بهترین افزونه‌های آزمون ساز وردپرس

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

افزونه‌های آزمون ساز یکی از ابزارهای پر اهمیت برای وب سایت‌های وردپرس هستند. بسیاری از وب سایت‌های بزرگ مانند BuzzFeed  از این افزونه‌ها برای افزایش تعامل با کاربران در وب سایت و وایرال شدن محتوای خود استفاده می کنند.

به این ترتیب کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما می‌گذرانند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین افزونه‌های آزمون ساز را برای وردپرس به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

Formidable Forms

افزونه Formidable Forms

افزونه Formidable Forms یکی از پیشرفته‌ترین افزونه‌های فرم ساز در بازار است. این افزونه تنها با فرآیند کشیدن و رها کردن قابلیت ساخت فرم‌های کارآمدی را دارد.

شما می‌توانید از  قالب‌های از پیش آماده شده برای تهیه فرم‌های مدنظر خود استفاده کنید. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید فرم مد نظر خود را شخصا بسازید.

آزمون‌های ایجاد شده توسط افزونه‌های آزمون ساز می‌توانند به صورت خودکار بر اساس پاسخ مخاطب به او امتیاز دهند. همچنین شما می‌توانید شخصا مقیاس درجه بندی خاصی را برای آزمون خود ایجاد کنید. پس از انجام آزمون توسط کاربر، گزینه‌ای برای ایمیل کردن نمره یا ارسال پیام موفقیت وجود دارد.

شما می‌توانید از راه‌های مختلفی برای قالب بندی نمره آزمون خود استفاده کنید. برای مثال تعداد کل پاسخ‌های صحیح، نمره، درصد پاسخ‌های صحیح و مواردی مانند آن.

به یاد داشته باشید که برای داشتن یک افزونه مفید آزمون ساز حداقل به یک طرح کلی کسب و کار نیازمندید.

Learn Dash

افزونه Learn Dash

 افزونهLearn Dash  یکی از بهترین افزونه‌های LMS وردپرس است، که در بازار وجود دارد. این افزونه ویژگی‌های قدرتمندی در زمینه ساخت انواع آزمون بر روی وب سایت را دارا می‌باشد.

شما می‌توانید از انواع مختلف سوال‌ها برای ساخت آزمون خود بهره ببرید. برای مثال استفاده از سوال‌های تک جوابی، چند جوابی، پاسخ بلند، مرتب سازی، تطبیق موارد مرتبط یا پر کردن جای خالی از طریق این افزونه امکان‌پذیر است. علاوه بر این امکان ایجاد  فرم‌های نظرسنجی نیز توسط این افزونه وجود دارد.

به کمک افزونه Learn Dash ویژگی‌های دیگری را نیز می‌توانید به آزمون خود اضافه کنید. که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین زمان برای آزمون
  • ارائه سوالات متفاوت برای هر کاربر یا آزمون‌های تصادفی
  • آزمون‌های چند صفحه‌ای
  • تهیه بانک سوال
  • محدودیت در تعداد دفعات شرکت در آزمون

علاوه بر این ویژگی‌ها شما می‌توانید در بخش سوال یا جواب از عکس و فیلم نیز استفاده کنید.

پس از انجام آزمون توسط کاربر نیز گزینه‌های متعددی در این افزونه در نظر گرفته می‌شود. برای مثال شما می‌توانید کاربر را به محل مشخصی از وب سایت خود هدایت کنید، پیام مشخصی را برای او نمایش دهید، نتایج آزمون را در سبک‌های مختلف ارائه دهید، تابلوی امتیازات برای او در نظر بگیرید و یا حتی بر اساس نتایج ارائه شده کاربر را سطح بندی کرده و به او گواهی‌های مشخصی را اعطا کنید.

این افزونه برای ایجاد دوره‌های آنلاین یا تولید محتوای پربازدید بر روی وب سایت کاربرد دارد.

Interact Quiz Maker

افزونه Interact Quiz Maker

Interact Quiz Makerیک اپلیکیشن برپایه وب است که قابلیت ایجاد آزمون‌های پربازدید را دارد. از طریق این آزمون‌ها شما می‌توانید مشتریان سرنخ (لید) بیشتری ایجاد کنید، تعداد فالوور‌های شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید، ترافیک بیشتری برای وب سایت خود فراهم آورید و در نتیجه میزان تبدیل خود را بالاتر ببرید.

به کمک این اپلیکیشن و تنها با چند حرکت ساده امکان تهیه فرم‌های آزمون وجود دارد. برای تهیه این فرم‌ها می‌توانید از استایل‌های مختلف، رنگ‌های متفاوت، طراحی‌های مختلف و بیش از ۸۰۰ قالب آماده استفاده کنید.

علاوه بر این با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید آزمون‌هایی را ایجاد کنید که هر سوال آنها وابسته به پاسخ سوال قبلی انتخاب و نمایش می‌شود. چنین آزمون‌هایی، آزمون‌های خوشه‌ای نامیده می‌شود. در این آزمون‌ها بسته به پاسخی که مخاطب به یک سوال داده، سوال بعدی برای او نمایش داده می‌شود. پاسخ‌های متفاوت سوالات متفاوتی را پاسخ خواهند داد .

در انتهای فرم شما می‌توانید نتیجه آزمون انجام شده را به سادگی مشاهده کنید.

آزمون‌های تهیه شده توسط این اپلیکیشن به سادگی با استفاده از یک کد کوتاه بر روی وب سایت شما قرار می‌گیرد.  به علاوه این اپلیکیشن با نرم افزارهای مربوط به ایمیل مارکتینگ و نرم افزارهای CRM به خوبی ادغام می‌شود.

WP Quiz

افزونه WP Quiz

افزونهWP Quiz  یکی از افزونه‌های انعطاف پذیر و ساده وردپرس است. این افزونه سه نوع آزمون مختلف را پیشنهاد می‌دهد. این آزمون‌ها عبارتند است: آزمون‌های پرسش و پاسخ، آزمون‌های شخصیت شناسی و  فلش کارت‌ها

با استفاده از این افزونه می‌توانید در سوال یا جواب خود از عکس استفاده کنید. امکان انجام مجدد آزمون و همچنین نمایش دادن نتایج در انتهای آزمون نیز برای این افزونه وجود دارد.

فرم‌های آزمون WP Quiz در قالب‌های تک صفحه‌ای و چند صفحه‌ای قابلیت ارائه دارد. به علاوه شما می‌توانید به صورت اتوماتیک دکمه ای برای به اشتراک گذاری آزمون در شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.

نسخه حرفه ای این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا برای مشاهده نتیجه از کاربر بخواهید فعالیت خاصی را انجام دهد،پرسش و پاسخ‌های تصادفی داشته باشید، شمارش معکوس برای زمان آزمون در نظر بگیرید و در حین انجام آزمون تبلیغات مدنظر خود را نمایش دهید.

Quiz And Survey Master

افزونه Quiz And Survey Master

افزونه Quiz And Survey Master یکی از افزونه‌های آزمون ساز و نظرسنجی در وردپرس است. ممکن است قابلیت‌های دوگانه این افزونه تاحدی شما را برای استفاده از آن دچار تردید کند. چرا که بسیاری از افزونه‌های دارای قابلیت‌های چندگانه چندان قدرتمند نیستند. اما باید بدانید که این افزونه با ارائه ویژگی‌های عالی و منحصر به فرد بسیار کارآمد شناخته شده است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش افزونه مداد زرد وردپرس

این افزونه امکان ایجاد انواع سوالات مختلف مانند سوالات درست و غلط، جای خالی و چند گزینه ای را فراهم می‌کند.

به علاوه امکان ایجاد تنظیم صفحه نتیجه توسط این افزونه وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید کاربران را بر اساس میزان امتیاز خود دسته بندی کنید. ارائه ایمیل‌های پشتیبانی، گواهینامه‌ها، تابلوهای امتیازات و جعبه نظرات موارد دیگری هستند که توسط این افزونه پیشنهاد می‌شود.

نسخه حرفه‌ای این افزونه شامل مجموعه ای از افزونه‌هاست که قابلیت ایجاد گزارش و تجزیه و تحلیل، ادغام با بازاریابی ایمیلی و بهینه سازی قیف فروش را دارد.

Quiz Cat

افزونه Quiz Cat

افزونه Quiz Cat یکی از افزونه‌های آزمون ساز وردپرس است که فضای کاری بسیار ساده‌ای دارد. از این افزونه نیز می‌توانید برای وایرال شدن محتوای خود استفاده کنید.

این افزونه امکان قرار دادن تصویر در سوال و جواب را برای شما فراهم می‌کند. به علاوه شما می‌توانید صفحات شروع و پایان متفاوتی را برای آزمون خود طراحی کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید برای هر سوال ارزش جداگانه‌ای در نظر بگیرید. به این ترتیب امتیاز هر سوال با سوال دیگر متفاوت خواهد بود.این روند برای سوالات درست و غلط بسیار کاربردی است.

HD Quiz

افزونه HD Quiz

افزونهHD Quiz  یکی دیگر از افزونه‌های عالی آزمون ساز در وردپرس است. به کمک این افزونه می‌توانید طراحی‌های پاسخگویی برای تلفن همراه ایجاد کنید. علاوه بر این تعداد سوالات در هر آزمون وابسته به نیاز شما می‌تواند متغیر باشد و برای آن محدودیتی در نظر گرفته نشده است. همچنین استفاده از گیف‌ها و تصاویر در سوال و پاسخ امکان پذیر است. به کمک این قابلیت شما می‌توانید سوال‌های خود را جذاب تر و سرگرم کننده تر کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این نرم افزار امکان در نظر گرفتن تایمر برای سوالات است. به علاوه شما می‌توانید برای هر سوال متن راهنمای مشخصی بنویسید. امکان به اشتراک گذاری آزمون در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تصاویر به عنوان پاسخ و امتیاز دهی سوالات  از دیگر ویژگی‌های این افزونه است.

ARI Stream Quiz

افزونه ARI Stream Quiz

افزونه ARI Stream Quiz  به شما در جمع آوری مشتریان سر نخ کمک می‌کند. در واقع این افزونه برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که آدرس ایمیل و نام مخاطبان خود را ذخیره کنید. به این ترتیب می‌توانید افراد علاقه مند به کسب و کار خود را شناسایی کرده و  با بکارگیری ترفند‌های مختلف بازاریابی آنها را به مشتری دائم کسب و کار خود تبدیل کنید.

افزونه ARI Stream Quiz به خوبی با نرم‌افزارهای ارایه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ مانند MailChimp سازگاری دارد. علاوه بر این محیط کار این افزونه بسیار ساده و قابل فهم بوده و برای ساختن فرم‌های سوال نیازمند به مهارت خاصی نخواهید بود.

از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده ازAJAX برای عملکرد سریع تر
  • دارا بودن چندین قالب و تم مختلف
  • قابلیت ادغام با شبکه‌های اجتماعی
  • پشتیبانی از open Graph

Chained Quiz

افزونه Chained Quiz

افزونه Chained Quiz یک افزونه آزمون ساز وردپرس است که قابلیت ایجاد منطق شرطی دارد. به این معنی که وابسته به پاسخ مخاطب به هر سوال، سوال بعدی برای او نمایش داده می‌شود. در واقع نوع سوال ارائه شده با پاسخ مخاطب در سوال قبلی در ارتباط است.

به این ترتیب شما می‌توانید آزمون‌های شخصی سازی شده ارزشمندی را ایجاد کنید که به صورت پویا بر اساس رفتار مخاطب تغییر می‌کند.

از طریق این افزونه می‌توانید سوال‌های چند گزینه‌ای،تک جوابی و پاسخ کوتاه را ایجاد کنید.

افزونه آزمون ساز پیشرفته فارسی

افزونه آزمون ساز فارسی

علاوه بر افزونه هایی که معرفی شد، یک افزونه آزمون ساز پیشرفته کاملا فارسی در ژاکت ارائه می شود که بسیاری از امکانات و ویژگی هایی که از یک افزونه آزمون ساز انتظار دارید را داراست. از جمله امکان ساخت انواع آزمون (تشریحی، چندگزینه ای، جای خالی و …)، آزمون های زمان دار، امکان درج نمره منفی برای سوالات، پشتیبانی از انواع کدهای html و بسیاری امکانات دیگر.

برای تهیه این افزونه با بیشمار امکانات می توانید به وبسایت ژاکت مراجعه کرده و این محصول را با 6 ماه پشتیبانی رایگان تهیه کنید.

 سخن پایانی

از میان افزونه‌های آزمون ساز معرفی شده در این مقاله افزونه Formidable Forms ، LearnDash و Trylnteract کارایی بهتری دارند. در واقع این افزونه‌ها راه حل‌های جامع تری را برای ساخت یک آزمون ارائه می‌دهد.

  • اگر به دنبال افزونه‌ای هستید که فرم‌های پیشرفته ای را برای شما ایجاد کند، توصیه می‌شود به طور ویژه از افزونه Formidable Forms استفاده کنید.
  • افزونهLearn Dash در مقایسه با دو افزونه دیگر کارایی ساده تری دارد،  با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به سادگی فرم‌های آزمون را ایجاد کنید.
  • اگر به دنبال ایجاد آزمون‌هایی به سبکBuzzfeed هستید، استفاده از افزونهTryInteract  به شما پیشنهاد می‌شود. این افزونه قالب‌های آماده برای استفاده در تلفن همراه نیز دارد.

در نهایت انتخاب یک افزونه آزمون ساز مناسب برای وردپرس کاملا وابسته به نیازها و اولویت‌های کسب و کار شما است. ویژگی‌های مد نظر خود را یادداشت کنید و از میان افزونه‌های موجود بهترین افزونه را انتخاب کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام ببخسید این آموزنهارو با چه برنامه ای میشه برای ورد پرس نوشت؟

سلام
لطفا سوال رو شفاف تر بپرسید. شما با نصب افزونه ها میتونین آزمونها رو توی افزونه ها بسازید.

سلام
من یک ازمون ساز میخوام که سوالاتش تک تک به ازمون دهنده نشون بده

تایمر داشته باشه

نمره منفی داشته باشه

سپاس

سلام و وقت بخیر
با استفاده از افزونه‌هایی که در بلاگ معرفی کردیم به راحتی میتونید آزمونی با این ویژگی‌ها بسازید

ارسال دیدگاه