله به آموزش یواست سئو می‌پردازیم تا بتوانید به راحتی بهترین مدیریت را بر روی آن داشته باشید و جایگاه سایت خود را در گوگل ارتقا دهید.

 افزونه yoast چیست؟

افزونه yoast یکی از پرکاربردترین افزونه‌هایی است که بر روی وردپرس اضافه می‌شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سیستم‌هایی است که برای تولید محتوا و بارگذاری آن بر روی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر روی وردپرس افزونه‌های مختلفی برای افزایش کیفیت سئو سایت اضافه می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، افزونه سئو یوآست است. 

مزایای استفاده از افزونه yoast

این افزونه وردپرس دارای قابلیت‌های زیادی است که کار تولید محتوای سئو شده را به مراتب راحت‌تر می‌کند. این قابلیت‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • این افزونه دارای تیم پشتیبانی قوی است که در تمام مراحل با شما همکاری می‌کنند.
  • کاربری افزونه ساده است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • در تمام بخش‌های افزونه می‌توانید از راهنما بهره ببرید.
  • برای بهبود وضعیت سئو مطالب و صفحات سایت تجزیه و تحلیل کامل انجام می‌دهد و می‌توان به کمک توضیحات آن را بهتر کرد.
  • افزونه yoast قابلیت بررسی میزان خوانایی نوشته‌ها را دارد.
  • در حین استفاده از آن می‌توان ترفندهای سئو را به خوبی فراگرفت
  • آخرین الگوریتم‌های گوگل را برای سئو مطالب به کار می‌گیرد.
  • و…

در ادامه به آموزش یوآست سئو خواهیم پرداخت:

آموزش افزونه yoast seo | راهنمای نصب و پیکربندی

افزونه یوست سئو یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس است که به آن دسترسی دارید. استفاده از این افزونه راحت است و از همه مهم‌تر بخش زیادی از این برنامه به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌شود.

برای نصب افزونه سئو وردپرس yoast از داشبورد وردپرس منوی افزونه ها، گزینه «افزودن جدید» را کلیک کنید. سپس فایلی که در زمان خرید yoast از ژاکت دریافت کردید را بارگزاری و نصب کنید.

در ادامه فیلم آموزشی یوآست سئو را ملاحظه می کنید که دران به طور کامل و حرفه ای تنظیمات افزونه yoast seo  معرفی شده است.

ویدئو آموزشی یوآست سئو پریمیوم

علاوه بر مشاهده فیلم آموزش افزونه yoast seo در ادامه می توانید بخش های مختلف این افزونه را که معرفی شده است مطالعه بفرمایید و با کانفیگ یوآست سئو آشنا شوید.

ایمپورت تنظیمات از سایر افزونه‌های سئو

قبل از هر چیز اگر از افزونه سئو دیگری استفاده می‌کنید می‌توانید تنظیمات را از این افزونه به افزونه yoast انتقال دهید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید. برای این کار از منوی سئو در پیشخوان وردپرس استفاده کنید و بر روی ابزارها سپس “Import and Export” کلیک کنید. در نهایت “Import from other plugins SEO” را انتخاب کنید.

در اینجا، می‌توانید تنظیمات را از افزونه های HeadSpace2، SEO-All-in-One و The SEO Framework وارد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قسمت مناسب و مورد نیاز خود را علامت بزنید و گزینه “Import” را کلیک کنید. اگر از افزونه‌های قدیمی Yoast مانند Robots Meta، RSS Footer یا Yoast Breadcrumbs استفاده کرده‌اید، می‌توانید تنظیمات را از بخش «وارد کردن از سایر افزونه‌ها» وارد کنید.

در صورتی که از هیچ افزونه سئو استفاده نکرده‌اید می‌توانید از افزونه “SEO Data Transporter” برای افزونه یاست استفاده کنید.

قسمت ابزارهای افزونه yoast seo برای آموزش یواست سئو

راه‌اندازی افزونه سئو yoast

اگر هیچ تنظیماتی برای وارد کردن در افزونه سئو yoast ندارید، باید به داشبورد سایت بروید و روی گزینه سئو در منوی سمت راست کلیک کنید و به بخش عمومی بروید.

اگر می‌خواهید Yoast SEO را به تنظیمات پیش فرض آن برگردانید، تب عمومی یا “General” جایی است که می‌توانید این کار را انجام دهید. مگر اینکه بخواهید کارهای مقدماتی را انجام دهید، به «اطلاعات خود» بروید. در بخش Your Info یا همان اطلاعات خود می‌توانید به افزونه yoast پرمیوم بگویید که نام سایتتان چیست یا نام دیگری را برای آن برگزینید. همچنین شرکت یا شخصی بودن سایت را نیز مشخص کنید. این کار سبب می‌شود تا گوگل شما را در نتایج مناسب برای کاربران قرار دهد.

اگر سئو یاست را برای وب سایت یک شرکت تنظیم کرده‌اید می‌توانید موارد دیگری مانند لوگو شرکت را هم اضافه کنید.

تنظیمات ابزارهای وب مستر برای افزونه سئو وردپرس

در منوی Tools Webmaster از بخش عمومی ابزارهای مختلفی مانند کنسول جستجوی Google، Alexa، Bing Webmaster Tools یا Yandex Webmaster Tools را دارید، حتی در صورتی که سایت شما قبلاً تائید نشده است، می‌توانید سایت خود را از همین بخش در این ابزارها تائید و احراز هویت کنید.

برای کد تایید گوگل داشبورد سرچ کنسول خود را باز کنید و “Manage Property” را انتخاب کنید سپس کادر تائید این سایت را انتخاب کنید.در ضمن می‌توانید در مقاله آموزش سرچ کنسول گوگل کاملا این مبحث را دنبال کنید. اگر قبلاً سایت خود را به موتور جستجوگر اضافه نکرده‌اید ابتدا باید این کار را انجام دهید. گزینه تائید “HTML Tag” را انتخاب کنید. کدی به شما میدهد که برای تایید می بایستی آن را در بخش <Head> سایت خود قرار دهید، آن کد را کپی کنید و آن را در تنظیمات یوآست قرار دهید. بر روی “ذخیره تغییرات ” کلیک کنید، سپس به داشبورد سرچ کنسول جستجوی Google خود برگردید و “تائید ” را بزنید. حال تمام مراحل تائید سایت شما در گوگل انجام شده است.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی و آموزش افزونه Interlink Manager

معرفی و آموزش افزونه yoast seo + آموزش ویدئویی

آموزش افزونه یواست سئو >> تنظیمات امنیت سایت برای افزونه سئو وردپرس

در انتها تنظیمات Security یا امنیت را باید انجام دهید. اگر با یک سایت تک نویسنده کار می‌کنید، از این بابت نگرانی نخواهید داشت و می‌توانید این بخش را رها کنید؛ اما در صورتی که با سایتی کار می‌کنید که چندین نویسنده به عنوان مدیر می‌توانند به سایت دسترسی پیدا کنند و بر روی آن محتوا اضافه کنند، این بخش می‌تواند مفید و حتی در برخی مواقع ضروری باشد.

هنگامی که بخش امنیت سئو سایت کنترل نشده باقی بماند، به هر کسی اجازه می‌دهد تا مسیرها و تنظیمات مختلفی را مورد دست‌کاری قرار دهد و صفحات سایت را ویرایش کند. از این رو در سایت‌هایی که چندین نویسنده دارند قطعاً نمی‌خواهید که آن‌ها بتوانند تمام تنظیمات را دستخوش تغییر قرار دهند یا بر روی محتواهای دیگران ویرایش انجام دهند.

تنها کاری باید انجام دهید انتخاب گزینه امنیت است و دیگر نگران نباشید.

راهنمای استفاده از افزونه yoast در وردپرس

برای استفاده از افزونه یاست باید از بخش‌های اولیه محتوای خود شروع کنید. پس از این که محتوا را در وردپرس بارگذاری کردید، عنوان محتوا را در بخش مربوطه وارد می‌کنید. این عنوان در گوگل نمایش داده می‌شود و کاربران بر اساس آن می‌توانند انتخاب کنند که متن شما را مطالعه کنند یا نه! از این رو در انتخاب عنوان و بهینه‌سازی آن از نظر سئو باید دقت لازم را داشته باشید.

متاباکس از دیگر بخش‌هایی است که در افزونه yoast مورد استفاده قرار می‌گیرند. در متاباکس باید توضیحات متا متن یا خلاصه متن نوشته شود. این توضیحات نیز باید شاخص‌های سئو را در خود جای دهد. به عنوان مثال دارای کلمات کلیدی باشد، طول متن به اندازه کافی باشد، خوانایی خوبی داشته باشد و … توضیحات متا به پیکربندی تنظیمات و چگونگی محتوای شما در گوگل کمک می‌کند.

در بخش یاست سئو، می‌توان از نظر سئو و خوانایی متن را مورد بررسی قرار داد. برای آنالیز سئو محتوا، باید یک کلمه کلیدی را در بخش مربوطه وارد کنید تا بر اساس آن متن مورد بررسی قرار گیرد. اگر چگالی کلمات کلیدی در متن مناسب نباشد، در آنالیز سئو افزونه یاست می‌توانید خطاهای مربوطه را مشاهده کنید.

تعداد کلمات محتوا، لینک‌های داخلی و خارجی، کلمه کلیدی در پاراگراف اول، طول کلمه کلیدی و … همگی در این بررسی مورد توجه قرار می‌گیرند و می‌توان با رفع خطاهای موجود یک محتوای کاملاً سئو شده بر روی سایت بارگذاری کرد. از این رو در بهبود سئو سایت بسیار مؤثر است.

بخش ویرایش اسنیپت نیز به کاربر کمک می‌کند تا با افزودن، نامک، عنوان سئو، توضیحات متا و … در حین انجام کار میزان سئو بودن متن را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را برطرف کند.

قسمت ویرایش عنوان سئو و توضیحات متا در افزونه یواست سئو

آنالیز خوانایی متن در افزونه yoast

علاوه بر آنالیز سئو، در این افزونه آنالیز خوانایی متن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و اخطارهای لازم به کاربر داده می‌شود. به عنوان مثال اگر طول پاراگراف‌ها یا جمله‌ها بیش از حد باشد ممکن است خوانایی متن دچار خدشه شود و خطایی مبنا بر طولانی بودن جملات یا پاراگراف‌ها نمایان می‌شود.

همچنین استفاده از جملات ساده، توزیع تیتر در متن و … همگی بررسی می‌شوند. با بررسی خطاهای موجود در این بخش می‌توان به خوانایی متن کمک کرد و آن را بهبود بخشید.

شبکه‌های اجتماعی در افزونه yoast

پس از نصب افزونه سئو وردپرس می‌توانید در تب شبکه‌های اجتماعی از چگونگی نمایش محتوا در شبکه‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوک و … مطلع شوید و آن را به صورت دستی تنظیم کنید. اکثر اوقات افزونه یاست این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد و پیکربندی مناسبی برای محتوا ایجاد می‌کند.

البته علاوه بر تنظیماتی که گفته شد، تنظیمات پیشرفته‌تری نیز بر روی این افزونه وجود دارد که به بهبود عملکرد آن می‌انجامد و اگر بخواهید به صورت حرفه‌ای کار کنید بهتر است آن‌ها را نیز فراگیرید.

نکات پیکربندی افزونه yoast seo در قسمت شبکه های اجتماعی در مقاله کامل ترین فیلم آموزش یواست سئو پرمیوم

با توجه به مطالب ارائه شده در مقاله آموزش افزونه یواست سئو متوجه شده اید که این افزونه یکی از بهترین و حتی ضروری‌ترین افزونه‌هایی است که باید برای بهبود سئو سایت خود بر روی وردپرس نصب کنید. این افزونه بسیاری از فعالیت‌های تولید محتوای سئو را برای شما به صورت خودکار آنالیز و حتی تنظیم می‌کند تا در نهایت بهترین محتوا را بر روی سایت خود بارگذاری کنید. این آموزش برای شما کافی نبود؟ هر سوال مرتبط با سئو داشته باشید میتوانید از آموزش سئو استفاده کنید و یک متخصص سئو شوید.

سوالات متداول

آیا آموزش یوآست نیاز به پیش نیاز و دانش قبلی دارد؟

خیر. شما بدون نیاز به دانش قبلی و پیش نیاز خاصی میتوانید صفر تا صد یوآست را یاد بگیرید.

فیلم آموزش یوآست بهتر است یا آموزش متنی یوآست؟

هرکس بنا بر ویژگی های خود با یک نوع آموزش بهتر می تواند سرفصل ها را یاد بگیرد. معمولا افراد بصری با فیلم و اسکرین شات بهتر یاد می گیرند. در این مرجع آموزشی هم اموزش ویدئویی برای شما تهیه کرده ایم و هم اموزش متنی

آموزش یوآست پرمیوم با آموزش نسخه رایگان یوآست متفاوت است؟

خیر. اصول اولیه ای که آموزش داده می شود در هر دو نسخه پولی و رایگان yoast seo یکسان است. فقط بخش مربوط به نسخه پولی امکانات بیشتری دارد که آن نیز آموزش داده شده است.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

18

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام و ممنون از توجهتون
به منظور حمایت از حقوق فروشندگان، هر محصول ژاکت فقط بر روی یک دامنه سایت اکتیو می‌شه.

سلام ممنونم از مطالب خوبتون فقط یه سوال داشتم من افزونه یواست رو نصب کردم ولی تنظیمات توضیحات متا و عنوان رو نشون نمیده چیکار باید کنم ؟

سلام دوست عزیز ممنونم به احتمال زیاد یک افزونه با افزونه یواست شما تداخل دارد همه افزونه ها غیر فعال کنید و یکی یکی آن ها فعال کنید تا افزونه ای که تداخل دارد پیدا شود

سلام برای ری داریکت ها از یواست میتونم استفاده کنم ؟

سلام بله برای انواع ریداریکت ها شما میتوانید از یواست استفاده کنید

سلام وقت بخیر
من میخوام نقشه پیش فرض سایتم همون google xml site map باشه و yoa نقشه ای تولید نکنه،برای این منظور چکار باید کرد

سلام
باید در فهرست وارد قسمت سئو بشید، گزینه عمومی رو انتخاب کنید. در قسمت قابلیت ها، گزینه نقشه های xml سایت رو غیرفعال کنید.

ارسال دیدگاه