جلوگیری از دانلود ویدیو در سایت وردپرسی با پنج روش متفاوت

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

در دنیای دیجیتالی امروزه با توجه به محبوبیت محتوای ویدیوئی، کپی برداری از آن ها بسیار رایج شده است. علاوه بر دانلود فیلم ها به صورت آفلاین، صاحبان کسب و کار ها تمایل دارند ویدیوهای خود را به صورت آنلاین با سایر افراد نیز به اشتراک بگذارند. ایجاد محتوای ویدیوئی و قرار دادن آن در سایت، خود کار بسیار پر زحمتی است و هیچ فردی نمی خواهد که نتیجه این همه تلاش با یک کلیک کپی شود. بنابراین این موضوع این نگرانی را ایجاد می کند که چگونه می توانید از فیلم های خود در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنید. در این مقاله می خواهیم به شما روش هایی برای جلوگیری از دانلود ویدئو در وردپرس را معرفی کنیم. بد نیست به آموزش اضافه کردن محتوای ویدئویی در سایت وردپرس و آموزش وردپرس نگاهی بیندازید.

چرا باید از کپی شدن محتوای ویدیوئی خود جلوگیری کنیم؟

کپی شدن محتوا چه محتوای متنی و چه محتوای ویدیوئی از جهات مختلفی به وب سایت شما آسیب می رساند. جلوگیری از دانلود ویدیو در وردپرس به دو دلیل سئو سایت و اعتماد سازی کاربران و گوگل باید انجام شود. دلایل آن ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

سئو سایت

اگر فردی یک پست محبوب از سایت شما را کپی کرده و در وب سایت خود منتشر کند، هیچ ترافیک1 جدیدی از آن پست دریافت نخواهید کرد، زیرا آن پست قبلاً توسط شما منتشر شده است. بنابراین اگر وب سایت شما ترافیک نداشته باشد، سئو آن نه تنها بهبود نمی یابد، بلکه آسیب نیز می بیند. با روش های سئو ویدئو در وردپرس آشنا شوید.

کاربران (و گوگل!) به شما اعتماد نخواهند کرد.

خوانندگان شما دقیقاً نمی دانند که محتوای شما توسط فرد دیگری کپی شده است و ممکن است فکر کنند شما آن را کپی کرده اید. بنابراین آن ها اعتماد خود را نسبت به شما از دست داده و دیگر طرفدار شما نخواهند بود و این به معنای از دست دادن ترافیک و مشتریان وفادار است.

چگونه از ویدئو های خود در وردپرس محافظت کنیم؟

برخی از مردم نگران کپی شدن ویدئو های خود هستند و برخی دیگر برایشان مهم نیست که چه کسی به مطالب دسترسی پیدا می کند. این موضوع همچنین برای افرادی که تلاش زیادی برای تولید ویدئو های خود انجام داده اند و نمی خواهند مالکیت آن ها به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گیرد، قابل درک است. در حالت کلی چند روش مختلف وجود دارد که می توانید دسترسی به ویدیوهای محافظت شده خود را محدود کنید و از دانلود شدن آن ها جلوگیری کنید. به عنوان مثال شما می توانید آن ها را فقط برای اعضای سایت خود در دسترس قرار دهید. در ادامه برخی از روش های رایج را به شما ارائه خواهیم داد.

  1. جلوگیری از کپی شدن فیلم با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ
  2. جلوگیری از دانلود ویدیو در سایت با استفاده از رمز عبور برای ویدیو
  3. دسترسی مستقیم با url
  4. استفاده از واترمارک کسب‌وکار
  5. استفاده از کد کوتاه
  6. جلوگیری از دانلود ویدیو در وردپرس با استفاده از افزونه

 

آموزش وردپرس

جلوگیری از کپی شدن فیلم با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ

در ابتدا از طریق افزودن نوشته، محتوای ویدیوئی خود را انتخاب کرده و به محتوای خود اضافه کنید. سپس بر روی گزینه “افزودن نوشته” کلیک کنید و سپس فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این قسمت یک کادر وجود دارد که مربوط به گزینه های محافطت از ویدئو است. اطمینان حاصل کنید که این کادر تیک خورده باشد. در نهایت در تنظیمات بلوک ویدئویی محافظت شده، می توانید ارتفاع و عرض ویدئو را تنظیم کنید، پوستر سفارشی شده به آن اضافه کنید و در صورت تمایل پخش خودکار ویدیو را فعال کنید.

استفاده از رمز عبور برای محافظت از ویدئو ها

چگونه می توانید محتوا را برای مخاطبان خاصی در سایت وردپرس خود پنهان نگه دارید؟ شما می توانید با محافظت از پست ها و صفحات خود با رمز عبور، این امر را مدیریت کنید. به این ترتیب، تنها کاربرانی که رمز عبور دارند می توانند به محتوا دسترسی داشته باشند. وردپرس چندین گزینه برای محافظت از رمز عبور محتوا ارائه می دهد. می توانید از کل سایت یا تنها تعدادی از پست ها یا صفحات خاص با استفاده از رمز عبور ها محافظت کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی

همان طور که در ویدئو آموزش وردپرس گفته شده بود وردپرس در تنظیمات وضعیت و مشاهده پذیری، گزینه هایی را برای این کار ارائه می دهد. برای مدیریت این امر، به پست یا صفحه خاصی بروید که می خواهید با رمز عبور از آن محافظت کنید. در قسمت نمایانی نوشته، رمز عبور را انتخاب کرده و مشخص کنید. پس از این، شما می توانید پست یا صفحه را همانطور که در هر پست یا صفحه دیگری انجام می دهید، منتشر کنید.

انتشار رمزدار محتوا در وردپرس

هنگامی که کاربر سعی می کند به صفحه یا پست دسترسی پیدا کند، باید این رمز را وارد کند. این یک راه موثر برای جلوگیری از دانلود ویدئو توسط هر فردی است.

دسترسی مستقیم به URL را از .htaccess غیرفعال کنید.

این روش دیگری است که می توانید برای جلوگیری از دانلود ویدئو در وردپرس خود استفاده کنید. می توانید دسترسی مستقیم به URL را از فایل .htaccess غیرفعال کنید. به این ترتیب، هیچ فردی نمی تواند مستقیماً از آدرس اینترنتی به ویدیوی شما دسترسی پیدا کند. غیرفعال کردن دسترسی مستقیم به URL از .htaccess ، بر نحوه نمایش ویدیوی شما در سایت تأثیر نمی گذارد.

به عنوان مثال: اگر آدرس ویدئو البته https: //e-learning/sample.mp4 است و شخصی سعی می کند با URL به آن دسترسی پیدا کند، خطای 403 را برمی گرداند. هنگامی که وب سایت وردپرسی خود را نصب می کنید، می توانید یک فایل .htaccess به طور خودکار در سرور خود ایجاد کنید. اگر فایل .htaccess در دسترس نیست، می توانید به راحتی یک فایل ویرایشگر متن ایجاد کنید. با استفاده از این چند خط کد، می توانید دسترسی مستقیم به URL را از .htaccess غیرفعال کنید.

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?localhost [NC]

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?localhost.*$ [NC]

RewriteRule \.(gif|jpg)$ – [F]

از Watermark و یا نام تجاری خود در فیلم ها استفاده کنید.

یک روش مفید دیگر برای ایمن سازی محتوای ویدیویی آنلاین شما وجود دارد و آن هم استفاده از واترمارک است. می توانید نام، لوگو یا آدرس وب سایت خود را به عنوان علامت در محتوا و فیلم های خود اضافه کنید. هدف از انجام این کار این است که مالک محتوای خود برندتان کنید. بنابراین اگر شخصی محتوای شما را به صورت غیرقانونی به اشتراک بگذارد، یک علامت واترمارک برای برند شما در آن وجود خواهد داشت.

استفاده از کد کوتاه برای جلوگیری از دانلود ویدیو در سایت

برای جلوگیری از کپی شدن فیلم به جای استفاده از ویرایشگر، می توانید این کدهای کوتاه را به منظور محافظت از فیلم های خصوصی در محتوای خود کپی کنید. این روش از پخش کننده پیش فرض پشتیبانی می کند.

 [protected_video width="512" height="308" id="897798" class="your-custom-class" autoplay="true" poster="your poster's image URL" video_id="Put your video id here"]

لطفاً توجه داشته باشید که برای اجرای صحیح کد کوتاه، نیاز به شناسه ویدئو است. می توانید شماره شناسه را با نگه داشتن نشانگر روی عنوان ویدئو دریافت کنید .

 استفاده از افزونه وردپرس برای جلوگیری از دانلود ویدئو در وردپرس

یکی دیگر از ابزارهایی که برای جلوگیری از دانلود ویدئو در سایت وردپرسی خود در اختیار دارید، افزونه هایی است که با نصب آنها می توانید به راحتی از دانلود شدن ویدئوی خود جلوگیری کنید. یکی از این افزونه ها، افزونه ویدئو پلیر پرستو است. در واقع یک پخش کننده ویدئو در وردپرس است که امکانات بی نظیری همچون جلوگیری از دانلود، نمایش ویدئو آپارات، جایگزینی پلیر وردپرس، سازگاری با لیفتر ال ام اس، سازگاری با لرن دش، قابلیت پخش dash، نمایش موبایل روی ویدئو ارائه می دهد.

افزونه ویدئو پلیر پرستو ژاکت

در واقع با افزونه Presto Player Pro می توانید ویدئوی خود را با کیفیت خوب، همراه با ایمنی بالا منتشر کنید، کمااینکه ویدئوی شما قابل بخش بندی خواهد بود و امکان تجزیه و تحلیل رفتار کاربر را دارید. شما می توانید این افزونه را با 6 ماه پشتیبانی رایگان هم اکنون از ژاکت خریداری کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

آیا با استفاده از روش “دسترسی مستقیم به URL را از .htaccess غیرفعال کنید” مشکلی برای ورود مستقیم با استفاده از url ها برای صفحات سایتمون پیش نمیاد و اینکه به سئوی سایت آسیب نمیزنه، کاش آخر مطلب یه بخش اضافه بشه که اقای زراعتی بگن کدوم روش از نظر سئویی هم بهتره برای سایت

سلام وقت بخیر
منظور از id ویدئو رو ممنون میشم بفرمایید چیه.
قسمتی از url ویدئو هست آیا؟

سلام
معمولا id یک کد یونیک هست که هنگامی که از سایت مبدا اسکریپت یا آی فریمی را برمیدارید و در سایت خودتان استفاده می کنید، قرار داده می شود.

ارسال دیدگاه