Retry
آموزش منو در المنتور

امروزه یکی از دغدغه افراد این است که سایت خود را به صورت انحصاری طراحی و اجرا کنند که این مورد نیاز به برنامه نویسی دارد و باید دانش کد نویسی داشته باشند، اما المنتور به کمک این افراد آمده است که بدون کد نویسی می توان با استفاده از المنتور بخش به بخش سایت را با استفاده از روش کشیدن و رها کردن ( Drag and Drop ) طراحی و اجرا کرد، ما در این مقاله قصد داریم به طراحی منو با استفاده از المنتور بپردازیم و این مبحث مهم را به شما توضیح دهیم تا بتوانید منو های سایت خود را اختصاصی طراحی کنید تا یک سایت انحصاری تر داشته باشید.

پیشتر راجع به آموزش المنتور به طور کامل صحبت کرده‌ایم. المنتور از آن دسته افزونه‌هایی است که لازمه یک سایت حرفه‌ای است. شما با استفاده از صفحه ساز المنتور میتوانید صفحات جذابی برای سایت خود بسازید. ساخت فوتر با المنتور، ساخت منو، مگامنو، هدر و دیگر بخش‌های صفحه همگی توسط این افزونه وردپرس به راحتی و با چند حرکت قابل انجام است.

ساخت منوی حرفه‌ای در وردپرس

در وردپرس ما می توانیم به صورت خیلی ساده منو ایجاد کنیم اما اگر بخواهیم به صورت حرفه ای منو ها را ایجاد کنیم و یک منو حرفه ای داشته باشیم باید یک فرآیند خاصی را طی کنیم؛ یکی از بهترین روش هایی که ما می توانیم برای سایت خود منو ایجاد کنیم، استفاده از المنتور و افزونه جانبی المنتور jet menu است که می تواند به ما کمک کند بهترین منو را در سایت خود داشته باشیم و به صورت حرفه ای منو و مگامنو طراحی و اجرا کنیم.

در ادامه از اولین قدم طراحی و ایجاد یک منو در وردپرس شروع می کنیم و به مراتب این منو را با استفاده از افزونه ها طراحی و اجرا می کنیم، حتما با ما همراه باشید تا برای سایت خود بهترین منو را طراحی کنید.

ایجاد منو در وردپرس

برای ایجاد یک منو و مشخص کردن بخش ها و گزینه های مختلف این منو باید از طریق نمایش بر روی فهرست ها کلیک کنید و در اول صفحه بر روی یک فهرست جدید ایجاد نمایید، کلیک کنید تا یک منو و فهرست جدید در سایت ساخته شود.

بعد از ایجاد فهرست با تصویر زیر مواجه خواهید شد که باید اطلاعات آن را پر کنید تا این فهرست جدید در سایت شما ایجاد شده و گزینه های مختلف آن را تعیین نمایید.

ساختار فهرست در المنتور وردپرس

در کادر اول باید نام اصلی منو خود را وارد کنید؛ این نام به کاربران نمایش داده نمی شود و صرفا برای دسته بندی درست فهرست ها استفاده می شود.

در قسمت تنظیمات فهرست هم می توانید جایگاهی که منو در آن قرار بگیرد را تعیین نمایید، این بخش خیلی وقت است که دیگر توسط قالب ها تنظیم نمی شود و با استفاده از صفحه ساز ها و یا تنظیمات قالب می توانیم این بخش را نسبت به نیاز خودمان تعیین کنیم.

در آخر هم بر روی ایجاد فهرست کلیک کنید تا این فهرست در سایت شما ایجاد شود و شما بتوانید گزینه های مربوط به این فهرست را با استفاده از ادامه آموزش ادامه دهید.

چیدمان برگه در المنتور

در سمت راست همین صفحه شما می توانید گزینه های منو سایت را تعیین کنید، برای مثال می توانید اول از برگه ها هر کدام را که می خواهد در منو قرار بگیرند را انتخاب کنید و بعد افزودن به فهرست بزنید، همین طور می توانید منو را کامل کنید و گزینه هایی که می خواهید در منو باشد را انتخاب کنید.

چیدمان منوها در المنتور

برای این که بتوانید برخی از این گزینه ها را در زیر مجموعه گزینه های دیگر قرار دهید، می توانید هر گزینه را کمی به سمت چپ بکشید با موس تا یک پله به جلو برود و زیر منو گزینه بالای خودش قرار بگیرد؛ این کار خیلی ساده است و نیاز ندارد که شما به کد نویسی سایت مراجعه کنید و فقط باید با کشیدن و رها کردن این کار را انجام دهید.

برای آشنایی با نحوه افزودن فهرست مطالب با المنتور مقاله آموزش اضافه کردن فهرست مطالب با استفاده از افزونه المنتور را مطالعه کنید.

ساخت منو با استفاده از jetmenu

جت منو یکی از بهترین افزودنی های المنتور است که می توانیم با استفاده از منو های سایت خود را طراحی و اجرا کنیم؛ این افزونه جانبی قابلیت های بسیار خوبی برای طراحی منو سایت دارد و می توانیم با استفاده از آن مگامنو ها یا همان منو های پیشرفته برای سایت خود طراحی کنیم؛ در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا توضیحی درباره این افزونه دهیم و یک آموزش کلی از این افزونه المنتور داشته باشیم تا بتوانید به خوبی یک مگامنو حرفه ای برای سایت خود طراحی و اجرا کنید.

تنظمیات لوکیشن جت منو در المنتور

بعد از نصب افزودنی جت منو، تصویر بالا در سمت راست فهرستی که در سایت ایجاد کردید نمایش داده خواهد شد که می توانید با استفاده از این بخش ها برای موبایل و دسکتاپ سایت خود منو های مختلفی را تعیین کنید تا اگر نیاز دارید یک سری گزینه خاص را برای موبایل داشته باشید و برای دسکتاپ هم یک سری گزینه دیگر را برای منو تعیین کنید.

البته بهتر است در هر دو این موارد از یک منو استفاده شود، تا کاربر اگر با استفاده از موبایل سایت را بررسی کرد بتواند به همان گزینه ها دسترسی داشته باشد و ساده تر با سایت کار کند.

محصولات حراجی جت منو

روی هر کدام از بخش های منو اگر بروید یک دکمه جت منو در آن ها اضافه شده است که می توانید بر روی این دکمه کلیک کنید تا در صورت نیاز مگامنو برای گزینه مورد نظر ایجاد کنید و یا تغییراتی در آن انجام دهید.

تنظیمات مگا منو در المنتور

از طریق منو کناری می توانید بر روی Mega Content کلیک کنید، این بخش مربوط به ساخت مگامنو است که بسیار کاربردی می تواند باشد و برای پیشرفته شدن منو های سایت ما می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد؛ برای فعال کردن مگامنو مقدار Mega submenu enabled را بر روی فعال قرار دهید تا مگامنو فعال شود.

بعد از فعال سازی این مورد هم باید بر روی ویرایش مگا آیتم های منو محتوا کلیک کنید تا به آیتم های المنتور ارجاع داده شوید و بتوانید با استفاده از المان های موجود منو مورد نظر را طراحی و اجرا کنید.

ویرایش مگا آیتم در المنتور

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید تمامی المان های المنتور برای ما وجود دارند و ما می توانیم از هرکدام آن ها استفاده کنیم تا هر نوع منو که نیاز داریم را طراحی و اجرا کنیم؛ با کلیک بر روی کلیک + قرمز رنگ می توانیم بخش های جدیدی به منو سایت خود اضافه کنیم و با استفاده از المان های سمت راست سایت استفاده کنیم تا منو خود را به بهترین شکل طراحی و اجرا کنیم.

در منو می توانید یک سری عنوان اصلی را وارد کنید و در زیر هر کدام از این عنوان ها متن های زیادی را به صورت لیستی قرار دهید تا کاربران بتوانند به سادگی دسته بندی های سایت را مشاهده کنند.

منوی افزونه ها

یا حتی می توانید با استفاده از المنتور منو هایی مثل منو سربرگ ژاکت ایجاد کنید و از این طریق سایت زیباتری داشته باشید؛ اصلی ترین قابلیت جت منو همین مورد است که می توانید از تمامی المان ها استفاده کنید و در استفاده این موارد اصلا محدودیتی وجود ندارد.

از طریق item icon می توانید آیکون مورد نظر را برای منو وارد کنید که بسیار برای زیبایی منو شما می تواند تاثیر گذار باشد؛ توجه داشته باشید که فایل آیکون شما باید SVG باشد تا بتوانید آن را در سایت نمایش دهید؛ این نوع فرمت فایل بسیار برای سایت عالی است چرا که حجم زیادی ندارد و اثر منفی بر روی بهینه سازی سایت ندارد.

البته شما می توانید رنگ اصلی آیکون و اندازه آیکون هم از این بخش تغییر دهید و در آخر هم باید بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

تنظیمات پیشرفته منو در المنتور

از طریق تب تنطیمات پیشرفته می توانید یک سری تنظیمات مربوط به پدینگ و… برای منو خود اضافه کنید البته این کار با خود ادیتور المنتور هم قابل انجام است و نیاز نیست که حتما از این بخش آن را تغییر دهید و یا تنظیماتی به آن اضافه کنید.

موقعیت مگامنو عمودی در المنتور

از طریق Vertical Menu Widget هم می توان یک سایز کلی از منویی که ساخته شده تنظیم کنیم که طبق نیاز خودمان منو در سایت به کاربران نمایش داده شود و بتوانند از امکانات ما استفاده کنند.

تمامی بخش های مربوط به جت منو معرفی و بررسی شد؛ شما خیلی تنظیمات سخت و پیچیده ای نداری که نیاز داشته باشد تخصص زیادی را در این زمینه کسب کنید؛ اگر دانش ابتدایی با وردپرس و المنتور داشته باشید.

جمع بندی:

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با طراحی منو با وردپرس آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از المنتور برای سایت خود یک منو حرفه طراحی و اجرا کنید؛ در ادامه افزودنی المنتور جت منو را به شما معرفی کردیم که شما با استفاده از آن می توانید منو مورد نظر خود را به سادگی طراحی کنید که نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد و بدون کد نویسی می توانید با استفاه از روشی که گفته شد منو سایت خود را طراحی و اجرا کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را نسبت به این آموزش کسب کرده باشید؛ در ضمن شما هر سوالی در این زمینه دارید می توانید از طریق نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید تا شما را سریعا راهنمایی کنیم.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *