تفاوت‌های بین توسعه دهندگان وردپرس و ووکامرس به عنوان مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

راه‌اندازی یک وبسایت ووکامرسی ساده، چندان سخت نیست. اما اداره کردن و تعریف فرآیندهای فروش براساس قواعد بازار و مشتری مداری کاری حرفه‌ای است. بررسی تفاوت‌های بین توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس به شما برای انتخاب مناسب یک مجری و مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی کمک می‌نماید. سئوال اینجاست که برای راه‌اندازی و مدیریت یک فروشگاه مجازی به یک متخصص وردپرس اکتفا کنیم یا به یک متخصص ووکامرس نیز نیاز داریم؟

توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس | مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی

توسعه دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس

بررسی تفاوت‌های توسعه دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس از نظر ظاهری

متخصصین وردپرس هزاران قالب و پوسته رایگان و برتر را برای استفاده آماده کرده‌اند. از قالب‌هایی برای سایت‌های ساده تا قالب‌هایی با ظاهر و کارکرد آموزشی و اطلاع رسانی، انواع قالب‌های خبری، فروشگاهی و … بنابراین پیش از اینکه شما نگران ظاهر قالب باشید، هزاران طراح پیش از تصمیم‌گیری شما، به این نکته فکر کرده‌اند و تنوعی بی‌انتها و بسیار زیادی از قالب‌ها و طرح‌های گرافیکی برای انتخاب صاحبان وبسایت‌ها به طور رایگان و همچنین برای فروش در مارکت‌های معتبری چون ژاکت قرار داده‌اند.

بنابراین برای طراحی قالب نیازی نیست که به کدنویسی مسلط باشید، صرفا با دانلود یک قالب رایگان می‌توانید به سادگی آن را نصب و یک وب‌سایت ساده بسازید. ولی این مهم است که بدانید تولیدکنندگان قالب‌های رایگان هیچ تعهدی نسبت به پشتیبانی از سایت شما و مشکلات احتمالی وب‌سایت ندارند. بنابراین برای سایت‌های مهم استفاده از قالب‌های رایگان و بدون پشتیبانی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

در این بخش لازم است درک کنید که برای انتخاب بین توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس، باید از متخصص وردپرس بهره ببرید. اگر به وردپرس مسلط نیستید یک متخصص وردپرس می‌تواند به شما در امر راه‌اندازی و نصب قالب و جانمایی محتوای نوشتاری و تصویری کمک کند. همچنین در صورتی که از دانش کدنویسی برخوردار باشد و به زبان های برنامه‌نویسی مثل HTML، CSS ، javascrpt تسلط داشته باشد، می‌تواند تغییراتی جدی در سایت بوجود آورد و ظاهر آن را تا آنجا که ممکن است به سلیقه شما نزدیک کند. اقدامات توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس بخشی جدایی ناپذیر از هر وبسایتی است.
وبسایت‌های بزرگ در این دو بخش افراد متخصص بسیاری را به خدمت می‌گیرند.

بررسی تفاوت‌های توسعه دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس از نظر فنی و عملکرد پشت‌صحنه

مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اما در پشت‌صحنه هر سایت نیز اتفاقات بسیار زیادی در جریان است. همان‌طور که یک متخصص وردپرس می‌تواند تنظیمات حرفه‌ای و تغییرات مهم در ظاهر یک سایت بوجود آورد، در این‌جا نیز فرایندها و عملکردهای یک وبسایت به افزونه ها و کارایی آنها بستگی خواهد داشت. افزونه‌هایی که هر یک برای خود نیاز به تنظیمات و سازگاری مناسب با نقش خود در وبسایت دارند. بنابراین پیش از تهیه‌ی هر افزونه باید نسبت به مطالعه مستندات، تعداد فروش و میزان رضایت مشتریان اقدام کرد. علاوه بر این ها هر افزونه نیازمند اطمینان از پشتیبانی توسط یک تیم حرفه‌ای را دارد  که در مواقعی که دچار مشکل می‌گردید، بتوانند راه کارهای مناسبی برای رفع مشکل داشته باشند. خرید افزونه‌های وردپرس در ژاکت چنین مزایایی را دارد.

جدا از مبحث ظاهر و افزونه، مطلب دیگر دیده شدن یک وبسایت است. فرض کنید یک فروشگاه فیزیکی می‌خواهید داشته باشید، اینکه چه میزان فضا و چه نوع کالاهایی را مایلید در آن قرار دهید بسیار مهم است. از آن مهم‌تر اینکه در کجا و چه مکانی می‌خواهید به مشتریان خود خدمات‌رسانی کنید. در وب نیز چنین است. علاوه بر اینکه به شدت پیشنهاد می‌کنیم در یک حوزه خدمات یا کالا، خبره شوید و با کیفیت‌ترین محصولات و خدمات را به قیمت مناسب ارائه کنید، این نکته را نیز در نظر بگیرید که اگر جذاب‌ترین ظاهر و بهترین برنامه‌نویسی و مشتری‌مداری را داشته باشید اما محتوای شما برای گوگل ناپسند باشد به هیچ عنوان دیده نخواهید شد. مثل این است که در دنیای واقعی یک فروشگاه بسیار عالی با بهترین محصولات را در انتهای یک کوچه بن‌بست در محله‌ی نامناسبی از شهر که توان پرداخت برای محصولات شما را ندارند، افتتاح کرده باشید.

یک متخصص وردپرس از نظر طراحی فرایند‌ها و عملکرد‌ها و تنظیمات مهم نیز می‌تواند به شما یاری برساند. (مانند یک طراح داخلی ساختمان) اما شما برای بحث فروش نیازمند متخصصین در زمینه‌ی ووکامرس هستید. سایت ساختن با کالا فروختن متفاوت است لذا صدها هزار سایت فروشگاهی هر روز ایجاد و در زمان کمی هم بسته می‌شوند. چون تکنیک ساختن و ایجاد سایت را دارند اما تاکتیک فروش و ایجاد فرایند اطلاع‌رسانی و تبدیل چرخه‌ی فروش به پول را ندارند.

بنابراین اینکه تصور کنید یاد گرفتید سایت بسازید، لزوما به معنای اینکه بلد هستید کالا یا محصول بفروشید، نیست. یک متخصص ووکامرس علاوه بر دانش وردپرس به صورت عمومی آگاهی بسیاری در زمینه انتخاب محصول، نحوه چیدمان و نمایش، انتخاب ظاهر هیجان‌انگیز، ارسال و مدیریت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و ارایه‌ی دوره‌های تخفیف تشویق کننده برای کاربران، مدیریت ارتباط با مشتری و بسیاری نکات مهم برای ساده‌سازی و تسهیل فرایند فروش تا مباحث سئو و دیده شدن وبسایت در میان رقبا را می‌داند. پس مشورت با چنین متخصصی برای همه افرادی که  یک وبسایت فروشگاهی دارند، به شدت توصیه می‌شود.

این مقاله را حتما بخوانید
10 نکته کلیدی برای راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ

آیا بودجه کافی برای به استخدام مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی را ندارید؟

بله همه در ابتدای راه ممکن است سرمایه‌ی چندانی برای دریافت خدمات یک متخصص ووکامرس را نداشته باشند، دریافت خدمات حرفه‌ای از توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس ارزان  نیست.
اما اگر بدانید که این خدمات می‌تواند چقدر در هزینه‌های آینده‌ی وبسایت شما صرفه جویی کند، در موردش بیشتر فکر می‌کنید. هزینه راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار اندک است. فقط یک دامنه و یک هاست معمولی هم می‌تواند برای راه‌اندازی کافی باشد به شرط آنکه اندکی از دانش وردپرس بهرمند باشید.

ظاهر را نیز با نصب یک قالب به شکل دلخواه تبدیل می‌کنید و با نصب ووکامرس محصولات را اضافه کرده، درگاه بانکی نصب می‌کنید و کار تمام است. بسیار خوب شما یک فروشگاه دارید. اما آیا فروش هم دارید؟ آیا مشتریان از حضور شما آگاهند، آیا قیمت گذاری و فرایند فرش را بلدید؟ آیا نحوه تخفیف و دوره هایی که خدمات یا محصولات را در حراج می‌گذارید را می‌شناسید؟ آیا کالایی مطابق با نوع مخاطب خود برای عرضه دارید؟ آیا توضیحاتی که برای محصولات تهیه کرده اید به اندازه کافی می‌تواند هیجان مورد نیاز در کاربر برای خرید ایجاد کنید؟ و…
سوالات بسیار ساده، عمیق و مهمی در این زمینه وجود دارد که یک متخصص صرف وردپرس نمی‌تواند پاسخگوی خوبی به جای متخصص ووکامرس باشد.

محتوا نویسی برای یک محصول نیز بسیار مهم است. یک متخصص وردپرس در این زمینه هم نمی‌تواند به شما کمک کند. نوشتن محتوای با کیفیت که با کمترین توضیحات بیشترین ترغیب را در مشتری برای خرید ایجاد کند و نیازهای او را بشناسد و با توجه به شرایط سنتی و روحیات جغرافیای انسانی، کالاها و خدماتی را طوری بیان و تعریف کند که با احتمال بیشتری مورد استقبال از طرف کاربران روبرو شود، می‌تواند از ویژگی‌های به خدمت گرفتن یک متخصص ووکامرس باشد. یعنی برای تولید محتوا نیز به هر دو توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس نیازمند هستیم

مفاهیم گسترده‌تری نیز وجود دارند، مانند توسعه‌ی پایدار، کمینه محصول یا MVP و … بسیاری نکات ریز و درشت دیگر که متخصص وردپرس ممکن است از آن بی اطلاع باشد. به صورت اکید، مجدد تکرار می‌کنم که سایت داشتن برای درآمد داشتن و فروش بالا نیست. ممکن است یک سایت ساده‌ی وردپرسی بتواند به مدت محدودی تعدادی مشتری داشته باشد و درآمدی هم کسب کند اما در دراز مدت بدون داشتن آگاهی کافی از فرایند بازار قدرت رقابت را نخواهد داشت. متخصص ووکامرس چنین خدماتی را به شما ارایه می‌کند و با برنامه ریزی گردش کار وبسایت را به سمت مشتری مداری و کاربر پسند شدن برده و در طول زمان با تلاش های مداوم تعداد کاربران و مشتریان را افزایش می‌دهد. بدون یک استراتژی مشخص برای فروش امکان تداوم کسب و کار وجود ندارد. یا در حداقل‌های ممکن بدون رشد‌های بزرگ به کار ادامه خواهد داد. پس برای رسیدن به موفقیت وجود توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس در کنار هم لازم است.

جمع‌بندی

اینکه مثلا برای توسعه‌دهندگان وردپرس و متخصصان ووکامرس هزینه می‌کنید در واقع یک سرمایه‌گذاری جدی در امر ساخت یک فروشگاه اینترنتی و استخدام مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی است و در واقع جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها و عدم تصمیمات نادرست و نارضایتی کاربران است که در نهایت منجر به رشد مستمر و مداوم است. فروش یک تخصص جدی است. مشتری مداری خود یک علم است. انتخاب‌های شماست که به یک وبسایت امکان رشد و تعالی می‌دهد یا اینکه آن را با سقوط مواجه می‌سازد. بنابراین استفاده از مشاور راه اندازی کسب و کار اینترنتی و یک فرد متخصص در زمینه بازار و تجارت الکترونیک پیش از آن‌که وارد گود سرسخت حریفان قدر شوید، می‌تواند جلوی بسیاری از ضررهای ناشی از ناآگاهی را بگیرد. این دست مشاوران راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌توانند به صورت هفتگی یا ماهانه نیز ارایه شوند. لازم نیست در شروع حتما یک متخصص و مشاور ووکامرس و بازار دیجیتال به صورت تمام وقت در کنار خود داشته باشید. با یک کالا و  کم شروع کنید ولی نه بدون مشورت با افراد متخصص بازار.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه