Retry
افزونه گواهینامه ssl وردپرس

همانطور که می دانید موفقیت وب سایت ها، بدون شک در گروی فراهم کردن استانداردهای گوگل است. الگوریتم های اخیر گوگل نیز به سمتی حرکت کرده اند که امنیت کاربران را بیش از پیش تأمین کنند. از آنجایی که وجود پروتکل HTTPS یکی از مبانی مهم امنیتی سایت هاست، گوگل نیز اخیراً توجه ویژه ای به آن داشته است. این توجه تا حدی پیش رفته که گوگل هر وب سایتی را که پروتکل HTTP دارد، “غیر امن” نامگذاری می کند. بنابراین بدون شک وجود گواهی SSL، باید جزو اولویت های سایت ها باشد. خوشبختانه به لطف افزونه های وردپرس کسب این گواهی برای سایت های وردپرسی بسیار راحت است. اما اگر در انتخاب بهترین مثل افزونه گواهینامه امنیتی ،SSL نیاز به کمک دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا به نقد و بررسی یکی از بهترین افزونه های گواهینامه امنیتی بپردازیم.

با گواهی SSL بیشتر آشنا شوید

SSL مخفف عبارت Secure Sockets Layer است و یک گواهی دیجیتالی است که هویت سایت ها را تأیید می کند. سپس بعد از تأیید آنها یک اتصال رمزگذاری شده را برای آن سایت ها فعال می کند. این اتصال ایمن باعث می شود که هکرها شانس کمتری برای خواندن یا تغییر اطلاعات منتقل شده بین دو سیستم داشته باشند.

وقتی این رمزگذاری برای سایت فعال می شود، از آن به بعد در URL آن سایت به جای “HTTP”، کلمه “HTTPS” را می بینیم. همینطور در کنار آن نیز یک آیکون قفل نمایش داده می شود. این به این معنی است که این سایت دیگر از پروتکل HTTP استفاده نمی کند و این یک مزیت بزرگ است. چرا که HTTP یک بستر ناامن است که هر هکری حتی با کمی دانش می تواند ارتباطات شما را استراق سمع کرده و حتی داده ها را دستکاری کند.

چرا باید گواهی SSL را برای سایت خود داشته باشیم؟

وقتی سایتی دارید که کاربران زیادی قرار است در آن ثبت نام کنند، باید به فکر دریافت این گواهی باشید. وجود کاربران و اطلاعات آنها در سایت، می تواند به تنهایی یک دلیل کافی برای داشتن این استاندارد باشد. اما اگر سایتی دارید که در آن نقل و انتقالات اینترنتی انجام می شود، سایت شما بدون پروتکل HTTPS عملاً ناقص خواهد بود. چرا که در این صورت شما مسئول حفاظت از این اطلاعات هستید و این حفاظت بدون گواهی SSL امکان پذیر نخواهد بود.

در یک نگاه کلی می توان گفت وب سایت ها برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربران، تأیید مالکیت وب سایت، جلوگیری از ایجاد نسخه جعلی سایت توسط هکرها و ایجاد حس اعتماد برای کاربران، به گواهینامه SSL نیاز دارند.

چگونه پروتکل HTTPS را دریافت کنیم؟

دریافت گواهی SSL و فعالسازی پروتکل HTTPS در مجموع کار سختی نیست؛ اما در مورد وب سایت های وردپرسی از باقی سایت ها راحت تر هم هست. فقط کافیست یک افزونه گواهینامه امنیتی SSL را روی وردپرس خود نصب کنید. در حال حاضر افزونه های متنوعی برای این کار طراحی و ارائه شده اند. ما نیز در ادامه یکی از بهترین افزونه های این حوزه را خدمت شما معرفی می کنیم.

گواهی ssl

آشنایی با افزونه گواهینامه امنیتی SSL (Really Simple SSL Pro)

افزونه ای که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم، افزونه گواهینامه امنیتی SSL به نام Really Simple SSL Pro است. این افزونه تا به حال در سراسر دنیا بیش از 41 میلیون بار دانلود شده و در حال حاضر نیز در بیش از 5 میلیون سایت فعال است. کار با این افزونه بسیار راحت است. در واقع وجود یک رابط کاربری بصری و ساده، باعث شده که حتی بدون نیاز به هیچ دانش فنی خاصی بتوانید با تکیه بر این افزونه گواهی SSL را برای سایت خود فعال کنید.

اما برای استفاده از افزونه گواهینامه امنیتی SSL باید یک نکته مهم را مد نظر قرار دهید. نسخه رایگان این افزونه در مخزن خود وردپرس قابل دانلود است. اما نسخه حرفه ای این افزونه نیز ارائه شده که امکانات ویژه تری به نسبت نسخه رایگان دارد. در ادامه به مهم ترین امکانات این نسخه اشاره می کنیم.

امکان فعال کردن HSTS

گاهی بعد از این که گواهی SSL را در سایت خود فعال می کنید و حتی بعد از ریدایرکت 301 (انتقال سایت به URL جدید) باز هم وب سایت با هر دو پروتکل HTTP و HTTPS باز می شود. اما اگر HSTS را برای سایت خود فعال کنید، این سایت دیگر با HTTP باز نخواهد شد. به طوری که حتی اگر کاربر بخواهد با این پروتکل ناامن سایت شما را باز کند، پیامی به او نشان داده می شود مبنی بر این که این یک سایت ایمن است که فقط با HTTPS باز خواهد شد.

اضافه کردن سایت به لیست HSTS Preload

لیست HSTS Preload شامل اسامی سایت هایی است که از  HSTS برخوردارند. این لیست به کدهای مرورگرهای شناخته شده (مثل گوگل کروم، سافاری، اپرا، فایر فاکس و …) اضافه می شود تا این مرورگرها این سایت ها را در بستر HTTPS شناسایی کنند. به کمک افزونه گواهینامه امنیتی SSL Really Simple SSL Pro، سایت شما نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

رفع خطای Mixed Content

یکی از خطاهایی که هنگام انتقال به پروتکل HTTPS رخ می دهد، خطای Mixed Content است. این خطا به این معنی است که هنوز بخش هایی از سایت (مثل بعضی از محتواها، کدها، تصاویر یا …) با پروتکل HTTP باز می شوند. اما در نسخه حرفه ای افزونه گواهینامه امنیتی SSL Really Simple SSL Pro، همه بخش های سایت اسکن شده و این مشکلات شناسایی و برطرف می شوند.

سایر ویژگی‌ های نسخه حرفه ای افزونه Really Simple SSL Pro

با تهیه نسخه حرفه ای این افزونه گواهینامه امنیتی SSL در کنار ویژگی های بالا، امکانات دیگری را هم در اختیار خواهید داشت. مهم ترین این امکانات عبارت اند از:

  • ارسال ایمیل اطلاع رسانی قبل از سر رسید تاریخ انقضای گواهی SSL
  • ارزیابی وضعیت گواهی SSL در سایت و گزارش دهی
  • رمزگذاری کوکی ها برای تأمین امنیت بیشتر
  • رابط کاربری ساده تر و کاربرپسندتر در نسخه حرفه ای
  • افزودن هدرهای امنیتی پیشرفته تر به سایت
  • و … .

افزونه ssl pro

افزونه گواهینامه امنیتی SSL چه تغییراتی در سایت ایجاد می کند؟

به کمک افزونه Really Simple SSL Pro می توانید تنها با چند کلیک گواهی SSL را به سایت خود اضافه کنید. اما بیایید با نگاهی تکنیکی تغییراتی که این افزونه گواهینامه امنیتی SSL در سایت شما ایجاد خواهد کرد را بررسی کنیم.

1/ افزایش رتبه گوگل

گوگل به طور جدی برای سایت هایی که پورتکل HTTPS دارند، ارزش و اعتبار بیشتری قائل است. بنابراین بدون تردید با کسب گواهی SSL، گوگل بابت این مهاجرت به پروتکل HTTPS به سایت شما پاداش خواهد داد.

2/ فعال شدن ویژگی های پیشرفته مرورگرها

مرورگرها امکاناتی دارند که فقط برای سایت های دارای گواهی SSL قابل استفاده هستند. پس شما هم با دریافت این استاندارد، از این قابلیت ها بهره مند خواهید بود. قابلیت هایی مانند: موقعیت جغرافیایی، وب کم، بلوتوث، میکروفون و … در مرورگرهای کروم و فایرفاکس.

3/ افزایش سرعت سایت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گواهی SSL حتی در سرعت سایت نیز تأثیرگذار است. اما چگونه؟ پروتکل HTTP/2  یکی از قدرتمندترین و پرسرعت ترین پروتکل های حال حاضر است. این پروتکل بستری را فراهم می کند که صفحات وب بتوانند به میزان محسوسی سریع تر برای کاربران باز شوند. پیش نیاز فعالسازی این پروتکل نیز داشتن گواهی SSL است (با مهاجرت یوتیوب به HTTP/2، سرعت بارگزاری صفحه های آن تا 15% درصد بهینه می شود).

4/ جلوگیری از بروز ارور ” Not Secure”

با گذشت زمان اهمیت گواهی SSL برای گوگل به اندازه ای افزایش پیدا کرده که اکنون وقتی کاربران وارد سایتی می شوند که دارای پروتکل HTTP است، به کاربران هشدار می دهد که این سایت احتمالاً معتبر نیست. این هشدار در قالب ارور “Not Secure” نمایش داده می شود. بعد از نمایش این ارور نیز گوگل از کاربران مجوز می گیرد که آن سایت را باز کند یا نه.

حالا فرض کنید سایت شما در بستر HTTP باشد و هر بار خطای Not Secure به کاربران نمایش داده شود. در این صورت می توان پیش بینی کرد که درصد زیادی از ترافیک سایت خود را از دست خواهید داد (51% از کاربران می گویند هنگام مواجهه با این خطا، از ورود به آن سایت منصرف می شوند).

5/ جلوگیری از حمله هکرها

بالاتر نیز به این امتیاز گواهی SSL اشاره کردیم که یک سپر قوی در برابر تهاجم خراب کاربران برای سایت شما می سازد. اما اگر بخواهیم دیدی عمیق تر به این موضوع داشته باشیم، باید بگوییم که SSL از سایت شما در برابر حملات man-in-the-middle نیز جلوگیری می کند. man-in-the-middle یکی از انواع حملات است که در آن هکرها جزئیات ورود به سیستم WP Admin را سرقت می کنند. سپس می توانند به کمک این اطلاعات به راحتی وارد پنل کاربری شما شده و تغییرات خراب کارانه خود را در پیشخوان وردپرس اعمال کنند.

تهیه نسخه اورجینال افزونه Really Simple SSL Pro

اگر هنوز گواهی SSL را برای سایت خود فعال نکرده اید، می توانید همین حالا با تهیه افزونه Really Simple SSL Pro این امتیازات را برای سایت خود به ارمغان بیاورید. لازم به ذکر است که می توانید نسخه اورجینال و فارسی سازی شده این افزونه گواهینامه امنیتی SSL ورپرس را از مارکت ژاکت تهیه فرمایید. ضمناً با خرید این افزونه از ژاکت از 6 ماه پشتیبانی رایگان نیز بهره مند خواهید بود. اگر سؤالی درباره این افزونه دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *