المنتور رایگان یا المنتور پرو؟ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

افزونه های وردپرس

9 دقیقه زمان مطالعه

المنتور یک افزونه صفحه ساز وردپرس است که با استفاده از آن قادر خواهید بود صفحات بسیار زیبایی را برای سایت خود ایجاد کنید. انتخاب کردن بین دو نسخه المنتور رایگان و پرو ممکن است کمی شما را سردرگم کند به خصوص زمانی که شما نمی دانید نسخه پرو چه ویژگی هایی دارد و یا چگونه به بهتر شدن سایت شما کمک خواهد کرد. در این مقاله ما به مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو می پردازیم و به تمامی سوال های شما پاسخ خواهیم داد و تفاوت های اصلی میان این دو را به شما خواهیم گفت تا شما به راحتی تصمیم بگیرید که کدام یک از نسخه های پرو و رایگان برای شما و کسب و کارتان مناسب تر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که برای دسترسی به امکانات موجود در نسخه پرو باید هم افزونه المنتور پرو و هم نسخه رایگان آن را هم در سایت خود نصب و فعال کنید. در ادامه به معرفی ویژگی هایی که نسخه پرو المنتور دارد، خواهیم پرداخت.

بیش از 50 ابزار حرفه ای

نسخه رایگان این صفحه ساز 30 ابزار دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید صفحه خود را بسازید. این تعداد از ابزار ها برای ایجاد صفحه مناسب است اما بسیاری از ابزار مهم برای طراحی صفحات در بین آن ها وجود ندارد. در نسخه پرو تمامی ابزار های لازم برای طراحی صفحاتی پیشرفته تر و کاربرپسند تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تمامی این ابزار ها در نسخه پرو به شما کمک می کنند که صفحات بهتری طراحی کنید. در این نسخه قالب هایی بسیار متنوع وجود دارند که به شما امکان طراحی تمام صفحات را می دهد و همچنین ابزارهایی مانند ابزار های ووکامرس که شما می توانید سایت ووکامرسی خود را با استفاده از آن طراحی کنید.

همانطور که می دانید ابزار ها برای ایجاد و طراحی صفحات به صورت حرفه ای بسیار کاربردی هستند و گیرایی و جذابیت محتوای شما را افزایش می دهد.

تمامی این ابزار ها به شما کمک می کنند که از افزونه های دیگر کمتر استفاده کنید و دیگر نیازی نباشد که برای هر کدام از این موارد افزونه نصب و فعال کنید و به طور مستقیم از ابزار های موجود در elementor استفاده کنید.

ابزار هایی مانند شمارش معکوس و یا تیتر های انیمیشنی و 3 بعدی به صفحه شما روح می بخشد و باعث می شوند که ظاهر صفحه شما کاربر پسندتر شود. بنابراین اگر به دنبال ایجاد صفحات پیشرفته تر و زیباتر هستید استفاده از نسخه پرو به دلیل داشتن ابزارهای پیشرفته برای شما کاربردی تر است. پس در مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو نسخه elementor pro کارایی بیشتری دارد.

بیش از 300 قالب آماده

نسخه المنتور پرو دارای بیشتر از 300 قالب آماده است که شما می توانید صفحات بسیار زیبایی را با استفاده از آن ها طراحی کنید. با استفاده از بسته قالب های آماده، شما قادر خواهید بود که با یک قالب یکسان صفحات مختلفی را ایجاد کنید. همچنین شما می توانید بلوک هایی را هم به صفحه خود اضافه کنید و برای قسمت های مختلف صفحه از آن ها استفاده کنید.

 974 KB مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو

تم ساز

با توجه به نیاز امروزه افراد شاید یکی از بهترین قابلیت های elementor امکان ایجاد قالب و تم موردنظر باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید قالب کل صفحه که شامل تیتر ها، فوتر ها، آرشیو ها و موارد دیگر هستند را با توجه به سلیقه و نیاز خود طراحی و ایجاد کنید.

شما همچنین می توانید نحوه نمایش تمامی این موارد و مکان آن ها را در صفحه خود انتخاب و طراحی کنید. این به این معناست که شما می توانید هدرها و تیتر هایی متفاوت از آن چه در بلاگ خودتان نمایش داده شده است، برای صفحاتتان ایجاد کنید.

همچنین می توانید یک پست را طراحی کرده و آن را فقط در یک صفحه خاص نمایش دهید. به طور خلاصه صفحه ساز elementor به شما این امکان را می دهد که تمامی عوامل و عناصر موجود در صفحات سایت خود در وردپرس را به دلخواه خود طراحی کنید.

امکان اضافه کردن کد های CSS در المنتور

اگر در استفاه از نسخه رایگان این صفحه ساز محدودیت هایی در رابطه با امکانات طراحی موارد و عناصر مختلف در سایت و صفحه خود داشتید این مشکلات همگی در نسخه پرو بر طرف شده اند و امکان نوشتن و اضافه کردن کد های CSS را برای هر ابزار و یا ستون را به شما خواهد داد.

 974 KB مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو

از این طریق می توانید سایت خود را کاملاً متناسب با نیاز و سلیقه خود ایجاد کنید و کنترل کاملی بر قسمت های مختلف آن داشته باشید و آن را از لحاظ ظاهری کاربر پسندتر کنید. همچنین می توانید فراتر از این هم بروید و کد های CSS کل سایت خود را بنویسید و در آن تغییر ایجاد کنید.

ابزارک های سراسری

فرض کنید شما می خواهید یک دکمه فراخوانی و یا دکمه ای که کاربران را به انجام کاری دعوت کند را در پایان تمامی پست های خود قرار دهید. اگر از نسخه رایگان استفاده کنید شما ناچار خواهید بود که برای هر صفحه یک دکمه جداگانه ایجاد کنید و همانطور که می دانید این کار بسیار زمان بر خواهد بود.

در نسخه پرو ابزاری وجود دارد که به شما کمک می کند تنها یک دکمه را ایجاد کنید و از آن در تمامی قسمت های صفحه خود استفاده کنید و دیگر لازم نیست که برای هر پست و یا صفحه یک دکمه جداگانه ایجاد کنید.

همچنین زمانی که شما یک قالب و یا ابزاری را در کل صفحه خود فعال می کنید اگر خواستید  آن قالب را تغییر دهید، دیگر لازم نیست که آن تغییر را در همه ی پست ها ایجاد کنید، زیرا با استفاده از این قابلیت تغییرات به صورت خودکار در کل صفحات اعمال خواهند شد.

پاپ آپ ساز در المنتور

در ادامه مقاله مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو به پاپ آپ ها می پردازیم. با المنتور پرو شما قادر خواهید بود که بدون استفاده از هر گونه افزونه ای پاپ آپ و یا تبلیغاتی که ناگهانی بدون خواسته کاربر برای آن ها ظاهر می شوند را ایجاد کنید. با استفاد از این قابلیت می توان این تبلیغات را ایجاد کرده و برای نحوه نمایش آن ها از تنظیمات و ابزار های پیشرفته ای استفاده کرد.

از طریق این قابلیت می توانید پیام های خوش آمدگویی به کاربران، به روز رسانی های محتوا، پیام های اطلاع رسانی و ثبت نام از طریق ایمیل را ایجاد کنید. این پاپ آپ سازها دارای تنظیماتی هستند که شما قادر خواهید بود صفحه ای که قصد دارید تبلیغاتتان در آن ها به نمایش در بیاید را انتخاب کنید. همچنین تنظیمات پیشرفته تری هم وجود دارند که شما می توانید تعیین کنید که این تبلیغات برای چه افرادی به نمایش در بیایند.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای نمایش آمار بازدید سایت وردپرس با افزونه و بدون افزونه

پاپ آپ ها

به عنوان مثال می توان آن ها را به گونه ای تنظیم کرد که وقتی تعداد بازدیدکنندگان سایت به یک میزان خاص رسید و یا اگر افراد از یک دستگاه خاصی استفاده می کنند و از آدرسی خاص وارد صفحه شما می شوند، این تبلیغات فقط برای آن ها به نمایش در بیایند. بنابراین نسخه ی پرو از تمامی ابزارها و ویژگی های لازم را برای ایجاد تبلیغات در وردپرس برخوردار است.

فونت و تایپوگرافی

المنتور تمامی فونت های موردنیاز را به شما ارائه خواهد داد. اما در بعضی مواقع این فونت ها کامل و کافی نیستند و شما نیاز به فونت های بیشتری برای سایت و یا پروژه خاص خواهید داشت. المنتور پرو این قابلیت را دارد که به شما فونت های بیشتری ارائه دهد.

همچنین می توانید فونت موردنظر خود را در آن بارگذاری کرده و از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که المتور پرو از  Adobe Typekit  پشتیبانی می کند و اگر فونت مورد نظر شما در  Adobe Typekit قرار دارد، می توانید آن ها را همانند هر فونت دیگری در المنتور پرو استفاده کنید.

افکت ها و جلوه های حرکتی در المنتور پرو

در مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو، موشن افکت ها در المنتور پرو سایت شما را به یک سطح کاملاً حرفه ای می رسانند و صفحه شما را برای کاربران جذاب تر شود و کاربر پسندتر کند. شما می توانید با استفاده از این افکت ها ابزار های خود را به گونه ای طراحی کنید که با حرکت موس به حالت های مختلف حرکت کنند. افکت های دیگری مانند محو و یا تیره کردن، چرخاندن و تغییر دادن زوایا از جمله کارهایی است که شما می توانید با ابزارهای موشن افکت انجام دهید.

افکت های المنتور پرو

ساخت صفحات ووکامرس

با استفاده از المنتور پرو می توانید سایت ووکامرسی خود را ایجاد و طراحی کنید، زیرا به شما تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت فروشگاه آنلاین تان را می دهد.

بااستفاده از این قابلیت می توانید صفحاتی برای محصولات خود ایجاد کنید و تمامی اطلاعات موردنیاز برای آن محصول مانند قیمت، توضیحات و محصولات مشابه دیگر را به وجود آورید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که محصولات خود را در هر قسمتی از صفحه تان به نمایش بگذارید.

امکان ساختن فرم در المنتور

قابلیت دیگری که elementor pro ارائه می دهد این است که شما قادر خواهید بود فرم های مختلفی مانند فرم ثبت نام و عضویت، فرم ورود به حساب کاربری و یا فرم تماس را ایجاد کنید.

ویرایش فرم ها

این فرم ساز ها در المنتور پرو به شما امکان ایجاد فرم های مختلف با بیش از 10 فیلد را خواهد داد و همچنین ابزارهای حرفه ای تر برای ایجاد فرم های پویا استفاده کنید. برای محافظت از فرم های خود و برای جلوگیری از ربات ها می توانید با استفاده از ابزار های پیشرفته تر ReCaptcha  هم استفاده کنید.

با نسخه رایگان المنتور چه می توان کرد؟

با دانلود نسخه رایگان Elementor می توانید کارهای زیادی انجام دهید. مهمتر از همه، شما می توانید بعد از دانلود رایگان افزونه elementor pro از رابط بصری کشیدن و رها کردن المنتور برای طراحی صفحات، پست ها و سایر انواع محتوای خود استفاده کنید. این بدان معنی است که می توانید طرح های کاملاً متمایزی را برای صفحات مختلف ایجاد کنید. حتی می توانید طرح های چند ستونی ایجاد کنید.

افزونه المنتور رایگان همچنین می تواند به شما اطمینان دهد که کل طراحی سایت شما منسجم است (به عنوان مثال، اگر به وبلاگ خود و صفحات فروشگاه ووکامرس خود نیاز دارید که از یک سبک مشابه استفاده کنید). با این واقعیت که شما می توانید با دانلود رایگان المنتور پرو الگوهای صفحه خود را ایجاد کنید و آنها را ذخیره کنید تا در صفحات و پست های بعدی ذخیره کنید، کار شما حتی ساده تر می شود. با این کار شما مجبور نیستید چندین طرح را دوباره از نو بسازید.

علاوه بر این، دانلود افزونه المنتور رایگان به شما امکان می دهد به مقدار مناسبی از موارد از پیش ساخته شده برای کار هنگام ساخت محتوای خود دسترسی پیدا کنید. المنتور رایگان شامل حدود 30 عنصر مختلف، همراه با کتابخانه بزرگی از الگوها و بلوک های صفحه است که این عناصر ارائه شده همه مبانی اساسی را پوشش می دهند – متن، تصاویر، عناوین، HTML و غیره – و همچنین به شما امکان می دهد برخی از ویژگی های غیر استاندارد را که معمولاً باید برای آن پلاگین دیگری را دانلود کنید، اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید با قرار دادن یک عنصر واحد در ویرایشگر، یک دکمه، نقشه Google، آیکون های شبکه های اجتماعی یا حتی برگه های آکاردئون را در آن قرار دهید.

برای دانلود رایگان المنتور پرو روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان افزونه المنتور

المنتور رایگان یا المنتور پرو؟ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

انتخاب نسخه رایگان و یا پرو کاملاً به نیاز شما و همینطور این که قصد دارید از چه ویژگی هایی استفاده کنید، بستگی دارد با این مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو می توان فهمید که:

نسخه رایگان برای افرادی مناسب است که:

  • می خواهند صفحات ساده و معمولی را در وب سایت خود بدون ابزارهای حرفه ای و پیشرفته ایجاد کنند.
  • درحال استفاده از یک قالب آماده در ودپرس هستند و قصد تغییر دادن آن را ندارند.
  • قصد ندارند که کد های CSS را برای ابزار ها و قسمت های مختلف صفحه خود بنویسند و یا اضافه کنند.
  • به قالب های بیشتر نیاز ندارند.
  • از قالب ووکامرس بسیار خوبی برای محصولاتشان استفاده می کنند و قصد تغییر دادن آن و یا جایگزینی آن را ندارند.

 

نسخه پرو برای افرادی مناسب است که:

  • قصد دارند صفحات حرفه ای تر و پیچیده تری ایجاد کنند.
  • نمی خواهند که از قالب های آماده ورپرس استفاده کنند و قصد دارند که تمام صفحات را خودشان طراحی کنند.
  • بیشتر می خواهند روی جنبه های ظاهری و یا طراحی سایت با استفاده از CSS و افکت ها بپردازند.
  • می خواهند که تمامی قالب های قابل دسترس برای سایتشان را از کتابخانه آن تهیه و استفاده کنند.
  • قصد دارند که ابزارهای ساخت سایت ووکامرس پیشرفته تر باشند تا محصولاتشان را به حالت قابل انعطاف تری نمایش دهند.
  • می خواهند فرم و پاپ آپ برای صفحات خود ایجاد کنند.

نتیجه گیری

در مقاله مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو ما تمامی ویژگی های المنتور پرو را به شما ارائه دادیم و شما باید بر اساس نیاز خود یکی از نسخه های پولی و یا رایگان را انتخاب کنید.

یادتان نرود که حتما مقاله ما درباره آموزش المنتور را هم مطالعه کنید و به خاطر داشته باشید که تفاوتی نمی کند که شما از کدام یک نسخه ها استفاده می کنید، نکته مهم این است که المنتور همیشه سطح سایت شما را بالا می برد و آن را کاربرپسند تر می کند.

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه