Retry
افزونه های LMS

در مقاله LMS چیست به طور مفصل گفتیم که سیستم LMS چیست و توضیحات کاملی در مورد این سیستم آموزشی به شما دادیم. حال وقت آن است که بهترین افزونه LMS را معرفی کنیم. در این مقاله ابتدا به طور خلاصه می گوییم LMS چیست و سپس افزونه های LMS پرکاربرد در وردپرس را بررسی می کنیم که جزء دو تا از بهترین سیستم های LMS شناخته شده در دنیا هستند. بسیاری از افراد که قصد طراحی سایت آموزش و فروش دوره دارند تصور می‌کنند قالبی تحت عنوان قالب lms وجود دارد که سایت lms را با آن طراحی می‌کنند. اما در حقیقت این افزونه‌های lms هستند که سایت ال ام اس را با آن تجهیز می‌کنند. پس با این حساب شما می‌توانید هر قالب از قالب‌ های وردپرس که نیاز دارید، خریداری و نصب کنید با نصب افزونه ال ام اس آن را به قالب lms تبدیل کنید.

 

این افزونه های LMS عبارت اند از افزونه LifterLMS  و LearnDash ابتدا به معرفی کلی این محصولات می پردازیم.

LMS چیست؟

سیستم های LMS سیستم های آموزشی آنلاین محتوا هستند که همانند یه دانشگاه آنلاین عمل می کنند و افراد هنر آموز می توانند به دوره ها و کلاس های آنلاین از خانه یا محل کار خود دسترسی داشته باشند.

با توجه به اینکه درصد نسیتا بالایی از سایت ها در جهان و مخصوصا کشور ما با وردپرس پیاده سازی شده اند، طبیعی است که شاهد این باشیم که افزونه های LMS نیز برای وردپرس تولید شده باشند.

در این بین، 2 افزونه نسبت به سایر افزونه های LMS کارایی بهتر داشته و تعداد افرادی که از آن ها استفاده می کنند به مراتب بیشتر است.

 

بنر مرتبط به آموزش وردپرس

افزونه lifter lms

افزونه lifter lms

افزونه لیفتر ال ام اس (LifterLMS) یکی از جدیدترین و قوی‌ ترین افزونه های LMS برای ساخت سیستم آموزشی برای وردپرس در دنیاست.

LifterLMS  ساده ترین راه برای طراحی سایت ‌های lms است. شما با استفاده از این افزونه می توانید کلاس های آموزشی کوچک و بزرگ تشکیل دهید. یکی از برتری های این افزونه امکان تشکیل انجمن‌ های گفتگوی حرفه ‌ای دانشجویی است که  به شما این امکان را می دهد تا  قالب سایت خود را به یک قالب آموزشی تبدیل کنید. این افزونه در سایت اصلی با سه پلن قیمتی مختلف ارائه می شود. که سایت ژاکت پلن نهایی را که بیشترین امکانات را دارد خریداری کرده‌ است و هم اکنون در سایت ژاکت در اختیار شما قرار داده شده است. این افزونه، لایسنس همیشگی ندارد و به صورت سالانه عرضه می شود. که در آمریکا با قیمت 999 دلار به صورت سالانه، به فروش میرسد. نسخه اصلی این افزونه توسط تیم ناگاتم  خریداری شده و لایسنس آن به طور رسمی توسط ژاکت در سایت تایید شده است.

شما با استفاده از این افزونه می توانید به سادگی با کشیدن و رهاکردن یک صفحه با سلیقه خود طراحی کنید و همچنین این قابلیت را دارید که دوره‌ ها و درس ‌ها و آزمون‌ های حرفه‌ ای برای فراگیران خود بسازید. همچنین برای دوره‌ های آنلاین و وب سایت‌ ها چند استادی پیشرفته می توانید پلن‌ های عضویت اشتراکی بسازید و از افراد حق اشتراک دریافت کنید.

همانطور که در مقاله آموزش وردپرس در مورد درآمدزایی از وردپرس گفته شده بود ،  شما می توانید با استفاده از مهارت‌ ها، تجربه‌ ها و دانش خودتان از سایتی که در اختیار دارید درآمد ملیونی داشته باشید. در این افزونه شما می توانید هر نوع قیمت گذاری و مدل کسب درآمدی را برای دوره های و کلاس های آنلاین خود در نظر بگیرید. شما با این افزونه می توانید دوره ‌های آنلاین خود را با قیمت دلخواه یا با کد تخفیف به فروش برسانید. همچنین با استفاده از عضویت اشتراکی ویژه که در اختیار دارید میتوانید فایل های خود را با شرایط ویژه به فروش برسانید. هر نوع پکیج و مجموعه دوره‌های آموزشی را با استفاده از این افزونه می توانید بفروشید. با استفاده از قابلیت‌های فروشگاهی حرفه‌ای و پلن‌های اشتراکی بطور هوشمندانه‌ای درآمد خودتان را افزایش دهید. شما با استفاده از این افزونه نیازی به افزونه های دیگری ندارید و کاربران شما می توانند به راحتی دوره ها و کلاس های شما را خریداری کنند.

کلاس‌ های آموزشی خود را می توانید در سطح کشوری  برگذار کنید. که با این کار انگیزه و شور و اشتیاق یادگیری را در دانشجویان خود افزایش دهید که باعث می شود یادگیری آن ها بهتر شود. با ابزار بی‌نظیر مانند گیمیفیکیشن، تکلیف، تمرین، آزمون آنلاین می توانید تمرکز دانشجو را در فراگیری دوره افزایش دهید تا دانشجو به بهترین شکل ممکن دوره را آموزش ببیند. در این افزونه این امکان برای شما فراهم شده تا به دانشجویان سایت تان، با استفاده از سیستم حرفه‌ ای ارسال و دریافت پیامک و ایمیل اطلاع‌ رسانی خود را به موقع انجام دهید. از دیگر قابلیت های این افزونه می توان به گزارش گیری دقیق و کامل برای تک تک دانش جویان و همچنین گزارش گیری کلی اشاره کرد که با استفاده از این امکان شما می توانید متوجه ضعف دوره یا مدرس شوید و بتوانید مشکلات را برطرف کنید.

شما با استفاده از این افزونه که یکی از افزونه های LMS محبوب است می توانید بر روی محتواهای آموزشی خود کنترل کامل داشته باشید. برای محتواهایتان قفل بگذارید و جلوی دسترسی های غیر مجاز را بگیرید. به کاربران و فراگیران خود حساب‌ های شخصی به همراه یک پیشخوان و پروفایل با امکانات لازم  بدهید. همچنین می توانید برای دسترسی به دوره ‌ها نقش‌ های کاربری و پلن‌ های عضویت متفاوت ایجاد کنید و از این راه هم درآمد داشته باشید. این امکان برای شما فراهم شده تا محتواهای دوره‌ ها را به صورت تدریجی برای کاربران وب سایت خود باز کنید. برای دوره‌ های تان می توانید پیش ‌نیاز تعیین کنید. و بهترین کد نویسی و امکانات امنیتی در اختیار شما خواهد بود. تا بتوانید به بهترین شکل ممکن امکانات آموزشی را برای فراگیران خود فراهم کنید. شما با استفاده از امکانات برنامه نویسی می توانید طراحی وب سایت خود را با سلیقه خود انجام دهید و بهترین شکل ممکن آن را ارائه کنید.

 

افزونه لیفتر ال ام اس یکی از ده‌ها افزونه lms است.

 

شما با استفاده از تمام امکانات این افزونه به همراه سایر افزونه وردپرس و قالب های وردپرسی می توانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن برای کاربران و فراگیران خود آماده کنید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از افزونه صفحه ساز المنتور تک تک جزئیات صفحات خود را با سلیقه خود طراحی کنید که تمام این امکانات باعث می شود تا سایت شما به یکی از بهترین سایت ها در زمینه آموزش و دوره های آنلاین تبدیل شود.

برخی امکانات این افزونه که باعث شده نسبت به سایر افزونه ها برتری پیدا کند شبیه سازی محیط دانشگاهی است همان طور که در دانشگاه امکان ارائه یک درس توسط چندین استاد یا تعریف تکلیف و تمرین برای هر دانشجو وجود دارد در این جا نیز همین امکانات شبیه سازی شده است. از جمله امکاناتی که این افزونه را به یک دانشگاه آنلاین شبیه می کند می توان به این امکانات اشاره کرد:افزونه LifterLMS

تولید محتوای چند رسانه ای

برگزاری آزمون های پیشرفته و سفارشی

طراحی کلاس ها و دوره ها به صورت  کشیدن و رها کردن

امکان صدور گواهی نامه و مدرک پس از اتمام دوره ها

برگزاری آزمون ها در زمان محدود با تایمر

امکان دانلود محتوای درسی

درون ریزی و برون ریزی دوره ها

 

افزونه learndash

افزونه learndash

افزونه Learndash نیز همانند LifterLMS  یکی از بهترین افزونه های LMS در زمینه تولید و مدیریت سیستم های LMS  است که همانند اکثر افزونه ها امکان خرید آن به صورت دائمی وجود ندارد و برای خرید آن در سایت اصلی نیاز است برای هر دامنه از 2400000 تا 4500000 به صورت سالانه هزینه پرداخت شود. خوشبختانه همانند افزونه قبلی نسخه اورجینال این افزونه توسط ژاکت خریداری شده و شما می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر این افزونه را برای سایت خود تهیه کنید.

با بررسی انواع افزونه های LMS (ساخت سیستم آموزشی) در گوگل ترندز متوجه خواهید شد که یکی از پر فروش ترین  افزونه های ساخت سیستم های آموزشی LMS در جهان این افزونه است.

از جمله ویژگی های مطرح این افزونه که باعث تمایز آن نسبت به سایر افزونه های LMS شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ساخت دوره ها با درگ اند دراپ

افزونه لرن‌ دَش یک دوره‌ ساز درگ و دراپ  در اختیار شما قرار می‌ دهد، که همانند افزونه المنتور می توانید با کشیدن و رها کردن ، بخش‌ های مختلف یک دوره را به سادگی و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی طراحی کنید.

این قابلیت به شما امکان می دهد تا بتوانید دوره‌ های چند بخشی و چند فصلی را در قالب جلسات مختلف طراحی و در اختیار کاربران قرار دهید.

طراحی آزمون‌ های پیشرفته

شما با استفاده از آزمون ‌ساز حرفه‌ ای لرن دش، امکان طراحی سوالات به هشت گونه‌ ی مختلف را دارید، از جمله سایر امکانات آزمون ساز این افزونه می توان به پیام ‌های سفارشی، بانک سوالات و بینهایت امکانات جذاب دیگر اشاره کرد که در اختیار شما قرار می‌ دهد. تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین امتحان آنلاین و کوئیز را برگذاری کنید.

حالت تمرکز

با حالت تمرکز لرن‌ دَش (Focus Mode) می توانید یک محیط جذاب برای مطالعه و یادگیری کاربران دوره های خود فراهم کنید. تا بتوانید شرایط دانشگاهی را برای آن ها فراهم کنید تا از بودن در سایت شما لذت ببرند.

محتوای تدریجی

قابلیت حرفه‌ ای محتوای تدریجی (LearnDash Drip-Feed Content) که در افزونه قبلی نیز مشاهده کردید به شما این امکان را می دهد که درس ها و دوره های خود را به صورت زمان‌ بندی شده برای دانشجویان خود فعال کنید. به عبارت دیگر، همانند یک کلاس دانشگاه تا زمانی که محتوای یک جلسه را فراگیر آموزش ندیده محتوای جلسات بعدی ارائه نخواهد شد.

با استفاده از این قابلیت محتوای تدریجی شما به دو شکل می توانید محتوا را در اختیار فراگیران قرار دهید:

  • امکان ارائه بعد از چند روز مشخص
  • امکان ارائه در یک تاریخ مشخص

به عبارت دیگر محتوا ها و درس‌ های دوره‌ ی شما، در بازه‌ های زمانی که شما از پیش تعیین می کنید  بطور کاملا خودکار برای کاربران فعال می‌ شود و نیازی به دخالت اشخاص نیست. همچنین می ‌توانید با استفاده از سیستم های اطلاع رسانی همانند “اعلان‌ های ایمیلی” درس‌ های جدید را به فراگیران دوره ها اطلاع دهید. و از طریق ایمیل به آن‌ ها اعلام کنید که “درس جدید فعال شده است”. تا بتوانند دوره های خود را تکمیل کنند.

افزونه لرن دش یکی از ده‌ها افزونه lms است.

تعیین دروس پیش نیاز در افزونه آموزشی  LearnDash

همانند یک دانشگاه فراگیری برخی دروس نیاز به مسلط بودن به برخی از دروس دیگر است این امکان داخل این افزونه به صورت کامل شبیه سازی شده است.

به عبارت دیگر دانشجو های شما مجبور خواهند بود ابتدا دوره یا درس پیشنیاز لازم را برای دوره خود گذرانده باشند. تا بتوانند به درس ‌های بالاتر دسترسی پیدا کنند. شما با استفاده از این ویژگی می توانید یک مسیر آموزشی برای کاربران خود آماده کنید تا محتوای آموزشی را بتوانند به بهترین شکل ممکن آموزش ببینند و در دوره های بالاتر به مشکل برنخورند.

امکان ایجاد گروه برای پرسش و پاسخ

در این افزونه شما می توانید انجمن‌ و گروه های پرسش و پاسخ (Dynamic Forums) و تالارهای گفتگوی اختصاصی ایجاد کنید. شما می توانید دانشجویان را ترغیب کنید که در تالار گفتگوی دوره‌ هایی که خریداری کرده‌ اند به همراه سایر دانشجویان شرکت کنند تا بتوانند مطالب خود را به اشتراک بگذارند و مشکلاتی که دارند را با استاد مربوطه مطرح کنند.

شما می ‌توانید گفتگو در هر انجمن را مخصوص شرکت‌ کنندگان آن دوره پیاده سازی کنید، یا همانند یک گروه در پیام رسان ها اجازه‌ ی گفتگوی همگانی بدهید. این قابلیت لرن دش یکی از بهترین راه‌ های افزایش تعامل دانشجویان با سایت شما است که باعث بهبود سئو و بهبود رتبه‌ ی الکسا سایت شما می‌ شود. همچنین شما می توانید برخی از انجمن ها را به صورت عمومی طراحی کنید تا همه فراگیران بتوانند در آن ها شرکت کنند.

امکان ارائه کارنامه برای دانشجویان هر دوره

با قابلیت Course Points ، در پایان هر کلاس یا دوره دانشجویان می توانند نمرات خود را در سامانه مشاهده کنند. و لرن دش برای آن‌ ها کارنامه نمرات را صورت خودکار صادر می‌ کند. این کار باعث افزایش میل دانشجویان برای ادامه دوره ها در سایت می شود. و برای روند آموزشی سایت شما بسیار مفید خواهد بود زیرا می‌ توانید دسترسی به دوره‌ های بالاتر را فقط به دانشجویان بدهید که دوره های قبل را با نمرات عالی پاس کرده اند. هر کدام از هنرجویان که نمره‌ ی قبولی را در یک درس بگیرد، درس ها و دوره های  بعدی به صورت خودکار برایش باز خواهد شد.

به عبارت دیگر می‌ توانید دانش‌ آموزان را به گرفتن نمرات خوب ترغیب کنید، تا تشویق شوند در دوره‌های بعدی نیز شرکت کنند.

گزارش گیری کامل و دقیق

کلاس های آنلاین خود را با استفاده از قابلیت گزارش گیری لرن دش  می توانید راحت تر مدیریت کنید زیرا برای شما لیست نمرات تمام دانشجویان را به شکل منظم و دسته‌ بندی شده نمایش می دهد.

همچنین در زمینه ی ارائه کارنامه این افزونه امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهد تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را داشته باشید به عنوان نمرات آزمون ها و تکالیف به صورت خودکار جمع می شوند و به صورت عدد و حروف نشان داده میشود.

از جمله سایر امکانات این بخش می توان به نمره دهی به صورت افلاین و امکان تایید دستی توسط مدیر مربوطه اشاره کرد.

اهدای گواهینامه و ایجاد تمایز

به دانشجویان خود حس برتری بدهید. بگذارید از استفاده از سایت و دوره های شما لذت ببرند. به آنها مدرک یا گواهینامه بدهید. می‌توانید در پایان هر دوره یا کلاس یا پس از موفقیت در آزمون نهایی برای آن‌ها سرتیفیکیت (گواهینامه) صادر کنید. گواهینامه‌ های لرن دش %100 قابل سفارشی سازی هستند و می توانید با سلیقه خود آن ها را طراحی کنید، از جمله امکاناتی که در این بخش وجود دارد:

می توان به اضافه کردن :

  • نام و نام‌ خانوادگی
  • مُهر تاریخ
  • میانگین نمرات کل آزمون‌ها
  • نام دوره یا آزمون
  • نمره‌ی آزمون

و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

امکانات ویژه برای خرید دوره ها

با افزونه های LMS به سادگی شما می توانید یک قیمت را برای دوره ها و کلاس های خود تعیین کنید. سپس دوره شما با استفاده از درگاه‌ های خارجی PayPal ،  Stripe یا 2Checkout  یا درگاه‌ های ایرانی غیرمستقیم  مثل زرین پال یا درگاه‎ های مستقیم بانکی امکان پرداخت دارد. لازم به ذکر است که در حال حاضر با واسطه ووکامرس امکان استفاده از درگاه‌های ایرانی به راحتی وجود دارد.

البته شما حتی می ‌توانید با ارائه بخش‌ های رایگانی از آموزش‌ های خود، کاربران را ترغیب به خرید کل دوره کنید. برای کاربران شما هنگام خرید، یک حساب کاربری اتوماتیک توسط افزونه ساخته می ‌شود. سپس در دوره‌ ای که خریداری کرده‌ اند ثبت نام می ‌شوند. و درنهایت دوره خریداری شده در پروفایل کاربریشان قرار می‌گیرد و به آن دسترسی دارند. آیا می‌خواهید بعد از مدت زمان مشخصی دسترسی کاربر به دوره را حذف کنید؟ این قابلیت در این افزونه فراهم شده است شما میتوانید دوره‌ ها را اشتراکی کنید. به سادگی تیک تنظیمات آن را بزنید و دانشجویان مجدداً مجبور می‌شوند تا دوره را بازخرید کنند. تا بتوانند دوره را به پایان برسانند.

خرید دوره بصورت اشتراک ماهانه یا سالانه

می ‌توانید دوره ‌هایتان را یک بار بفروشید. ولی میتوانید هوشمندانه تر عمل کنید و به صورت اشتراکی دوره های خود را به فروش برسانید  با روش اشتراکی (Subscriptions) می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. کاربران شما هنگامی که سبد خرید خود را مشاهده می کنند، می توانند تعیین کنند که تا چه مدتی اشتراک بگیرند. ماهانه؟ چندماهه؟ سالانه؟ و زمانی که پرداختشان تکمیل می‌شود، دسترسی آن‌ها برای استفاده از دوره باز می‌شود.

سبد خرید ووکامرس و EDD

اصلا نگران سبد خرید (Shopping Cart) نباشید. لرن دش دارای افزونه‌هایی است که با بهترین سیستم‌های فروشگاهی ادغام می‌شود و بدون ایجاد اختلال با آن ها کار می کند. تا زمانی که کاربر دوره‌ای را انتخاب کرد، به سبد خریدش منتقل شود. شما  می‌ توانید از بین افزونه های فروشگاه ساز بهترین گزینه‌ را  با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

قابلیت عضویت کاربران

زمانی که از افزونه LMS لرن دش استفاده می ‌کنید، لرن دش امکانات بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال می ‌توانید  دوره‌ها را بصورت مجزا بفروشید. و هر دوره عضویت مخصوص به خودش را دارد. به طوری که فقط کاربرانی که در آن ثبت‌ نام کرده ‌اند، به درس‌ هایش دسترسی دارند. وقتی شخصی یک سطح از عضویت را خریداری می‌کند، بطور اتوماتیک در هر دوره ‌ای که در همان سطح عضویت باشد دسترسی پیدا خواهد کرد.

می‌ توانید چند دوره‌ ی مختلف را در یک پکیج قرار دهید و همه را با هم بفروشید. این کار (Course Bundles) بهترین روش برای فروش جشنواره‌ای چندین دوره به کاربران می ‌باشد. از این امکانات بی نظیر لرن دش می توانید برای افزایش فروش و درآمد خود استفاده کنید.

امکان افزودن فروشنده جدید برای سایت

به سازمان‌ها  و شرکت ها و یا دانشگاه ها اجازه دهید مجوزها (Course Licenses) و دوره‌ های سایت شما را به صورت عمده خریداری کنند. پس از خرید، تمام کارمندان آن سازمان در یک گروه عضو می‌ شوند. در این گروه مدیر آن‌ سازمان می‌تواند پیشرفت و عملکرد کارکنانش را پیگیری کند

شما به عنوان مدیر سایت می ‌توانید کاربران و دانشجویان را به طور کامل کنترل کنید:

از جمله امکاناتی که در اختیار مدیر دانشگاه قرار می گیرد:

  • ثبت ‌نام یا حذف دانشجویان
  • گروه‌ بندی و کلاس ‌بندی دانشجویان
  • حذف داده‌ های یک دوره ‌ی خاص
  • تأیید یا عدم تایید دوره‌ها
  • صدور گواهینامه و مدرک
  • کنترل و مدیریت نمرات
  • تغییر یوزرنیم، ایمیل، پسورد و…
  • تأیید یا عدم تأیید نمرات آزمون ‌ها
  • سیستم مدیریت ایمیل ها
  • مدیریت گروه ها و کلاس ها
  • گزارشات ریز و لحظه به لحظه
  • مدیریت و امتیاز دهی به تکالیف
  • انقضای دسترسی ماهانه یا سالانه
  • استفاده از نرم‌افزارهای طراحی
  • وردپرس شبکه (مولتی‌سایت)
  • قابل استفاده بر روی همه‌ی قالب‌ها
  • هماهنگی با همه صفحه‌سازها
  • محتواهای چند رسانه‌ای
  • واکنشگرایی برای موبایل و تبلت
  • پشتیبانی تخصصی بهترین تیم آموزش آنلاین دنیا

تفاوت افزونه های LMS لرن دش (Learndash) و لیفتر ال ام اس (LifterLMS)

مقایسه دوتا از افزونه های ال ام اس

هر دو این افزونه های LMS رکورددار بهترین و محبوب ‌ترین افزونه‌ های آموزشی در سطح جهانی هستند. هر دو افزونه مورد استفاده بزرگ‌ ترین دانشگاه ‌ها و آکادمی‌ های آنلاین دنیا هستند.

به هر حال تفاوت‌هایی بین این دو افزونه وجود دارد که باعث می‌شود کاربران مختلف بر اساس نیاز و سلیقه متفاوتی که دارند، یکی از این دو افزونه را انتخاب کنند.

لرن دش بطور متمرکز و حرفه‌ای بر روی فضای آموزش و تدریس و آزمون کار تمرکز کرده است. در حالی که لیفتر ال ام اس، تمرکزش بیشتر بر روی مارکتینگ و فروش دوره‌ های آموزشی است.

افزونه لیفتر ال ام اس، سیستم مارکتینگ و فروش قوی‌ تر و تنظیمات عضویت اشتراکی کامل‌ تری نسبت به لرن دش دارد، به طوری که شما در لیفتر LMS نیاز به هیچ افزونه اضافی برای عضویت اشتراکی یا افزونه فروشگاهی نخواهید داشت. لیفتر ال ام اس، بیش از 10 پلن فروشگاهی دارد. اما افزونه لرن‌ دش سیستم فروش ساده‌ تری دارد.

لرن دش سیستم کوئیز و آزمون های آنلاین و آفلاین  قوی ‌تری نسبت به لیفتر ال ام اس دارد. در لرن دش هر آزمون یک پست تایپ مجزا محسوب میشود و میتواند در هر جایی از سایت و حتی خارج از فضای دوره‌ها استفاده شود. در حالی که در لیفتر ال ام اس آزمون‌ ها الزاما باید در داخل دوره‌ ها ساخته شوند.

دوره‌ساز درگ و دراپ لیفتر ال ام اس، در فرانت اند اجرا می‌شود و سیستم چند استادی بر روی هسته اصلی لیفتر وجود دارد. در حالی که دوره‌ساز درگ و دراپ لرن دش در بک اند اجرا می‌شود و سیستم چند استادی لرن دش توسط یک افزونه دیگر (instructor role) ارائه می‌شود.

در بخش ارائه گواهینامه، لرن دش pdf ساز داخلی دارد. کاربران به صورت بینهایت می‌توانند pdf گواهینامه‌های خودشان را دانلود کنند. در حالی که LifterLMS، سیستم تولیدکننده pdf داخل خودش ندارد و با یک API به یک سرویس خارجی متصل می‌شود و در پلن رایگان آن، ماهانه فقط 100 عدد pdf قابل دانلود خواهد بود (امکان مشاهده یا دانلود تصویر گواهینامه برای کاربر وجود دارد. ولی امکان دانلود به صورت pdf محدود است).

در بین افزونه‌های لیفتر ال ام اس، قابلیت چت خصوصی بین استاد و دانشجو وجود دارد. اما در لرن دش برای افزودن سیستم چت خصوصی بین استاد و دانشجو نیاز به سیستم تیکت پشتیبانی یا یک افزونه مجزا است.

لرن دش به لطف افزونه propanel سیستم گزارش ‌گیری  قدرتمندی (از روند پیشرفت دانشجویان و فعالیت‌های آن‌ها در سایت) دارد. لیفتر ال ام اس، سیستم گزارش‌گیری ساده‌تری دارد.
برنده: لرن دش

هر دو افزونه های LMS از نظر پرفورمنس و عملکرد بسیار قدرتمند هستند و سرعت بسیار بالایی دارند.
برنده: هر دو یکسان

کار کردن با هر دو افزونه بسیار ساده است. هر دو افزونه بسیار کاربر پسند و یوزر فرندلی هستند.
برنده: هر دو یکسان

هر دو افزونه داکیومنتیشن و مستندات کاملی دارند.
برنده: هر دو یکسان

هر دو افزونه از نظر فارسی ‌سازی و راست چین و قیمت‌ گذاری در ایران تقریبا مشابه هستند.
برنده: هر دو یکسان

هر دو افزونه های LMS با تمام قالب‌های محبوب که به صورت استاندارد کد نویسی شده‌ اند، سازگار هستند. (اما توصیه می ‌شود ترجیحا از قالب ‌هایی استفاده کنید که بطور اختصاصی برای لیفتر یا لرن‌دش بهینه شده‌ اند)
قالب‌ های حرفه‌ ای پیشنهادی اغلب کمپانی‌ های خارجی (از جمله wpcrafter.com):
قالب چند منظوره آسترا (سازگار شده اختصاصی هم برای لرن دش و هم برای لیفتر ال ام اس)
قالب چند منظوره اقیانوس
قالب شبکه اجتماعی بادی باس

آموزش وردپرس

بهترین افزونه‌های گیمیفیکیشن برای لرن دش کدام است؟

بطور کلی 3 افزونه قدرتمند برای گیمیفیکیشن (gamification) و افزایش تعاملات کاربری در جهان وجود دارد. که هر 3 مورد این افزونه ها با لرن دش ادغام می ‌شوند. و افزونه ادغام کننده این 3 مورد در مخزن وردپرس به صورت رایگان وجود دارد.

افزونه MyCred (دارای 2 نسخه: رایگان و پولی) (ادغام با لرن دش رایگان)

افزونه GamiPress (هسته اصلی رایگان – ادان‌های پولی) (ادغام با لرن دش رایگان)

افزونه BadgeOS (هسته اصلی رایگان – ادان‌های پولی) (ادغام با لرن دش رایگان)

امیدواریم این مقاله در انتخاب افزونه های LMS مناسب به شما کمک کرده باشد. اگر تمایل دارید با وردپرس این پلتفرم قدرتمند بیشتر آشنا شوید و از تنطیمات و ترفند های آن حداکثر استفاده را داشته باشید مطالعه مقاله آموزش وردپرس را به شما پیشنهاد می کنیم .

دیدگاه‌ها

Comments
  • عابدی

    سلام از این افزونه میشه فقط برای آزمون و کارنامه استفاده کرد؟ آدرس یک فایل آموزشی در این زمینه رو میشه به من بدید؟

  • امیر حسین

    سلام و عرض ادب
    من میخام کاربر موقع ثبت نام دوره زمان کلاس خودش (روزهای هفته) و ساعت اونو مشخص کنه و بعد در همون زمان دوره براش فعال باشه، با چه پلاگینی میشه اینکارو انجام داد؟

  • داود

    سلام.وقت بخیر
    در این دو افزونه این امکان وجود داره که کاربر فقط بتونه دوره رو بعد از ثبت نام ببینه و نتونه دانلود کنه؟؟؟

    • علیرضا

      سلام من به شما پیشنهاد میدم از کلاس آنلاین استفاده کنید که میشه با افزونه BigBlueButton که با BBB هم شناخته میشه این سیستم رو راه اندازی کنید.

  • علی

    سلام ببخشید برای برگزاری کلاس آنلاین (تو وردپرس) چه افزونه ای پیشنهاد می کنید؟ آیا برای خرید لینکی دارید؟

  • عليرضا رضائی

    سلام ببخشید این افزونه قابلیت وبینار برای تدریس رو دارد

    یا افزونه ای هست که داشته باشد

    • کیانا مهدی نژاد

      سلام و وقت بخیر
      نه این امکان رو ندارن. می‌تونین از بسترهایی مثل ای سمینار استفاده کنین.

  • علی

    متاسفانه افزودنی های لرن دش مشابه اتصال به اکسل و قرار دادن تایمر و محدود کردن زمان امتحان در سایت وجود ندارد

  • atefe eskandari

    باسلام وخسته نباشید
    میخاستم بدونم چطور میتونم حساسیت زیاد رمز عبور ثبت نام قالب رو کم کنم؟

    • صبا پلاشانی

      سلام. این مورد با افزونه های امنیتی مانند item security کنترل میشه ولی اگه قالبتون برای این مورد قابلیت جداگانه ای داره برای تغییرش از پشتیبانی قالبتون بپرسید.

  • کبیری

    سلام
    در صورت استفاده از این افزونه برای بخش انلاین دوره و اتصال به نرم افزارهای چون Adobe connect به چه نحوی عمل کرد و چه راه حلی وجود دارد

    • صبا پلاشانی

      سلام ممنون میشم سوالتون رو واضح تر بپرسین. منظور شما کدوم افزونه است؟

  • درخشان پور

    سلام وقت بخیر
    ببخشید این که نوشتید: ” این افزونه، لایسنس همیشگی ندارد و به صورت سالانه عرضه می شود”
    یعنی ما وقتی خرید کنیم از ژاکت، باید سالانه هزینه افزونه را در ژاکت تمدید کنیم یا اینکه ورژنی که شما گذاشتید به گونه ای هست که بعد از یک بار خرید برای همیشه میتونیم استفاده کنیم؟
    اگر باید سالانه هزینه بدیم، تضمینی هست که همیشه این پشتیبانی از سمت ژاکت باشه و این افزونه توقف فروش نشه؟

    • صبا پلاشانی

      سلام. تا زمانی که محصول در ژاکت فعال باشد، آپدیت های آن برای کلیه خریداران قبلی رایگان است.

  • رحیم

    سلام .
    برای ساخت سایت برای آموزشگاه زبان ، قصد آموزش آنلاین در سایت رو نداریم ، فقط دانش آموز امکان تماشای دوره ها و ثبت نام غیر حضوری آنها رو داشته باشه ، چه قالب یا افزونه ای را پیشنهاد میدید ؟

  • میلاد

    سلام وقت بخیر
    به یک افزونه LMS نیاز دارم که کاربر تنها با ثبت نام در دوره بتونه دسترسی به ویدیو و مطالب داشته باشه
    اگر مطاب رایگان نیز بود، باز هم کاربر باید ثبت نام بشه، ما بدونیم دانشجویانمون چه افرادی هستن

    • محدثه عسگریان

      سلام و وقت بخیر
      شما می‌تونید در روزهای کاری از ساعت 9 الی 17 با پشتیبانی ژاکت با شماره 02191006564 (داخلی 1) تماس بگیرید تا همکاران ما به طور کامل شما رو راهنمایی کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *