آموزش ساخت سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس

افزونه های وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

همه ما با سیستم امتیازدهی و نمره‌دهی از بچگی آشناییم و علاقه‌مندیم بابت هر کار مفیدی که انجام می‌دهیم، امتیازی شامل حالمان شود. حال تصور کنید بخواهیم در سایت خود این مدل سیستم را راه‌اندازی کنیم و کاربرانمان را با هر فعالیتی که می‌کنند خوشحال کنیم و به آن‌ها امتیازاتی بدهیم که در آینده با کمک این امتیازها تخفیف یا جوایز و امکاناتی دریافت کنند. جالب است نه؟ شما با این کار نه تنها امتیازاتی را برای مخاطب خود قائل می‌شوید بلکه موجب اشتیاق کاربر و جذب افراد بیشتری خواهید شد. امروز در این پست تصمیم گرفتیم یک سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس را معرفی کنیم. اگر مخاطبین شما برایتان مهم هستند حتما این مقاله را مطالعه کنید.

سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس

 

افزونه‌ای که برای سیستم امتیازدهی درنظر گرفتیم، افزونه آوانس نام دارد که در حال حاضر از بهترین‌ها در این حوزه است. در واقع این افزونه وردپرس از بهترین‌های گیمیفیکیشن در مارکت‌ها بوده و امتیازاتی را بنا به میل شما برای هر نوع فعالیتی در سایت به مخاطب اهدا می‌کند که خود عامل مهمی در جذب کاربر بیشتر و تبدیل شدن آن‌ها به مشتری است. از ویژگی‌های مهم و بارز این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با امتیاز دادن به مخاطب نرخ خروج را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و همین امر تاثیر زیادی در رتبه گوگل شما خواهد داشت.
  • با ارائه کد تخفیف در بازه‌های زمانی مشخص، فروش محصولات و خدمات شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
  • فراهم کردن امکان همکاری در فروش با معرفی محصولات و خدمات به سایر افراد و کسب امتیاز بیشتر
  • با امتیاز دادن به مخاطبین موجب افزایش فعالیت‌های آن‌ها در جهت کسب امتیاز بیشتر شده و اینگونه سایت همیشه فعال است.

سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس

چگونه می توان امتیازاتی را دریافت کرد؟

تا اینجای کار متوجه شدیم که افزونه آوانس امتیازاتی را به کاربران خود می‌دهد و همین امر سبب پر جنب و جوش ماندن سایت شده زیرا فعالیت افراد افزایش می‌یابد. اما حال بیایید ببینیم که معمولا بابت چه اموری امتیاز به کاربران تعلق می‌گیرد؟

ثبت نام در سایت

اینکه افراد به سایت شما بیایند یا اینکه در آن عضو شوند فرق بسیاری است. تمام سعیتان باید این باشد که کاربر معمولی را به کاربر عضو در سایت تبدیل کنید. برای این منظور به کمک سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس می‌توانید امتیاز مشخصی جهت عضویت مخاطب درنظر بگیرید.

مشاهده صفحه یک نوشته

ما تولید محتوا می‌کنیم تا توسط مخاطب دیده شده و خوانده شود. اما معمولا کاربران حوصله خواندن کلِ مطالب را نداشته یا اصلا در صفحه مقالات ما نمی‌مانند. از این سو می‌توان امتیازی برای خواندن مقالات و ماندن در صفحه نوشته‌ها درنظر گرفت تا مخاطبین را ترغیب به خواندن مطالب کنیم.

مشاهده برگه دلخواه

فرض کنید برگه‌ای به عنوان لندینگ پیج می‌سازیم که درباره خدمت و محصول خاصی است که قرار است به فروش برسد. برای اینکه مخاطب ما این برگه را مشاهده کند می‌توان امتیازی درنظر گرفت.

مشاهده صفحات محصول

تمام هدف ما رساندن مخاطب به صفحه محصولات و درنهایت فروش است. حال می‌تواند صفحه چند محصول یا یک محصول خاص باشد. برای دیدن محصولات امتیازی را به مخاطب بدهید تا افراد را به سمت صفحه موردنظر هدایت کنید.

خرید از سایت

چنانچه به سایت فروشگاهی رفته و ببینیم که بابت خریدمان نیز امتیاز به ما می‌دهند چه حسی به ما منتقل می‌شود؟ مسلما حس می‌کنیم به ما اهمیت داده شده و باز هم برای خرید به آن مراجعه می‌کنیم. پس برای هر خرید مشتری مانند سایت دیجی کالا امتیازاتی را درنظر گرفته به مخاطب خود هدیه دهید.

قرار دادن کامنت به عنوان خریدار یا کاربر عادی

دریافت نظر توسط مخاطب برایمان بسیار مهم است. اما معمولا افراد خیلی حوصله نظر دادن ندارند؛ به همین علت برای هر کامنتی که می‌گذارند امتیازی در نظر بگیرید. در کوتاه مدت مشاهده می‌کنید که افراد به سمت ارسال کامنت ترغیب شده‌اند.

مشاهده ویدئو یا شنیدن پادکست

بنا به نوع فعالیت خود، شاید ویدیوها یا پادکست‌هایی را در سایتتان بارگذاری می‌کنید. شاید این ویدیوها تبلیغی از محصول، آنباکسینگ یا ویدیوهای آموزشی هستند، برای اینکه مخاطب آن را ببیند، می‌توان اعلام کرد که با دیدن هر ویدیو یا پادکست در سایت ما، امتیاز مشخصی را دریافت می‌کنید. اینگونه به راحتی مخاطب را ترغیب به دیدن ویدیو یا پادکست کرده و بازدید خوبی جذب می‌کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
دانلود نسخه رایگان صفحه ساز المنتور

اشتراک گذاری مطالب سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب موفقیت ما و شناخته شدن می‌شود، اشتراک گذاری مطالب و محصولاتمان است. علاوه بر اینکه خودمان باید امور مارکتینگی را انجام داده و در شبکه‌های اجتماعی اشتراک گذاری کنیم، باید از مخاطب بخواهیم مطالب و محصولات ما را با دیگران به اشتراک بگذارد. حال که چنین درخواستی داریم، چه بهتر که امتیازی هم به آن‌ها بدهیم تا ترغیب به انجام همیشگی این کار شوند.

امتیازدهی ستاره ای به مطلب

مطالب ما برای دیده شدن نیاز به امتیاز گرفتن توسط افراد دارند. اینکه ما امتیازات خود را به پست‌ها بدهیم قطعا در نتایج گوگل تاثیرگذار خواهد بود. یکی از انواع امتیازدهی، ستاره‌ای است. با هر امتیازی که مخاطب به مطلب می‌دهد شما هم امتیازی را برایش قائل شوید.

انتشار مطلب یا محصول

بعضی سایت‌ها امکان انتشار محتوا یا محصول توسط کاربران را فراهم می‌کنند. برای این فعل، می‌توان امتیاز ویژه‌ای درنظر گرفت! زیرا کاربر با این کار کمک ویژه‌ای به شما می‌کند و شما نیز در ازای این کمک به او امتیاز ویژه‌ای می‌دهید.

سالگرد عضویت و تولد و…

یکی از رایج‌ترین مواردی که معمولا سایت‌ها تخفیف یا هدیه‌ای برای مشتریان خود درنظر می‌گیرند، زمان تولد یا سالگرد عضویت اوست. شما هم با توجه به اطلاعات کاربران بطور اتوماتیک در این روزها امتیازاتی برایشان درنظر بگیرید و آن‌ها را خوشحال کنید.

همچنین موارد دیگری مانند مشاهده صفحه دوره، تکمیل درس، تکمیل دوره، قبولی در آزمون و تکمیل اطلاعات کاربری نیز از مواردی هستند که با انجامشان می‌توانید امتیاز دهید. تا اینجای کار یاد گرفتیم که در چه زمینه‌هایی امتیازدهی کنیم اما حال باید ببینیم که مخاطب چگونه می‌تواند از این امتیازات استفاده کند و این امتیازها به چه دردی میخورند.

چگونه از امتیازات خود استفاده کنیم؟

سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس تنها به بخش اعطای امتیاز معطوف نمی‌شود بلکه باید به بخش خرج امتیاز هم پرداخت. برخی این موارد که با توجه به اطلاعات افزونه آوانس است، بررسی می‌کنیم:

دریافت جایزه موردعلاقه

بخشی برای جوایز در سایت درنظر گرفته و برخی محصولات یا خدمات خود را به عنوان جایزه با شرایط مشخص مثلا کاملا رایگان یا بصورت تخفیفی قرار می‌دهیم. مخاطب با توجه به امتیاز کسب کرده می‌تواند محصول یا خدمت موردنظر خود را دریافت کند.

سهم قرعه کشی مشخص

فرض کنید برای دریافت بلیط شرکت در یک همایش قرعه‌کشی می‌کنید. با توجه امتیازات، کاربران می‌توانند سهم بیشتری در این قرعه کشی داشته و شانس بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.

استفاده از گردونه شانس

این گردونه هم جذاب است و هم تقریبا تمام افراد دوست دارند آن را بچرخانند و شانس خود را امتحان کنند. برای افرادی که امتیازی دارند، این گردونه را نشان داده و به آن‌ها اجازه دهید شانس خود را امتحان کنند.

اگر با تمام مواردی که در این مقاله به شما گفتیم، دوست دارید از یک سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات بیشتر درباره افزونه آوانس را مطالعه کرده و تمامی امکانات و ویژگی‌ها را بسنجید و برای افزایش کاربر و ترافیک سایت از آن بهره‌مند شوید.

سیستم امتیازدهی به کاربران در وردپرس

دریافت امتیاز از سمت وبسایت‌ها برای کاربران بسیار جذاب بوده و حس خوبی دریافت می‌کنند. از طرفی این امکان برای ما لطف بسیاری دارد زیرا باعث علاقه‌مند شدن مخاطب به سایتمان شده، کاربران را تبدیل به مشتری وفادار کرده، رفت و آمد و ماندگاری را در سایتمان افزایش داده، موجب افزایش ترافیک  کسب امتیاز بالاتر از سمت گوگل شده و از همه مهم‌تر فروش را زیاد می‌کند. حال نظر شما چیست؟ آیا برای سایتتان چنین امکانی را فراهم کردید؟ حتما نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه