Retry

پیشخوان وردپرس در واقع مهم ترین بخش سایت است که اگر به آن توجه نداشته باشید، عملکرد سایت شما کاهش می یابد. اصلی ترین مشکلی که وبمستر ها با این پیشخوان دارند، این است که بعد از مدتی پیشخوان سایتشان با مشکل سرعت مواجه می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم چگونه می توانید این کم شدن سرعت را در پیشخوان وردپرس رفع کنید و یک پنل مدیریتی پر سرعت داشته باشید. پیشنهاد می کنیم حتما آموزش وردپرس را مطالعه کنید.

چرا مشکل سرعت برای پنل پیشخوان به وجود می آید؟

پارامتر های متعددی منجر به کاهش سرعت سایت می شود که ما باید سریعا آن را پیگیری کنیم تا با مشکلات بیشتری مواجه نشویم. در واقع اگر سرعت پیشخوان ما کم باشد و ما برای لود صفحات مختلف زمان زیادی را از دست دهیم. به علت کندی پیشخوان وردپرس، عملکرد ما بسیار کاهش خواهد یافت و می تواند بر روی پیشرفت سایت تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

یکی از اصلی ترین دلایلی که پیشخوان وردپرس سرعتش کم می شود، این است که ما به خوبی بر روی امنیت سایت کار نکرده ایم و سایت دچار مشکلات امنیتی شده و ممکن است ویروسی هم شده باشد. این دلیل باعث می شود که ما نه تنها از نظر سرعتی دچار چالش بزرگی شویم، بلکه از نظر امنیتی هم با مشکلات زیادی روبرو شویم. مورد دیگر می تواند استفاده از افزونه ها با حجم بسیار بالا باشد. در ادامه می خواهیم برخی از افزونه هایی که سرعت سایت را کاهش می دهند با یکدیگر بررسی کنیم.

 

چه افزونه هایی که باعث کند شدن پیشخوان وردپرس می شود؟

یک سری از افزونه ها هستند که می توانند بر روی سرعت پیشخوان سایت بسیار تاثیر بدی داشته باشند و از این طریق عملکرد پیشخوان وردپرس را تا حد زیادی کاهش دهند، یکی از عوامل اصلی که برای افزایش سرعت پیشخوان باید مدنظر داشته باشید، این است که افزونه های کاهش دهنده سرعت پیشخوان را شناسایی کرده و آن ها را کنترل کنید.

اولین افزونه هایی که شما باید آن ها را مورد بررسی قرار دهید، افزونه های پر حجم و سنگین هستنند که بسیار بر روی سرعت سایت و پیشخوان تاثیر گذار خواهند بود؛ شما باید سعی داشته باشید که این افزونه ها را در سایت خود نصب نکنید و سرعت سایت وردپرس خود را حفظ کنید، البته اکثر افزونه های محبوب و حرفه ای حجم زیادی ندارند و می توان از آن ها در سایت استفاده کرد.

افزونه ووکامرس

سایت های فروشگاهی که با استفاده از وردپرس طراحی و اجرا شده اند، اکثرا از افزونه ووکامرس برای فروش محصولات استفاده می کنند. این افزونه بسیار محبوب است و قابلیت های بسیار ویژه ای هم دارد که باعث شده اکثر افراد برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی از آن استفاده کنند، اما این افزونه در کل جدول های زیادی در دیتابیس ایجاد می کند.

شما اگر از ووکامرس استفاده می کنید و در پیشخوان سایت کاهش سرعت را تجربه می کنید، باید این مشکل را در ووکامرس رفع کنید و بتوانید از این طریق سرعت پیشخوان وردپرس خود را بالا ببرید؛ توجه داشته باشید که برخی اوقات ممکن است شما علاوه بر ووکامرس، یک سری دیگر از افزودنی های ووکامرس هم در سایت نصب کنید که نسخه های آن ها باهم متفاوت هستند و همین باعث تداخل شده که می تواند بر سرعت پیشخوان تاثیر بگذارد.

ووکامرس در سایت وردپرس

البته یکی از مشکلاتی که ممکن است در ووکامرس برای شما به وجود آید، این است که شما رهگیری ووکامرس را فعال کرده اید و همین مورد باعث خواهد شد تعداد درخواست ها از طریق ووکامرس برای سرور زیاد شود و علت کند شدن پیشخوان وردپرس و سایت باشد.

برای غیر فعال کردن این مورد هم باید بر روی گزینه پیکربندی ووکامرس کلیک کنید تا بتوانید به تنظیمات اصلی ووکامرس دسترسی داشته باشید.

قسمت پیکربندی افزونه ووکامرس

بعد از وارد شدن به بخش پیگیری ووکامرس، باید بر روی تب پیشرفته کلیک کنید و از طریق گزینه های این تب بر روی woocommerce.com کلیک کنید.

پیکربندی ووکامرس جهت غیر فعال کردن بخش رهگیری

از این طریق بخش رهگیری را خاموش کنید تا این مشکل کم شدن سرعت پیشخوان از طریق ووکامرس کاملا رفع شود.

البته این مورد یکی از مواردی است که می تواند بر روی سرعت تاثیر بگذارد و اما اگر با رفع این مشکل سرعت همچنان کم بود، باید یک سری روش های دیگر را هم بررسی کنید.

افزونه Google XML Sitemaps

یکی از افزونه هایی که می تواند بر روی سرور فشار زیادی بگذارد و علت کندی پیشخوان وردپرس باشد، افزونه نقشه ساز سایت یعنی ( Google XML Sitemaps ) است که در کل افزونه سبکی است، اما بر روی سرور فشار وارد می کند و همیشه درحال پردازش است. برای ساخت نقشه سایت می توانید از افزونه یواست سئو استفاده کنید.

افزونه Disqus Comment System

یکی از افزونه هایی که برای نمایش کامنت ها استفاده می شود یعنی ( Disqus Comment System ) بر روی سرعت سایت تاثیر بسیار بدی می گذارد، مخصوصا پیشخوان وردپرس را از پا خواهد انداخت؛ برای جایگزین این افزونه می توانید از Disqus Conditional Load استفاده کنید که خیلی بهینه تر شده و فشار زیادی هم بر روی سرور نخواهد گذاشت.

افزونه MashShare

یکی از افزونه هایی که برای نمایش آیکن های شبکه های اجتماعی در وردپرس استفاده می شود، (MashShare) است که بر روی سرعت تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ اگر از المنتور استفاده می کنید، برای رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس می توانید از المان های خود المنتور برای نمایش شبکه های اجتماعی استفاده کنید و اما اگر صفحه ساز ندارید، می توانید از افزونه Sassy Social Share استفاده کنید.

افزونه بک آپ وردپرس

افزونه های بک آپ خودکار وردپرس به صورت خودکار از وب سایت بک آپ دریافت می کنند و طبق تنظیمات در فضایی ذخیره سازی می کنند؛ این افزونه خیلی سنگین است و پردازشگر سرور را مداوم درگیر می کند که باعث می شود سرعت سایت تا چند برابر کاهش یابد؛ سعی کنید از این افزونه ها استفاده نکنید، اما اگر به هر دلیلی نیاز جدی به این افزونه ها دارید، می توانید از افزونه UpdraftPlus استفاده کنید که تا حد بسیار زیادی بهینه سازی شده است و تاثیر منفی کمتری در سایت شما خواهد داشت.

افزونه های صفحه ساز وردپرس

افزونه های صفحه ساز بسیار زیادی در وردپرس وجود دارد که می تواند بر روی سرعت سایت ما تاثیر بسیار بدی بگذارد. این صفحه ساز ها به دلیل قابلیت های فراوانی که دارند، از پردازشگر زیاد استفاده می کنند؛ اگر بدنبال یک صفحه ساز هستید، ما به شما افزونه المنتور را پیشنهاد میکنیم، چرا که ویژوال کامپوزر که یکی از رقیب های افزونه المنتور است، خیلی سنگین است و می تواند بر روی سرعت اثر منفی بگذارد.

آموزش وردپرس

چگونه متوجه شویم کدام افزونه بر روی سرعت سایت تاثیر منفی می گذارد؟

اوایل که خیلی وردپرس پیشرفت نکرده بود و افزونه های زیادی هم برای وردپرس وجود نداشت، شما برای این که متوجه شوید کدام افزونه خیلی بر روی سرعت سایت شما تاثیر می گذارد، باید تمامی افزونه ها را تک به تک از سایت حذف می کردید تا نتیجه حذف آن ها را در تست سرعت سایت مشاهده کرده و متوجه می شدید افزونه بر روی سرعت تاثیر گذار بوده است یا خیر. در کل بهینه سازی سرعت سایت با رعایت کردن چندین نکته ساده رفع می‌شود.

استفاده از افزونه Query Monitor

از کارهایی که میتوان برای رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس انجام داد، استفاده از افزونه کوئری مانیتور است. این افزونه یکی از کاربردی ترین افزونه هایی است که شما می توانید با استفاده از آن افزونه هایی که بر روی سرعت سایت شما تاثیر گذار هستند را شناسایی کنید و بعد اگر ممکن بود آن ها را حذف کنید. برای مثال اگر از یک فرم ساز استفاده می کنید که باعث سرعت پایین پیشخوان وردپرس سایت شما شده است و خیلی بر روی سرعت سایت تاثیر بدی می گذارد، باید آن فرم ساز را حذف کرده و یک فرم ساز بهینه تر در سایت خود نصب کنید و فرم های خود را با استفاده از فرم ساز جدید طراحی و اجرا کنید.

نصب افزونه از سایت وردپرس

توجه داشته باشید که خود این افزونه خیلی حجم بالایی ندارد و باعث کم شدن سرعت سایت نخواهد شد، برای دانلود افزونه هم می توانید به مخزن وردپرس مراجعه کرده و نام افزونه را جستجو کنید تا آن را پیدا کرده و برای سایت خود نصب کنید.

البته در کل سعی داشته باشید که افزونه های بهینه شده را استفاده کنید و از افزونه های پر حجم خیلی استفاده نکنید؛ یکی مزایای افزونه های ژاکت بهینه بودن آنها است، زیرا تیم توسعه ژاکت به دنبال ارائه بهترین محصول هستند. ما همیشه سعی داریم این مورد را به افراد بگوییم که افزونه ها و محصولاتی که برای فروش دارند را تا حد زیادی بهینه سازی کنند تا حجم بالای افزونه ها باعث افزایش بار سرور نشود و سرعت سایت ها تا حد زیادی حفظ شود.

استفاده از ابزار AWStats هاست

یکی از بهترین ابزار هایی که شما در هاست سی پنل دارید، این است که با استفاده از AWStats می توانید اطلاعاتی درباره مصرف ماهانه خود داشته باشید و از طریق تحلیل این آمار ها، سایت خود را در پر سرعت ترین حالت خود قرار دهید. توجه داشته باشید که این گزینه در هاست های سی پنل است و می توانید به سادگی به آمار هایی مانند مصرف پهنای باند، فایل های چند رسانه ای و… دسترسی داشته باشید.

البته تحلیل با این ابزار به سادگی سرعت را افزایش نمی دهد و برای این که بتوانید افزایش سرعت پیشخوان وردپرس را داشته باشید، باید در نتیجه این تحلیل جمع بندی کلی داشته باشید و متوجه شوید که کدام بخش ها توانسته اند بر روی سرعت سایت تاثیر گذار باشند.

راهکار های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، علت کندی پیشخوان وردپرس در بسیاری از سایت ها رایج است. دلایل متعددی برای این موضوع نیز وجود دارد. به عنوان مثال، افزونه های سنگین و پر حجم، نسخه قدیمی PHP، استفاده نکردن از افزونه کش، وردپرس قدیمی، میزبانی وب با کیفیت پایین و بسیاری موارد دیگر، از برخی علل کند شدن سرعت پیشخوان وردپرس هستند. در ادامه می خواهیم ترفند هایی برای افزایش سرعت داشبورد و سایت وردپرس را بررسی و معرفی کنیم تا شما بتوانید سرعت پایین پیشخوان وردپرس خود را بهبود ببخشید.

1- حدف کردن افزونه ها و قالب های غیر فعال سایت

در سایت شما ممکن است یک سری افزونه را طبق نیاز خود غیرفعال کنید و از امکانات آن ها استفاده نکنید؛ باید توجه داشته باشید که غیر فعال کردن افزونه ها نمی تواند بر روی سرعت تاثیر گذار باشد و شما بعد از غیر فعال کردن هر افزونه باید آن را حذف کنید.

این مورد خیلی مهم است، چرا که اگر افزونه های غیر فعال زیادی در سایت داشته باشید، ممکن است سرعت را همچنان کاهش دهد ؛ البته این موضوع فقط برای افزونه ها نیست، بلکه برای قالب ها هم باید همین کار را انجام دهید و هر قالب غیر فعالی که دارید را در سایت حذف کنید. راهنمای غیرفعال کردن افزونه های وردپرس را مطالعه کنید.

توجه: قالب ها و افزونه های غیر فعال نه تنها بر روی سرعت تاثیر می گذارند، بلکه امکان دارد امنیت سایت را هم خیلی کاهش دهد، چرا که هکر ها می توانند با پیدا کردن حفره های امنیتی این قالب ها، به سایت شما نفوذ کنند و اطلاعات سایت را به سرقت ببرند.

2- بروزرسانی در سایت

یکی از مهم ترین اصل هایی که برای افزایش سرعت سایت باید داشته باشید، این است که سایت خود را بروزرسانی کنید تا بتوانید با نسخه های جدیدتر، سایت بهینه تری برای خود داشته باشد؛ توجه کنید که در وردپرس باید به بروز رسانی 3 عامل بپردازید.

  1. بروزرسانی هسته وردپرس: اولین موردی که باید حتما به بروز کردن آن توجه داشته باشید، هسته اصلی وردپرس است. در واقع هسته وردپرس مهم ترین بخش سایت شما است و هر چه بر روی بروزرسانی ها توجه داشته باشید، می توانید سایت خود را بیشتر بهینه سازی کنید. وردپرس هر چند مدت یکبار یک نسخه جدید از خود ارائه می دهد که شما پس از بک آپ گرفتن از سایت، باید سایت خود را بروزرسانی کنید.
  2. بروزرسانی افزونه وردپرس: شما باید به صورت مداوم افزونه های خود را بررسی کنید و آن ها را بروزرسانی کنید؛ این افزونه ها با هر آپدیتی که از خود ارائه می کنند، علاوه بر اضافه کردن امکانات جدید، سعی دارند بهینه تر شوند و سرعت سایت را افزایش دهند.
  3. بروزرسانی قالب وردپرس: اگر شما قالبی را خریداری کردید و توسعه دهنده قالب به صورت مداوم نسخه های جدید ارائه می دهد، باید سریعا شما هم قالب خود را آپدیت کنید تا بتوانید سرعت بیشتر را در سایت داشته باشید.

3- بهینه سازی دیتابیس

دیتابیس بخش اصلی سایت شما است که اگر به خوبی نتوانید از آن مراقبت کنید، ممکن است ضرر های زیادی به کسب و کار آنلاین خود وارد کنید؛ به همین دلیل همیشه باید سعی داشته باشید که دیتابیس سایت را بهینه سازی کنید و جدول های اضافی که در سایت وجود دارد را حذف کنید.

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن بهینه سازی دیتابیس سایت خود را انجام دهید، این است که وارد دیتابیس شوید و به صورت دستی دیتا هایی که از قبل وجود داشته اند و برای افزونه های حذف شده سایت هستند را حذف کنید؛ البته توجه داشته باشید که این کار نیاز به تخصص قبلی دارد و شما باید بتوانید به درستی دیتا های مورد نیاز و منسوخ شده را از هم تشخیص دهید که اگر حتی یک دیتا را به اشتباه حذف کنید، سایت شما نابود خواهد شد.

بهینه سازی سایت

یکی از روش هایی هم که به صورت ساده تر می توانید این مشکل را رفع کنید، استفاده از افزونه wp optimize است که اگر افزونه را نصب کنید، این افزونه به صورت خودکار دیتابیس را مورد بررسی قرار می دهد و دیتا های از کار افتاده و بیهوده را از سایت شما حذف خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این افزونه کاملا رایگان است و می توانید با جستجو کردن نام افزونه در مخزن وردپرس، آن را پیدا کنید و از آن در سایت خود استفاده کنید تا دیتابیس سایت خود را خیلی عالی بهینه سازی کنید.

4- استفاده از افزونه های کش وردپرس

یکی دیگر از راه هایی که می توانید با استفاده از آن پیشخوان سایت خود را تا حد زیادی پر سرعت تر کنید و مشکل کند بودن آن را رفع کنید، استفاده از افزونه های کش وردپرس است. افزونه های کش وردپرس بسیار زیاد هستند و طبق نیاز خود و امکاناتی که نیاز دارید، یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید و سایت خود را تا چند برابر پر سرعت تر کنید. یکی از این افزونه ها، افزونه کش وردپرس پرمیوم است که می توانید از ژاکت تهیه کنید.

 

 

افزونه های زیادی برای کش وردپرس وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید، اما در این بخش از مقاله قصد داریم به شما 2 مورد از بهترین آن ها را معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها این قابلیت خوب را در سایت خود فعال سازی کنید.

افزونه wp rocket

یکی از بهترین افزونه هایی که می توانید کش سایت خود را به خوبی مدیریت کنید، افزونه راکت وردپرس است که تا کنون توانسته است سرعت وب سایت های زیادی را افزایش دهد، توجه داشته باشید که این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که اگر می خواهید به صورت حرفه ای کش سایت خود را مدیریت کنید، بهتر است که نسخه حرفه ای آن را از ژاکت خریداری کنید و امکانات ویژه ای داشته باشید.

افزونه LiteSpeed Cache

یکی از افزونه های رایگان و بسیار عالی برای مدیریت کش وردپرس، افزونه لایت اسپید کش است که می تواند تا چند برابر افزایش سرعت سایت را رقم بزند؛ توجه داشته باشید که این افزونه افزایش سرعت پیشخوان وردپرس برای سایت هایی استفاده می شود که از وب سرور لایت اسپید استفاده می کنند و اگر سرور شما یک وب سرور دیگر دارد، بهتر است که از افزونه راکت استفاده کنید. شما می توانید افزونه افزایش سرعت با غیر فعال کردن پلاگین در صفحات را از ژاکت تهیه کنید.

5- جلوگیری اسپمر ها

یک سری ربات های اسپمر هستند که می توانند باعث سرعت پایین پیشخوان وردپرس شوند؛ در واقع این ربات ها به سایت شما مراجعه می کنند و یک فعالیت خاص را به صورت مداوم انجام می دهند که همین باعث می شود که سرور به صورت مداوم در حال پردازش باشد و اگر این اسپمر ها خیلی زیاد شوند، علاوه بر کند شدن وردپرس، امنیت وردپرس را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود که سایت کاملا از کار بیفتد و باید توجه بسیار ویژه ای به آن ها داشته باشید.

اپمر و هک در سایت

برای جلوگیری از این اسپم ها می توانید از افزونه های مختلفی استفاده کنید که ما 1 افزونه بسیار عالی را در این بخش به شما معرفی می کنیم که بتوانید با استفاده از آن جلوی اسپم های سایت را بگیرید.

افزونه وردفنس

افزونه امنیتی وردفنس یکی از بهترین ابزار هایی است که شما می توانید با استفاده از قابلیت های آن، از اسپمر هایی که در حال مانور روی سایت شما هستند، جلوگیزی کنید و کاملا آن ها را از سایت خود دور کنید.

حتما سعی کنید نسخه حرفه ای افزونه را خریداری کنید تا بتوانید از تمامی امکانات افزونه استفاده کرده و بر روی عملکرد سایت خود تاثیر خوبی بگذارید.

بعد از تمامی این موارد، شما اگر همچنان مشکل داشتید و سرعت پیشخوان کم بود، باید یک بررسی نسبت به سرویس هاستینگ خود داشته باشید و بتوانید هاستینگ مورد نیاز را برای سایت خود خریداری کنید تا بتوانید این سرعت را افزایش دهید.

6- انتخاب یک هاستینگ مناسب

در واقع امروزه افراد زیادی سایت ارائه هاستینگ راه اندازی کرده اند و این خدمات را ارائه می دهند که نمی توانند به خوبی پشتیبانی و تامین منابع آن را انجام دهند و همین باعث می شود که کیفیت سرویس هایی که دارند، کم باشد.

حتما یک بررسی داشته باشید که هاستینگ با منابع مورد نیاز را خریداری کنید. یکی از عوامل مهم در انتخاب هاستینگ، این مورد است که از جدید ترین نسخه های php پشتیبانی کند و شما با ارتقا نسخه php بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید (در ادامه این نکته را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد).

7- نسخه PHP سایت خود را ارتقا دهید

بسیاری از افزونه ها و قالب ها با نسخه های قدیمی PHP سازگار نیستند و این موضوع بر روی عملکرد سایت و سرعت آن تأثیر می‌گذارد و مدیریت آن را برای شما سخت تر می کند. همانطور که می دانید، وردپرس بر پایه ی php  ساخته شده و نسخه php مورد استفاده ی آن، توسط شرکت میزبان شما و یا هاستینگ شما تنظیم شده است. همانطور که افزونه ها و قالب وردپرس خود را به روز می کنید، به روز رسانی PHP وردپرس خود را نیز در نظر داشته باشید. به طور عمده دو دلیل وجود دارد که چرا باید نسخه PHP خود را به روز کنید:

  • سایت وردپرس و صفحه ی پیشخوان شما سریع تر خواهد بود: نسخه جدید PHP همیشه کارآمدتر است. این موضوع می تواند عملکرد سایت شما را تا 3 یا 4 برابر سریع تر کرده و به طور چشمگیری افزایش دهد.
  • پیشخوان سایت شما امن تر خواهد بود: وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است و با PHP ساخته شده است. از این رو، همیشه هدف هکرها خواهد بود. با ارتقاء PHP خود، آخرین ویژگی های امنیتی را خواهید داشت که در نسخه قدیمی PHP وجود ندارد. بنابراین، بسیار مهم است که PHP خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

متأسفانه، بیش از 60٪ از کل کاربران وردپرس در حال حاضر از نسخه های PHP استفاده می کنند که دیگر پشتیبانی نمی شوند. برای بررسی نسخه ی PHP سایت خود کافی است به بخش ابزار ها و سپس سلامت سایت بروید. از این قسمت PHP سایت شما نمایش داده می شود.

حافظه php در وردپرس

8- حافظه وردپرس را افزایش دهید

به‌طور پیش‌فرض، بسیاری از هاستینگ ها، حافظه وردپرس شما را به 32 مگابایت محدود می‌کنند که گاهی اوقات این مقدار برای شما کافی نیست، مخصوصاً زمانی که افزونه‌های زیادی روی سایت خود نصب کرده‌اید. ممکن است متوجه شوید که وقتی هر چیزی را در سایت خود پردازش می کنید، پیشخوان وردپرس شما بسیار کند عمل می کند و یا حتی خطای پر شدن حافظه وردپرس را نشان می دهد .

سایت شما برای داشتن عملکرد و اجرای کارآمد به حافظه بیشتری نیاز دارد. با افزایش حافظه وردپرس می توانید به راحتی پنل خود را مدیریت کرده و  عملکرد آن را بهبود دهید. اما ابتدا، بررسی کنید که حافظه تعیین شده توسط ارائه دهنده هاست شما چقدر است و سپس اقدام به افزایش آن کنید.

علاوه بر آن برای افزایش حافظه وردپرس خود می توانید به داشبورد سایت خود مراجعه کرده و میزان آن را به راحتی بررسی کنید. شما برای افزایش حافظه خود همچنین می توانید به cPanel  هاست خود وارد شده و سپس File Manager را انتخاب کنید. از آن قسمت به دایرکتوری اصلی سایت وردپرس خود بروید. فایل wp-config.php را پیدا کرده و کد زیر را اضافه کنید:

define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );

فراموش نکنید که فایل را ذخیره کنید. با این حال، ممکن است ارائه‌های میزبانی به کاربران اجازه دسترسی به این فایل را برای ایجاد هرگونه تغییری ندهند. در این مورد، باید برای افزایش محدودیت حافظه PHP ، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید .

9- ویجت ها و ابزارک های غیر ضروری داشبورد خود را غیرفعال کنید

به‌طور پیش‌فرض، داشبورد وردپرس شما دارای ویجت‌های زیادی مانند پنل خوش‌آمدگویی، رویدادها و اخبار، فعالیت ها و غیره است. هر بار که داشبورد وردپرس خود را بارگذاری می‌کنید، این ویجت‌ها برای نشان دادن اطلاعات به شما درخواست های مختلفی ایجاد می‌کنند که این موضوع باعث کند شدن پنل مدیریت وردپرس شما می‌شود.

اگر متوجه شدید بارگذاری پیشخوان وردپرس شما بسیار کند است، می توانید ویجت های داشبورد غیر ضروری را که استفاده نمی کنید، غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن ابزارک های غیر ضروری، می توانید از افزونه Widget Disable استفاده کنید.

10- گزینه محافظت از لینک ها را فعال کنید.

اگر تصاویری با کیفیت بالا در سایت خود دارید، ممکن است افراد سعی کنند تصاویر را از وب سایت شما در سایت خود کپی/پیست کنند. این عمل آن ها می تواند پیشخوان وردپرس شما را به طرز چشمگیری کندتر کند، زیرا پهنای باند بیشتری مصرف خواهد شد. می‌توانید با فعال کردن گزینه محافظت از لینک مستقیم در تنظیمات خود یا استفاده از افزونه های اختصاصی برای انجام این کار از لینک های خود محافظت کنید.

 

جمع بندی:

توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است مشکل از اینترنت شما باشد و بعد از درست شدن سرعت اینترنت این مشکل رفع شود؛ پس قبل از هر اقدامی باید اول اینترنت خود را بررسی کنید و در صورت امکان به یک لاین اینترنت دیگر متصل شوید و دوباره سرعت سایت را بررسی کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت، اقداماتی که در این مقاله به ان اشاره شد را انجام دهید تا این مشکل در سایت شما رفع شود.

ما در این مقاله سعی داشتیم به شما توضیح دهیم که چطور می توانید سرعت پیشخوان سایت خود را تا چند برابر افزایش دهید، ما تمامی راه حل های مربوط به این مبحث را به شما توضیح دادیم که در این زمینه هیچ مشکلی نداشته باشید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را نسبت به موضوع کسب کرده باشید، در صورت تمایل به یادگیری بیشتر د رمورد سایت های وردپرسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله آموزش وردپرس ژاکت را هم مطالعه فرمایید؛ در ضمن شما هر مشکلی در این زمینه داشته باشید، می توانید از طریق نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاه‌ها

Comments
  • عباس ریاضت

    با سلام. من دلیل کندی قسمت سایتم را با همین پلاگین متوجه شدم. افزونه اینستنتیفای – PWA و AMP و FBLA در یک افزونه ! نام افزونه ایست که به شدت سایت من را کند کرده بود . صفحه ادمین 40 ثانیه طول میکنید لود بشه و پس از حذف این افزونه صفحه ادمین 18 ثانیه طول میکشد لود می شود.

    ممنون از مطلب بسیار خوبتان.

    لطفا نام این افزونه را هم به لیست افزونه های کند اضافه کنید تا کاربران بررسی کنند

    • سینا عباسی

      سلام
      ممنونم بابت انتشار تجربه
      حتما به تیم تحریریه میگم بررسی کنند

  • محمدجواد

    سلام. با همون غیرفعال کردن تنظیمات ووکامرس سرعت پنل من به حالت طبیعی برگشت. همچنین افزونه JetPack و Creative Email هم که توسط ووکامرس پیشنهاد میشن، پنل رو خیلی خیلی کند می‌کنن! اون‌ها رو هم می‌تونید معرفی کنید.
    متشکرم که مشکل من رو حل کردید.

  • امیر

    عالی بود من هم همچین مشکلی داشتم ولی درست کردم ممنون از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *